Miten olisit

Pelannut

10 pelaajan fixed limit pöytä pienillä panoksilla, olen pelannut n.30m tiukkaa peliä ja päätän sb korottaa ib vastaan(muut kippasivat)vastustaja maksaa, floppi KQ8 korotan, vastustaja maksaa, turn 5 chekkaan vastustaja korottaa, chekreissaan vastustaja maksaa river K korotan vastustaja maksaa ja voittaa kädessään 48os ..oma käteni oli 29os olin siis bluffaamassa. kysymys kuuluukin kuinka moni olisi maksanut a/ chekreissun b/katsonut loppuun asti tietäen voittavansa vain bluffin? ymmärrettävää kyllä pienillä limiiteillä loppuunasti katsominen, todella vaikeaa ellei mahdotonta bluffata.

onko kokemusta kuinka pelata sellaisia vastaan jotka reissaavat joka kädellä ennen floppia ja loppuun asti korottaen oli tai ei osumia.

20

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelailija80

      hmm. eka tulee vaan mieleen että en olisi jaksanut nähdä vaivaa viedäkseni ib:n merkkejä

      tilttauksen makua... 29os

      • jepsisss

        29 offarit ei ole limiitissä maksu käsi, jos haluat olla sillä mukana niin flopissa tulee korottaa aivan loppuun asti, tai ainakin suorittaa ensimmäinen korotus.

        Sinun tapauksessa chekkasit ja maksoit vihun korotuksen, tässä vaiheessa vihu laskee että sinulla on veto käsi, AJ tai A10, koska hänellä oli kuitenkin 4 kiinni niin pelaaminen loppuun asti on melko helppoa. Vetokäteesi ei tullut apuja ja tästä syystä vihu maksoi loppuun asti, koska uskoi 4 parin olevan vahva.

        Tämä on vain minun mielipide, mutta mielestäni pelasit erittäin huonosti. Checkraise pitää tehdä limiitissä heti flopissa mikäli tätä haluaa käyttää.

        Pelionnea kuitenkin jatkossa!


      • pelannut

        Siis jospa vielä kerran. en ollut tiltissä vaan halusin bluffata koska olin pelannut todella tiukkaa peliä kuvittelin vastustajani huomanneen tämän, mutta vastauksestasi jo päättelen kuinka suurin osa pelaa ja minunkin pitää tästä lähtien pelata vaan kortteja ei vastustajia pienillä limiiteillä. Ja siihen että maksaako vaivaa, jos ei maksa niin miksi edes pelata, ellei vaan ajankuluksi pelaile. itse ainakin haluan kehittyä pelaajana vielä huomattavasti, mutta aika turhauttavaa pelata pienissä limiiteissä jossa suurinpiirtein kaikki katsotaan loppuun vaikka A hailla. nyt jälkeenpäin ajateltuna oli hyvä että kokeilin, koska jos haluan hyvällä pelillä saada lisää merkkejä tämä taitaa olla hyvä konsti.


      • viestin
        jepsisss kirjoitti:

        29 offarit ei ole limiitissä maksu käsi, jos haluat olla sillä mukana niin flopissa tulee korottaa aivan loppuun asti, tai ainakin suorittaa ensimmäinen korotus.

        Sinun tapauksessa chekkasit ja maksoit vihun korotuksen, tässä vaiheessa vihu laskee että sinulla on veto käsi, AJ tai A10, koska hänellä oli kuitenkin 4 kiinni niin pelaaminen loppuun asti on melko helppoa. Vetokäteesi ei tullut apuja ja tästä syystä vihu maksoi loppuun asti, koska uskoi 4 parin olevan vahva.

        Tämä on vain minun mielipide, mutta mielestäni pelasit erittäin huonosti. Checkraise pitää tehdä limiitissä heti flopissa mikäli tätä haluaa käyttää.

        Pelionnea kuitenkin jatkossa!

        luit? nim. pelannut.


      • ju7
        jepsisss kirjoitti:

        29 offarit ei ole limiitissä maksu käsi, jos haluat olla sillä mukana niin flopissa tulee korottaa aivan loppuun asti, tai ainakin suorittaa ensimmäinen korotus.

        Sinun tapauksessa chekkasit ja maksoit vihun korotuksen, tässä vaiheessa vihu laskee että sinulla on veto käsi, AJ tai A10, koska hänellä oli kuitenkin 4 kiinni niin pelaaminen loppuun asti on melko helppoa. Vetokäteesi ei tullut apuja ja tästä syystä vihu maksoi loppuun asti, koska uskoi 4 parin olevan vahva.

        Tämä on vain minun mielipide, mutta mielestäni pelasit erittäin huonosti. Checkraise pitää tehdä limiitissä heti flopissa mikäli tätä haluaa käyttää.

        Pelionnea kuitenkin jatkossa!

        jännä peli käsi tietty ongame/paf utg position käteen a,3 reissaan.blindit fouldaa mut silti löytyy yks maksaja.flop haja paskaa so i raise again turn 3 so i raise again reilusti (nl)river 4 i raise ja toinen näyttää a.4 miten vitussa nää kundit pystyy maksaa tyhjillä käsillä????????


    • mutta ei se hyödytä minilim...

      Tuossa aiemassa viestissä oli syitä miksi pienien limiittien fixed pelaaminen ei ole erityisen kannattavaa.

      -> Rake suuri
      -> Maksetaan huonoilla vetokäsillä ja on useita potissa

      Pikkulimiiteissä varsinkin fixedeissä älä koskaan lähde tekemään bluffia. Ainoastaan shortissa se voi onnistua mutta yleensä se ei ole kannattavaa. Tyypit maksavat huonoillakin käsillä kuten tuossa näit.

      Pyri maksamaan hyvät vetokädet ja tekemään cappikorotuksia esim. jos floppaat kolmoset. Joskus voit nostaa hieman pottiakin esim. parilla eli hieman avoimempaa peliä. Toki ei kannata lähteä millään 2,9 offeilla pelaamaan koska tyypit todellakin saattavat katsoa vaikka kuinka pyrkisit lyömään joka pottiin.

      Sinänsä pelasit bluffin ihan oikein ja se olisi luultavasti onnistunut isommissa limiiteissä (okei ei siellä vastustajalla olisi voinut olla 8,4:sta).

      • peli parasta

        Vielä tuohon kysymykseen "miten pelata maniac pelaajia jotka riessaavat joka pottiin". Pelaa passiivista peliä ja maksa hyvillä korteilla ja huonot kippaa. Yleensä reissaus on hyvä tehdä vasta turnilla jos tyyppi edelleen jatkaa bettaamista ja tiedät että kätesi on "parempi". Tai sitten maksat loppuun asti jos omaat esim. kärkiparin hieman huonolla kikkerillä.


      • joka sana

        Vähän harmittaa kun en pysty isommissa limiiteissä pelaamaan kun pelikassa on niin pieni eikä ole varaa sijoittaa suuria summia. täytyy vaan jauhaa ja katsoa mihin päätyy. en tiedä millaisia "voittoja" pienen limiitin pelaajat tekevät mutta itse olen laittanut kaikki ylös ja 10h pöydissä on kasvattanut kassaa n.10% eli onko se hyvin vai huonosti?

        -näin jälkeenpäin kun analysoin sen bluffikäden, tajusin mitä ainakin tein väärin. eli tein ne korotukset liian nopeasti, vastustaja ei ehkä edes "tajunnut" mitä tapahtui vaan sormi oli hiiren näppäimellä ja maksu tapahtui automaattisesti? itsellenikin on käynyt näin muutaman kerran.


      • pelannut
        peli parasta kirjoitti:

        Vielä tuohon kysymykseen "miten pelata maniac pelaajia jotka riessaavat joka pottiin". Pelaa passiivista peliä ja maksa hyvillä korteilla ja huonot kippaa. Yleensä reissaus on hyvä tehdä vasta turnilla jos tyyppi edelleen jatkaa bettaamista ja tiedät että kätesi on "parempi". Tai sitten maksat loppuun asti jos omaat esim. kärkiparin hieman huonolla kikkerillä.

        näin on tullut alettua pelaamaan ja jos itse olen ollut vetokädellä agressiivista pelaajaa vastaan enkä ole saanut osumaa, mutta ei ole "nuotteja" kyseisestä pelaajasta, olen kuitenkin maksanut tietäen häviäväni 99% niistä, mutta ainakin saan jonkinlaisen käsityksen kyseisestä pelaajasta.


    • Näin meillä

      Fold pf turha Sb ltä kään lähteä 92of kädellä mukaan et varmasti noilla käsillä tuottoa pidemmässä juoksussa tee jos yrität noilla kikkailla. Alusta loppuun asti roskakorteilla tehdyt bluffit tulee pitkässä juoksussa kalliiksi. Toi vastustajan call maksu nyt riippuu paljon sinustakin ja siitä miten tulkkaa sinut jos olet korottanut joka kerta alusta loppuun niin sitten välillä jonkinlaisella osumalla katsominen loppuun asti pitää tehdä jotta edes jonkinlaisen käsityksen sun pf korteista saa no roskaa oli bb lläkin ei sinällänsä. Tuossa itse sanot että pelasit tiukkaa mutta mikäs tuo 92of mukaan lähtö nyt on todennäköisesti toi BB n kaveri oli pikkulimiittien tyypillinen kaiken maksaja / korottaja eikä niitä yksinkertaisesti kannata yrittää bluffata.

      Mutta vastaukset noihin kysymyksiisi riippuvat pitkälti siitä minkälaisena sinut pöydässä näen eli ilman statsejasi en pysty vastaamaan.

      • pelannut

        Siis en todellakaan tee kyseisiä tempauksia, olen ainoastaan alkanut yrittää erillaisia kikkoja ja katsonut miten se vaikuttaa omaan peliini. eli ehkä kerran pelisessiossa jos on tullut voittoa ja näyttää tilaisuudelta. siinä olet oikeassa että pitkässä juoksussa tappiota tulee ellei tiedä mitä vastustaja minusta ajattelee(kuten sanoit). mutta toisaalta eräiden pelaajien pelitapa kaikki peliin ja korotetaan vaikka A hailla silloinkin kun vastustaja korottaa ja vedetään riverillä joku suoranväliveto todellakin ärsyttää. floppiprosenttini ei taida yli 30 nousta, luulisin että viimeksi kun pelasin se oli 3h aikana 25% ..siitä voi varmaan jo sanoa että olen konservatiivinen/tiukka pelaaja jos nuo nyt oli ne oikeat termit. kiitos paljon kommenteista ja rakentavasta kritiikistä. ei voi oppia jos tekee kaiken aina oikein.


      • Näin meillä
        pelannut kirjoitti:

        Siis en todellakaan tee kyseisiä tempauksia, olen ainoastaan alkanut yrittää erillaisia kikkoja ja katsonut miten se vaikuttaa omaan peliini. eli ehkä kerran pelisessiossa jos on tullut voittoa ja näyttää tilaisuudelta. siinä olet oikeassa että pitkässä juoksussa tappiota tulee ellei tiedä mitä vastustaja minusta ajattelee(kuten sanoit). mutta toisaalta eräiden pelaajien pelitapa kaikki peliin ja korotetaan vaikka A hailla silloinkin kun vastustaja korottaa ja vedetään riverillä joku suoranväliveto todellakin ärsyttää. floppiprosenttini ei taida yli 30 nousta, luulisin että viimeksi kun pelasin se oli 3h aikana 25% ..siitä voi varmaan jo sanoa että olen konservatiivinen/tiukka pelaaja jos nuo nyt oli ne oikeat termit. kiitos paljon kommenteista ja rakentavasta kritiikistä. ei voi oppia jos tekee kaiken aina oikein.

        Joo pf luku näyttää 10 pöytään sopivalta. En toki tiedä miten pitkään olet pelannut ja tämä voi olla turha neuvo. Mutta selkeimmin ja tehokkaimmin parannat peliäsi ottamalla vaikka Pokertrackerin tai Officen käyttöön. Pääset oikeasti kiinni ongelma käsiin ja positioihin sekä siihen agressiivisuuden vaikutukseen. Vaikka savvyn kautta saat pelattua tuon äkkiä tai ostat suoraan 45-50 dollaria taisi maksaa. Jos vähänkin enemmän pelaat saat tuon hinnan nopsasti takaisin ja pääset teorioissa ja niiden soveltamisessa eteenpäin.

        Antaa vastustajien vetää vaan pääasia että se ei vaikuta omaan peliisi ja osaat sitä muuttaa riippuen vastustajista.


      • neuvoista
        Näin meillä kirjoitti:

        Joo pf luku näyttää 10 pöytään sopivalta. En toki tiedä miten pitkään olet pelannut ja tämä voi olla turha neuvo. Mutta selkeimmin ja tehokkaimmin parannat peliäsi ottamalla vaikka Pokertrackerin tai Officen käyttöön. Pääset oikeasti kiinni ongelma käsiin ja positioihin sekä siihen agressiivisuuden vaikutukseen. Vaikka savvyn kautta saat pelattua tuon äkkiä tai ostat suoraan 45-50 dollaria taisi maksaa. Jos vähänkin enemmän pelaat saat tuon hinnan nopsasti takaisin ja pääset teorioissa ja niiden soveltamisessa eteenpäin.

        Antaa vastustajien vetää vaan pääasia että se ei vaikuta omaan peliisi ja osaat sitä muuttaa riippuen vastustajista.

        siinä todellakin on se ongelma vielä etten osaa kunnolla suhtautua eri tyylin pelaajiin, oppia ikä kaikki niin kai sitä sanotaan. vielä kerran kiitoksia ja taidan olla saanut tarpeeksi infoa eli laitetaanko puu kiini kuten hattricissä ruukataan sanua ;D gg gl cu.


    • Pähkinämies

      Sanovat että pienillä limiiteillä fiksussa ei kananta kun lyödä valueta. Itse olen samaa mieltä... Jos jossain ihmiset uskaltaa pelaa millä vaan ja kuinka lujaa, niin se on pikkulimiittien fixut.

      Itse en olisi 29o:lla reissaillut tai 48o:lla koolinut, molemmat ois ollu foldia tai check foldia. Blindien varastelun jätän pääsääntöisesti NL puolelle ja sielläkin turnaus/sittari osastolle, sitten kun blindeilla on jotain "arvoa".

      Ei kai tuo bluffina mikäään huono ollu, mutta pikkuliimiiteissä tuo on vähän sama kun latinaks lausus runoja lähiräkälässä -> turpiin tulee kuiteski :-)

      Pöytäimago on kanssa vähän sellanen millä ei välttämättä ole merkitystä kun ehkä puolille pöydässä istuville, eli oma tiukkuus ei sinänsä ole mikään tae että ilmoilla pääsee vääntelee potin tai sokeet itelleen sillon kun mieli tekee. Itsellä esim ei ilmam PokerTrackeria muistus ees kuka on tiukka ja vaan "vähän löysä" :-) Useempi pöytä ja porukkaa tulee ja menee, niin eihän siinä ihmismuisti pysy perässä joka jannun kohalla.

      Eli ei muutaku riidit jannusta ylös että pelaa roskilla ja pohjat = calling station. Oikeella hanskoilla sitte rahoja kotiinpäin joku joulu. Muuvit voi jättää isoimmille limmiiteille tai nille pelaajille joista on sellaset riidit että on kuullu käsitteen pot odds Amsterdamin ulkopuolellakin...

      Tuliko sulla joku Rounders leffan Daemon vastaan Johnny Chan momentti... Eli piti just tällä kädellä saada jätkä foldimaan :-)

      • pelannut

        Useampi sanonut ja itsekkin nähnyt bluffin kannattamattomuudesta pikkulimiiteissä.

        jonkinverran muistiinpanoja tehnyt pelaajista, mutta kuten sanottu alkutaipaleella ollaan ja matka on pitkä eli täytyy verrytellä kunnolla ettei paikat revähdä.

        ihan katsottava leffa se oli, täytyy myöntää silloin kun sen katsoin en todellakaan tiennyt kuka j.c on. kyllä tämä välähdys tuli Daniel Negreanun kirjasta jossa se kehotti kokeilemaan eri tyylejä ja tapoja oppiakseen jatkuvasti eikä pelata robottimaisesti tyyliin Ax korotus. oli ihan mukavaa luettavaa. noista kirjoista tuli vielä mieleen, alkuaikoina luin slanskyn kirjan jonka "oppeja" aloin seuraamaan tuloksena täysi katastrofi ja oman pelin sekoaminen, kyllähän se viisas mies on ja varmasti paikkaansa pitäviä kirjoittelee, mutta jos sen tyylistä pokeria pelaisi alkaisin kutsua pelaamista työksi ja senhän kaikki tietää että työnteko ei koskaan ole hauskaa :D


      • otto...

        Miten sitten perkeleessä pikkupöydissä tuntuu olevan ne parhaat pelaajat ? Pikkupöydissä luulisi plaavan kaiken maailman känniset ja huvkiseen pelaajat. Mutta ei jumalauta ikinä mene bluffi läpitte, kun aina joku maksaa.


      • mitä yrität sanoa
        otto... kirjoitti:

        Miten sitten perkeleessä pikkupöydissä tuntuu olevan ne parhaat pelaajat ? Pikkupöydissä luulisi plaavan kaiken maailman känniset ja huvkiseen pelaajat. Mutta ei jumalauta ikinä mene bluffi läpitte, kun aina joku maksaa.

        Eli sun mielestä parhaat pelaavat eivät kippaa?!?!?

        Pikkupöydissä rahansaanti perustuu lähinnä siihen, että voitat hyvillä käsillä isoja potteja ts. pelaat TAGIA, MUTTA voitat potteja harvemmin kuin isommissa pöydissä, joissa LAG toimii parhaiten.


    • looooool

      Paha tilanne, sillä olit jo laittanut rahaa pottiin, joten perääntyä ei enää voinut. Olisi pitänyt pitänyt olla korottamatta jo flopilla, niin olisit voinut kipata, jos vastustaja olisi korottanut.

    • juuri juu

      tuo on pikkupöytien ongelma ja ydin, miksi niissä ei käytännössä voi voittaa, ellei käy hirveä tuuri. Aina tulee maksu, vaikka löisit kuinka lujaa.

      Hassuinta, tai ehkä hulluinta on pikku nolimitit. Meni pari päivää sitten parin tunnin aikana kerätty n. 200 näin : käteen KK, potin lyöntiini neljä (!!!!!) maksua. Flopilta A75. Kukaan ei lyö, joten lyön turniin, josta T. Lyön potillisen koska kukaan ei lyönyt ja kolme (!!!!) maksua. riveriltä 9, ja vielä all inin jälkeen potti kaverille joka näyttää 99.. voi vittu.

      • juuri juu

        Ja tottakai tuuri kääntyy, niin se kääntyy. Seuraavassa kädessä käteen 77, ja mitä muuta voi tehdä, kun on vedetty ohi, muuta kuin all-in. Potti meni A9:lle, riveriltä se 9...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe