Mikkelissä on liikaa maahanmuuttajia

ei minulla muuta

Maahanmuuttajat ovat taloudellinen rasite kaupungille. Kuinka moni maahanmuuttaja on työllistynyt veroja tuottavaksi yhteisön jäseneksi ? Kallista on maahanmuuttajien ylläpito koulutuksineen ja tukineen. Elävät leveämmin kuin suomalainen vähävarainen työtön, opiskelija tai eläkeläinen. Niin väärin, niin väärin. Missä on tasapuolinen kohtelu ? (vrt. suomalaiset vs. maahanmuuttajat.)

23

1486

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mökin Matti

Perustakaa maahanmuuttajien koulutuskeskus vaikka Haukivuorelle. Eikös siellä ole kokemustakin asiasta.
      Ottakaa vastaan valtion tukirahat ja työpaikat.
      Kun kurssitus on päättynyt ja muuttajat ovat EU:n sisällä, he kielitaitoisina kyllä lähtevät maailmalle meitä edullisempiin talous- ja ilmasto-oloihin.
      En usko, että Mikkeli on kovinkaan vetovoimainen Euroopan mittakaavassa.

• Omaan nimeen

"En usko, että Mikkeli on kovinkaan vetovoimainen Euroopan mittakaavassa."

Sinäpä sen sanoit. Minkälaista ainesta Mikkeli siis vetää puoleensa?

"Ottakaa vastaan valtion tukirahat ja työpaikat."

Mielestäsi pitäisi käyttää veronmaksajien rahoja pakolaisten hyysäämiseen? Lisäksi rahaa kuluu pesiytyneitten pakolaisten elättämiseen. Nämä sikiävät ja syrjäytyvät - taas kuluu lisää veronmaksajien rahaa. Niin, ja perhe pitää yhdistää...

Puhun pakolaisista, koska harva oikeasti potentiaalinen maahanmuuttaja tulee Suomeen työn perässä. Meillä on korkea verotus ja matalat ei-kilpailukykyiset palkat.

"Kun kurssitus on päättynyt ja muuttajat ovat EU:n sisällä, he kielitaitoisina kyllä lähtevät maailmalle meitä edullisempiin talous- ja ilmasto-oloihin."

Eivät mene veronmaksajien rahat hukkaan! Voi morjes...

Siis oikeastiko kuvittelet oikeasti potentiaalisen työperäisen maahanmuuttajahuippuosaajan tulevan jonkun työkkärin tampion vetämälle nollakurssille? Tämän kurssin käytyään sitten tämä varsinainen menestystarina ja kultamuna lähtee ulkomaille rikastuttamaan jonkun toisen maan kulttuuria.

Ettei vaan kävisi niin, että sossu (valkoinen veronmaksaja) tarjoaa huippuosaajalle lokoisat olosuhteet elbaamiseen, aina uudelle sukupolvelle...

Kunnan etu, my ass.

• Kajaanin palstaa?

Maahanmuuttajat ovat
      päivittäinen keskustelunaihe.

Kyllähän savolaiset lupsakkaina pärjää,
      toista on kainuulaiset kateelliset.

• oikeassa

mikkelissä on todellakin liikaa maahanmuuttajia
      ja elävät paremmin kuin muut on autot pelit ja vehkeet ja eikös niitä ole lisää tulossa

• En kerro

niin, mie oon tullut tähän suomeen ja oon yrittäjä, niin mitä v***u tä oote tehnyt?? Ainiin vikisete ja sillä selvä, menkää nyt lapselliset kakarat...

• Omaan nimeen

Tiedän monta rehellistä Suomeen työnperässä tullutta insinööriä ja tutkijaa, jotka eivät todellakaan ole rasite uudelle kotikunnalleen! Nämä maahanmuuttajat ovat oikeita huippuosaajia.

Nykyään ei asioista enää puhuta niiden oikeilla nimillä. Sana 'maahanmuuttaja' on salakavalasti uuskielessä korvannut pakolaisen. Kun kaikki maassa oleskelevat ulkoperäisviritteistaustaiset niputetaan maahanmuuttajiksi, niin tämän kirjoittajan mielessä herää kysymys, että mitä yhteistä on Helsingin rautatieasemalla notkuvalla somalilla ja Espoon junaa odottavalla itävaltalaisella fyysikolla?

Pääsemmekin siihen, että jostain syystä yksikään noista alussa mainitsemistani tuntemistani huippuosaajista ei ole kotoisin Afrikasta tai muslimimaasta.

Mistä mahtaa johtua? Ahaa. No, mistä se sitten johtuu??

• kateuden peikko

Ajattele jos omassa maassasi syttyisi sota tai tulisi joku luonnonkatastrofi. Sinut lennätettäisiin johonkin olemattoman pieneen maahan, ilman perhettä, työtä, rahaa saati sitten kielitaitoa. Kaikki vastaantulevat ihmiset katsovat poispäin kun kävelet vastaan, kukaan ei hymyile eikä puhu sinulle. Eikö sinuakin masentaisi, varmaan ensimmäiset viisi vuotta "uudesta, hehkeästä" elämästäsi? Moni pakolainen kärsii vakavasta masennuksesta ym. Tuollaisesta tilanteesta on melkoisen hankalaa päästä jaloilleen, helpoiten se monille sujuu vääriä keinoja käyttämällä. Siihen syyllistymme me suomalaisetki. Jos on vaikeaa, eikä muuta pakoreittiä ole, ovat esim huumeet ja rikokset helpoin tie valita. En sano, että tämä on oikein, mutta sellainen ihmisluonto on. Pitäisi osata asettautua toisen kenkiin.

Itse ajattelen mieluummin niin, että olen ylpeä saadessani olla sellaisen maan kansalainen, joka antaa vähästään auttakseen muita.

Hyvyys rokottaa taloudellisesti, niin se vaan menee.

• ei minulla muuta

Kyse olikin siitä, miksi suomalaiset vähäosaiset ovat eriarvoisessa asemassa verrattuna maahanmuuttajiin. Onko se oikein meidän kotimaassamme ?
        Miksi suomalaisen vähävaraisen avustuksiin ei kuulu auto, ajokortti, bensat, sateelliittilautaset, huonekalut, uudet polkupyörät, kännykät...
        Miksi maahanmuuttajia tuetaan avokätisesti näissä hankinnoissa, mutta suomalainen saa pärjäillä toimeentulotuellaan, joka hädintuskin riittää pakollisiin elämän peruskuluihin ?
        Eikö maahanmuuttajalle riitä bussikortti ja samat tuet mitä suomalaisellekin ?

• Nimetön
        ei minulla muuta kirjoitti:

Kyse olikin siitä, miksi suomalaiset vähäosaiset ovat eriarvoisessa asemassa verrattuna maahanmuuttajiin. Onko se oikein meidän kotimaassamme ?
        Miksi suomalaisen vähävaraisen avustuksiin ei kuulu auto, ajokortti, bensat, sateelliittilautaset, huonekalut, uudet polkupyörät, kännykät...
        Miksi maahanmuuttajia tuetaan avokätisesti näissä hankinnoissa, mutta suomalainen saa pärjäillä toimeentulotuellaan, joka hädintuskin riittää pakollisiin elämän peruskuluihin ?

Ensinnäkin puhutko maahanmuuttajista vai pakolaisista? Kaksi aivan eri asiaa!

Lisäksi ymmärtämättömälle vähän faktaa: pakolaisten ja maahanmuuttajien mahdollinen toimeentulotuki myönnetään aivan samoin perustein kuin suomalaisille.

Sitten lisää faktaa: jokainen pakolainen mitä mm. Mikkeliin tulee, tuo kaupungille voittoa, jolla mm. sinun käyttämäsi palvelut maksetaan.

Täällä puhutaan paljon faktoista, mutta menkääpä ensin sanakirjalle ja selvittäkää sanan merkitys. Sen jälkeen huomaatte että luulo ei ole tiedon väärti.

• Nimetön
        ei minulla muuta kirjoitti:

Ja siksi monesti pakolaisilla on "uudet" pelit ja vehkeet, koska heillä ei mene rahaa tupakkaan, viinaan, ulkona syömiseen, ravintoloihin... ja "uudet" tavarat ja vaatteet usein kirppiksiltä ja ekotorilta. Joten kyse on rahan hallinnasta, ei sen määrästä.

• 500v olleet

Maahanmuuttajat sopeutuu yhteiskuntaan parissa vuodessa, muuan vähemmistöryhmä ei edes viidessä sadassa. kun ei nääs ole tarkoituskaan, meidän työtätekevien pitää heitä elättää. Ja tämä on faktatietoa.

• ompsa

Mielummin maahan muutaja kun savolainen.

• murheet.

Kyllähän se on sodan paikka kun maahanmuuttajalla on parempi auto saati kännykkä kuin perus Mikkeliläisellä.

Joillakin heillä saattaa lisäksi olla isompi kulli ja enempi naisia kuin useimmilla. Naisetkin ovat kenties kauniimpia ja vähemmän lihavampia kuin suomalaiset keskimäärin.
        Jotkut heistä puhuvat viellä useampia kieliäkin kuin perus suomalainen.

lohduta itseäsi sillä että lumi-töissä he ovat useimmiten tumpeloita, samoin juopottelussa.

• Nimetön

Tässä sen taas huomaa, että kun ihmiset eivät ymmärrä tosiasioita, niin rupeavat vääntämään asioita oman mielipiteiden mukaan. Faktoista ei tietoakaan!!! huh huh! Taidat asua jossain perussivistyksen ulottumattomissa, kun puurot ja vellit menevät sekaisin!

• työtön jo 12v

On se perkele,kun mustatkin ajelee uuvenkarheilla tojotoilla ja vektroilla:kunta maksaa tietysti bensatkin.Itelläni on vain vanha fillari,josta kumikin puhkes.Antasko sosku mulle 10teuroa autoon??

Vittu minä oon ihan pettyny tähän maahan.Hiljainen rotestiliike räjähtää joku päivä.

• työtön jo 12v
        työtön jo 12v kirjoitti:

On se perkele,kun mustatkin ajelee uuvenkarheilla tojotoilla ja vektroilla:kunta maksaa tietysti bensatkin.Itelläni on vain vanha fillari,josta kumikin puhkes.Antasko sosku mulle 10teuroa autoon??

Vittu minä oon ihan pettyny tähän maahan.Hiljainen rotestiliike räjähtää joku päivä.

Vaatteetkin niillä on suoraan muotirekistä.Adidasta ja luhtaa.Ite piän roskapöntöstä löytyneitä reesuja.Ja kaverin poika,joka myy telkkareita sano,että kalliimmat telkut pittää olla ja satelliittilinkki afrikkaan tietysti,ettei tule koti-ikävä.

• Anonyymi00018

Joka paikassa heitä on

• Anonyymi00020

Mikkeli niitä.eniten tuntuu haalivan..rahaa tulee valtiolta kaupungille kun ottaa mamuja. Kotouttaminen jäänyt tekemättä. Suomi maksaa tästä kalliisti.

• Anonyymi00023

Kun ketjua tähän asti luki, niin näyttää Mikkelissä olevan liikaa mikkeliläisiä.

• Anonyymi00027

Täällä on muualtakin kommentoijia..ei kaikki Mikkelistä.

• Anonyymi00024

Kyllähän se vaan niin on jos tulee turvapaikanhakijana Suomeen, niin se ei tarkoita että valtio maksaa lomamatkan omaisiaan katsomaan kotimaahansa. Jos näin kerta on, niin silloin siellä ei ole enään turvatonta ja voi palata kotimaahansa asumaan.

• Anonyymi00025

Minne voitaisiin karkoittaa Mikkelistä haittapersut, onko ehdotuksia?

• Anonyymi00026

Näin tänään kaksi romania. Kyllä niitä on liikaa ainakin puolet.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      741
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe