Hiivatulehdus antibiooteista?

nannannaa

Olen yhdeksän vuotta kärsinyt aknesta (ikää nyt 19v ja olen nainen)ja käyttänyt useita rasvoja ym ja joitain antibioottikuureja akneen. Viime huhtikuussa aloitin syömään tetralysal antibiottikuuria, jota söin heinäkuuhun saakka kaksi päivässä ja sen jälkeen tähän päivään saakka olen vedellyt niitä yhden päivässä. En sitä silloin tajunnut, mutta joskus toukokuussa sain lievän hiivatulehduksen, jonka kanssa kamppailin pitkin kesää, kunnes kesän lopussa tajusin käydä apteekissa ostamassa canestesin emätinvoidetta ja sen minkälie kertatabletin. Kun ensimmäinen kerta ei auttanut, niin otin toisen. Luulin, että hiivatulehdukseni olisi kokonaan ohi, mutta ei ollut. Menin sitten lääkärille ja sain suun kautta otettavan tabletin. Sen jälkeen kävin lääkärillä ja testeissä uudestaan, eikä todettu mitään epänormaalia. Siitä on nyt kuukausi, ja minulla on taas hiivatulehdus, tai siltä nyt ainakin vaikuttaisi. Koska en syö ihan mahdottomasti sokeria enkä jurikaan valkoista leipää, niin voiko tämä hiivatulehdus johtua tästä tetralysalkuurista? Pitääkö tämä tulehdus sitten vain kärsiä? Olen pyytänyt lääkäriltäni roakuuria, sillä olen kurkkuani myöten täynnä tätä aknea, eikä tetralysal jotkut rasvat auta, mutta hän ei vielä(kään) ole suostunut siihen. Mutta jos vaihtaisin lääkäriä ja hän antaisikin minulle roakuurin, niin olenko sitä syödessä vielä alttiimpi hiivatulehduksille? Kesällä söin vastustuskykyä parantavia pillereitä, mutta en enää, sillä en kokenut niistä suurta hyötyä. Kellään mitään vastaavia kokemuksia, osaako joku auttaa?? Olen niin täynnä tätä kaikkea!! :(

2

2211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain..

antibioottikuurin aikana taipumusta hiivaan. Roan aikana ei ole ollut samaa ongelmaa...

• Paiseita päässä

Mä söin puoli vuotta antibioottia akneen ja kesän ensimmäisinä hiostavina päivinä alkoi hiivatulehduskierre. Kahden rajun perättäisen tulehduksen jälkeen löysin Iocidin-merkkisen luontaistuotteen ja se katkaisi hiivakierteen. Söin sitä koko loppukuurin 1-2 tablettia päivässä. Suosittelen.

Antibioottikuurin aikana kannattaa myös napsia maitohappotabletteja, mutta ota ne eri aikaan antibioottien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3077
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2904
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2479
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1406
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13