Ruokasodaa pesukoneeseen ?

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Joku suosittelee ruokasodan käyttöä pyykinpesukoneessa jotta hienhajun saisi pois vaatteista. Haju on urheiluvaatteissa ja on sellainen ammoniakin ja maidon sekoitus, eli aika kuvottava. Kuinka paljon tätä sodaa pitää laittaa ja onko varma ettei se tee pesukoneelle mitään hallaa.
Pannaanko sitä pelkästään vai pesuaineen joukkoon vai miten.

Etikkaa koittanut mutta sekään ei auta täysin.

5

2547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laita

soodaa pesukoneeseen. Kokeile jotain muuta ainetta ensin.Vaikka sappisaippuaa.Liota ensin niitä vaatteita siinä etkikassa.Pese sitten tavanomaisesti.

• Nimetön

on vanhan kansan konsti puhdistaa miltei mitä vain..
      kokeile...aloita vaikka parilla ruokalusikallisella.

• hajut lähtee

Kokeile tuota käsitiskiainetta. Hienhajun saa pois.

Jos koko vaate haisee, niin ehkäpä vähän vettä ämpäriin ja tiskiainetta ja anna likoa.

Itse olen tehnyt niin, että kaadan hienhajuisen puseron kainaloihin tilkka tiskiainetta ja vähän vettä, hankaan vähän aikaa. Ja sitten vaan pesukoneeseen; tavallinen pesu 40 asteessa.

• Killerille

Sirotele riepuun ruokasoodaa, kiedo muosipusiin ja pida yön yli.Pakkotoistolla oli joskus keskustelua tuosta miten sen pinttyneen hienhajun saa vaatteista pois. esim. Fairy-vedessä liottaminen, etikassa liottaminen ja sen jälkeen perukoneeseen http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000517&posting=22000000010818589
      Esikäsittele hikitahrat nestemäisellä pyykinpesuaineella juuri ennen pesua.
      Pese tekstiili lopuksi entsyymipitoisella Color-pyykinpesuaineella korkeimmassa
      hoito-ohjeen sallimassa pesulämpötilassa. Vaikeiden hiki- ja deodoranttitahrojen poistoon voit kokeilla oksaalihappoa,
      jota saa apteekista. Tee oksaalihappoliuos, jossa on 1 tl oksaalihappoa ja 1 dl
      haaleaa vettä (sekoitussuhde 1:20). Käsittele tahrat liuoksella ja huuhtele sen
      jälkeen vedellä. Pese tekstiili esikäsittelyn jälkeen Color-pyykinpesuaineella.
      Ennen oksaalihapon käyttöä kannattaa kokeilla johonkin huomaamattomaan kohtaan
      tekstiilissä (esim. saumanvaraan), että materiaali ja värit kestävät käsittelyn.
      Hien hajua voi yrittää poistaa tekemällä etikkaliuoksen suhteessa 2 dl etikkaa
      / 10 l haaleaa vettä. Liota tekstiilejä liuoksessa puolisen tuntia ja pese
      tekstiilit sen jälkeen hoito-ohjeiden mukaisesti korkeimmassa mahdollisessa
      lämpötilassa. Valkoisilla tai vaaleille tekstiileille valitaan
      valkaisuaineellinen pyykinpesuaine.
      Natural Killer -suihke

• apteekista

Sillä lähtee hajut... ei maksa paljoo.... Löytyy myös kaupasta, käytetään esim hillojen säilöntään...
      Laita desi ja 60 ohjelma tyhjän päälle ja sit sama ohjelma uudestaan ilman sitruunahappoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82