Sellasta nyt kysyisin, että onko nyt tuo mun auto selvä, kun siinä on vuotanu jäähdytysneste ja sitä on aina lisätty (vaikka sanoin et se pitää selvittää mihin se sitä vuotaa)..no tänään auto ei lähteny käyntiin ja "moottoriöljyn tarkistus tikkussa" on juurikin sellasta mönjää mistä jokun olikin kirjoittanut. Eli jähytysneste on mennyt sinne. Eli mistä tietää, että se kannen tiiviste vaan vuotaa, ettei jo koko moottori oo rikki.
v****ttaa, kun nais ihmisenäkin ymmärsin, että se jähytysneste vuotaa väärään paikkaan, kun haisee aina välillä sellanen "palanut", mut herrat vaan sanoo että lisätään vaan sitä ,eihän se kovin paljoa maksa.
ja vanha auto on kysees -91 vuosimallia.
Kannentiiviste
10
10359
Vastaukset
- JKKMMK
Moi, kannentiiviste vuotaa selvästi mutta se ei välttämättä ole syynä auton käynnistymättömyyteen.
Kehottaisin viemään auton korjaamolle diagnoosiin moottorin kunnosta. Auto on jo niin vanha että kovin isoa remppaa siihen ei kannata alkaa tekemään vaan viedä se paaliin ja ostaa tuoreempi tilalle. Tosin jos kori on hyvässä kunnossa remppa voi vielä "kannattaa". - käsi
Onko siis koko moottori voinut mennä rikki siitä että öljy on ollut laimeampaa jähytysnesteen takia?
merkki, moottorin tilavuus, venttiilien määrä kiinnostais, että tietäisin tarkemmin onko kyseisessä autossa jotain erikoista tuhoutumisvaaraa kansitiivisteen vuotaessa ja kiinnostais
onko moottori käynyt ylikuumana. ( Ei kai keittänyt? )- käsi
Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..
Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin. - jäähdys nestettä...
käsi kirjoitti:
Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..
Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin.mennyt kuinka paljon öljyn sekaan?
näät mittatikusta onko "öljy" lisääntynyt.
kaikesta huolimatta veikkaisin että sinulla on jossain muuallakin vuoto. itselläni oli joskus tuon ikäinen kadetti ja piti uusia jäähdytin ja siitä meni myöskin vesipumpun laakeri jolloin vuoti nestettä vain ollessaan sammuksissa.
yleensä jos kannentiiviste on palanut niin on lämpö ongelmia, jos ei keitä niin ainakin pakkasella ei tahdo tulla lämmityslaitteesta kuumaa ilmaa.
ja tuo vesipumppu kannattaa uusia jos siitä on laakerimennyt, koska se toimii nokkahihnan kiristäjänä.
ei se jäähdytysneste öljyn seassa riko sitä autoa aivan heti, mutta laakerit siinä alkaa kärsimään ajan myötä. käsi kirjoitti:
Siis auto on opel kadett-91 1.6 (joo tiedetään opel), mutta se nyt ei oo aivan kauheen ruostees ja siihen on vasta tehty kytkinremontti niin ei viittis paaliinkaan sitä heittää..
Eli ei oo nostanu lämpöjä kertaakaan, mutta siis jäähdytysnestettä on vuotanut tosi paljon, viikottain saanu lisätä. Ja nyt tänään se ei vaan lähtenyt käyntiin, vähän yritti. Ja tämä käyntiin lähtemättömyys johtui varmasti tästä ainakin jollain tavoin.tiivisteen vuodon sylinteriinpäin voi tarkistaa laittamalla jäädyttimen paisuntasäiliö aivan täyteen nestettä ja korkki jätetään auki. Moottori käyntiin ja seurataan nesteen pintaa tuleeko ilmakuplia, jos tulee niin ei auta kuin ottaa sylinterikansi pois. Käynnistyvyyden syy on jossain muualla. Jakopään ajoitus, tuleeko tulpille kipinää ym. esim. pyöriikö nokka-akseli. Ilmeisesti kasiventtiilimoottori joten venttiilivaurioilta välttyy vaikka jakohihna olisi katkennut. (katkeaa yleensä startatessa.)
- käsi
hanniko kirjoitti:
tiivisteen vuodon sylinteriinpäin voi tarkistaa laittamalla jäädyttimen paisuntasäiliö aivan täyteen nestettä ja korkki jätetään auki. Moottori käyntiin ja seurataan nesteen pintaa tuleeko ilmakuplia, jos tulee niin ei auta kuin ottaa sylinterikansi pois. Käynnistyvyyden syy on jossain muualla. Jakopään ajoitus, tuleeko tulpille kipinää ym. esim. pyöriikö nokka-akseli. Ilmeisesti kasiventtiilimoottori joten venttiilivaurioilta välttyy vaikka jakohihna olisi katkennut. (katkeaa yleensä startatessa.)
no ei se auta viedä kun korjaamolle ja katsoa että kannattaako korjata.. ja hinatahan se täytyy, koska ei lähde käyntiin (eilen illalla toimi aivan ok).
Oli sitä jäähdytysnestettä tikussa varmaan aikalailla, öljyn määrä tikussa ei ollut liikaa, mut oli liian haaleaa ja nestemäistä ja muutenkin tikku oli tavallista törtteisempi :)Ihan ylhäälläkin oli sitä valkoista mönjää..
No mutta kiitos näistä, jos siitä vielä peli saatais vähäksi aikaa. käsi kirjoitti:
no ei se auta viedä kun korjaamolle ja katsoa että kannattaako korjata.. ja hinatahan se täytyy, koska ei lähde käyntiin (eilen illalla toimi aivan ok).
Oli sitä jäähdytysnestettä tikussa varmaan aikalailla, öljyn määrä tikussa ei ollut liikaa, mut oli liian haaleaa ja nestemäistä ja muutenkin tikku oli tavallista törtteisempi :)Ihan ylhäälläkin oli sitä valkoista mönjää..
No mutta kiitos näistä, jos siitä vielä peli saatais vähäksi aikaa.siitä vielä tulee eikä kalliskaan jos tuntisit vielä jonkun remppa kaverin.
- käsi
hanniko kirjoitti:
siitä vielä tulee eikä kalliskaan jos tuntisit vielä jonkun remppa kaverin.
Sehän se on, mutta kun en tunne niin ne korjaamon sedät vedättää minkä kerkeevät tällasta nuorta tyttö-rukkaa ja vaihtavat osia mitä ei oikeesti tarttiskaan. Ja vaikka olisivatkin ihan kunnon setiä, niin siltikin se maksaa liikaa kun oikeeseen korjaamoon vie.
- piedro
käsi kirjoitti:
Sehän se on, mutta kun en tunne niin ne korjaamon sedät vedättää minkä kerkeevät tällasta nuorta tyttö-rukkaa ja vaihtavat osia mitä ei oikeesti tarttiskaan. Ja vaikka olisivatkin ihan kunnon setiä, niin siltikin se maksaa liikaa kun oikeeseen korjaamoon vie.
vaihtaa toi pyörijä ja jakajan kansi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144