Onko kellään pidempiaikaista kokemusta tervan ja rypsiöljyn seoksesta ruosteenestona? Olisi ainakin ympäristöystävällinen vaihtoehto, mutta tarttuvuus ei tunnu olevan kovin hyvä -> rypsiöljyhän on hyvin ohutta. Kokeilemassani seoksessa tervaa oli vain alle 10% loppujen ollessa rypsiöljyä. Tarkoituksena ei siis ole massata pohjaa, vaan käyttää sekoitusta kotelosuojan tapaan auton alustaan ja lokareihin.
terva ja rypsiöljy
10
4332
Vastaukset
- 8oy6gpiou
Mieluummin pellavaöljyä (eli vernissaa) sekaan, sillä se kuivuu osittain ja siis pysyy paremmin. Ihan hyvin toiminut omissa systeemeissä. Se kylmäpuristettu ei sitten juuri kuivu, eli pitää olla keitettyä.
Yleensä olen vielä laittanut hiukan tectyliä sekaan, mutta ei se näytä juuri parantavan tulosta. - Ihmeessä..
Oikeaa kotelosuoja ainetta, on kokemusta toimii paremmin kuin omat sekoitukset.
- ihan hyvin
Pellavaöljyä ja tervaa tosiaan suositellaan auton ruostesuojaksi, tai minkä tahansa metalliesineen suojaksi.
Raaka kylmäpuristettu pellavaöljy ei liene paras, koska se ei oikein kuivu eikä tartu. Sen sijaan on käytettävä vernissaa, joka on keitettyä (ja kylmäpuristettua) pellavaöljyä. Lisäksi tervaa ja jopa hiukan mäntytärpättiä.
Jos sotket aineet esim 30/30/30 seokseksi, saat tervamaalia, joka ohuesti levitettynä kuivuu ja tarttuu kyllä metaalliin. Tervaa voi laittaa vähemmänkin, vernissaa sitten vaan lisää.
Tuolla samalla sotkulla voi käsitellä myös kaiken mahdollisen puusta valmistetun...
Ainakin viime keväänä halvimmat pellavaliemet sai tuolta: www.sinipellava.fi- Suosittelee
Peräkylän alkemistit vai? Kyllähän tosiasia on, että oikeat ruoste-esto aineet ovat parempia kuin omat sekoitukset. Jättäkää ne mukamas toimivat sekoitukset sinne omien tallien nurkkiin älkääkä tyrkyttäkö niitä muille!
- Olet ihan mutta väärässä
Suosittelee kirjoitti:
Peräkylän alkemistit vai? Kyllähän tosiasia on, että oikeat ruoste-esto aineet ovat parempia kuin omat sekoitukset. Jättäkää ne mukamas toimivat sekoitukset sinne omien tallien nurkkiin älkääkä tyrkyttäkö niitä muille!
Voit olla oikeassa, mutta saatat olla väärässä.
Mihin perustat väitteesi?
Tiedätkö asiasta jotakin? Älä usko luulopuheisiin, älä usko sananparsiin. Usko siihen mikä käy järkeen!
Oletko lukenut merihistoriaa?
Noh, kenties et ole.. Aiemmissa viesteissä mainitut aineet ovat varsin tunnetuja metallinsuojausaineita. Aika paljon vanhemopia kuin autot. Se vaan on näin ;=) VoiVoi!! - samaa mieltä
Suosittelee kirjoitti:
koti kemistit keskittyisivät vain kaljan juontiin eivätkä puhuisi mitään ruoste-suojauksesta,tämä on tosi
- gcjjdgk
Suosittelee kirjoitti:
Tottakai se tehtaan aine on parasta, kun nehän laittavat sinne halvinta töhnää mitä löytävät.
- eikkari
gcjjdgk kirjoitti:
Tottakai se tehtaan aine on parasta, kun nehän laittavat sinne halvinta töhnää mitä löytävät.
Onko kukaan perillä mitä ne tehtaan tekemät oikeat aineet sisältävät?
- suojaa
itse sekoittelen naoliinia ja tervaa keskenään ja hyvin toimii.
tuo naoliini on jos ei kukaan tiedä niin sitä käytettiin huopakatolla ennenvanhaan.. - testasi
äskettäin kotelonsuoja-aineet. Bilteman toinen kotelonsuoja-aine pärjäsi hyvin. Se toinen eli pellavaöljypohjainen pärjäsi erittäin huonosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848