Pienen paikkakuntamme Teknisillä olisi myynnissä Siemen sastianpesukone hintaan 299e. Ainoa asia mikä mietityttää on että sen energialuokka on C! Mitä se tarkoittaa käytännössä ja kuinka paljon tällä energialuokalla on merkitystä? Ostaisitko itse tämän koneen? Juurikaan kallimpaa meillä ei ole varaa ostaa.
Siemens astianpesukone
6
1661
Vastaukset
- Siemens on
Ei sillä sähkön veden kulutuksen erolla ole käytännön taloudellista merkitystä. Vanhemman mallinen kone käyttää luultavasti hieman enemmän vettä, joka todennäköisesti tarkoittaa puhtaampia astioita nopeampaa pesuohjelmaa.
Meillä vaihtui n. vuosi sitten yli 10 v. AEG uuteen siemensiin (A-energialuokka). Pesuaika kasvoi (tuplaantui) ja mielestäni pesutulos kuitenkin huononi. - meillä
Ostettiin vähän aikaa sitten Siemensin astianpesukone, jossa energialuokka C. Hinta oli 399 e. Vieressä oli A-luokan kone hintaan 549. Energiankulutuksen ero oli 0.4 kwh/pesukerta eli rahassa n. 3,6 c/pesukerta (sähkönhinta n. 9 c/kwh). Tuolla 150 euron erotuksella saa siis pestä melko monta koneellista, ennen kuin A-luokan kone tulee halvemmaksi. Koneiden vedenkulutuksesta ja niiden merkityksestä energialuokkaan en tiedä.
- ei ole
mitään merkitystä. Pesutulos ja kuivaustulos ovat tärkeämpiä. Siemens on käyttömukavuudeltaan hyvä kone. Takuukin lienee 2 vuotta, joten osta ihmeessä.
- tuo niitä
puolalaisia muovipohjaisia siimenssejä (katso koneen sisään ja tarkista onko pesukammion pohja ja lähes kaikki muutkin koneen sisusosat muovia)? Itse en sekaantuisi, koska minusta koneen pitää myös kestää - enemmän kuin kaksi vuotta takuun avulla. Halvalla kun ei edelleenkään saa hyvää... vai saisiko ilmaiseksi erinomaisen?
- on myös
sama siemensin kone, sisältä metallia.
Olen ollut tyytyväinen vaikka ostinkin halvemman.
Edellinen koneeni oli huomattavasti kalliimpi mutta hajosi heti takuun jälkeen. Silloin päätin että en osta enää sikakallista konetta, kuitenkin ne hajoo jossain vaiheessa.
Siemens on palvellut hyvin jo kolmisen vuotta.
- Osku.
Edestätäytettävän ostos tuohon hintaan (valmistettu ilmeisesti Puolassa),
koska Helsigin energian sivulla ilmoitetaan edullisemman C energialuokan ohjehinnaksi 510 EUR.
Ohjelman keto 125 min
ja näyttäisi vedenkulutus olevan 3 l isompi sekä äänitaso 2 desib. korkeampi,
kun A enegialuokan jonka ohjelman kesto on 140 min. ja 17 l vettä kuluttava,
ja jonka OHV hinta on 560 EUR
http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat/Astianpesu600.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789