Siemens astianpesukone

Amandaa

Pienen paikkakuntamme Teknisillä olisi myynnissä Siemen sastianpesukone hintaan 299e. Ainoa asia mikä mietityttää on että sen energialuokka on C! Mitä se tarkoittaa käytännössä ja kuinka paljon tällä energialuokalla on merkitystä? Ostaisitko itse tämän koneen? Juurikaan kallimpaa meillä ei ole varaa ostaa.

6

1685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siemens on

Ei sillä sähkön veden kulutuksen erolla ole käytännön taloudellista merkitystä. Vanhemman mallinen kone käyttää luultavasti hieman enemmän vettä, joka todennäköisesti tarkoittaa puhtaampia astioita nopeampaa pesuohjelmaa.

Meillä vaihtui n. vuosi sitten yli 10 v. AEG uuteen siemensiin (A-energialuokka). Pesuaika kasvoi (tuplaantui) ja mielestäni pesutulos kuitenkin huononi.

• meillä

Ostettiin vähän aikaa sitten Siemensin astianpesukone, jossa energialuokka C. Hinta oli 399 e. Vieressä oli A-luokan kone hintaan 549. Energiankulutuksen ero oli 0.4 kwh/pesukerta eli rahassa n. 3,6 c/pesukerta (sähkönhinta n. 9 c/kwh). Tuolla 150 euron erotuksella saa siis pestä melko monta koneellista, ennen kuin A-luokan kone tulee halvemmaksi. Koneiden vedenkulutuksesta ja niiden merkityksestä energialuokkaan en tiedä.

• ei ole

mitään merkitystä. Pesutulos ja kuivaustulos ovat tärkeämpiä. Siemens on käyttömukavuudeltaan hyvä kone. Takuukin lienee 2 vuotta, joten osta ihmeessä.

• tuo niitä

puolalaisia muovipohjaisia siimenssejä (katso koneen sisään ja tarkista onko pesukammion pohja ja lähes kaikki muutkin koneen sisusosat muovia)? Itse en sekaantuisi, koska minusta koneen pitää myös kestää - enemmän kuin kaksi vuotta takuun avulla. Halvalla kun ei edelleenkään saa hyvää... vai saisiko ilmaiseksi erinomaisen?

• on myös

sama siemensin kone, sisältä metallia.
        Olen ollut tyytyväinen vaikka ostinkin halvemman.
        Edellinen koneeni oli huomattavasti kalliimpi mutta hajosi heti takuun jälkeen. Silloin päätin että en osta enää sikakallista konetta, kuitenkin ne hajoo jossain vaiheessa.
        Siemens on palvellut hyvin jo kolmisen vuotta.

• Osku.

Edestätäytettävän ostos tuohon hintaan (valmistettu ilmeisesti Puolassa),
      koska Helsigin energian sivulla ilmoitetaan edullisemman C energialuokan ohjehinnaksi 510 EUR.
      Ohjelman keto 125 min
      ja näyttäisi vedenkulutus olevan 3 l isompi sekä äänitaso 2 desib. korkeampi,
      kun A enegialuokan jonka ohjelman kesto on 140 min. ja 17 l vettä kuluttava,
      ja jonka OHV hinta on 560 EUR

http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat/Astianpesu600.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe