Niin, tämä kuuluu tänne sarjakuvapuolelle kun mielessäni ovat sarjikset ennemmin kuin elokuvat sinänsä tässä. Aina kun on tulossa uusi Marvelin sankareihin liittyvä elokuva, niin odotusten miellyttävä jännitys perustuu siihen, että kuinka paljon se vastaa alkuperäisiä sarjakuvan tarinoita ja pettymys seuraa sitä enemmän mitä vähemmän ne vastaavat alkuperäistä tarinaa. Nykyajan tekniikasta on sanottu, että vain mielikuvitus on rajana elokuvan mahdollisuuksissa mutta sellainen sarjakuva-elokuva odottaa vielä tekijäänsä, joka uskottavalla tavalla olisi linjassa alkuperäistarinoitten kanssa. Kirjallisuudesta tuttuja tarinoita on filmatisoitu jo lähes täydellisesti itse kirjan kertomuksia vastaaviksi, vaikka sanomattakin on selvää, ettei kaikkia tapahtumia voi eikä tarvitse sisällyttää puolestatoista kolmenkaan tunnin elokuvaan.
Mutta sarjakuvaa vastaava elokuva siis todellakin odottaa vielä tekijäänsä. Miksi ei kukaan tartu mahdollisuuteen? Miksi se olisi vaikeaa, kun eihän käsikirjoittajan ja ohjaajan tarvitsisi muuta kuin lukea pari lehteä. Eihän rakennusmestarikaan lähde sooloilemaan arkkitehdin piirustuksia vastaan.
Ei ole tietenkään huono asia, että on sentään jonkunlaisia leffoja sarjiksista tehty. Se on 50 miljoonaa biljoonaa kertaa parempi kuin ei mitään mutta totta totisesti mielenkiinto perustuu siihen, että kuinka paljon kunnioitetaan alkuperäisiä supersankaritarinoita.
Muilta osin saisi tulla myös edes yksi sarjakuvafilmatisointi joka kunnioittaisi vanhoja faneja enemmän kuin niitä, jotka vasta uuden elokuvan myötä tulevat jonkun supersankarin tuntemaan. Mitä enemmän arvoituksia sitä mielenkiintoisempihan se myös uusille faneille olisi.
Asiasta toiseen, laitan nyt oman top 10:n Marvelin hallinnoimista sarjakuvista tehdyistä elokuvisa. Sijoitukset eivät välttämättä riipu vain siitä minkä verran kunnioitetaan tai häpäistään alkuperäistarinoita vaan kokonaisuudesta :)
1. X-Men II
2. Spiderman II
3. Spiderman I
4. X-Men I
5. Daredevil
6. Spiderman III
7. X-Men III
8. The Punisher
9. Elektra
10. Ghost Rider
PS. Fantastic 4 ja Hulk-elokuvat ovat kelvottomuudessaan pahempia kuin tuhat pyhäinhäväistystä :)
Top 10 Marvel-elokuvat
Kapteeni Ihme
0
1979
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722