Olisiko aihetta vastailla? Toimiiko mielestäsi päivähoitopalvelut hyvin porvoossa? Miten lapsesi huomioidaan päivähoidossa?
https://www.webropol.com/P.aspx?id=180123&cid=17889075
Kysely päivähoitopalvelusta
32
1830
Vastaukset
- näytä olevan
Ollaan kuitenkin täällä Porvoossa sikäli etuoikeutetussa asemassa, että meillä nämäkin palvelut toimivat todella hyvin verrattuna pääkaupunkiseutuun, jolla on jopa ongelmia näiden palvelujen järjestämisessä.
- TIUKASSA HOITOPAIKKA
Tiukassa näyttää olevan tässä kaupungissa hoitopaikan saanti. mihinkään kevarin kuperkeikkaan en lastani laita joten kai se sit on vaan oma vika et ei vauvalle hoitaja löydy. Päivähoitotoimistossa myös todella ilmeetöntä palvelua.
- se on tiukassa!
TIUKASSA HOITOPAIKKA kirjoitti:
Tiukassa näyttää olevan tässä kaupungissa hoitopaikan saanti. mihinkään kevarin kuperkeikkaan en lastani laita joten kai se sit on vaan oma vika et ei vauvalle hoitaja löydy. Päivähoitotoimistossa myös todella ilmeetöntä palvelua.
Ei ihmekään kun on ilmeetöntä porukkaa, kun joka päivä käy porukkaa kyselemässä ja jos jotakin olisi tarjota, niin vastaus on vain "Minun poika-tyttö ei mihinkään kuperkeikkaan mene".Oma vikahan se kyllä toki aina on jos ei kiihkoissaan ymmärrä ehkäisyn merkitystä.
- valitukseen kyllästynyt
se on tiukassa! kirjoitti:
Ei ihmekään kun on ilmeetöntä porukkaa, kun joka päivä käy porukkaa kyselemässä ja jos jotakin olisi tarjota, niin vastaus on vain "Minun poika-tyttö ei mihinkään kuperkeikkaan mene".Oma vikahan se kyllä toki aina on jos ei kiihkoissaan ymmärrä ehkäisyn merkitystä.
En voi valittaa palvelusta. Kahdesta tarhasta kokemuksia ja hyvin mennyt. Jos välillä on paikat tiukassa ja palvelu ankeaa niin on ennemmin päättäjien vikaa kun eivät ohjaa varoja ja resursseja tuottamaan palveluja.
- .................
Päivähoitotoimistoon on turha valittaa mistään. Hoitajia puolustelevat , vaikka hoitajan oma käytös ihan perseestä!!! Ammattitaidottomia hoitajia löytyy kyllä ja niiden annetaan olla! Asioista vain vaietaan.
- Kahen lapsen äiti
................. kirjoitti:
Päivähoitotoimistoon on turha valittaa mistään. Hoitajia puolustelevat , vaikka hoitajan oma käytös ihan perseestä!!! Ammattitaidottomia hoitajia löytyy kyllä ja niiden annetaan olla! Asioista vain vaietaan.
Olen saanut kokemusta monesta eri Porvoon päiväkodista niin yksityiselta kuin kunnan puolelta, myös työntekijän näkökulmasta. Porvoosta löytyy todella ihania paikkoja, mutta muutamia aivan alaarvoisiakin. En aio nimetä niitä, mutta neuvoisin teitä vanhemmat joskus menemään yllättäin kesken päivää vierailemaan, ihan olemaan muutaman tunnin toiminnassa mukana, niin saisitte jonkinlaista kuvaa millaisessa hoidossa lapsenne ovat. Pelkät aamut ja hakemiset pihalta ei kerro mitään henkilökunnasta ja toiminnasta. Kunnan päivähoitopalveluista vastaavat voisivat käydä jonkin vuorovaikutuskurssin, moni vanhempi on itkenyt puhuttuaan heidän kanssaan. Onneksi meillä on enää pari vuotta tarvetta hoidolle, sitten alkaa tappelu koulun kanssa. Sielläkin on ikävä kyllä omat ongemansa esim. henkilökunnan pätevyyden kanssa. Kokemusta on!
- Ihmettelevä äiti
................. kirjoitti:
Mikä on mennyt pieleen? Miksi aina vaan valitetaan ja näin nimettömänä vielä? Miksi et uskalla sanoa sitten suoraan mikä "äidin pikku murusen" hoitajassa on vikana? Eikö anna tarpeeksi ruokaa vai mitä on? Vai eikö anna katsoa videoita kesken päivää?
- Päiväkodin johtajalle
Ihmettelevä äiti kirjoitti:
Mikä on mennyt pieleen? Miksi aina vaan valitetaan ja näin nimettömänä vielä? Miksi et uskalla sanoa sitten suoraan mikä "äidin pikku murusen" hoitajassa on vikana? Eikö anna tarpeeksi ruokaa vai mitä on? Vai eikö anna katsoa videoita kesken päivää?
Että se mikä lappuihin laitetaan ei jostain kumman syystä toteudu. Olisko joidekin tarhojen henkilösuhteissa jotain mätää vai asenne ongelma töihin, kun palkakin on niin pieni että ei kannata tehdä kuin vain se vältämätön. Lopun voi säveltää lappuihin sen suuremmalla riskillä.
- niillä on
Päiväkodin johtajalle kirjoitti:
Että se mikä lappuihin laitetaan ei jostain kumman syystä toteudu. Olisko joidekin tarhojen henkilösuhteissa jotain mätää vai asenne ongelma töihin, kun palkakin on niin pieni että ei kannata tehdä kuin vain se vältämätön. Lopun voi säveltää lappuihin sen suuremmalla riskillä.
Tienaavat niin hyvin etteivät edes ylitöitä viitsi tehdä.
- pitäisi
niillä on kirjoitti:
Tienaavat niin hyvin etteivät edes ylitöitä viitsi tehdä.
niitä ylitöitä tehdä?
- kuullut monenlaista
pitäisi kirjoitti:
niitä ylitöitä tehdä?
kuullut hyvää ja todella ankeaa palautetta perhepäivähoidosta... olen ihan hukassa minne laittaa lapseni kun työt alkaa.. hoitopaikkaa olen käynyt kyselemässä mutta täyttä on kuulemma..
- uusi päiväkoti
kuullut monenlaista kirjoitti:
kuullut hyvää ja todella ankeaa palautetta perhepäivähoidosta... olen ihan hukassa minne laittaa lapseni kun työt alkaa.. hoitopaikkaa olen käynyt kyselemässä mutta täyttä on kuulemma..
Kysele Eestinmäen päiväkodista jos sinulla on mahdollisuus kuljettaa lasta autolla, tosin en tiedä vaikka asuisit lähellä Eestinmäkeä. Ihana että ihmiset hommaa lapsia kaikesta huolimatta. Hyvää jatkoa sulle ja lapselle, lapsille.
hoitaa lapsianne ihan itse kotonanne?
Meillä lapset eivät ole olleet päivääkään päiväkodissa tai muualla vieraalla hoidossa, koulua lukuunottamatta.
Hyvin ovat kasvaneet.- pelkään pahaa
enoc kirjoitti:
Meillä lapset eivät ole olleet päivääkään päiväkodissa tai muualla vieraalla hoidossa, koulua lukuunottamatta.
Hyvin ovat kasvaneet.Miten lapsesi toimivat ryhmässä. Nykyään kaikki on ohjeistettu valtionpuolesta ja kaikkea poikkeavaa katsotaan suurennuslasilla. Tarhat ovat työnantajien edun mukaisia ratkaisuja. Koska isät ja äidit jotka hoitavat lapsia kotona eivät ole lihottamassa kapitalistin kukkaroa.
- Ylpeä äiti
enoc kirjoitti:
Hyvin ovat kasvaneet.Lapset saaneet viettää lapsuutensa kotona eikä ylitäytetyssä päiväkodissa. Olen saanut työni hoidettua lastenhoidon ohella, joten olen erittäin tyytyväinen tasapainoisiin lapsiini :)
- 1 v tytön äiti
Meillä on vuoden ikäinen tyttö ollut huhtisen päiväkodissa elokuusta lähtien. Lapsen päiväkotiin laittaminen oli minulle tiukka paikka, mutta tyttö on viihtynyt todella hyvin. Hän jää mielellään hoitoon, eikä ole mitään kiirettä lähteä kotiin. Mutta se ei ole ihme, sillä hän on ryhmän pienimpänä kaikkien (myös muiden lapsien) lellikki. Mekin olemme olleet todella tyytyväisiä päiväkodin palveluun. Olin tytön kanssa aluksi tutustumassa viikon verran ja siinä ehdin nähdä myös sitä päiväkodin arkea.
Huhtisen päiväkoti on ilmeisesti melkein aina täynnä. Itse sain paikan kun hain helmikuussa paikkaa seuraavaksi syksyksi. Syksyisin paikan saaminen on varmasti helpointa, kun osa siirtyy esikouluun. - yhdestä päiväkodista
Porvoon päiväkodeista, yhdestä on tehty työntekijöistä rikosilmoitus.
Näin hyvin porvoossa mennään! - ikävä kyllä
enoc kirjoitti:
Hyvin ovat kasvaneet.Olisi mahtavaa, kun pystyisi hoitaa lapset kotona, mutta 360€ siitä maksetaan. Työttömätkin savat paremmin rahaa!
Joten kerro sinä, miten ihmeessä tuolla rahalla pärjää????? Pakko se on töitä tehdä ja pahalta tuntuu lasta hoitoon viedä! - Utelias Vili
yhdestä päiväkodista kirjoitti:
Porvoon päiväkodeista, yhdestä on tehty työntekijöistä rikosilmoitus.
Näin hyvin porvoossa mennään!Onko joku äveriäämmän ihmisen penska saanut nuhteita? Päivähoidosta kyllä valitetaan, mutta kiitosta ei kuulu. Suomessa sentään päivähoitoasiat ovat todella hyvällä mallilla ja kaiken lisäksi halpoja! Miettikää, 10 euroa päivässä täysipäivälapselta!
- sivusta seurannut
En minäkään veis lastani sinne. Pitkään töissä olleet hoitajatkin lähtevät talosta yks toisensa perään. Kertoo touhusta jo tosi paljon.
- halpaan menette
Utelias Vili kirjoitti:
Onko joku äveriäämmän ihmisen penska saanut nuhteita? Päivähoidosta kyllä valitetaan, mutta kiitosta ei kuulu. Suomessa sentään päivähoitoasiat ovat todella hyvällä mallilla ja kaiken lisäksi halpoja! Miettikää, 10 euroa päivässä täysipäivälapselta!
Voi, voi vanhemmat...kunpa tietäisitte mitä oikeasti noiden seinien sisäpuolella touhutaan...ainakin tietyissä paikoissa.
Vanhemmille puhutaan niin mielin kielin naaman edessä, mutta, mutta.... - Kahen lapsen äiti
Miksi ivailet vaikka vakava asia? Vai puolustatko kaikkia työntekijöitä ihan periaatteessa? Voin kertoa muutaman tapahtuman esimerkkinä, joten kyse ei ole ollut ihan videoista tai ruuasta. Erään päiväkodin hoitaja esimerkiksi vetää istuvaa lasta lattiaa pitkin yli metrinkin kädestä puristaen, koska istuu piirissä väärin. Lapsia ei saa pidellä sylissä, etteivät totu. Lapsen piti liimata juuri hoitajan haluamalla tavalla askarrellessa, suuttui lapselle kun teki väärin ja repi lapsen liimaukset irti. itkevään lapseen ei hoitajat saa ottaa kontaktia, koska opittava sitä itse kauniisti pyytämään...Eli kaikenlaista joka päivä romaanin verran, jos alkaisin kaikkea kirjoittamaan mitä olen nähnyt. Lapset pelkäävät tiettyjä hoitajia, toiset tottuvat. Vanhemmat eivät tiedä, toiset tietävät, mutta valituksille ei tehdä mitään, koska kyseessä koulutuksen saanut pätevä henkilö.
- taholle!
Kahen lapsen äiti kirjoitti:
Miksi ivailet vaikka vakava asia? Vai puolustatko kaikkia työntekijöitä ihan periaatteessa? Voin kertoa muutaman tapahtuman esimerkkinä, joten kyse ei ole ollut ihan videoista tai ruuasta. Erään päiväkodin hoitaja esimerkiksi vetää istuvaa lasta lattiaa pitkin yli metrinkin kädestä puristaen, koska istuu piirissä väärin. Lapsia ei saa pidellä sylissä, etteivät totu. Lapsen piti liimata juuri hoitajan haluamalla tavalla askarrellessa, suuttui lapselle kun teki väärin ja repi lapsen liimaukset irti. itkevään lapseen ei hoitajat saa ottaa kontaktia, koska opittava sitä itse kauniisti pyytämään...Eli kaikenlaista joka päivä romaanin verran, jos alkaisin kaikkea kirjoittamaan mitä olen nähnyt. Lapset pelkäävät tiettyjä hoitajia, toiset tottuvat. Vanhemmat eivät tiedä, toiset tietävät, mutta valituksille ei tehdä mitään, koska kyseessä koulutuksen saanut pätevä henkilö.
vaitiolo velvollisuus sitoo...
Tuo kertomasi juttu voisi olla hyvinkin samasta päiväkodista josta "vihjailin"
valittaa täytyy korkeammalle tasolle, kuin päivähoitotoimistoon!!!! - ...............
sivusta seurannut kirjoitti:
En minäkään veis lastani sinne. Pitkään töissä olleet hoitajatkin lähtevät talosta yks toisensa perään. Kertoo touhusta jo tosi paljon.
Hoitajat lähtevät, koska kitkaa toistensa kanssa.
Näin olen kuullut. - 290€!!!!!
enoc kirjoitti:
Hyvin ovat kasvaneet.Kotihoidontuki 290€. Hoitolisää ei tule jos miehen tulot ylittää tietyn rajan.
Mitä mieltä olet, haluaako äidit jäädä kotiin tuolla summalla????
Naurettavan pieni summa äidille joka HALUAISI hoitaa lapsensa kotona!!!! 290€!!!!! kirjoitti:
Kotihoidontuki 290€. Hoitolisää ei tule jos miehen tulot ylittää tietyn rajan.
Mitä mieltä olet, haluaako äidit jäädä kotiin tuolla summalla????
Naurettavan pieni summa äidille joka HALUAISI hoitaa lapsensa kotona!!!!kun meidän tenavat olivat kotihoidossa, tuki oli n. 300mk/kk. Tulorajat siloinkin suuremman tuen esti.
Lapset kuitenkin hoidettiin äidin toimesta kotona.Äiti halusi itse hoitaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.- päivitys tarpeen
enoc kirjoitti:
kun meidän tenavat olivat kotihoidossa, tuki oli n. 300mk/kk. Tulorajat siloinkin suuremman tuen esti.
Lapset kuitenkin hoidettiin äidin toimesta kotona.Äiti halusi itse hoitaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.Maailma muuttuu ja yhteiskunnan holhous lisääntyy, joten nykyään kotona hoidetut jäävät muitten jalkoihin. Mikä oli ennen hyvää ei sitä ole enää.
- miten on?
enoc kirjoitti:
kun meidän tenavat olivat kotihoidossa, tuki oli n. 300mk/kk. Tulorajat siloinkin suuremman tuen esti.
Lapset kuitenkin hoidettiin äidin toimesta kotona.Äiti halusi itse hoitaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.No kuule, ajatteleppas järkevästi pärjätäänkö tuolla summalla oikeasti!! Haluaisitko itse elää suusta suuhun vai niin, että rahaa olisi kunnon ruokaan ja vähän muuhunkin?
- mies syyllisiä?
............... kirjoitti:
Hoitajat lähtevät, koska kitkaa toistensa kanssa.
Näin olen kuullut.Kuulin, että vehkaavat kaikki muutaman miehen perässä ja kun nämä eivät ehdi olla tarpeeksi kaikkien kanssa, niin syntyy eripuraa joka sitten heijastuu työsuhteisiin.
miten on? kirjoitti:
No kuule, ajatteleppas järkevästi pärjätäänkö tuolla summalla oikeasti!! Haluaisitko itse elää suusta suuhun vai niin, että rahaa olisi kunnon ruokaan ja vähän muuhunkin?
ja nälässä en ole ollut, eikä lapsetkaan.
Enkä myöskään sanonut tuen riittävän, sanoin: "ei ne suuret tulot, vaan pienet menot".
Hengissä olemme!- tosiaankin
päivitys tarpeen kirjoitti:
Maailma muuttuu ja yhteiskunnan holhous lisääntyy, joten nykyään kotona hoidetut jäävät muitten jalkoihin. Mikä oli ennen hyvää ei sitä ole enää.
Niinpä. Lapsi ei saa olla lapsi enää nykyisin.
Kotona hoidetut pysyvät lapsina, mutta hoidossa olevien lapsien täytyy istua samaan muottiin. Täytyy osata toimimaan vain ryhmässä. Jo esikouluikäisenä lapsi ei uskalla leikkiä, kun kaverit nauravat, onko normaalia???
Hiemankin poikkeavaa käytöstä, niin johan istutaan palavereissa ihmettelemässä. Takerrutaan joka pieneen seikkaan ja vanhempia kytätään. - Zausesku
tosiaankin kirjoitti:
Niinpä. Lapsi ei saa olla lapsi enää nykyisin.
Kotona hoidetut pysyvät lapsina, mutta hoidossa olevien lapsien täytyy istua samaan muottiin. Täytyy osata toimimaan vain ryhmässä. Jo esikouluikäisenä lapsi ei uskalla leikkiä, kun kaverit nauravat, onko normaalia???
Hiemankin poikkeavaa käytöstä, niin johan istutaan palavereissa ihmettelemässä. Takerrutaan joka pieneen seikkaan ja vanhempia kytätään.Koko systeemi toimii mafian säännöillä. Kaikki sovitaan keskenään ennen palavereita. Työntekijöitten kesken painostus ja kiusaaminen on otettu työvälineeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959