Vaalean ruskea, vähän korvasientä muistuttava, mutta vaalea, ei juuri jalkaa ollenkaan.
Lehmänläjäksi nimeämäni sieni, joka sitä muistuttaa.
Jokunen noussut nyt n. 4-5 cm leveä ja 6 - 10 cm pitkiä "läjiä".
Juuri ja juuri sammaleen/kanervikko/ruohikon seasta nousevat ylös ..
(Tietääkö kukaan mistä sieniä voisi "varmentaa"?)
Mikähän
10
1437
Vastaukset
- tule
paljon muuta mieleen, kuin orakkaat, mutta tiedä häntä, googlaappas ja katso.
- se päs
se.
- juhky
ota ensin kuva ja pistä se sivustolle www.kotihiiri.com/polku, vastauksen saat varmasti
- tanx
kunhan vaan tarvon takas lepikkoon joku päivä :D
- älä vaan mulle tarjoa
Haloo!
Sienet on todellakin tunnettava tarkkaan, ennen kuin niitä alkaa itse syömään saati muille tarjoamaan.
On oikeasti tappavan myrkyllisiä sieniä.
Suurinta osaa sienitä ei tunneta. Joten mututuntumalla voi hyvinkin luulla tunnistaneensa sienen joksikin ja se sitten onkin jotain aivan muuta - jopa myrkyllistä. Sienten kanssa ei pidä ryhtyä leikkimään.
Jos nyt ei aina henki mene, niin voi jäädä elinikäisiä vaurioita. Maksa saatta kärsiä, aivot, munuaiset, verisuonito,..- ........
Haloo!
Voihan sitä uteliaisuuttaan kysyä muutenkin jos on sattunut näkemään jonkun oudon sienen. Varoitus oli hyvä ja tärkeä, mutta väärässä paikassa. Eihän aloittaja sanonut mitään, että aikoisi heti maistella sieniä. - pitää
........ kirjoitti:
Haloo!
Voihan sitä uteliaisuuttaan kysyä muutenkin jos on sattunut näkemään jonkun oudon sienen. Varoitus oli hyvä ja tärkeä, mutta väärässä paikassa. Eihän aloittaja sanonut mitään, että aikoisi heti maistella sieniä.paikkansa, ei kävis mielessäkään maistella jotain sientä mitä en tunne. Sen takia selvitinkin mikä sieni oli kyseessä, jotta voin sitä jatkossa hyvillä mielin syödä ja maistella :D hehheh.
Omistan 4 sienikirjaa ja siltikään en tee liian "itsevarmoja" tunnistuksia sienten kanssa.
Esim. pienempänä voivat erilajit muistuttaa toisiaan.
- hah!
Kuvauksesi ei vastaa yhtäkään sientä!
Juuri ja juuri näkyy silti lähes 10 cm. - Anonyymi
tarhapöllö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen
Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää1561812Kimmo Kivelä mikä pösilö.
Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla231277Olisin halunnut...
Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele901157- 451143
- 111964
- 68938
Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun
Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi196880No jos sulla on muitakin ottajia
niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata46842Nyt faktoja tiskiin mies
Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.68821Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti
💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o113814