Saunalahden liittymä + kytkykänny = P*seestä!

hyvin hyvin vihainen ja pet...

Aattelinpa tässä kertoa teille varoittavan esimerkin Saunalahden kytkykännystä...
ja veikkaanpa, ettei tämä ole ainoa tapaus laatuaan :/

Otin pitkän harkinnan jälkeen kytkykännyn (N73) ja liittymän maaliskuussa ja 4kk tuo huippuhieno puhelin toimi kuin enkeli.Sitten se helvetti alkoi..
Tuli "kuulokkeen" kuvaa näyttöön ja äänet ei kuulunu soitettaessa tai kun joku soitti mulle. Kaikki muu pelas vielä siinä vaiheessa ihan ok.
Aluksi vika katosi sillä, kun käytin akkua pois puhelimesta välillä ja sitten laitoin taas paikalleen. Mutta kovin kauaa ei sitten enää tepsinyt tuokaan kikka, vaan jouduin viemään kännyn huoltoon, ekaa kertaa.
Oli siellä sitten pari kolme päivää ja korjaantuikin hetkeksi kunnes jälleen, peräti PÄIVÄN ongelmattoman toimimisen jälkeen!, tuli samat viat esiin ja niitten lisäksi webbitoiminnotkin lakkasi kunnolla toimimasta. Kameratoimintokin kettuili..Saatoipa puhelin sammuakin kesken kaiken!

Toisen kerran vein sen romun huoltoon siis elokuun lopulla oikein Elisashopitiin ja sillä kertaa viipyikin huollettavana piitkät 2kk!!!
Vasta siis sain mokoman ja "vakivastauksen" sain minäkin siitä puhelimestani ts. kosteusvaurio mukamas... ja katinkontit, sanon minä!
Pari kolme viikkoa sitten jouduin ite jopa soittamaan sinne, kun ei alkanut mitään kuulua, että missä oikein mennään... Sit se mies soitti takas ja alkoi sepittää jotain ihme juttua tuosta kosteusvauriosta, josta olin ihan äimänkäkenä, että ei voi olla... Olen ollut todella huolellinen kuten yleensäkin, ei ole tippunut känny lavuaariin eikä oluttuoppiinkaan tms. Kerran taisin tietämättäni mennä vastaamaan puhelimeen kaupungissa liikkuessani ja hiljakseen sateli vettä, kuitenki yritin tottakai suojata puhelinta. Että siitäkö se sitten muka paskaks meni...
Kyllä on helvetin paska vehje jos tollasesta muka brakaa...tuliterä uus ja huippuhieno laite sentään!

Että olen ollu tässä todella vihainen tästä asiasta. Eivät Saunalahdella suostuneet vaihtamaan toiseenkaan (eivät edes vanhempaan malliin, samaa kun en ois enää huolinutkaan),kuulemma kun kosteusvaurio ilmenny, niin takuukin lakkasi. Ja huollossa ollessakaan en omani tilalle saanut minkäänlaista puhelinta!
Mulla oli oikein kännyvakuutuskin, josta maksoin n.5ekee/kk ja sieltäkin sanottiin, että kun kosteusvaurio, niin ei takuu korvaa sitä sitten siinä tapauksessa.
Mikä hulluinta: olisivat kuulemma korvanneet, mikäli olisin huolimattomuuttani tipauttanut mokoman vaikkapa vesilätäkköön taikka lavuaariin tai vesilasiin!!!
Aivan nurinkurista siis, vai mitä sanotte?
Inhimillinen vahinko kun/jos sattuu (mitä en edes sellaisen apidä tässä tapauksessa mikäli se siihen pari pisaraa meni silloin sateessa), niin silloin ei varmana korvata eikä tulla vastaan, mutta jos ite TUNAROIT ja mokaat, niin kyllä sitten takuukin muka korvaa ja varmasti ois Saunalahtikin tullut uutta kännyä tarjoamaan!
EN YMMÄRRÄ :/


Onko tämä OIKEIN...kysyn vaan?
Mun mielestä tää ei kyllä oikeudenmukaisesti menny...ei todellakkaan.

Mitä tässä nyt voisi tehdä..? Ottaako kuluttajaneuvojaan yhteyttä vai mitä?

Paskamaisinta nimittäin on se, että joudun vielä n.300ekee pulittaan siitä saakutin rämästä jota ei edes kuntoon saatu ja kun ei oo kännyäkään, niin miten ne voi olettaa, että mulla vois mitään liittymää enää olla...? Kun ei ole moiselle tarvetta, koska ei oo toimivaa kännyäkään!

Ihan perseestä koko saunalahden toiminta...argh:/
Asiakaspalvelu sucks very badly.

Onko vastaavanlaisia kokemuksia Saunalahdesta -
kertokaa hyvät ihmiset!

6

1898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Haukutkohan sinä nyt väärää puuta. Miten voit syyttää saunalahtea tästä kun minun tietääkseni saunalahti ei ole ikinä valmistanut yhtään kännykkää??? Ethän sinä voi edellyttää että saunalahti ottaa vastuun toisen valmistamista puhelimista. Itsellä kävi samanlainen tapaus nokialaisen kanssa ja en ole sen jälkeen niihin sekaantunut. Otti kyllä pikkusen päähän maksaa 300 euroa puhelimesta joka toimi kuukauden.

      • ketjun aloittaja

        Kyllä voin hyvällä omallatunnolla haukkua juuri Saunalahtea, koska pitäähän heidänkin VASTUUNSA tuntea asiassa, eivät voi vain kättään heilauttaa ja sanoa, että ei voi mitään...

        Täytyyhän kuluttajalla sentään jonkinlainen oikeus olla tällaisissa asioissa.
        Pitää saada uusi tilalle, jos kerran alkuperäinen viallinen laite lakkaa toimimasta ja noinkin pian ostamisen jälkeen!
        Jokin kuluttajasuojalaki kai näissäkin tapauksissa on olemassa, vai olenko aivan väärässä..?

        JONKUN on otettava VASTUU (onko se sitten kännykän valmistaja)asiassa eikä vain pjuostava karkuun vastuuta kaiken maailman verukkeilla.


      • olet pösilö...
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kyllä voin hyvällä omallatunnolla haukkua juuri Saunalahtea, koska pitäähän heidänkin VASTUUNSA tuntea asiassa, eivät voi vain kättään heilauttaa ja sanoa, että ei voi mitään...

        Täytyyhän kuluttajalla sentään jonkinlainen oikeus olla tällaisissa asioissa.
        Pitää saada uusi tilalle, jos kerran alkuperäinen viallinen laite lakkaa toimimasta ja noinkin pian ostamisen jälkeen!
        Jokin kuluttajasuojalaki kai näissäkin tapauksissa on olemassa, vai olenko aivan väärässä..?

        JONKUN on otettava VASTUU (onko se sitten kännykän valmistaja)asiassa eikä vain pjuostava karkuun vastuuta kaiken maailman verukkeilla.

        Kun aiheutat omaa tyhmyyttäsi puhelimeen
        kosteusvaurion, niin eihän siitä voi
        syyttää muita kuin itseään, eikä voi
        mitenkään olettaa, että joku muu maksaisi
        tyhmyyttäsi.


    • harelkii

      Ostin uuden Noksun Commarin E90. Tiputin kalareissulla sen järveen ja puhelin hajosi. Menin myyjälle huutamaan että ovat myyneet minulle 1000€ edestä paskaa. SIIS KYLLÄHÄN tuon hintaisen puhelimen pitäisi kestää jo vettä, niin ja autolla yliajamista jne. No haloo! Ostit puhelimen kaupasta tai kytkynä, saman rahan menetät puhelimen hajotessa. Itseäni alkaa lähinnä naurattamaan kun Suomi alkaa tässäkin asiassa amerikkalaistumaan. Minkä tahansa laitteen hajotessa, oli se sitten oma tai kaverin vika, on syy aina myyjällä...:)

    • ei ongelmia kytkyn kanssa

      on mullakin ollu jo saunalahden kytkypuhelin (Nokia N73) jo noin yli 6 kuukauden ja eikä ongelmia ole ollut!!!!!!!!!

    • asoasoa

      Eihän se nyt operaattorin vika ole, jos puhelin hajoaa. Se on aivan sama tilanne ostatko sen tosiaan kytkynä tai käteisellä. Laite on kuitenkin maksettava.
      Onhan se tietysti sääli, jos se hajoaa pienestä kosteudesta, mutta ei voi mitään. Nokian takuuehdoissa lukee aika selkeästi, että ei kata kosteusvaurioita.

      Ja by the way: Soneran kytkykännykkävakuutus kattaa myös kosteusvauriot, kuten pitkäaikaisen hapettumisenkin ;) ja maksaa vaan 3,90€/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7593
    2. 107
      5728
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5097
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4486
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3180
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      54
      2899
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      53
      2802
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2407
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2404
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2006
    Aihe