Volvo V 40

T4 turbo vm 98

Missä vika kun ykkösellä ja kakkos vaihteella kiihtyy hyvin,mutta isommilla vaihteilla alku kiihtyvyys onhyvä mutta sitten yhtäkkiä voima loppuu ja alkka nykimään,täytyy nostaa kaasua.
Loppuuko turbosta paineet, ja mikä sen aiheuttaa,että hukkaportti aukeaa liian aikaisin,
Turboon tehty täysremontti 12 tuhatta km,sitten,
autolla ajettu 110 tuhatta km,

10

4521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensa vai diesel?

      ????

      • T 4 Turbo

        Volvon oma 1,9 pensakone.
        Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus.


      • hmm.....
        T 4 Turbo kirjoitti:

        Volvon oma 1,9 pensakone.
        Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus.

        Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.

        Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?

        Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkit


      • T4 turbo
        hmm..... kirjoitti:

        Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.

        Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?

        Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkit

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.


      • hmm...
        T4 turbo kirjoitti:

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.

        Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.


      • hmm...
        hmm... kirjoitti:

        Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.

        Saako kone tarpeeksi bensaa yläkierroksilla eli soppa loppuu ja siitä nykiminen. Siis käykö kone liian laihalla ja rupeaa nakuttamaan--->nakutusanturi puuttuu peliin ja myöhästää syttyä? Seosmittaria vaan kehiin...


      • hmm.....
        T4 turbo kirjoitti:

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.

        Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.


      • T 4 turbo
        hmm..... kirjoitti:

        Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.

        Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
        Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi.


      • hmm....
        T 4 turbo kirjoitti:

        Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
        Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi.

        sorry, sekoitin nyt tulppa tyypit. Eli jos ois kyseessä iridiumit, niin ne ei kaikissa autoissa pelitä.


    • kuulostaa

      samalta kuin omassa turbokärryssä paitsi että
      tuota tukehtumisilmiötä oli myös ykkös- ja kakkosvaihteella, vaikkakin lievemmin. Syy oli liika bensan saanti. Seosmittaus
      selvitti asian ja lastun uudelleen säätö, niin kärry pelasi taas normaalisti. Se on edelleen hiukan epäselvää että mikä veti seokset sakeaksi.
      Oletettavasti kun antureita putsattiin ja säätöjä
      tehtiin sähköttömään (akku irti) autoon niin tuon
      ohjauspiirin arvot ja uudet mitta-arvot ei täsmänneet niin seokset oli pielessä.
      Jos tällaisia säätöjä ei ole tehty olettaisin ilmavuotoa/turbovikaa. Ilmiö korostuu veätyksessä kaasu auki, kun tarvitaan paljon seosta ja jos on vain bensaa tarjolla seuraa hukkuminen.
      Tässä yksi vaihtoehto vialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      65
      3325
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2488
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1179
    Aihe