Jostain kuulin, että jos V-päivänä joutuu töihin, siitä saa jotain lisäkorvausta, mites X-päivänä?
Mulle kun ei ole ikinä selvinnyt mitä noi V- ja X-päivät yleensäkin eroaa toisistaan ja Pamin sivuilta en ikinä löydä vastauksia kysymyksiini, vaikka varmaan ne siellä jossain on...
Vapaapäivänä töissä
10
14777
Vastaukset
- kannattaa opetella
koska jos et osaa, sinua tullaan käyttämään hyväksi - halvalla.
Täältä löytyy voimassaoleva työehtosopimus:
- http://www.finlex.fi/pdf/tes/stes822-PT13Majoityont0502.pdf
Periaate on se, että vapaapäivänä tehty työ korvataan yksinkertaisella tuntipalkalla tunti tunnista tyyliin, ja tämän lisäksi saat tilalle uuden v-päivän. Tarkemmin asia selviää kun luet linkin sisällön.- huomasit
sopimus päättyi ja uutta sopimusta ei ole vielä finlexiin tullut. Tekstit ovat tältä osion aivan samat, uusi versio tullee julkiseksi ennen vuoden vaihdetta. PAM:ista saat uuden sopimuksen paperiveriona jos haluat.
- Tes***
50 % korotettu palkka:
• ylityökorvaus 120 tunnin ylittävältä osalta 18
tuntia (120–138/3 vk)
• lisävapaapäivänä (X) tehty työ
100 % korotettu palkka
• ylityökorvaus 138/3 vkoa jälkeen tehty työ
• viikkolepopäivänä (V) tehty työ
• sunnuntaina tai muuna kirkollisena pyhänä
sekä itsenäisyys- ja vapunpäivänä tehty työ - miten voit välttää
Jos vapaapäivänä soitetaan töihin, niin kannattaa aina sanoa ottaneensa pari kaljaa... Eipä voi enää joutua töihin, työnantaja toimisi muuten laittomasti. Tämä toimii... :)
- niinkin
,että työnantaja ei soittele toista kertaa, ja viikonloput ja arkipyhät alkavat putoilla työvuorolistalta pois. Arkipäivän aamuvuorot ne eivät ole herkkua, varsinkaan tilipäivänä...
Eli ei kannata turhan takia kieltäytyä hommista, siitä voi tulla huono tapa.
- katulapsi
v-vapaat on Viikkolepopäiviä eli ns. pakollisia vapaita joka viikko ja x-vapaat on eXtra vapaapäiviä.
- Jenska112
Nostetaan tää keskustelu! Eli mulla oli viime viikolla kaksi vapaapäivää. V ja x-päivät.. Vaihdettiin kuitenkin vuoroja yhden työntekijän kanssa että hän teki minun yhden työpäivän jolle oltiin merkitty iltavuoro ja minä tein hänen vuoronsa sinä päivänä kun minulle oltiin merkitty x-päivä. Siirtyykö toi x-päivä nyt sille päivälle ku tein hänen vuoronsa?
- Kassatäti
Tyhmä ei tietenkään siirry. Miksi suostuit vaihtamaan, oma virhe. Suostumuksellasi mitätöit vapaaoikeutesi.
- Anonyymi
Jos lupaudut huomisen vapaapäivänä töihin ja työaika sovitaan esimiehen kanssa puhelimitse esim työkaverin sairastuttua ja olet itsekin aamun tullen tiukasti flunssassa, niin onko se vapaapäivä vai omailmoituksella ilmoitettava sairaslomapäivä.
- Anonyymi
Nosto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838