Selkäakne

Mie13

Olen 13-vuotias tyttö ja kärsin pahasta selkäaknesta. Tämä on ihan kamalaa oikeesti kun mie olen vasta näin nuori ja kaksi vuotta jo kärsinyt todella pahasta selkäaknesta. En voi käyttää mitään toppeja enkä edes kaikkia t-paitoja. Uimassa en ole ollut pitkään aikaan =( Koulu uinti aina pelottaa ja mietin että koskakohan se taas tulee ja sitten toivon että olen kipeä tai keksin jonkun tekosyyn kuten kuukautiset. Muuten olen melko suosittu, miulla paljon on kavereita ja jotkut pojatkin pitävät minusta. Ketään ei vaan tiedä selästäni..

Aloitin nyt Tetralysal kuurin ja olen käyttänyt Differiniä jo aika kauan. Naama melko hyvä, tullut vähän huonommaksi nyt talvella, naamassa ei aknea, mutta finnejä kuitenkin leuassa, nenän vieressä molemmilla puolilla ja otsalla aika paljon. Naama ei siis kauheasti elämääni häiritse, paitsi naama on kuiva ja meikkivoide hilseilee aina pois ja siitä huomautellaan. Selässä on jo myös arpia melko paljon. olisiko teillä miulle nyt mitään vinkkejä tai samaa tilannetta? Olen todella surullinen aina kun katson selkääni....

4

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri00

      Hei mä tiän niin miltä susta tuntuu... Oon neljätoista kesänen tyttö ja oon kärsiny noin kaks vuotta kans aknesta. Ja sitä on otsassa, selässä,olkapäissä ja rinnoissa. Ihan perseestä suoraan sanottuna. Kellään mun kaverilla ei oo samanlaista... Mua hävettää aina kesällä kun kaikki pitää jotai tuubitoppeja bikineitä yms ja mä en voi pitää. Ja mul on kans sama, oon sillee suosittu mut kukaa ei tiedä miltä mä ilman meikkiä näytän:F ja kaikkein pahin et ylihuomenna on kouluuinnit saatana

    • tiedän miltä tuntuu

      Ihan sama täällä, kärsinyt aknesta tosin jo pidemmän aikaa kun olen pian jo 22v ja 13-14 vuotiaana tämä alkoi ja on vain pahentunut :( ei voi pitää vähäänkään paljastavia vaatteita, ei voi käydä hierojalla tai harrastaa oikein mitään urheilua ettei iho pahene.

      kohtalotoveri00, Kiltti, pyydä vanhempiasi kirjoittamaan anomus ettet voi uida, koska ihosi on huonossa kunnossa ja kloorivesi pahentaisi sitä. Niin pääsee kyllä pälkähästä

    • hae rohkeasti apua

      mene lääkäriin ja pyydä ihotautien erikoistuneelle lääkärin aikaa.

    • Hei!

      Akne voi joskus olla todella hankalahoitoinen. Mikäli omat keinot eivät auta, yleislääkäri voi kirjoittaa ihon talirauhasiin vaikuttavaa paikallisvoidetta tai suun kautta otettavan tetrasykliini-kuurin. Mikäli näistäkään ei ole riittävää apua, ihotautilääkärit voivat lisäksi kirjoittaa vielä tehokkaampia lääkkeitä, kuten isotretinoiini. Yleensä se kyllä sitten auttaa hyvinkin tehokkaasti. Halutessasi voit lukea tiiviin tietopaketin aknesta esim. tästä osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/akne

      Kohdallasi kuulostaa siis siltä, että aknen hoito olisi hyvä siirtää ihotautien erikoislääkärin vastuulle. Voit siis joko pyytää omalääkäriä (tai koululääkäriä) kirjoittamaan lähetteen sairaalan ihotautilääkärille tai varata ajan joltain yksityis-iholääkäriltä.

      Voimia aknen hoitoon toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe