ihme viivat rinnoissa!!?

tyttö 18

tämä on kestäny jo 2 kuukautta joskus ne on pahemmat joskus vähemmn pahemmat. En nyt sanoisi itse sen olevan ihottumaa ku noi punaiset viivar jotenki on tossa pinnalla ihan ihon alla. Tai siltä näyttäs. mutta mitä nämä on. äiti sano että se olis raskausarpea mutta mitä sille voi tehdä. löhteekö se koskaan pois ja ärsyttää ku molemmissa sinnoissa... :/

17

4913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisivat olla

      Raskausarpia ne viivat voi hyvinkin olla. Monesti naisille tulee raskausarpia, kun rinnat kasvaa ja lantio levenee murrosiässä. Ja yleensäkin jos ihminen jostain syystä äkkiä lihoo tai kasvaa jostakin kohtaa, ei iho ehdi venyä, vaan tavallaan repeää. Itsellänikin on lantiossa aikamoiset raskausarvet. Käsittääkseni arpia ei saa mitenkään hävitettyä enää, kun ne ovat kerran tulleet, mutta yleensä arvet jonkinverran vaalenevat ajan myötä.

    • ..,,,..,,

      ne ON luultavasti raskausarpia, niitä tulee esim. reisiinkin kun periaatteessa lihoaa nopeasti niin ei iho ehdi tarpeeksi joustaa mukana. Raskausarvet haalistuvat ajanmyötä ja auringon valo nopeuttaa paranemista. Kosteusvoiteen käyttökään arpien päälle ei olisi pahitteeksi

      • .......

        Arpia voi koittaa häivyttää esim. Arbutin-luontaistuotteella. Kaverilla vaaleni raskausarvet ihan hyvin sillä.


    • -.-

      Hei :) Mulla on ihan samanlainen juttu D; oon 15 ja mulla on rinnoissa sellasii punasii viivoi ja sit reisissäki on vähä :O ja se on oikeesti ihan hirveetä kattoo miten rumat rinnat itellä on.... D; välillä ne on haaleemmat ja välil taas toisin..... kumpa sais jotenki vaalennettuu viivat pois :(((

      • hämillää

        Juu mäkin huomasin tänään rinnoissa punasia viivoja. Oon kuustoista enkä ole ollut enkä ole raskaana :D ois kyl kiva jos lähtis.


    • Kookostani

      Kookosöljy tehosi mulla hävittämiseen

    • Kohtalon_Lapsi_

      Oon 13 .-. ja ne arpijutut o ollu mulla jo ainaki 6kk enkä mielestäni ole lihonut liian äkkiä tai mtn sellasta eikä ne rinnat oo kyllä mihinkää kasvaneet, yhtä pienet ku aikasemminki.. xd

    • Jokuxxxx

      Itel on kans, ja oon 11v mul on ollu noin 1-2 vuot niit arpii myös reisis.mut ite oon ollu ain vhä lihavempi ku muut yms D:ja ois kiva jos ne ees haalenis ;-;

    • Anonyymi

      ihanaa ku löytyy näin paljon ihmisiä jotka selittää näitä juttuja täällä!

    • Anonyymi

      Apua oon 14v ja rinnoissani on liiloja sellaisia näyttää verisuonilta on ollu varmaa vuoden jo mitää pelottaa etä syöpä oon kyl urheilullinen ja treenaan 5viikossa ja niii

    • Anonyymi

      Mulla on reisissä ja rinnoissa. Ihanaa ku ihmiset joillaonnkokemusta tulee kertoo tästä asiasta tänne. Pelkäsin aikasemmin että nää viivat olis jotai... vikoja tai jotain sellaisia kun en ole edes ylipainoinen.

    • Anonyymi

      En ole edes ollut koskaan raskaana ja itselläni on myös punaisia viivoja rinnoissa?

      • Anonyymi

        Noita kudosrepeämiä kutsutaan raskausarviksi, koska niitä ilmestyy helposti nopeasti kasvavaan vatsaan ja rintoihin raskauden aikana. Arpia syntyy muutenkin kuin vain raskauden aikana.


    • Anonyymi

      Ne on ns. raskausarpia ja niitä tulee vaikka ei ois ollut raskaana.Olen 44-vuotias synnyttämätön nainen ja kyllä minullakin on raskausarpia rinnoissa,reisissä,vatsassa.Mutta ne ei ole vaarallisia eli sä et kuole niihin. Mä olen aina ollut sinut niiden raskausarpien kanssa.Mulle elämässä ollut tärkeämpää pysyä terveenä niin henkisesti kuin fyysisesti. Mä en ole vielä sairastunut raskausarvista.

    • Anonyymi

      Raskausarpia hyvinkin. Eli, rintojen koko on kasvanut nopeasti, jostain normaalista syystä, nuorella syy on ilmeinen, kehon muuttuminen kohti naiseutta.
      Hommalle ei voi mitään muuta kuin pitää itselle sopivia liivejä.
      Raskausarvet vaalenevat ajastaan, eikä niitä sitten juuri erota, jos ovat hankalassa kohdin kaula-aukkojen suhteen, peität meikkivoiteella.
      Raskausarvissa ei ole mitään kamalaa, vaarallista tai outoa.

    • Anonyymi

      Itse oon 18v miehenalku ja mulla on tullut ojentajien kohdalle, siihen ihan kainalon viereen molempiin käsiin näitä ”raskausarpia”, en tajua mistä syystä ovat tulleet. Ei ole oikeastaan muualla, enkä ole erityisen lihava, mutten kaikista laihinkaan. Mitä näille vois tehä, näyttää tosi hirveiltä?

    • Anonyymi

      Raskausarvet eli striat syntyvät kun iho venyy nopeasti esim lihomisen tai voimakkaan venytyksen seurauksena. Eri ihmiset ovat eri tavalla herkkiä näitä saamaan.
      "Nuorilla striat ovat yleensä reisissä ja ristiselässä, pakaroissa, olkavarsissa ja rinnoissa. Terveellä ihmisellä venytysarpien taustalla on todennäköisesti ihon ja kollageenin perinnöllinen rakenteellinen ominaisuus. Mikäli ei tapahdu nopeata painonnousua, nuoruusiän venytysarvet vaalenevat vähitellen ja muuttuvat vähemmän näkyviksi.

      Koska kysymyksessä on ihon ominaisuus, on venytysarpien hoito varsin vaikeata. Esteettisessä dermatologiassa käytetään venytysarpien hoitoon neularullausta, kemiallista kuorintaa, LED-valohoitoa ja radiofrekvenssi-neulausta. Hoidot ovat sarjahoitoja ja tavoitteena on arpien häivyttäminen, ei kokonaan poistaminen. Parhaan tuloksen antaa eri menetelmien yhdistäminen erimerkiksi kemiallinen kuorinta, radiofrekvenssi- ja LED-hoito samanaikaisesti."

      Lohtuna voi sanoa, että ajan kuluessa arvet yleensä vaalenevat ja muuttuvat vähemmän erottuviksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe