Hiivatulehdus antibiooteista?

Olen yhdeksän vuotta kärsinyt aknesta (ikää nyt 19v ja olen nainen)ja käyttänyt useita rasvoja ym ja joitain antibioottikuureja akneen. Viime huhtikuussa aloitin syömään tetralysal antibiottikuuria, jota söin heinäkuuhun saakka kaksi päivässä ja sen jälkeen tähän päivään saakka olen vedellyt niitä yhden päivässä. En sitä silloin tajunnut, mutta joskus toukokuussa sain lievän hiivatulehduksen, jonka kanssa kamppailin pitkin kesää, kunnes kesän lopussa tajusin käydä apteekissa ostamassa canestesin emätinvoidetta ja sen minkälie kertatabletin. Kun ensimmäinen kerta ei auttanut, niin otin toisen. Luulin, että hiivatulehdukseni olisi kokonaan ohi, mutta ei ollut. Menin sitten lääkärille ja sain suun kautta otettavan tabletin. Sen jälkeen kävin lääkärillä ja testeissä uudestaan, eikä todettu mitään epänormaalia. Siitä on nyt kuukausi, ja minulla on taas hiivatulehdus, tai siltä nyt ainakin vaikuttaisi. Koska en syö ihan mahdottomasti sokeria enkä jurikaan valkoista leipää, niin voiko tämä hiivatulehdus johtua tästä tetralysalkuurista? Pitääkö tämä tulehdus sitten vain kärsiä? Olen pyytänyt lääkäriltäni roakuuria, sillä olen kurkkuani myöten täynnä tätä aknea, eikä tetralysal jotkut rasvat auta, mutta hän ei vielä(kään) ole suostunut siihen. Mutta jos vaihtaisin lääkäriä ja hän antaisikin minulle roakuurin, niin olenko sitä syödessä vielä alttiimpi hiivatulehduksille? Kesällä söin vastustuskykyä parantavia pillereitä, mutta en enää, sillä en kokenut niistä suurta hyötyä. Kellään mitään vastaavia kokemuksia, osaako joku auttaa?? Olen niin täynnä tätä kaikkea!! :(
22440
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

antibioottikuurin aikana taipumusta hiivaan. Roan aikana ei ole ollut samaa ongelmaa...

Äänestä

Mä söin puoli vuotta antibioottia akneen ja kesän ensimmäisinä hiostavina päivinä alkoi hiivatulehduskierre. Kahden rajun perättäisen tulehduksen jälkeen löysin Iocidin-merkkisen luontaistuotteen ja se katkaisi hiivakierteen. Söin sitä koko loppukuurin 1-2 tablettia päivässä. Suosittelen.

Antibioottikuurin aikana kannattaa myös napsia maitohappotabletteja, mutta ota ne eri aikaan antibioottien kanssa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


nannannaa kirjoitti:

Olen yhdeksän vuotta kärsinyt aknesta (ikää nyt 19v ja olen nainen)ja käyttänyt useita rasvoja ym ja joitain antibioottikuureja akneen. Viime huhtikuussa aloitin syömään tetralysal antibiottikuuria, jota söin heinäkuuhun saakka kaksi päivässä ja sen jälkeen tähän päivään saakka olen vedellyt niitä yhden päivässä. En sitä silloin tajunnut, mutta joskus toukokuussa sain lievän hiivatulehduksen, jonka kanssa kamppailin pitkin kesää, kunnes kesän lopussa tajusin käydä apteekissa ostamassa canestesin emätinvoidetta ja sen minkälie kertatabletin. Kun ensimmäinen kerta ei auttanut, niin otin toisen. Luulin, että hiivatulehdukseni olisi kokonaan ohi, mutta ei ollut. Menin sitten lääkärille ja sain suun kautta otettavan tabletin. Sen jälkeen kävin lääkärillä ja testeissä uudestaan, eikä todettu mitään epänormaalia. Siitä on nyt kuukausi, ja minulla on taas hiivatulehdus, tai siltä nyt ainakin vaikuttaisi. Koska en syö ihan mahdottomasti sokeria enkä jurikaan valkoista leipää, niin voiko tämä hiivatulehdus johtua tästä tetralysalkuurista? Pitääkö tämä tulehdus sitten vain kärsiä? Olen pyytänyt lääkäriltäni roakuuria, sillä olen kurkkuani myöten täynnä tätä aknea, eikä tetralysal jotkut rasvat auta, mutta hän ei vielä(kään) ole suostunut siihen. Mutta jos vaihtaisin lääkäriä ja hän antaisikin minulle roakuurin, niin olenko sitä syödessä vielä alttiimpi hiivatulehduksille? Kesällä söin vastustuskykyä parantavia pillereitä, mutta en enää, sillä en kokenut niistä suurta hyötyä. Kellään mitään vastaavia kokemuksia, osaako joku auttaa?? Olen niin täynnä tätä kaikkea!! :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu