Onkohan kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Ulostaessani sattuu peräaukkoon, paperiin tulee silloin tällöin verta. Tuntuu niin kuin jokin repeäisi, rupi tms. aukon tuntumasta koska verta ei kuitenkaan ole itse ulosteessa. Ulosteeni on melko kovaa, mutta ummetusta ei kuitenkaan ole. Onkohan kyseessä peräaukon haavauma vai mikä? Entä onko kokemuksia toimivista hoitomenetelmistä?
Peräaukon haavauma?
7
1200
Vastaukset
- nainen*85
Tiedätkös,mulla on ihan sama ongelma.Mulla taas vatsa kovalla ja saa vääntää ja kääntää että ulostetta tulee ja se on tosi kovalla,paperiin tulee usein verta ja kirvelee kamalasti.miettiny kans et mist se johtuu..
- dr Quack
on melko yleinen vaiva, joka voidaan hoitaa pois siihen tarkoitetulla voiteella ja sopivalla ruokavaliolla, joka pitää vatsan notkeana. Haavauma johtuu useimmiten joko jatkuvasta liian löysästä tai kovasta ulosteesta.
Jos voidekaan ei auta,haavauma hoidetaan päiväkirurgisessa leikkauksessa. Tällöin "ryppynauhaan" tehdään viilto, joka löystää kiristystä ja paraneminen on suhteellisen nopeaa.
Kannattaa käydä sisätautilääkärin puheilla, jos oikeasti epäilee haavaumaa. Pitkälle hoitamatta jäänyt haavauma voi olla todella kivulias. - Vinkkinen
Käytin joskus peräaukon haavautuessa apteekista reseptittöminä saatavia peräpuikkoja. Sen sulaa sinne peräaukkoon, ja kyllä sitten kipu helpottuikin.
Eikä saa kovasti paperilla pyyhkiä, ja muistaa pestä.- aloittajalle
mulla tällasta aika ajoin, siihen auttaa kun ei pyyhi, vaan pesee suihkulla ja sitten hieroo rööriin bepantenia. paranee tällain aika nopiaan.
- jtuHKI9
Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.
Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..
JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.- Nimetön
Itselläni ollut ko. vaiva vähän yli vuoden, välillä aina parantuen, mutta uusiutuu sitten. Leikkaukseen en todellakaan halua mennä, joten olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka vaivasta voisi päästä lopullisesti eroon.
- satusatu
Kerro ihmeessämiten paranit. Kamala vaiva...
Pelkään kohtauksia, jossa pahimmassa tapauksessa lähtee taju. Liityy aina kovaan vatsaan tai ilmaan.
Yst.terv.Satu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh872071Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 236756
- 59708
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10701- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211598- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492