Peräaukon haavauma?

Inhottavaa..

Onkohan kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Ulostaessani sattuu peräaukkoon, paperiin tulee silloin tällöin verta. Tuntuu niin kuin jokin repeäisi, rupi tms. aukon tuntumasta koska verta ei kuitenkaan ole itse ulosteessa. Ulosteeni on melko kovaa, mutta ummetusta ei kuitenkaan ole. Onkohan kyseessä peräaukon haavauma vai mikä? Entä onko kokemuksia toimivista hoitomenetelmistä?

7

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen*85

Tiedätkös,mulla on ihan sama ongelma.Mulla taas vatsa kovalla ja saa vääntää ja kääntää että ulostetta tulee ja se on tosi kovalla,paperiin tulee usein verta ja kirvelee kamalasti.miettiny kans et mist se johtuu..

• dr Quack

on melko yleinen vaiva, joka voidaan hoitaa pois siihen tarkoitetulla voiteella ja sopivalla ruokavaliolla, joka pitää vatsan notkeana. Haavauma johtuu useimmiten joko jatkuvasta liian löysästä tai kovasta ulosteesta.
      Jos voidekaan ei auta,haavauma hoidetaan päiväkirurgisessa leikkauksessa. Tällöin "ryppynauhaan" tehdään viilto, joka löystää kiristystä ja paraneminen on suhteellisen nopeaa.
      Kannattaa käydä sisätautilääkärin puheilla, jos oikeasti epäilee haavaumaa. Pitkälle hoitamatta jäänyt haavauma voi olla todella kivulias.

• Vinkkinen

Käytin joskus peräaukon haavautuessa apteekista reseptittöminä saatavia peräpuikkoja. Sen sulaa sinne peräaukkoon, ja kyllä sitten kipu helpottuikin.
      Eikä saa kovasti paperilla pyyhkiä, ja muistaa pestä.

• aloittajalle

mulla tällasta aika ajoin, siihen auttaa kun ei pyyhi, vaan pesee suihkulla ja sitten hieroo rööriin bepantenia. paranee tällain aika nopiaan.

• jtuHKI9

Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.

Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..

JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.

• Nimetön

Itselläni ollut ko. vaiva vähän yli vuoden, välillä aina parantuen, mutta uusiutuu sitten. Leikkaukseen en todellakaan halua mennä, joten olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka vaivasta voisi päästä lopullisesti eroon.

• satusatu

Kerro ihmeessämiten paranit. Kamala vaiva...
        Pelkään kohtauksia, jossa pahimmassa tapauksessa lähtee taju. Liityy aina kovaan vatsaan tai ilmaan.

Yst.terv.Satu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe