TeleFinland kusettaa

tosissaan....

Olivatpa omin päin siirtäneet puhepotin laskutuskautta ja minä ehdin viikonlopun räpättää euron lauantain ja sunnuntain, koska puhepottini oli täynnä ja katkaisupäivän piti olla vasta huomenna.

TF voi siis yksipuolisesti muuttaa näitä sopimuksia. Silti heidän puhepottisopimuksestaan ei pääse irti ennen kuin vuosi on täynnä. Mielenkiintoista!

Soitin asiakaspalveluun. Vastaus oli, että he eivät ole itsekään tienneet, että milloin tämä laskutuskausien muutos tulee voimaan. Sen valittelvan määkimisen jälkeen (sekin puhelu minun laskuun) tarjosivat jotain hyvitystä. Vähän vaikea luottaa...

Hah-hah, kehuvat vielä rehellisyydellään....

Suosittelen, että käytte tsekkailemassa omaliittymä sivulla, mitä teidän liittymälle kuuluu.

Mitähän kuluttaja-asiamies sanoisi tuollaisesta ksipuolisesta toiminnasta? Mielestäni olisi ollut kohtuullista tietää etukäteen, milloin nämä muuttuvat laskutuskaudet otetaan käyttöön. Pitäisi olla myös mahdollisuus irtisanoa tämä vuoden sopimus, jos ei heidän yksipuoliset muutokset kiinnosta.

13

2023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pottiin

      Mitä tekemistä laskutuskauden muutoksella on Puhepottipuhelujen kanssa. Melua tyhjästä?

      • puhepakettia

        Jos puhepaketin minuutit on puhuttu loppuun maksavat lauantain ja sunnuntain puhelut euron per päivä.

        Itsekin tarkistin. Puhepaketti oli katkaistu normaalia aikaisemmin elikä oli vaihdett nollauspäivää. Näinollen viikonloppuna puhutut puhelut vähennettiinkin puhepaketista.

        Soitin asiakaspalvluun, sain hyvitystä. Mutta asiakaspavelija ei osannut palvella. eivät olleet itsekään tienneet näistä muutoksista.

        Ei todellakaan melua tyhjästä!


      • ???
        puhepakettia kirjoitti:

        Jos puhepaketin minuutit on puhuttu loppuun maksavat lauantain ja sunnuntain puhelut euron per päivä.

        Itsekin tarkistin. Puhepaketti oli katkaistu normaalia aikaisemmin elikä oli vaihdett nollauspäivää. Näinollen viikonloppuna puhutut puhelut vähennettiinkin puhepaketista.

        Soitin asiakaspalvluun, sain hyvitystä. Mutta asiakaspavelija ei osannut palvella. eivät olleet itsekään tienneet näistä muutoksista.

        Ei todellakaan melua tyhjästä!

        mäki soitin asiakaspalveluun ne vain kierteli asioita.eikä ne tienneet miten on mahollista että mulla oli pari laskutuspäiviä päällekkäin.


    • Kimixxx

      Mulla on puhelimen oma aikalaskuri aina päällä. Piti olla n. 300min jäljellä 500min puhepaketista, mutta kun tarkistin saldon niin kappas vaan...500min oli kulunut, viestit täynnä ja sit viel pitäis pärjätä ylimääräsen viikon sillä saldolla. Tähän pitää reagoida!

      • Yks kusetettu

        Vaihdoin firmaa.
        Dna on nyt toiminut sopimuksen mukaisesti.
        TeeÄffältä alkoi tulla todella outoja laskuja. Eikä tosiaankaan maksullinen asiakaspavelu ollut palvelua.


      • Yks kusetettu kirjoitti:

        Vaihdoin firmaa.
        Dna on nyt toiminut sopimuksen mukaisesti.
        TeeÄffältä alkoi tulla todella outoja laskuja. Eikä tosiaankaan maksullinen asiakaspavelu ollut palvelua.

        juttu!puhutut minuutit lisääntyvät itsestään illan aikana vaikka en soita yhtään!


    • sil...n ku..u

      Saavuttua. Itselläni on 6 liittymää joista 4:ssa puhepaketti. 1.12 tytär alkoi taas käyttää liittymäänsä, joka oli ollut täysi ja ylläri 3.12 löysin netistä tiedon kausi vaihtuu 8.12. Hauskinta hommassa oli että olin koko marraskuun soitellut TF:ään ja sanonut etten pääse hallintasivuilleni ja kun viimein pääsen, niin ylläreitä kasa eessä (aikaraja muutokset, textiviestejä jotka ei kuulu pakettiin ja laskutettuja puheluita vaikka pakettia oli vielä 200 min. jäljellä). Asiasta vit....tuneena soitin TF:ään ja manasin, lupasivat hyvitystä ja tarkistella asioita ja palata asiaan. Mitään ei kuulunut paitsi lasku 30 eur liikaa ja hyvitystä 15 eur. Sitten kun tutkin laskua löytyi 11 ulkomaiselle oper. lähetettyä viestiä. Lupasivat muuten että uudet pakettien aikarajat(nollauspäivät) tulevat joulukuun laskun mukana, no siellä tuli uudet laskun maksupäivät. Tänään sitten kuppi täyttyi, soitin TF:ään ja sanoin että esimiehen numero tänne ja äkkiä, ei voinut sitä kuulemma antaa mutta jättää soitto pyynnön. saas nähä. Kuluttaja asiamiehen jo lähetin matkaan katsotaan mitä hää tuo tullessaan. Joku voi miettiä että viitsii rutista 30 eur takia, mutta jos en olisi asiaa itse havainnut olis tytär tapansa mukaan puhunut pakettinsa täyteen ennen kuin se alkaakaan = 50 eur omat virhelaskutukset 20 eur, äkkiseltään olis voinut tulla 70-80 eur vahinko. Jos en olisi niin riippuvainen Soneran verkosta en enää kusisikaan TF:ään päin.

      • Megapack

        soittamalla TF:hen.

        Annoin ymmärtää että sekoilut ottavat päähän ja että kiiruusti viestiä johdolle että ovat menneet pilaaman hyvin toimineen systeemin.

        Asiakaspalvelija oli kanssani samaa mieltä että pieleen on mennyt, nimenomaan pakettiasiakkaiden kannalta.

        Yrittävät vielä tuplalaskutusta; olen marraskuun jo maksanut ja juuri päättynyt jakso oli melkein koko marraskuu.

        Kysyessäni "ylimääräisestä" viestien hinnasta joka näkyi omalla sivulla sain vastauksen että "jotain ulkomaanviestejä."

        Ilmoitin että jos sellaisesta lasku tulee lähtee kuluttaja-asiamiehelle välittömästi postia.

        Ja vielä, marraskuu maksettu ensimmäisestä viimeiseen päivään, kuitenkin jakso olikin alkanut 29.10.07 joka ei ilmennyt mistään. Paitsi kun ihmettelin mistä heidän laskuriinsa oli tullut enemmän minutteja kun omaani, asia sitten selvisi, tai ei siis selvinnyt ollenkaan.

        Jos ei laskutuksiin tule tolkkua irtisanon koko paskan. Harmittaa vaan kun kolme vuotta on toiminut erittäin hyvin.

        Sanoisin että asiakkaan kannalta törkeää sopimusten muuttamista. Itse hankin paketin juuri selvyyden vuoksi, eli laskutus kuun ensimmäisestä viimeiseen päivään.

        Nyt pitää urkkia tiedot netistä omalta sivulta että edes jotenkin pysyy kärryillä eikä sekään näytä täysin auttavan.

        Odotan mielenkiinnolla tulevaa laskua; tiedä mitä yllätyksiä se saattaakaan tuoda.

        Ja jos yllätyksiä tulee on tappelus valmis.


      • kirsikkapuo

        tässä se nyt nähdään kun on ollut halvat puhelut... se on loppu nyt, asiakkailta rokotetaan nyt ylimääräistä, ihan selvää kusetusta, lasku tuli joka on ihan päin p..tä omituisia lisätekstarilaskuja ja ulkolaisten operaattoreiden tekstareita, asiakaspalveluun ei pääse läpi, huomenna taas yritän uusiksi, laskua en aio maksaa ennen kuin asia selviää.

        nyt jo tulossa lisälaskua uudellekin kaudelle, vaikka teleksi-liittymän viestejä on jäljellä vielä tyttären liittymäs yli 700kpl silti TF:n nettisivulta kun katson niin laskutettavia tekstareita jo yli 5€ edestä, paskat sanon minä, liittymät 4kpl lähtee kaikki vaihtoon!!!!


      • Siellä on
        kirsikkapuo kirjoitti:

        tässä se nyt nähdään kun on ollut halvat puhelut... se on loppu nyt, asiakkailta rokotetaan nyt ylimääräistä, ihan selvää kusetusta, lasku tuli joka on ihan päin p..tä omituisia lisätekstarilaskuja ja ulkolaisten operaattoreiden tekstareita, asiakaspalveluun ei pääse läpi, huomenna taas yritän uusiksi, laskua en aio maksaa ennen kuin asia selviää.

        nyt jo tulossa lisälaskua uudellekin kaudelle, vaikka teleksi-liittymän viestejä on jäljellä vielä tyttären liittymäs yli 700kpl silti TF:n nettisivulta kun katson niin laskutettavia tekstareita jo yli 5€ edestä, paskat sanon minä, liittymät 4kpl lähtee kaikki vaihtoon!!!!

        sama tyyli hoitaa asioita.


      • sil...n k...u
        kirsikkapuo kirjoitti:

        tässä se nyt nähdään kun on ollut halvat puhelut... se on loppu nyt, asiakkailta rokotetaan nyt ylimääräistä, ihan selvää kusetusta, lasku tuli joka on ihan päin p..tä omituisia lisätekstarilaskuja ja ulkolaisten operaattoreiden tekstareita, asiakaspalveluun ei pääse läpi, huomenna taas yritän uusiksi, laskua en aio maksaa ennen kuin asia selviää.

        nyt jo tulossa lisälaskua uudellekin kaudelle, vaikka teleksi-liittymän viestejä on jäljellä vielä tyttären liittymäs yli 700kpl silti TF:n nettisivulta kun katson niin laskutettavia tekstareita jo yli 5€ edestä, paskat sanon minä, liittymät 4kpl lähtee kaikki vaihtoon!!!!

        TF:n esimies soitti heti seuraavana arkena minulle. Selitin asian ja hän lupasi miettiä. Lähetti emaililla 5eur hyvitys tarjouksen (12 jäi vielä uupuun). Vastasin että jos lasku ei ole se mitä minä olen ilmoittanut, niin lopetan asian käsittelyn ja palkkaan asianhoitajan. Lopputulos = tahtoni meni läpi, mutta hyvitys ei ehtinyt laskuun vaan saan sen seuraavassa laskussa. Täytyy seurata toteutuuko. Nyt muuten on 6:ssa liittymässäni textareita joita ei ole lähetty yhteensä 11.50 euron arvosta. Saas nähä kuka asiaa alkaa hoitaa???


      • Kimixxx
        sil...n k...u kirjoitti:

        TF:n esimies soitti heti seuraavana arkena minulle. Selitin asian ja hän lupasi miettiä. Lähetti emaililla 5eur hyvitys tarjouksen (12 jäi vielä uupuun). Vastasin että jos lasku ei ole se mitä minä olen ilmoittanut, niin lopetan asian käsittelyn ja palkkaan asianhoitajan. Lopputulos = tahtoni meni läpi, mutta hyvitys ei ehtinyt laskuun vaan saan sen seuraavassa laskussa. Täytyy seurata toteutuuko. Nyt muuten on 6:ssa liittymässäni textareita joita ei ole lähetty yhteensä 11.50 euron arvosta. Saas nähä kuka asiaa alkaa hoitaa???

        On näköjään muitakin kusetettu kuin mua. Onneks en tehnyt kestoetu-sopimusta. Laskutuskausi on yhtäkkiä lyhentyny muutamalla päivällä. Vuodessa se tekee n. 30 päivää. Eli onko TF näin hankkimassa itselleen "ylimääräisen" kuukausimaksun? Pitävät kuluttajia näköjään idiootteina. Eräpäivät näkyvät taulukossa, mutta missä näkyvät laskutuskaudet???
        Harmillista, hyvin on toiminut 3vuotta mutta nyt meni täysin piloille. Mihin operaattoriin kannattais vaihtaa? DNA? Saunalahti?


      • Kimixxx kirjoitti:

        On näköjään muitakin kusetettu kuin mua. Onneks en tehnyt kestoetu-sopimusta. Laskutuskausi on yhtäkkiä lyhentyny muutamalla päivällä. Vuodessa se tekee n. 30 päivää. Eli onko TF näin hankkimassa itselleen "ylimääräisen" kuukausimaksun? Pitävät kuluttajia näköjään idiootteina. Eräpäivät näkyvät taulukossa, mutta missä näkyvät laskutuskaudet???
        Harmillista, hyvin on toiminut 3vuotta mutta nyt meni täysin piloille. Mihin operaattoriin kannattais vaihtaa? DNA? Saunalahti?

        En ole tutustunut Tele finlandin laskutuskauteen, olen vain tyynesti maksanut 60 euron, 90 euron puhelut.Olen ollut jo noin 3 vuotta asiakas ja minulla oli ennen 500 minuutin puhepaketti, nyt otin 1000 minuutin puhepaketin.En tiedä miten minua on kusetettu, kun en ymmärrä näistä laskutusjaksoista mitään.Olin ihan tyytyväinen alusa, mutta nyt tekisi mieli vaihtaa DNA:han. Olen joutunut odottamaan vain mutaman minuutin Tele finlandin asiakasoalveluun ja ovat olleet siellä ystävällisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe