Volkswagen Golf Variant ruostesuojaus

Mikä olisi järkevä aine jolla suojata käytetty vuosimallia -03 oleva Volkswagen Golf Variant?

Onkohan Golfien alustassa ja palkeissa jokin alkuperäinen massa/suojaus joka pitää ottaa huomioiin, ettei suojaa väärillä aineilla jotka eivät sovellu? Mitä ottaa huomioon?
Ilmoita


49 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


VW-konsernin joihinkin valmistamiin autoihin on
tehtaalla valmistusvaiheessa laitettu kuumavahaa
kotelorakenteisiin osittain tai kokonaan.
Alustaan ei ole laitettu ruosteenestomassoja.
Suojauta autosi amattilaisella standardi aineilla
, takuu pysyy voimassa vaikka suojautat koko
auton, katso että liikkeellä on SFS-standardi.
Ilmoita
Golf Variant IV on kunnolla ruostesuojattu jo tehtaalla. Lisäsuojaus on tarpeetonta.
Kori on täyssinkitty. Pohjassa ja helmapelleissä on paksu kiveniskusuojamassa kauttaaltaan. Pyöräkoteloissa on muoviset sisälokarit. Kotelot, palkit, lokasuojat ja ovet on sisältä kuumavahasuojattu.
Ruostumisongelmaa saattaa tulla huolimattoman käytön seurauksena takaluukun alakulmiin ja etuovien etunurkkiin jos jäätä on välissä ja luukut avataan väkisin. Eturoiskeläpät saattavat myös hangata maalin rikki lokasuojasta. Niihin ei ruostesuojaukset auta.
Tämän kirjoitan vaatimattoman 300tkm:n ja 7v:n kokemuksella kyseisestä automallista.
2 VASTAUSTA:
On niin paljon ruosteisia takaripustuksia tullut vastaan kun on tullut käytyä kiertelemässä ja katselemassa käytettyjä 2000-luvun Golf Variantteja.

Takaiskareiden kiinnityskannakkeet ja niiden ympäristö ovat useassa Golfissa olleet tosi ruosteiset. Ei hyvä.
On runsaasti VW autoissa johtuen alustaan ruiskutetusta PVC-muovista, joka ei ole ruosteen-estoaine vaan äänieriste. Pohjolan olosuhteissa muovi alustassa on ongelma koska siihen tulee pakkasella hiushalkeamia ja lauhalla ilmalla suolavesi tunkeutuu pellin ja muovin väliin aiheuttaen ruostumista.
Kokemusta kymmenistä volkkareista:
hitsaaja
+Lisää kommentti
Jos nyt välttämättä haluat lisäsuojata niin varmista merkkiliikkeestaä millä aineilla saa suojata ettei takuu mene.

Kaikki aineet ei käy kaikkiin autoihin, jolloin alkup. suojausaine suorastaan kuoriutuu pois.
1 VASTAUS:
"Joidenkin automerkkien myyjät kertovat asiakkailleen, että juuri ostettuun autoon ei saa teettää ruosteenestokäsittelyä. Jos näin tehdään, myyjien mukaan auton puhkiruostumattomuustakuu katkeaa. Kuluttajaviraston mukaan näin ei voi tapahtua."

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=142166
+Lisää kommentti
"Mikä olisi järkevä aine jolla suojata käytetty vuosimallia -03 oleva Volkswagen Golf Variant?"

Vastaus: Ei mitään järkeä! Golf ei ole Corolla tms.

Noiden höpöhöpöhitsareiden puheista ei paljon kannata perustaa. He ovat ammentaneet kokemuksensa ikivanhoista raadoista jostakin 80-luvulta.
Tämän vuosituhannen ja osin 90-luvunkin Golfin kyky vastustaa ruostumista on ehdotonta huippuluokkaa, parempaa et löydä mistään muusta merkistä. Asiasta voit lukea Tekniikan Maailman ruostetutkimuksesta, numerosta 20/2006. Golf oli ainut auto joka sai 5 tähteä.

Itselläni on kokemusta neljästä uutena hankitusta yksilösta II- III- ja IV-koppaisia Golfeja vm-84 alkaen. 1.:llä ajettiin 470tkm, 2.:lla 270tkm, 3.:lla 200tkm ja nykyisellä vm-00 Variantilla on ajettu 300tkm. Yhdessäkään niistä ruoste ei ole ollut mikään ongelma.

Toki pelti ruostuu jos se kolhiutuu ja korjauksista ei aikanaan huolehdita, mutta nyt ei liene siitä kysymys.
10 VASTAUSTA:
On tehnyt Korroosioinstituutti ja sen mukaan golf ei suinkaan ole ehdonta huippuluokkaa, eikä tutkimus ole maksettu!!
Tutkimuksen.. kirjoitti:
On tehnyt Korroosioinstituutti ja sen mukaan golf ei suinkaan ole ehdonta huippuluokkaa, eikä tutkimus ole maksettu!!
TM:n tekemä vertailu on taatusti kattavin Suomessa myydyistä ja ajetuista autoista tehty vertailu.
Mitä maksajiin tulee, on Korroosioinstituutin tutkimus myös sponsoroitu. Luettelo maksajista löytyy julkaisusta.
TM:n vertailun "maksajista" voi sanoa, että Toyota on TM:n suurin tukija (ilmoitustilan ostaja). Eli eikös se ole niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat? Silti Golf oli omaa luokkaansa.
TM20/2006 kirjoitti:
TM:n tekemä vertailu on taatusti kattavin Suomessa myydyistä ja ajetuista autoista tehty vertailu.
Mitä maksajiin tulee, on Korroosioinstituutin tutkimus myös sponsoroitu. Luettelo maksajista löytyy julkaisusta.
TM:n vertailun "maksajista" voi sanoa, että Toyota on TM:n suurin tukija (ilmoitustilan ostaja). Eli eikös se ole niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat? Silti Golf oli omaa luokkaansa.
Tutkittiin pohjoismaisia autoja 860 eri merkkejä oli 25 joista sahattiin 3600 näytepalaa. Ei liene epäselvää kumpi tutkimus on luotettavampi. Käytäntö myös osoittaa että pohjolan olosuhteissa saksalaiset autot joissa on muovinen äänieristemassa pohjassa vaativa ruoste-esto käsittelyn muuten valitettavasti tulee ongelmia.
Tutkimuksessa kirjoitti:
Tutkittiin pohjoismaisia autoja 860 eri merkkejä oli 25 joista sahattiin 3600 näytepalaa. Ei liene epäselvää kumpi tutkimus on luotettavampi. Käytäntö myös osoittaa että pohjolan olosuhteissa saksalaiset autot joissa on muovinen äänieristemassa pohjassa vaativa ruoste-esto käsittelyn muuten valitettavasti tulee ongelmia.
"Käytäntö myös osoittaa että pohjolan olosuhteissa saksalaiset autot joissa on muovinen äänieristemassa pohjassa vaativa ruoste-esto käsittelyn muuten valitettavasti tulee ongelmia."

Missään kohtaa tutkimuksessa ei sanota noin!
Käytännössä asia on päinvastoin ja siitä todisteena on saksalaisautojen erinomainen sijoitus tutkimuksessa.
Korroosioinstituutin tutkimuksessa ikäluokassa 1998/1999 kokonaisruostumisasteeltaan 6 kahdeksasta ja ikäluokassa 2000/2001 4 kahdeksasta parhaasta oli nimenomaan saksalaisia tai saksalaiskonsernin valmistamia autoja. Joukkoon ei mahdu niiden lisäksi kuin ranskalaisia ja ruotsalaisia autoja.

Golf on omassa luokassaan ehdottomasti parhaiten ruostumista vastustava auto. Sen edelle kokonaisruostumisasteessa ei Korroosioinstituutinkaan tutkimuksessa pääse yksikään saman kokoluokan auto.

Tutkittuja autoja oli kokonaisuudessaan 1035kpl, näistä 71% oli Ruotsista, 27% Tanskasta ja vain 1% Suomesta ja Norjasta.
Korroosioinstituutti kirjoitti:
"Käytäntö myös osoittaa että pohjolan olosuhteissa saksalaiset autot joissa on muovinen äänieristemassa pohjassa vaativa ruoste-esto käsittelyn muuten valitettavasti tulee ongelmia."

Missään kohtaa tutkimuksessa ei sanota noin!
Käytännössä asia on päinvastoin ja siitä todisteena on saksalaisautojen erinomainen sijoitus tutkimuksessa.
Korroosioinstituutin tutkimuksessa ikäluokassa 1998/1999 kokonaisruostumisasteeltaan 6 kahdeksasta ja ikäluokassa 2000/2001 4 kahdeksasta parhaasta oli nimenomaan saksalaisia tai saksalaiskonsernin valmistamia autoja. Joukkoon ei mahdu niiden lisäksi kuin ranskalaisia ja ruotsalaisia autoja.

Golf on omassa luokassaan ehdottomasti parhaiten ruostumista vastustava auto. Sen edelle kokonaisruostumisasteessa ei Korroosioinstituutinkaan tutkimuksessa pääse yksikään saman kokoluokan auto.

Tutkittuja autoja oli kokonaisuudessaan 1035kpl, näistä 71% oli Ruotsista, 27% Tanskasta ja vain 1% Suomesta ja Norjasta.
Niin paljon autoja on nyt tullut liikkeissä kontattua että tiedän mistä puhun. Joukossa on ollut paljon Golfejakin jotka ovat alkaneet näyttää ruostumisen merkkejä. Takaiskareiden kiinnityskohdat ovat yksi sellainen paikka joka on ollut monessa ruosteessa. Kokonaisia takaripustuksia on ollut ruostetta täynnä.

Kokeile mennä lähimpään autoliikkeeseen ja kurkkaa käytettyjen autojen alle. Ei tarvitse olla kuin 3 vuotta vanha auto, niin ruostetta saattaa jo olla.
jos ruoste pääsee alulle kirjoitti:
Niin paljon autoja on nyt tullut liikkeissä kontattua että tiedän mistä puhun. Joukossa on ollut paljon Golfejakin jotka ovat alkaneet näyttää ruostumisen merkkejä. Takaiskareiden kiinnityskohdat ovat yksi sellainen paikka joka on ollut monessa ruosteessa. Kokonaisia takaripustuksia on ollut ruostetta täynnä.

Kokeile mennä lähimpään autoliikkeeseen ja kurkkaa käytettyjen autojen alle. Ei tarvitse olla kuin 3 vuotta vanha auto, niin ruostetta saattaa jo olla.
...kunnelkaapa tätä tietäjää!
"Tutkimukset eivät merkitse mitään",
"Joukossa on ollut paljon Golfejakin jotka ovat alkaneet näyttää ruostumisen merkkejä."

Älkää siis ostako Golfia kun sen taka-akseli ruostuu!!
TM20/2006 kirjoitti:
...kunnelkaapa tätä tietäjää!
"Tutkimukset eivät merkitse mitään",
"Joukossa on ollut paljon Golfejakin jotka ovat alkaneet näyttää ruostumisen merkkejä."

Älkää siis ostako Golfia kun sen taka-akseli ruostuu!!
Miksei siis Golfia kannattaisi suojata jos sekin ruostuu?

Tästähän keskustelu alkoi.

P.S. Olen toki lukenut ko. TM:n artikkelin ja olen myös nähnyt omin silmin noita Golfien & new beetlejen ja A3:sten alustoja.
Suojaaja kirjoitti:
Miksei siis Golfia kannattaisi suojata jos sekin ruostuu?

Tästähän keskustelu alkoi.

P.S. Olen toki lukenut ko. TM:n artikkelin ja olen myös nähnyt omin silmin noita Golfien & new beetlejen ja A3:sten alustoja.
"Miksei siis Golfia kannattaisi suojata jos sekin ruostuu?"

Kysymys on väärin aseteltu.
Golf ei ruostu sellaisista paikoista, että ruostesuojauksella saavutettaisiin mitään etuja - siitä on kysymys.
Kuten joku aikaisemmin sanoi, Golf ei ole Corolla!
kysymys! kirjoitti:
"Miksei siis Golfia kannattaisi suojata jos sekin ruostuu?"

Kysymys on väärin aseteltu.
Golf ei ruostu sellaisista paikoista, että ruostesuojauksella saavutettaisiin mitään etuja - siitä on kysymys.
Kuten joku aikaisemmin sanoi, Golf ei ole Corolla!
Pohjapelleistä ehkä vielä herkemmin kuin corolla.
Ruostuu.. kirjoitti:
Pohjapelleistä ehkä vielä herkemmin kuin corolla.
Ei menetä mitään jos suojaa. Voi menettää paljon jos ei suojaa.

Suojaus on kuitenkin tehtävä sopivilla aineilla.
+Lisää kommentti
Mulla on alustaltaan vastaava Octavia vm. -99. Pesen alustan muutaman kerran vuodessa ja samalla katsastan mahdolliset ruosteet. Tähän mennessä ainoastaan pelkälle maalipinnalle jätetyssä taka-akselissa on ollut pintaruostetta, joka sekään ei sitten ole laajentunut kun suihkuttelen ruosteenestoa joskus siihen.

Auton tehdassusuojaus on niin hyvä että ei toistaiseksi ole tullut mieleenkään lähteä lisäsuojaamaan. Golfissa se suojaus tuskin on ainakaan huonompi. Suuressa ruotsalaisessa ruostetutkimuksessa Golf (kuten Ocukin) luokiteltiin hyvin ruostetta vastustavaksi autoksi. Audi taisi olla huippua.

Japsiautoissahan yllätyksen aiheuttaa koteloiden ruostuminen sisältäpäin. VAG:lla kuumavahasuojaus on jo ollut pitkään käytössä ja koteloiden suojaus on tasan hukkaan heitettyä rahaa. On tietenkin todettava, että jos omistaja täysin laiminlyö alustapesut ja kuluttaa suojauksen puhki sorateillä ajellen, ei tehdassuojaus ehkä pitkään riitäkään.

Joku tuossa kirjoitteli, että se alustan pinnoite on äänieriste, mutta kyllä se tosiasiassa on automaailman paras tehdasperäinen ruostesuojaus.
18 VASTAUSTA:
Ruostesuojaus, vaan aiheutaa ongelmia pohjolan olosuhteissa. Tosin kestää kyllä muutaman vuoden paremmin kuin alustat joissa on vain maali.
T: autohitsari
Ei ole.. kirjoitti:
Ruostesuojaus, vaan aiheutaa ongelmia pohjolan olosuhteissa. Tosin kestää kyllä muutaman vuoden paremmin kuin alustat joissa on vain maali.
T: autohitsari
Voi jeesus mikä törppö olet!
Luulet vissiin, että pellin pinnassa on pelkkä muovi. Kyllä siellä muovin alla on kaikki se (sinkitys ja useita maalikerroksia) mikä niissä muovittomissakin. Kiveniskusuojaus pohjassa on meidän oloissa pelkkää plussaa. Se on todettu useassa puolueettomassa vertailussa.
Sinun käsityksilläsi ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuden kanssa!
vauhdissa! kirjoitti:
Voi jeesus mikä törppö olet!
Luulet vissiin, että pellin pinnassa on pelkkä muovi. Kyllä siellä muovin alla on kaikki se (sinkitys ja useita maalikerroksia) mikä niissä muovittomissakin. Kiveniskusuojaus pohjassa on meidän oloissa pelkkää plussaa. Se on todettu useassa puolueettomassa vertailussa.
Sinun käsityksilläsi ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuden kanssa!
Tasan samaa mieltä kanssasi. Omat, toista miljoonan kilometrin kokemukseni Volkswagen-konsernin ajoneuvoista parinkymmenen vuoden ajalta vahvistavat ruostetutkimusten tulokset. Alustan ja koteloiden suojaus niissä on tehtaan jäljiltä huippuluokkaa. Omat ajoni sisältävät paljon myös sorateitä, eikä alustan ruostuminen ole tullut ongelmaksi yhdessäkään autossani, vaikka enimmillään olen ajanut samalla yksilöllä puoli miljoonaa kilometriä.

Oleta näiden "hitsareiden" sun muita länkyttäjien olevan kateellisia japsikinnerikuskeja, jotka katsovat kauhulla pokemoniensa ruostumista käsiin kaikesta puunauksesta huolimatta.
Erkki Sutinen kirjoitti:
Tasan samaa mieltä kanssasi. Omat, toista miljoonan kilometrin kokemukseni Volkswagen-konsernin ajoneuvoista parinkymmenen vuoden ajalta vahvistavat ruostetutkimusten tulokset. Alustan ja koteloiden suojaus niissä on tehtaan jäljiltä huippuluokkaa. Omat ajoni sisältävät paljon myös sorateitä, eikä alustan ruostuminen ole tullut ongelmaksi yhdessäkään autossani, vaikka enimmillään olen ajanut samalla yksilöllä puoli miljoonaa kilometriä.

Oleta näiden "hitsareiden" sun muita länkyttäjien olevan kateellisia japsikinnerikuskeja, jotka katsovat kauhulla pokemoniensa ruostumista käsiin kaikesta puunauksesta huolimatta.
Minun 6-vuotta vanhaan golfiin piti hitsata alustaan kaksi paikkaa kun katsastusmies tökkäsi meisselin läpi. Miten minun olisi pitänyt autoani hoitaa ettei olisi näin käynyt. Haluaisin puolueettoman mielipiteen en vw- kauppiaan mielipidettä.
Miksi??? kirjoitti:
Minun 6-vuotta vanhaan golfiin piti hitsata alustaan kaksi paikkaa kun katsastusmies tökkäsi meisselin läpi. Miten minun olisi pitänyt autoani hoitaa ettei olisi näin käynyt. Haluaisin puolueettoman mielipiteen en vw- kauppiaan mielipidettä.
6-vuotiaan Golfin pohjaan ei varmasti ole ruostunut reikiä vaikka autolla olisi ajettu miljoona kilometriä ellei sitä ole ajettu uutena kiville ja vauriot jätettu korjaamatta. Asia on yhtä varma kuin että maapallo on pyöreä. Jotakin rajaa valehteluun!
Enkä ole VW-kauppias.
varmasti! kirjoitti:
6-vuotiaan Golfin pohjaan ei varmasti ole ruostunut reikiä vaikka autolla olisi ajettu miljoona kilometriä ellei sitä ole ajettu uutena kiville ja vauriot jätettu korjaamatta. Asia on yhtä varma kuin että maapallo on pyöreä. Jotakin rajaa valehteluun!
Enkä ole VW-kauppias.
Valehtele. Ei muuten ole ainut tapaus maailmassa.
Niinkauan kun autot valmistetaan metallista niin ruosteongelmasta ei päästä eroon!!!!!
Varmasti.. kirjoitti:
Valehtele. Ei muuten ole ainut tapaus maailmassa.
Niinkauan kun autot valmistetaan metallista niin ruosteongelmasta ei päästä eroon!!!!!
jotta 6-v volkarin pohjassa olisi ruoste reikiä ja se on tosi.
Varmasti.. kirjoitti:
Valehtele. Ei muuten ole ainut tapaus maailmassa.
Niinkauan kun autot valmistetaan metallista niin ruosteongelmasta ei päästä eroon!!!!!
Kerropa mihin sitä ihmettä (siis 6 vuoden ikäisen eli vm. 2001 Golfin pohjaan on ruostunut reikä ilman, että sitä olisi aikaisemmin kolhittu ja jätetty kolhu suojaamatta) voisi tulla katsomaan? On nimittäin sen verran erikoinen tapaus, että kannattaa matkustaa vaikka 500km:n päästä sitä ihmettelemään.
Jos lämpiät asialle, laitan tänne sähköpostiosoitteen johon voit lähettää tarkempia tietoja auton olinpaikasta tai rekkarin.
tullaan kylään kirjoitti:
Kerropa mihin sitä ihmettä (siis 6 vuoden ikäisen eli vm. 2001 Golfin pohjaan on ruostunut reikä ilman, että sitä olisi aikaisemmin kolhittu ja jätetty kolhu suojaamatta) voisi tulla katsomaan? On nimittäin sen verran erikoinen tapaus, että kannattaa matkustaa vaikka 500km:n päästä sitä ihmettelemään.
Jos lämpiät asialle, laitan tänne sähköpostiosoitteen johon voit lähettää tarkempia tietoja auton olinpaikasta tai rekkarin.
Osoite on?
Se sähköp.... kirjoitti:
Osoite on?
Tähän postiin ei kaivata asiaankuulumattomien paskanjauhantaa!
golf.ruosteinen@suomi24.fi
Miksi??? kirjoitti:
Minun 6-vuotta vanhaan golfiin piti hitsata alustaan kaksi paikkaa kun katsastusmies tökkäsi meisselin läpi. Miten minun olisi pitänyt autoani hoitaa ettei olisi näin käynyt. Haluaisin puolueettoman mielipiteen en vw- kauppiaan mielipidettä.
Puhkiruostumattomuustakuu on 12v. eli VW maksoi paikkauksen, eikö totta?
poppajoe kirjoitti:
Puhkiruostumattomuustakuu on 12v. eli VW maksoi paikkauksen, eikö totta?
Sillä takuu korvaa vain sen ruostumisen joka alkaa kotelorakenteista sisältä ulospäin. Puhkiruostumis takuu on kusetusta myös muoden merkkien kohdalla.
Maksanutkaan kirjoitti:
Sillä takuu korvaa vain sen ruostumisen joka alkaa kotelorakenteista sisältä ulospäin. Puhkiruostumis takuu on kusetusta myös muoden merkkien kohdalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030564219
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030587546
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030597176

Osoite johon voit lähettää tiedon auton olinpaikasta tai rekisterinmeron on ollut näkyvissä jo pari vuorokautta. Mitään ei ole kuulunut! Jos tuon perin ihmeellisen asian haluat pitää salassa tarkastamiselta, ei siitä voi tehdä kuin yhden johtopäätöksen = valetelet ja toimit jonkun toisen automerkin lukuun, tarkoituksena mustamaalata Volkswagenin maine yhtenä parhaiten ruostetta vastustavista autoista.
Maksanutkaan kirjoitti:
Sillä takuu korvaa vain sen ruostumisen joka alkaa kotelorakenteista sisältä ulospäin. Puhkiruostumis takuu on kusetusta myös muoden merkkien kohdalla.
Mistä tämä "ruostuminen" oli sitten alkanut? Ulkoinen vaurio?
tullaan kylään kirjoitti:
Kerropa mihin sitä ihmettä (siis 6 vuoden ikäisen eli vm. 2001 Golfin pohjaan on ruostunut reikä ilman, että sitä olisi aikaisemmin kolhittu ja jätetty kolhu suojaamatta) voisi tulla katsomaan? On nimittäin sen verran erikoinen tapaus, että kannattaa matkustaa vaikka 500km:n päästä sitä ihmettelemään.
Jos lämpiät asialle, laitan tänne sähköpostiosoitteen johon voit lähettää tarkempia tietoja auton olinpaikasta tai rekkarin.
että kuusvuotias golffi on puhki. vuoteen 2004 asti pvc-pinnoite tehtiin väärinpäin, eli pinnoitettiin tulppien päälle,jonka seurauksena usein suola loska ym. pääsee pellin ja pinnoitteen väliin. itse olen kyseisistä autoista ottanut pinnotteen tulpiien kohdalta pois, pohjamaalannut ja sitten vasta suojannut.Onhan toki totta että kyllä kolf on muutoin vähäruosteisinpia autoja, mutta ei toki ruosteeton.
ruostepeikko kirjoitti:
että kuusvuotias golffi on puhki. vuoteen 2004 asti pvc-pinnoite tehtiin väärinpäin, eli pinnoitettiin tulppien päälle,jonka seurauksena usein suola loska ym. pääsee pellin ja pinnoitteen väliin. itse olen kyseisistä autoista ottanut pinnotteen tulpiien kohdalta pois, pohjamaalannut ja sitten vasta suojannut.Onhan toki totta että kyllä kolf on muutoin vähäruosteisinpia autoja, mutta ei toki ruosteeton.
Kaikki rauta ruostuu aikanaan, se on tietenkin varmaa. Tässä keskustelussa vaan on valitettavasti jonkun vänkääjän tarkoituksena ollut todistella selvillä valheilla Golf Variant jotenkin ongelmalliseksi autoksi ruostesuojauksen suhteen. Todellisuudessa asia on päinvastoin. Se on parasta mitä rahalla siinä luokassa on saanut. Nykyisistä (2004-)en sano mitään, koska aika vasta näyttää.

Odotan edelleen viestiä siltä 6-vuotiaan Golfin pohjan hitsaajalta!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030587546
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030597176
tullaan kylää kirjoitti:
Kaikki rauta ruostuu aikanaan, se on tietenkin varmaa. Tässä keskustelussa vaan on valitettavasti jonkun vänkääjän tarkoituksena ollut todistella selvillä valheilla Golf Variant jotenkin ongelmalliseksi autoksi ruostesuojauksen suhteen. Todellisuudessa asia on päinvastoin. Se on parasta mitä rahalla siinä luokassa on saanut. Nykyisistä (2004-)en sano mitään, koska aika vasta näyttää.

Odotan edelleen viestiä siltä 6-vuotiaan Golfin pohjan hitsaajalta!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030587546
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000030597176
Kyllä iselläni tuorein volkkari jota olen hitsannut on -01. siitä vahempien hitsaus ei ole mitenkään harvinaista. Olen kanssasi samaa mieltä että kyllä volkkari on parhaasta päästä. Jos tätä kyseistä autoa on hitsattu, niin todennäköisesti vesi, ym on päässsyt koritulpan kohdalta pvcn ja pellin väliin, tai helmaa on rusikoitu tunkilla.
poppajoe kirjoitti:
Puhkiruostumattomuustakuu on 12v. eli VW maksoi paikkauksen, eikö totta?
Puhkiruostumattomuustakuun piiriin ei lukeudu sellainen ruoste joka on alkaneet ulkopuolisen esineen synnyttämän vaurion tai aineen seurauksena.

Ruoste joka on alkanut kiveniskusta tai teiden suolauksen takia ei menen takuun piikkiin. Käytännössä pitäisi ruostuminen alkaa sisältä ulospäin että takuu korvaa.

Tuo takuu on ihmisten kusetusta.
+Lisää kommentti
kulunut teillä kirjoittajilla hermolääkkeitä kun näin kovasti pohditaan ruostumisia vai onko kenties jo pöksyissä rantuja?
Ilmoita
suosittelen sutilla vedettävää ainetta ulopuolelle koteloita mihin kivet hakkaa kun renkaasta sinkoavat ja muuta ei tarvi. tilanne vaan pahentuu kun menet ruiskuttelemaan koteloihin aineita niin jää paikkoi missä vesi ja jopa suola pääsevät muhimaan ja lopun jo arvaatkin. itsellä on 00 mallin vastaava peli ja en oo koteloita pidelly kun sutilla vaan pohjaan missä pelti paistaa niin hyvin on kestänyt.
1 VASTAUS:
takimmainen möly pönttö mutta ei polon kori mitä teen asialliset vastaukset heh, heeh,?
+Lisää kommentti
koteloiden suojaamisessa ei ole mitään järkeä. Siellä on riittävä suojaus tehtaan tekemänä.
Alustan ulkopuolisen suojauksen päälle voi levittää mitä tahansa massaa, mutta siihenkään ei ole tarvetta kuin kohdissa, joissa kivet ovat hakanneet suojauksen rikki.
Huolto-ohjelmaan kuuluu alustan suojauksen silmämääräinen tarkistus ja vioista informointi asiakkaalle. Ulkopuolisten tekijöiden aiheuttamat vauriot on aina syytä korjata mahdollisimman pian.
Golf Variant on alustan puolesta ehkä vähiten harmaita hiuksia aiheuttava auto luokassaan.
1 VASTAUS:
Johan on ollut hauska taistelu täällä meneillään. Fakta on kuitenkin se, että myös Vag -autot ruostuu, mutta huonosta tehdassuojauksesta se ei ole kiinni. Golf iv on pärjännyt loistavasti jokaisessa tutkimuksessa - myös korroosioinstituutin omassa. Itse en huolehtisi -03 golfin suojauksesta, kun 5 vuotta vanhemmat ovat suurimmaksi osaksi yhä ruosteettomia ilman mitään lisäsuojauksia. Samaa ei voi sanoa useimmista muista vastaavan ikäisistä autoista. Toisaalta ei hyvin tehdystä suojauksesta ainakaan haittaa ole...
+Lisää kommentti
Minulla oli hetken aikaa omistuksessani VW Golf TDi Variant-04, jossa oli mielestäni merkittävää alkavaa ruostumista; kylkilistan alapuoliset osat ja kaarien etureunat olivat täynnään pientä maalikuplaa.
Otin varoen yhtä kupla auki ja ruostetta olisi saanut kaivaa ovipahviin asti.
Harmittavaa, sillä Golfihan on ajoltaan ja tekniikaltaankin osin, aivan huippua.
Rehellisesti täytyy sanoa, ettei yhdessäkään Toyotasssa ole ollut vastaavanlaista ruosteongelmaa.
Mitenkähän lie laita Golfeissa vm 2006 ->?
1 VASTAUS:
uudemmat golfit ruostuu erittäin helposti
+Lisää kommentti
Helmapellit mätänevät, kumitulppien kohdalta.
Ilmoita
ihte vetasin nauhahiomakoneel maalit pois ja jätin niin nii näyttää aivan kromi pinnalta ja eihän se ruoste mitään tee kun kyseessä kuitenki volkkari
Ilmoita
Nyt on 2018 vuosi eli myöhässä kaikki merkki kuin merkki.
Ilmoita
Volkkarissa happanee myös tekniikka aika nopeaan verrattuna muihin autoihin. En lähtisi tekohengittämään. Niitä rahoja et saa ikinä takaisin.
Ilmoita
2007 beatle ja kaksi reikää pohjassa. Katsastuksessa tuli hylky. 12 v puhkiruostumistakuu ei korvaa. Autolla ei ole ajettu sora- eikä suolateitä. Ei näitä kannattaisi Suomen olosuhteisiin tuoda.
Ilmoita
Kuusakoski on ratkaisu tähänkin.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volkswagen Golf Variant ruostesuojaus

Mikä olisi järkevä aine jolla suojata käytetty vuosimallia -03 oleva Volkswagen Golf Variant?

Onkohan Golfien alustassa ja palkeissa jokin alkuperäinen massa/suojaus joka pitää ottaa huomioiin, ettei suojaa väärillä aineilla jotka eivät sovellu? Mitä ottaa huomioon?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta