Näinkin voi käydä vanhalle tekijälle, ehkä liian vanha...
Oisko tietoa miten tuota painunutta helmaa vois korjata? Lienee ammattilaisen hommaa, hinta-arvioita kiitos?
Tunkki kaatui, helma painui kasaan
11
10229
Vastaukset
- RTT
suuruudesta tietämättä, sanoisin että liukuvasaralla. tai uutta peltiä tilalle.
- Tunkkari
Älkää käyttäkö renkaan vaihdossa tai muissa auto remonteissa auton omaa tunkkia. Se on tarkoitettu vain tilapäiskäyttöön. Ostakaa esim. hallitunkki, vaikka halpakin. N. 50€ saa jo sellaisen jolla pärjää ja autokin pysyy tukevammin sen päällä. Kun käytät vielä kumin palaa (lattiamatosta tai roiskeläpästä leikattua) et vaurioita auton pohjan massausta etkä maalipintaa. Joka autossa on omat nostokohdat näille "kunnon tunkeille" joten näillä ei sitten saa nostaa siitä helman saumasta. Helpottaa hommaa ja säästyt monilta murheilta ja tapaturmilta!
- väliä
Vaan entäpä jos se just siinä tilapäiskäytössä kippaa...No, lohtuhan se on laihakin lohtu, kun tietää ainakin käyttäneensä tunkkia oikeassa tilanteessa, vaikka huonosti kävikin.
- tyhjääääääääääää
väliä kirjoitti:
Vaan entäpä jos se just siinä tilapäiskäytössä kippaa...No, lohtuhan se on laihakin lohtu, kun tietää ainakin käyttäneensä tunkkia oikeassa tilanteessa, vaikka huonosti kävikin.
Niin? Etkö ymmärtänyt? Toki jos hankkii hallitunkin kannattaa sitä käyttää. Mukanahan sitä ei ole kovin kätevä kuljettaa, siksi autossa on oma tunkki. Varmuuden vuoksi. Yhden puhjenneen renkaan tien päällä tuolla vaihtaa, mutta esim. talvirenkaiden vaihtoon se on huono vaihtoehto. Jos se auto tippuu tilapäis käytössä tunkilta, niin se on voi voi, mitäs läksit niin....
- eroja
tyhjääääääääääää kirjoitti:
Niin? Etkö ymmärtänyt? Toki jos hankkii hallitunkin kannattaa sitä käyttää. Mukanahan sitä ei ole kovin kätevä kuljettaa, siksi autossa on oma tunkki. Varmuuden vuoksi. Yhden puhjenneen renkaan tien päällä tuolla vaihtaa, mutta esim. talvirenkaiden vaihtoon se on huono vaihtoehto. Jos se auto tippuu tilapäis käytössä tunkilta, niin se on voi voi, mitäs läksit niin....
jos auton mukana tulleita tunkkeja katselee eri automerkkien osalta on erot kovia. Osalla vaihtelee talvirenkaat ihan hyvin mutta osalla ei tee mieli tehdä oikein mitään. Olen itse kaatanut yhden tunkin mondeon kylkeen hallin lattialla, eikä focuksen tunkitkaan oikein vakuuta.
- sölfdjg
eroja kirjoitti:
jos auton mukana tulleita tunkkeja katselee eri automerkkien osalta on erot kovia. Osalla vaihtelee talvirenkaat ihan hyvin mutta osalla ei tee mieli tehdä oikein mitään. Olen itse kaatanut yhden tunkin mondeon kylkeen hallin lattialla, eikä focuksen tunkitkaan oikein vakuuta.
Vuosi sitten ekana volvo varoitti käyttämästä auton mukana tulevaa tunkkia renkaiden kausivaihtoon, sitten seuravasivat perässä miltei kaikki muut maahantuojat.
Ne on tarkoitettu vaan vararenkaan vaihtoon! - hintaa tuli
Nostin omalla tunkilla helman saumasta ja lommohan siihen tuli, ei kestänyt. Korjauksen hinta-arvio 6-700 €. Tuli kallis renkaanvaihto.
- vaihdellut
sölfdjg kirjoitti:
Vuosi sitten ekana volvo varoitti käyttämästä auton mukana tulevaa tunkkia renkaiden kausivaihtoon, sitten seuravasivat perässä miltei kaikki muut maahantuojat.
Ne on tarkoitettu vaan vararenkaan vaihtoon!Olen audin tunkilla vaihdellut omat, eukon ja vanhempien autojen renkaat. On sikäli hyvä, että on nopea käyttöinen. 4 vuotta toi auto on mulla ollut, joten on siihen jo vaihtoja kertynyt. Aika leikkikalun näköinen tosin, mutta tukeva vaihtaa myös lumi- tai liukkaalla alustalla. Tallissa ei viitsi vaihtaa, kun ne pari nastaa painaa jäljen lattiaan autoa tunkatessa.
- nimimerkki
Onko se ees nin paha että tarvii korjata?
Pieni painauta ei tee mitään, mutta jos se on kymmenen sentin lovi helmassa ni sit ehkä jotain...
Jos maalipinta ei menny rikki niin ei sen pitäis ruostuakaan.
Ehkä kosmeettinen haitta.- nostaa
auton omalla tunkilla, jos vain tunkki on asiallinen. Hallitunkilla kun ei voi nostaa kaikkia autoja niiden oikeista paikoista. ja kun väärästä paikasta nostaa niin lommo tulee.
- ygi
nostaa kirjoitti:
auton omalla tunkilla, jos vain tunkki on asiallinen. Hallitunkilla kun ei voi nostaa kaikkia autoja niiden oikeista paikoista. ja kun väärästä paikasta nostaa niin lommo tulee.
Kaikki autot voi nostaa hallitunkilla ilman lommoja, silmä käteen ja katsomaan auton alle mistä kärsii nostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848