Kannentiiviste

käsi

Sellasta nyt kysyisin, että onko nyt tuo mun auto selvä, kun siinä on vuotanu jäähdytysneste ja sitä on aina lisätty (vaikka sanoin et se pitää selvittää mihin se sitä vuotaa)..no tänään auto ei lähteny käyntiin ja "moottoriöljyn tarkistus tikkussa" on juurikin sellasta mönjää mistä jokun olikin kirjoittanut. Eli jähytysneste on mennyt sinne. Eli mistä tietää, että se kannen tiiviste vaan vuotaa, ettei jo koko moottori oo rikki.

v****ttaa, kun nais ihmisenäkin ymmärsin, että se jähytysneste vuotaa väärään paikkaan, kun haisee aina välillä sellanen "palanut", mut herrat vaan sanoo että lisätään vaan sitä ,eihän se kovin paljoa maksa.

ja vanha auto on kysees -91 vuosimallia.

10

10359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKKMMK

      Moi, kannentiiviste vuotaa selvästi mutta se ei välttämättä ole syynä auton käynnistymättömyyteen.

      Kehottaisin viemään auton korjaamolle diagnoosiin moottorin kunnosta. Auto on jo niin vanha että kovin isoa remppaa siihen ei kannata alkaa tekemään vaan viedä se paaliin ja ostaa tuoreempi tilalle. Tosin jos kori on hyvässä kunnossa remppa voi vielä "kannattaa".

    • käsi

      Onko siis koko moottori voinut mennä rikki siitä että öljy on ollut laimeampaa jähytysnesteen takia?

    • merkki, moottorin tilavuus, venttiilien määrä kiinnostais, että tietäisin tarkemmin onko kyseisessä autossa jotain erikoista tuhoutumisvaaraa kansitiivisteen vuotaessa ja kiinnostais
      onko moottori käynyt ylikuumana. ( Ei kai keittänyt? )

      • käsi

        Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..

        Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin.


      • jäähdys nestettä...
        käsi kirjoitti:

        Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..

        Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin.

        mennyt kuinka paljon öljyn sekaan?
        näät mittatikusta onko "öljy" lisääntynyt.

        kaikesta huolimatta veikkaisin että sinulla on jossain muuallakin vuoto. itselläni oli joskus tuon ikäinen kadetti ja piti uusia jäähdytin ja siitä meni myöskin vesipumpun laakeri jolloin vuoti nestettä vain ollessaan sammuksissa.

        yleensä jos kannentiiviste on palanut niin on lämpö ongelmia, jos ei keitä niin ainakin pakkasella ei tahdo tulla lämmityslaitteesta kuumaa ilmaa.
        ja tuo vesipumppu kannattaa uusia jos siitä on laakerimennyt, koska se toimii nokkahihnan kiristäjänä.

        ei se jäähdytysneste öljyn seassa riko sitä autoa aivan heti, mutta laakerit siinä alkaa kärsimään ajan myötä.


      • käsi kirjoitti:

        Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..

        Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin.

        tiivisteen vuodon sylinteriinpäin voi tarkistaa laittamalla jäädyttimen paisuntasäiliö aivan täyteen nestettä ja korkki jätetään auki. Moottori käyntiin ja seurataan nesteen pintaa tuleeko ilmakuplia, jos tulee niin ei auta kuin ottaa sylinterikansi pois. Käynnistyvyyden syy on jossain muualla. Jakopään ajoitus, tuleeko tulpille kipinää ym. esim. pyöriikö nokka-akseli. Ilmeisesti kasiventtiilimoottori joten venttiilivaurioilta välttyy vaikka jakohihna olisi katkennut. (katkeaa yleensä startatessa.)


      • käsi
        hanniko kirjoitti:

        tiivisteen vuodon sylinteriinpäin voi tarkistaa laittamalla jäädyttimen paisuntasäiliö aivan täyteen nestettä ja korkki jätetään auki. Moottori käyntiin ja seurataan nesteen pintaa tuleeko ilmakuplia, jos tulee niin ei auta kuin ottaa sylinterikansi pois. Käynnistyvyyden syy on jossain muualla. Jakopään ajoitus, tuleeko tulpille kipinää ym. esim. pyöriikö nokka-akseli. Ilmeisesti kasiventtiilimoottori joten venttiilivaurioilta välttyy vaikka jakohihna olisi katkennut. (katkeaa yleensä startatessa.)

        no ei se auta viedä kun korjaamolle ja katsoa että kannattaako korjata.. ja hinatahan se täytyy, koska ei lähde käyntiin (eilen illalla toimi aivan ok).

        Oli sitä jäähdytysnestettä tikussa varmaan aikalailla, öljyn määrä tikussa ei ollut liikaa, mut oli liian haaleaa ja nestemäistä ja muutenkin tikku oli tavallista törtteisempi :)Ihan ylhäälläkin oli sitä valkoista mönjää..

        No mutta kiitos näistä, jos siitä vielä peli saatais vähäksi aikaa.


      • käsi kirjoitti:

        no ei se auta viedä kun korjaamolle ja katsoa että kannattaako korjata.. ja hinatahan se täytyy, koska ei lähde käyntiin (eilen illalla toimi aivan ok).

        Oli sitä jäähdytysnestettä tikussa varmaan aikalailla, öljyn määrä tikussa ei ollut liikaa, mut oli liian haaleaa ja nestemäistä ja muutenkin tikku oli tavallista törtteisempi :)Ihan ylhäälläkin oli sitä valkoista mönjää..

        No mutta kiitos näistä, jos siitä vielä peli saatais vähäksi aikaa.

        siitä vielä tulee eikä kalliskaan jos tuntisit vielä jonkun remppa kaverin.


      • käsi
        hanniko kirjoitti:

        siitä vielä tulee eikä kalliskaan jos tuntisit vielä jonkun remppa kaverin.

        Sehän se on, mutta kun en tunne niin ne korjaamon sedät vedättää minkä kerkeevät tällasta nuorta tyttö-rukkaa ja vaihtavat osia mitä ei oikeesti tarttiskaan. Ja vaikka olisivatkin ihan kunnon setiä, niin siltikin se maksaa liikaa kun oikeeseen korjaamoon vie.


      • piedro
        käsi kirjoitti:

        Sehän se on, mutta kun en tunne niin ne korjaamon sedät vedättää minkä kerkeevät tällasta nuorta tyttö-rukkaa ja vaihtavat osia mitä ei oikeesti tarttiskaan. Ja vaikka olisivatkin ihan kunnon setiä, niin siltikin se maksaa liikaa kun oikeeseen korjaamoon vie.

        vaihtaa toi pyörijä ja jakajan kansi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163
      1866
    8. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      105
      1352
    9. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      14
      1298
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1144
    Aihe