Volvo V 40

T4 turbo vm 98

Missä vika kun ykkösellä ja kakkos vaihteella kiihtyy hyvin,mutta isommilla vaihteilla alku kiihtyvyys onhyvä mutta sitten yhtäkkiä voima loppuu ja alkka nykimään,täytyy nostaa kaasua.
Loppuuko turbosta paineet, ja mikä sen aiheuttaa,että hukkaportti aukeaa liian aikaisin,
Turboon tehty täysremontti 12 tuhatta km,sitten,
autolla ajettu 110 tuhatta km,

10

4536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensa vai diesel?

      ????

      • T 4 Turbo

        Volvon oma 1,9 pensakone.
        Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus.


      • hmm.....
        T 4 Turbo kirjoitti:

        Volvon oma 1,9 pensakone.
        Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus.

        Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.

        Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?

        Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkit


      • T4 turbo
        hmm..... kirjoitti:

        Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.

        Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?

        Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkit

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.


      • hmm...
        T4 turbo kirjoitti:

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.

        Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.


      • hmm...
        hmm... kirjoitti:

        Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.

        Saako kone tarpeeksi bensaa yläkierroksilla eli soppa loppuu ja siitä nykiminen. Siis käykö kone liian laihalla ja rupeaa nakuttamaan--->nakutusanturi puuttuu peliin ja myöhästää syttyä? Seosmittaria vaan kehiin...


      • hmm.....
        T4 turbo kirjoitti:

        Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
        Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
        Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
        Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
        Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
        Kiitos asiallisita vastauksista.

        Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.


      • T 4 turbo
        hmm..... kirjoitti:

        Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.

        Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
        Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi.


      • hmm....
        T 4 turbo kirjoitti:

        Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
        Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi.

        sorry, sekoitin nyt tulppa tyypit. Eli jos ois kyseessä iridiumit, niin ne ei kaikissa autoissa pelitä.


    • kuulostaa

      samalta kuin omassa turbokärryssä paitsi että
      tuota tukehtumisilmiötä oli myös ykkös- ja kakkosvaihteella, vaikkakin lievemmin. Syy oli liika bensan saanti. Seosmittaus
      selvitti asian ja lastun uudelleen säätö, niin kärry pelasi taas normaalisti. Se on edelleen hiukan epäselvää että mikä veti seokset sakeaksi.
      Oletettavasti kun antureita putsattiin ja säätöjä
      tehtiin sähköttömään (akku irti) autoon niin tuon
      ohjauspiirin arvot ja uudet mitta-arvot ei täsmänneet niin seokset oli pielessä.
      Jos tällaisia säätöjä ei ole tehty olettaisin ilmavuotoa/turbovikaa. Ilmiö korostuu veätyksessä kaasu auki, kun tarvitaan paljon seosta ja jos on vain bensaa tarjolla seuraa hukkuminen.
      Tässä yksi vaihtoehto vialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      131
      3960
    2. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3485
    3. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      17
      3407
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3347
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      61
      3244
    6. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      49
      3021
    7. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2915
    8. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      79
      2717
    9. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2657
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2377
    Aihe