Mahalaukun kiertymästä

ihmettelijä_

11

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olavia

      Ikinä moista kuullutkaan!
      Mistä tai ketkä ovat sinulle näin sanoneet?
      Meillä on nyt toinen Rottis, edellinen kuoli vanhuuteen, ja aina ollut lattialla Ruoka kulho.
      Se että koiraa ei saa viedä pitkälle lenkille(antaa juosta vapaana) ruuan jälkeen voi tehdä sen.
      Eli ensin lenkki sitten ruoka!
      Terv.O

      • ko. juttuun

        Se on varmaan siinä.


    • ihmettelijä_

      Yhdessä kirjassa ainakin luki näin: isoille ja leveärintaisille koirille ja todella suureksi kasvaville pennuille kannattaa harkita jalallisia ruokakulhoja. Niitä suositellaan myös koirille, jotka ovat alttiita vatsalaukun kiertymälle, koska niistä syödessään koira nielee tavallista vähemmän ilmaa mahaansa. Kirjan nimi on suuri koiranhoito-opas. Tiedä mitä pitäisi uskoa kun kaikissa sanotaan asiat ihan eri tavalla:/

      • Olavia

        Tiedä, mutta ei meidän edellinen Rottis suostunut syömään, kun Eläinkaupasta ostin sellaisen telineen, jossa on vesi ja ruoka kuppi vierekkäin.
        Tosin oli jo 7v. eli kait liian vanha aloittamaan "uutta tekniikkaa:)"
        Ja tämä uusi tulokas täyttää keväällä 3v. ja syö lattialta.
        Mutta nyt puhun, eli kirjoitan Rottis rodusta, en tietty tiedä muista.
        Mutta se aamu-lenkki kun koiruus vapaana juoksee tunnin puolitoista, lähtee tyhjällä vatsalla.
        Kysäise Eläinlääkäriltä, vaikka kahdelta eri (puhelut kun ovat ilmaisi, mitä nyt puh.lasku)
        minä aina kun tulee jotain juuri tällaista, yksi sanoo sitä toinen tätä, varmistan Tohtorilta:)
        Toivottavasti saat selvyyttä!
        Olisi kiva kuulla, oli tosiaan mielenkiintoinen tämä kysymyksesi!!
        TERV:D


      • Nero 1
        Olavia kirjoitti:

        Tiedä, mutta ei meidän edellinen Rottis suostunut syömään, kun Eläinkaupasta ostin sellaisen telineen, jossa on vesi ja ruoka kuppi vierekkäin.
        Tosin oli jo 7v. eli kait liian vanha aloittamaan "uutta tekniikkaa:)"
        Ja tämä uusi tulokas täyttää keväällä 3v. ja syö lattialta.
        Mutta nyt puhun, eli kirjoitan Rottis rodusta, en tietty tiedä muista.
        Mutta se aamu-lenkki kun koiruus vapaana juoksee tunnin puolitoista, lähtee tyhjällä vatsalla.
        Kysäise Eläinlääkäriltä, vaikka kahdelta eri (puhelut kun ovat ilmaisi, mitä nyt puh.lasku)
        minä aina kun tulee jotain juuri tällaista, yksi sanoo sitä toinen tätä, varmistan Tohtorilta:)
        Toivottavasti saat selvyyttä!
        Olisi kiva kuulla, oli tosiaan mielenkiintoinen tämä kysymyksesi!!
        TERV:D

        Samaa asiaa pohditaan rottis palstalla, menkää sinnekkin lukemaan niin saatte lisää tietoja, hauska sattuma sama aihe ja sama päivä ja sama aikakin?

        ps. Koira ei ole koskaan liian vanha oppimaan uusia asioita, kun ruuasta on kyse, jos nyt ei yritä sille harukkaa ja veistä laittaa tassuihin.


    • Kaasutettu

      Kerronpa oman kokemukseni teline / lattia asiaan.
      Minulla on kaksi suuri kokoista koiraa. Rotu ei ole kovin altis kiertymälle. Kotona meillä on telineet joista koirat syövät hieman pää alaspäin, mutta kesäisin mailla ollessa ei näitä telineitä ole mukana, joten koirat syövät lattialta. Voin kertoa että piereskelyn määrä kasvaa x potenssiin koirien syödessä lattialta ja kun tuo koiran paukku ei kovin hehkeältä tuoksu, niin en mistään hinnasta luopuisi telineistä kotioloissa. Eli minun kokemuksen mukaan koiran vatsaan menee enemmän ilmaa lattialta syödessä ja eiköhän se mahda tuoda lisärasitusta koirien mahalaukulle.

    • Nimetön

      on hyvä esim. berneille, ettei lattialta syöminen rasita etusia tarpeettomasti. Jotkut sanovat (sakuihmiset), jos koira syö lattialta, niin kaulaan kehittyy ajan myötä "heltta".

      • tuo helttajuttu!

        Miten kauan ne sakut mussuttaa sitä ruokaa?

        Kyllä se heltta tulee iästä, liikunnan puutteesta ja sen semmoisesta.


      • Nimetön
        tuo helttajuttu! kirjoitti:

        Miten kauan ne sakut mussuttaa sitä ruokaa?

        Kyllä se heltta tulee iästä, liikunnan puutteesta ja sen semmoisesta.

        kannattaa kysyä sakuihmisiltä. Itse en ole kyllä sitä mieltä ! Kunhan kerroin kuulemaani !!


    • Eiköhän tämäkin kuulu vähän ikuisuuskymysyksiin,ihan koiraharrastajien kuin lekurienkin parissa.

      Siitä tosiaan ei ole mitään varmuutta viimekädessä,vatsalaukunkiertymän yhteydessä.

      Itse käytän kyllä isoilla,paitsi mökillä ja reissuilla,kun en viitsi raahata mukana.Ehkä siis kuitenkin kallistun tuon telineen terveellisyyden kannalle...

      Täällä tulikin jo yksi hyvä pointti,missä tuo on hyvä vaihtoehto.Eli ilman nielemisessä.Esim.jos on kova hotkimaan,ilmaa menee enemmän,ja silloin teline on hyvä.Jostain kumman syystä,ehkä juuri osaltaan tuosta,närästäville koirille,ja joillekin koirille,joilla on pentu-iässä yökkimistä ruuan jälkeen,teline on tuonot apua ;)

      Myös siksi minusta on teline hyvä,että esim.iso koiran ei tarvi syödä niin "huonossa"asennossa,vaan voi syödä jalat suorempana ja parempi "ryhtisenä".

      Mutta tosiaan,kumpi parempi,kiertymän yhteydessä,vaikea sanoa.
      Tuo liikuntapuoli on kuitenkin tärkeä siinä.Ei rasitusta ennen ja jälkeen syömisen.

      Ai niin,koiruokaa syöviltä koirilta en ole kuullut kiertymästä.Itse en tiedä yhtään ainakaan.Jos joku tietää,otan tiedon mielelläni vastaan.

      • Eläinlääkäriltä

        Ja he siellä suosittelivat, tätä telineen ostoa.
        Rottis kun on, narttu painoa n.40-43kg, joten ei kuitenkaan kuin esim.Jotkut rottis Urokset.
        T:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe