MAIDON NOUSU LÄÄKKEEN NIMI???

DWQD

Eli muistaako kukaan minkäniminen on se lääke joka nostaa maidon rintoihin???

Esikoisen kanssa maitoa ei tullut kunnolla ennen lääkettä ja nyt ystäväni kysyi mikä lääkkeen nimi on, mutta en yhtään muista, tai tiedä onko sellaista enää olemassakaan?

10

6693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitsi24

pahoinvointilääke. Itse söin sitä kymmenen päivän kuurin, kun maito ei noussut vielä neljäntenäkään päivänä sairaalassa. Puoltoista viikkoa synnytyksestä maito alkoikin sitten oikein suihkuamaan yht äkkiä :D

• kokeilla

ykkös olutta pullo tai kaksi päivässä, se vasta lisääkin maidontuottoa!!

• PÖTYÄ
        kokeilla kirjoitti:

ykkös olutta pullo tai kaksi päivässä, se vasta lisääkin maidontuottoa!!

alkoholi estää oksitosiinin (eli maitoa vapauttavan hormonin & orgasmihormonin) eritystä! Tuo tieto on peräisin imettäjäajoilta, jolloin imettäjän palkkana oli monta litraa olutta päivässä...

• lääke tosiaan??
        PÖTYÄ kirjoitti:

alkoholi estää oksitosiinin (eli maitoa vapauttavan hormonin & orgasmihormonin) eritystä! Tuo tieto on peräisin imettäjäajoilta, jolloin imettäjän palkkana oli monta litraa olutta päivässä...

Hei! Itse yritin saada lääkereseptiä neuvolasta, mutta sitä ei minulle kirjoitettu. Toimiiko lääke tosiaan? Onko jollakin palstalaisella siitä kokemusta..?

• Itsellani on toinen merkki
        lääke tosiaan?? kirjoitti:

Hei! Itse yritin saada lääkereseptiä neuvolasta, mutta sitä ei minulle kirjoitettu. Toimiiko lääke tosiaan? Onko jollakin palstalaisella siitä kokemusta..?

Sain synnytyksen jalkeen reseptin motillium 10mg laakkeelle ja se ainakin auttaa. En tosin tieda saako ko. laaketta suomesta vai suositaanko siella toista merkkia. Samaa laaketta syovat myos adoptiovanhemmat, mikali haluavat imettaa. Laake edellyttaa kuitenkin vauvan imemista eli vauvan imu ja laake auttavat yhdessa. Itse syon samaista laaketta jo toista kertaa, silla maidontuloni lakkasi ruokamyrkytyksen seurauksena 7 vkoa synnytyksesta.

• vastauksesta!
        Itsellani on toinen merkki kirjoitti:

Sain synnytyksen jalkeen reseptin motillium 10mg laakkeelle ja se ainakin auttaa. En tosin tieda saako ko. laaketta suomesta vai suositaanko siella toista merkkia. Samaa laaketta syovat myos adoptiovanhemmat, mikali haluavat imettaa. Laake edellyttaa kuitenkin vauvan imemista eli vauvan imu ja laake auttavat yhdessa. Itse syon samaista laaketta jo toista kertaa, silla maidontuloni lakkasi ruokamyrkytyksen seurauksena 7 vkoa synnytyksesta.

Mahtavaa kuulla että jollekin on a. kirjoitettu lääkettä ja b. että se on myös auttanut! Suomessa sitä ei vissiin enää suostuta määräämään. Aiheuttaa kuulemma masennusta sivuoireena. Pääsitkö takaisin täysimetykseen lääkkeen ansiosta? Itselläni nännit menivät niin rikki että oli pakko lopettaa imetys muutamaksi viikoksi. Olen pumppaillut maitoa annamme korviketta. Nyt olisi tarkoitus saada maito uudestaan nousemaan koska nännit ovat parantuneet. Vauva imisi kyllä jos maitoa vaan tulisi riittävästi rinnoista. Olisi upeaa päästä takaisin imettämään.. *Elättelee toiveita*

• Maitoa riittaa taas
        vastauksesta! kirjoitti:

Mahtavaa kuulla että jollekin on a. kirjoitettu lääkettä ja b. että se on myös auttanut! Suomessa sitä ei vissiin enää suostuta määräämään. Aiheuttaa kuulemma masennusta sivuoireena. Pääsitkö takaisin täysimetykseen lääkkeen ansiosta? Itselläni nännit menivät niin rikki että oli pakko lopettaa imetys muutamaksi viikoksi. Olen pumppaillut maitoa annamme korviketta. Nyt olisi tarkoitus saada maito uudestaan nousemaan koska nännit ovat parantuneet. Vauva imisi kyllä jos maitoa vaan tulisi riittävästi rinnoista. Olisi upeaa päästä takaisin imettämään.. *Elättelee toiveita*

Olen syonyt laakkeita nyt muutaman paivan ja olen taas taysin imettamassa ja maitoa on aivan riittamiin. Eika todellakaan masenna ;) Maidon loppuminen ruokamyrkytyksen takia sai tosin aikaan hirveen stressin ja nyt uudelleen laakittyani, saatuani itseni rauhotettua ja pojan punnittua (ei siis ollut kuihtunut kasiin) niin hankin on tosi tyytyvainen. Miun maito oli varmaan taynna jotain stressihormonia...

• olkoon!
        Maitoa riittaa taas kirjoitti:

Olen syonyt laakkeita nyt muutaman paivan ja olen taas taysin imettamassa ja maitoa on aivan riittamiin. Eika todellakaan masenna ;) Maidon loppuminen ruokamyrkytyksen takia sai tosin aikaan hirveen stressin ja nyt uudelleen laakittyani, saatuani itseni rauhotettua ja pojan punnittua (ei siis ollut kuihtunut kasiin) niin hankin on tosi tyytyvainen. Miun maito oli varmaan taynna jotain stressihormonia...

Tosi mukava kuulla että lääkkeestä on ollut sinulle apua noin paljon. Ilmeisesti ennen ruokamyrkytystä täysimetit..? Itselläni ei ole maito riittänyt missään vaiheessa. Mutta sinä päivänä kun maito nousi rintoihin oli rinnat tosi isot ja piukeet, eikä niitä saatu tyhjennettyä kun nännit oli niin pahasti rikki. Uskon että tässä on syy miksi maito ei ole riittänyt. Olis niin ihana imettää! Mikähän mahtaa olla lääkkeen suomenkielinen vastine.. Ja miksi ihmeessä sitä ei enää määrätä Suomessa? Olisi kiva tietää. Neuvolalääkäri ei osannut vastata. Totesi vain että lääkettä ei enää suostuta määräämään koska haitat voivat olla suuremmat kuin hyöty.

• En tieda muita vastaavia la...
        olkoon! kirjoitti:

Tosi mukava kuulla että lääkkeestä on ollut sinulle apua noin paljon. Ilmeisesti ennen ruokamyrkytystä täysimetit..? Itselläni ei ole maito riittänyt missään vaiheessa. Mutta sinä päivänä kun maito nousi rintoihin oli rinnat tosi isot ja piukeet, eikä niitä saatu tyhjennettyä kun nännit oli niin pahasti rikki. Uskon että tässä on syy miksi maito ei ole riittänyt. Olis niin ihana imettää! Mikähän mahtaa olla lääkkeen suomenkielinen vastine.. Ja miksi ihmeessä sitä ei enää määrätä Suomessa? Olisi kiva tietää. Neuvolalääkäri ei osannut vastata. Totesi vain että lääkettä ei enää suostuta määräämään koska haitat voivat olla suuremmat kuin hyöty.

Ekan viikon poika oli korvikkeella, kun itselleni ei noussut maitoa lainkaan. Laake auttoi silloin ja ehdin taysimettaa 6 viikkoa ennen ruokamyrkytysta. Ko. Motilium laaketta maarataan maarataan tavallisesti muihin ongelmiin ja sen vaikutus maidon tuotantoon on "sivuhyoty". Laaketta annetaan myos lapsille eli sen pitaisi olla varsin vaaraton. Taalla ulkomailla sita saa nimittain ilman reseptia apteekista (itsellani tosin oli laakarin maarays)... Oletko kayttanyt rinnanpaihin niita rasvoja? Itsellani ne auttoivat. Taalla on lisaksi imetyskonsultteja, jotka neuvovat imetysongelmissa. Rinnanpaathan rikkoo yleensa vauvan vaara ote ja/tai liian pitka imetys heti alussa.

• taas!
        En tieda muita vastaavia la... kirjoitti:

Ekan viikon poika oli korvikkeella, kun itselleni ei noussut maitoa lainkaan. Laake auttoi silloin ja ehdin taysimettaa 6 viikkoa ennen ruokamyrkytysta. Ko. Motilium laaketta maarataan maarataan tavallisesti muihin ongelmiin ja sen vaikutus maidon tuotantoon on "sivuhyoty". Laaketta annetaan myos lapsille eli sen pitaisi olla varsin vaaraton. Taalla ulkomailla sita saa nimittain ilman reseptia apteekista (itsellani tosin oli laakarin maarays)... Oletko kayttanyt rinnanpaihin niita rasvoja? Itsellani ne auttoivat. Taalla on lisaksi imetyskonsultteja, jotka neuvovat imetysongelmissa. Rinnanpaathan rikkoo yleensa vauvan vaara ote ja/tai liian pitka imetys heti alussa.

Joo käytin niitä rasvoja ja nyt tosiaan ovat nännit ihan parantuneet. Ihmeellistä että lääkettä saa ulkomailta ilman reseptiä ja Suomessa sitä ei suostuta määräämään edes pyynnöstä. Täytyy vielä selvittää asiaa. Olisiko palstalla joku, jolle olisi kyseistä lääkettä määrätty Suomessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe