avengerin laatu?

ei-provo

Kävin tuossa autokeskuksessa Avengeria katsastamassa ja auto näytti aika makealta ulkoa, no sisälle meno sitten muuttikin käsitykseni täysin. Olin tietoinen että sisustus on aika karu, mutta ihan rehellisesti sanoen viimeistely vaikutti yllättävän epätasaiselta. Esim. ratin "viiksissä" oli valujälkiä, paneelien saumat eivät olleet aina tasan yms, eli asennukset oli tehty vähän miten sattuu... En ole vastaavaa havannut eurooppalaisissa, japanilaisissa tai korealaisissa autoissa...miksiköhän tehdas päästää tollaisia läpi?

26

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpamalli

      Kävin itsekin ottamassa tyypit siitä hinnat-alkaen Avengerista joka näytti ilmoituksessa todella edulliselta ominaisuuksiinsa ja kokoonsa nähden.

      Eipä tullut sitten lähdettyä koejaolle mutta päätä tuli pyöriteltyä toisenkin kerran. Iso maa, isot toleranssit pätee näköjään itäisen ihmemaan lisäksi myös tuohon läntiseen. Vai Meksikossako tuo oli kasattu mikä sekin selittäisi paljon.

      Lopullinen niitti tuli kyllä takaluukun avaamisen jälkeen. Paljasta pohjamaalattua peltiä mihin vain katsoikin ja hiukan Tarjoustalon kynnysmaton näköistä rättiä lattialla. Tuollaista näin viimeksi 1980-luvulla silloisessa kesäautossa ja nyt puhuttiin sentään 25 000€ uudesta autosta.

      Paremmin varusteltu malli oli sitten verhoiltu kauttaaltaan ja materiaalit olivat laadukkaampia mutta työn laatu ei tietenkään ollut parempi. Hinta oli sitten jo niin korkea että sillä saa oikeitakin autoja.

      • Pera K

        Avenger on kasattu USA:ssa,ja jos en väärässä ole niin Caliber tehdään juurikin Meksikossa?

        Kokoonpanopaikan suhteen ei kannata olla turhan tarkka; tänäpäivänä voit hankkia Turkissa kasatun Toyotan tai Jenkeissä tehdyn Mersun jne.

        Dodge on merkki, jonka mallit ovat massasta poikkeavia, jotakuta ärsyttää ja toista miellyttää. Omaan silmääni Dodgen uusi muotoilu sopii hyvin.

        Itselläni on ollut ajossa 1,5 vuotta Chrysler 300C 3,5 (ei siis valitettavasti V8:lla). Syslerihän on samaa puulaakia kuin Dodge ja mallit jakavat saman tekniikan keskenään. Esim Sysleri 300 vastaa aika tarkkaan Dodge Chargeria, Avenger Sebringiä jne.

        Mulla ei ole valittamista autostani, ihan heti en enää japsia tai vastaavaa osta jos vain mahdollista.

        Onneksi autoissakin on laaja tarjonta, Dodgeakaan ei ole pakko ostaa:)


      • dfdf
        Pera K kirjoitti:

        Avenger on kasattu USA:ssa,ja jos en väärässä ole niin Caliber tehdään juurikin Meksikossa?

        Kokoonpanopaikan suhteen ei kannata olla turhan tarkka; tänäpäivänä voit hankkia Turkissa kasatun Toyotan tai Jenkeissä tehdyn Mersun jne.

        Dodge on merkki, jonka mallit ovat massasta poikkeavia, jotakuta ärsyttää ja toista miellyttää. Omaan silmääni Dodgen uusi muotoilu sopii hyvin.

        Itselläni on ollut ajossa 1,5 vuotta Chrysler 300C 3,5 (ei siis valitettavasti V8:lla). Syslerihän on samaa puulaakia kuin Dodge ja mallit jakavat saman tekniikan keskenään. Esim Sysleri 300 vastaa aika tarkkaan Dodge Chargeria, Avenger Sebringiä jne.

        Mulla ei ole valittamista autostani, ihan heti en enää japsia tai vastaavaa osta jos vain mahdollista.

        Onneksi autoissakin on laaja tarjonta, Dodgeakaan ei ole pakko ostaa:)

        Avenger on tehty halpiskärryksi, kun taasen 300C on kalliimpaan luokkaan suunnattu eli viimeistelyn laatu on parempaa.
        Tosin jos vertaa vaikka 500 sarjan bemarin viimeistelyyn, niin matkaa on valovuosi mikä tosin näkyy myös hinnoissa.


    • -julle-

      ..tuntemuksia tuli kun otin Nitrosta "kylmät tyypit". Ei todellakaan tuon hintainen auto voi olla sisältä tuollainen.

    • kommentteja

      saa taas kerran lukea ulos. Jos verrataan kaksi kertaa kalliimpaa bemaria ja avengeria keskenään, niin toki niiden sisustuksessa on eroja. Se, joka haluaa maksaa kymmeniä tuhansia euroja muovisista jalopuupaneleista, niin siitä vaan. Ei kuitenkaan pidä unohtaa, että avengeri on huimasti parempi ajo-ominaisuuksiltaan esim. verrattuna vaikka noihin perävetoisiin bemareihin. Asia, joka tulee selkeästi konkretisoitumaan taas talven tullessa.

      • muut...

        ei Avengeria kannata Bemariin verrata, mutta vertaappa vaikka Hyundai Sonataan, joka on myös karu sisältä mutta viimeistely on tosi hyvää ja paneelit kohdallaan, sama pätee kaikkiin Avengerin hintaluokan isoihin autoihin joita olen nähnyt, eli ei 2000-luvun autossa saa olla mitään valujälkiä tai vähän sinnepäin asennettuja osia.


      • Bjoff
        muut... kirjoitti:

        ei Avengeria kannata Bemariin verrata, mutta vertaappa vaikka Hyundai Sonataan, joka on myös karu sisältä mutta viimeistely on tosi hyvää ja paneelit kohdallaan, sama pätee kaikkiin Avengerin hintaluokan isoihin autoihin joita olen nähnyt, eli ei 2000-luvun autossa saa olla mitään valujälkiä tai vähän sinnepäin asennettuja osia.

        Sportcarscenterillä myynniisä uusia Kia magentisia nahkaistuimilla,kattoluukulla ja muilla Ex herkuilla 24,900 hintaan. Auton viimeistely on kyllä erittäin hyvää luokkaa vaikka hinnat ovat samoissa avengeriin kanssa.


      • oikein tiedä
        Bjoff kirjoitti:

        Sportcarscenterillä myynniisä uusia Kia magentisia nahkaistuimilla,kattoluukulla ja muilla Ex herkuilla 24,900 hintaan. Auton viimeistely on kyllä erittäin hyvää luokkaa vaikka hinnat ovat samoissa avengeriin kanssa.

        sen yrityksen myymistä autoista. Onkohan kysymyksessä se yritys joka tuo ja myy joitain maailmalta ostamiaan satunnaiseriä. Aika usein vanhentuneita malleja, tosin tietysti ajamattomia.


      • Mikä tärkeää
        oikein tiedä kirjoitti:

        sen yrityksen myymistä autoista. Onkohan kysymyksessä se yritys joka tuo ja myy joitain maailmalta ostamiaan satunnaiseriä. Aika usein vanhentuneita malleja, tosin tietysti ajamattomia.

        Vaikka auton sisustuksesta ja viimeistelystä ollaan varmaan samaa mieltä, niin kyllä tuolla rahalla autoa saa PALJON... Eli jos vertaa vastaaviin VW tai ihan mihin vaan. Eli itse ainakin pidin tuotteesta ja uudet hinnat on tosi sopivia.


      • Bjoff
        oikein tiedä kirjoitti:

        sen yrityksen myymistä autoista. Onkohan kysymyksessä se yritys joka tuo ja myy joitain maailmalta ostamiaan satunnaiseriä. Aika usein vanhentuneita malleja, tosin tietysti ajamattomia.

        Kyllä ne olivat ihan uusinta mallia olevia Magentisia. Varmaan ostettu juuri keskieuroopasta satunnasieriä. Mutta hieno oli viimesitely ja hinta nyt vain 23.000 euroa. Taisi muuten Dodge Avengerin alkaen hinta tippua 23.990 euroon. Joten verratuna saksalaisiin saman koon autoihin on Avenger kyllä hinta/määrä suhteessa ihan passeli.


    • J..

      Avenger on upean näköinen, mutta oikeastaan mikään ominaisuus ei oikein tee oikeutta nimelle ja näölle.

      Itse en pidä sisustan muovista karuutta ongelmana. Ulkonäössä on brutaalia urheilullisuutta ja askeettisuus sopii ajatukseen 60-luvun pony car -tyyppisestä edullisesta, hyvännäköisestä ja suorituskykyisestä autosta.

      Mutta kun se suorituskyky onkin peruscorollan luokkaa ja ajettavuus ei sitäkään. Tunnoton ohjaus ja voimakas kallistelu vievät urheilullisuuden, täristys vie mukavuuden.

      Mukavuutta syö myös melu, jonka voisi antaa anteeksi, jos suorituskyky ja ajettavuus olisivat urheilullista laatua.

      Auto on siis hintaansa nähden upean näköinen, mutta samanhintainen Toyota Corolla on tilavampi, parempi ajaa, taloudellisempi, suorituskykyisempi, yhtä hyvin varusteltu ja siinä on parempi takuu. Mihin tarkoitukseen tämä on tehty?

      No, myönnetään, ottaisin minä tämän ennemmin kuin sen Corollan, mutta miksi tämä on pitänyt jättää puolivalmisteeksi.

      • Eri mieltä

        Eihän Corollaa voi tähän verrata. Se on selkeästi pienempi ja mitä niihin ajoominaisuuksiin tulee, niin kyllä ne Avangerissa on kohdallaan.


      • iso maa isot toleranssit
        Eri mieltä kirjoitti:

        Eihän Corollaa voi tähän verrata. Se on selkeästi pienempi ja mitä niihin ajoominaisuuksiin tulee, niin kyllä ne Avangerissa on kohdallaan.

        Avenger edustaa tyylipuhdasta jenkkiautoa juuri siinä että ulkomitat ovat eurooppalaisittain melkein edustusautoluokkaa mutta sisätilat suoraan corollasta.

        Noinhan se on aina ollut jenkkiautoissa. Pelti on halpaa ja parkkiruudut Suomalaisen bussiparkin kokoisia joten auton tiloja ei tarvitse optimoida pätkääkään ja sen kyllä huomaa. 1960-luvun jenkkilullissa oli parhaimmillaan saatu sovitettua yli 5m koriin Minin sisätilat.


      • -julle-
        iso maa isot toleranssit kirjoitti:

        Avenger edustaa tyylipuhdasta jenkkiautoa juuri siinä että ulkomitat ovat eurooppalaisittain melkein edustusautoluokkaa mutta sisätilat suoraan corollasta.

        Noinhan se on aina ollut jenkkiautoissa. Pelti on halpaa ja parkkiruudut Suomalaisen bussiparkin kokoisia joten auton tiloja ei tarvitse optimoida pätkääkään ja sen kyllä huomaa. 1960-luvun jenkkilullissa oli parhaimmillaan saatu sovitettua yli 5m koriin Minin sisätilat.

        ..olla istunut 60-luvun jenkissä, tai sitten Minissä. Ei yhdessäkään tuon ajan amerikkalaisessa autossa ole yhtä ahdasta ja meluisaa kuin Minissä, vai kertoisitko jonkun esimerkin? Sen verran pitää tuon ajan amerikkalaisia autoja puolustella, 60-luvun jälkeen ko. maasta on sitten tullutkin autoina lähinnä surkuhupaisia rävellyksiä...


      • Mie vuan
        Eri mieltä kirjoitti:

        Eihän Corollaa voi tähän verrata. Se on selkeästi pienempi ja mitä niihin ajoominaisuuksiin tulee, niin kyllä ne Avangerissa on kohdallaan.

        Corollan sisä- ja tavaratilat ovat yhtä suuret kuin Avengerin. Eivätkä ne avengerin ajo-ominaisuudet ole todellakaan sitä, mitä ulkonäkö lupaa. Meneehän se suoralla tiellä, mutta kurveissa se kallistelee aivan liikaa ja ohjaustunto on etäinen. Vähän enemmän panostusta ajettavuuteen ja roheemmat moottorit, niin siinä olisi kyrväkäs paketti. Silloin voisi hintakin lla tonnin-pari nykyistä korkeammalla.


      • on joku
        Mie vuan kirjoitti:

        Corollan sisä- ja tavaratilat ovat yhtä suuret kuin Avengerin. Eivätkä ne avengerin ajo-ominaisuudet ole todellakaan sitä, mitä ulkonäkö lupaa. Meneehän se suoralla tiellä, mutta kurveissa se kallistelee aivan liikaa ja ohjaustunto on etäinen. Vähän enemmän panostusta ajettavuuteen ja roheemmat moottorit, niin siinä olisi kyrväkäs paketti. Silloin voisi hintakin lla tonnin-pari nykyistä korkeammalla.

        tuunattu korolla, jos siinä on yhtä isot sisätilat, kuin Dodgessa !!!


      • Mie vuan
        on joku kirjoitti:

        tuunattu korolla, jos siinä on yhtä isot sisätilat, kuin Dodgessa !!!

        Uuden Corollan takapenkki on 134 cm leveä. Tavaratilaa on 420 litraa. Mitkähän ovat Avengerin vastaavat mitat?

        Okei, Ankeroinen ei ole taksiksi tarkoitettu. Sehän tässä vain kummastuttaakin, että se ole hyvä edes siinä, mihin sen luulisi olevan tarkoitettu. Alusta kuntoon ja roheemmat koneet, niin se olisi minun autoni.


    • ST1: baarin apuoppilas

      En ole koskaan omistanut amerikkalaista autoa, mutta uusi Avenger sai kiinnostumaan asiasta. Kun eilen (10.11) oli paikkakunnan merkkiä myyvässä liikkeessä avoimet ovat, niin kävin alustavasti tutustumassa sekä Dodge Avengeriin että Chrysler Sebringiin.

      Ulkonäöltään Avenger miellytti enemmän, mutta kyseessähän on makuasia. Koeajoon ei ollut mahdollisuutta (näyttelypäivänä tahtoo olla ruuhkaa), joten siltä osin en osaa vielä sanoa mitään.

      Viimeistelyssä todella oli mainitsemiasi puutteita. Paneelien saumat olivat kyllä kunnossa, mutta vaikuttivat muutoin heppoisilta. Erilaisia nitinöitä ja kolinoita ehkä tulee niiden osalta varsin pian. Oven sulkeminen aiheutti rämähtävän äänen kummassakin merkissä.

      Avengerissa ratin viiksissä todella oli valujäljet näkyvissä. Chryslereita oli näytillä kaksi, bensiini ja dieselmallit. Mielenkiintoista oli, että bensiinimallin viiksissä valujäljet näkyivät, mutta ei dieselmallissa. Avengeria oli vain yksi kappale, joten vastaavaa vertailua ei päässyt tekemään.

      Sinänsä pidin Avengerin sisustuksesta enemmän, mutta halvan oloiselta sekin vaikutti. Ajokokemus vielä puuttuu, mutta eiköhän sekin aikanaan järjesty. Kiinnostavuus kuitenkin sai kolauksen em. syistä johtuen.

      • omistanut

        kuusi jenkkiä ja kuusi mersua sekä pari japanilaista. Tänään ajan taas jenkillä, koska se on mukava ja helppo ajaa etenkin taajamissa. Ja kulkeehan se mukavasti maanteitäkin. Huoltaminen ja kunnossapito selkeästi mersuja halvempaa. Aasialaiset pitäköön autonsa.


      • ei-provo..
        omistanut kirjoitti:

        kuusi jenkkiä ja kuusi mersua sekä pari japanilaista. Tänään ajan taas jenkillä, koska se on mukava ja helppo ajaa etenkin taajamissa. Ja kulkeehan se mukavasti maanteitäkin. Huoltaminen ja kunnossapito selkeästi mersuja halvempaa. Aasialaiset pitäköön autonsa.

        Mielestäni tässä viestiketjussa ei pyritä provokatiivisesti haukkumaan ko. autoa vaan ihmetellään ihan aidosti sitä että komea auto on viimeistelty niin huonosti, huonompaa viimeistelyä ei kyllä hevillä uudesta autosta löydy, kun ei erästä naapuri-itämaankiitäjää kuitenkaan autoksi lasketa.


      • Automiekkonen

        Dodgen suurin ongelma on se, että sisustus on tehty aivan vääränlaisesta materiaalista. Totta, muoviahan ne kaikki autojen sisustukset pääasiassa on, mutta muoveissa on eroja !! Ns. soft-touch-muovit antavat aivan omanlaisensa laatuvaikutelma verrattuna siihen kovaan ja harmaaseen, mitä mm. dodge nykyään viljelee. Ero jopa corollaan on selvä. Tuskin maksaisi montaakaan euroa enempää, jos nämä iänikuiset kovamuovit korvattaisiin nykyaikaisella vastaavalla.


      • Mijule
        Automiekkonen kirjoitti:

        Dodgen suurin ongelma on se, että sisustus on tehty aivan vääränlaisesta materiaalista. Totta, muoviahan ne kaikki autojen sisustukset pääasiassa on, mutta muoveissa on eroja !! Ns. soft-touch-muovit antavat aivan omanlaisensa laatuvaikutelma verrattuna siihen kovaan ja harmaaseen, mitä mm. dodge nykyään viljelee. Ero jopa corollaan on selvä. Tuskin maksaisi montaakaan euroa enempää, jos nämä iänikuiset kovamuovit korvattaisiin nykyaikaisella vastaavalla.

        Tuskin se paljon auton hintaa nostaisi, jos Dodgekin käyttäisi tuota "soft touch"-muovia. Lieneekö enemmän kyse tehtaan valinnasta ja omasta tyylistä. Nitrossa sekä jenkeissä myytävässä Chargerissa on samantyylinen ja päällepäin samanlaisesta matskusta tehty kojetaulu. Toisia miellyttää toisia ei. Tosiasia kuitenkin on, että naarmuuntuu aika helposti.


    • mietiskelijäjä

      Itsekkin ihmettelin Avengerin viimeistelyn laatua, mutta halpisautohan se on jenkeissä.
      Se lähinnä kiinnostaisi on nämä uudemmat jenkit vielä esim. Aspenin kaltaisia ikiliikkujia eli kaikki on vähän vinksallaan, mutta aina lähtee ja kestää.
      Avenger on edestä mukavan räyhäkkään näköinen, mutta perä on omituisen korkea ja sen takia ihan eriparia keulan kanssa.
      Sebringin viimeistely tuntuu paremmalta, mutta ulkonäkö on vähintäänkin omituinen.
      Toisaalta Sebring on niin ruma, että se on jo melkein kaunis...

      • Subarumies

        Hei

        En halua alkaa provoilemaan mutta kun verrataan ominaisuuksia ja hintaa, niin ei kannata pysyä vain uusissa autoissa. 23-25t€ on joka tapauksessa paljon rahaa. Sillä saa hyvin n. 3-4v vanhan käytetyn ja kun valitsee ns. "laatumerkkejä" on sisätilojen laatu vanhemmissakin autoissa parempi kuin monessa uutena. Ja myös moni muukin ominaisuus.

        Istahdin juuri viikonloppuna omasta 5v vanhasta Subarusta uuteen korealaiseen ja sisustuksen laatu ei vakuuttanut. Myös vanhemmat bemarit pitävät hyvin ryhtinsä.


    • MAKE MAKE

      Mulla on tollanen Avenger 2,4 A SXT.
      Rekisteröity elokuussa, rullattu nyt 8tkm.
      Aikaisemmin en ole uusien jenkkiautojen kanssa ollut tekemisissä, vanhojen harrastusvehkeiden kanssa jonkun verran.

      Kokemukset siis mulla hyviä, eikä asiaa vielä (tähän mennessä) korjaamolle;)
      Maantiellä kulkee todella mukavasti.
      Kone ei todellakaan ole mikään suorituskykyihme, mutta aivan samaa luokkaa kilpailijoihin verraten.

      Aiemmin mulla oli vm.-05 Saab 9-3 1,8turbo linear, siihen verraten syslerillä ajelee maantiellä ainakin yhtä mielellään. Aikaisempaan Primeraan verrattuna paljon mieluummin!

      Dodgessa on itseäni miellyttävä muotoilu ulkona ja sisällä.Lisäksi käyttöominaisuudet on balanssissa.
      Auto ei ole samanlainen puikula kuin valtaosa markkinoillaolevista kilpailijoista.

      Tilaa on hyvin, matkustamossa satavarmasti enemmän kuin Corollassa. Tosin itsellä ei takaluukulla tms. ole juuri käyttöä.

      Valujälkiä tai asennusten mittaheittoja en ole silmämääräisesti havainnut, en kyllä ole tarkkaan tutkinutkaan:) Jenkeissä perinteisesti noita mittaheittoja on löytynyt, ainakin vanhemmista, joten ei ihme vaikka jotain olis jäänyt noihin uudempiinkin..Jos moinen haittaa niin kannattanee ostaa edelleen niitä Corolloita:)

      • olen kyllä

        samaa mieltä, että corolla sopii paremmin suomalaiselle juntille, joka ei uskalla erottua joukosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe