Tunkki kaatui, helma painui kasaan

Marttiko

Näinkin voi käydä vanhalle tekijälle, ehkä liian vanha...

Oisko tietoa miten tuota painunutta helmaa vois korjata? Lienee ammattilaisen hommaa, hinta-arvioita kiitos?

11

9643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RTT

      suuruudesta tietämättä, sanoisin että liukuvasaralla. tai uutta peltiä tilalle.

    • Tunkkari

      Älkää käyttäkö renkaan vaihdossa tai muissa auto remonteissa auton omaa tunkkia. Se on tarkoitettu vain tilapäiskäyttöön. Ostakaa esim. hallitunkki, vaikka halpakin. N. 50€ saa jo sellaisen jolla pärjää ja autokin pysyy tukevammin sen päällä. Kun käytät vielä kumin palaa (lattiamatosta tai roiskeläpästä leikattua) et vaurioita auton pohjan massausta etkä maalipintaa. Joka autossa on omat nostokohdat näille "kunnon tunkeille" joten näillä ei sitten saa nostaa siitä helman saumasta. Helpottaa hommaa ja säästyt monilta murheilta ja tapaturmilta!

      • väliä

        Vaan entäpä jos se just siinä tilapäiskäytössä kippaa...No, lohtuhan se on laihakin lohtu, kun tietää ainakin käyttäneensä tunkkia oikeassa tilanteessa, vaikka huonosti kävikin.


      • tyhjääääääääääää
        väliä kirjoitti:

        Vaan entäpä jos se just siinä tilapäiskäytössä kippaa...No, lohtuhan se on laihakin lohtu, kun tietää ainakin käyttäneensä tunkkia oikeassa tilanteessa, vaikka huonosti kävikin.

        Niin? Etkö ymmärtänyt? Toki jos hankkii hallitunkin kannattaa sitä käyttää. Mukanahan sitä ei ole kovin kätevä kuljettaa, siksi autossa on oma tunkki. Varmuuden vuoksi. Yhden puhjenneen renkaan tien päällä tuolla vaihtaa, mutta esim. talvirenkaiden vaihtoon se on huono vaihtoehto. Jos se auto tippuu tilapäis käytössä tunkilta, niin se on voi voi, mitäs läksit niin....


      • eroja
        tyhjääääääääääää kirjoitti:

        Niin? Etkö ymmärtänyt? Toki jos hankkii hallitunkin kannattaa sitä käyttää. Mukanahan sitä ei ole kovin kätevä kuljettaa, siksi autossa on oma tunkki. Varmuuden vuoksi. Yhden puhjenneen renkaan tien päällä tuolla vaihtaa, mutta esim. talvirenkaiden vaihtoon se on huono vaihtoehto. Jos se auto tippuu tilapäis käytössä tunkilta, niin se on voi voi, mitäs läksit niin....

        jos auton mukana tulleita tunkkeja katselee eri automerkkien osalta on erot kovia. Osalla vaihtelee talvirenkaat ihan hyvin mutta osalla ei tee mieli tehdä oikein mitään. Olen itse kaatanut yhden tunkin mondeon kylkeen hallin lattialla, eikä focuksen tunkitkaan oikein vakuuta.


      • sölfdjg
        eroja kirjoitti:

        jos auton mukana tulleita tunkkeja katselee eri automerkkien osalta on erot kovia. Osalla vaihtelee talvirenkaat ihan hyvin mutta osalla ei tee mieli tehdä oikein mitään. Olen itse kaatanut yhden tunkin mondeon kylkeen hallin lattialla, eikä focuksen tunkitkaan oikein vakuuta.

        Vuosi sitten ekana volvo varoitti käyttämästä auton mukana tulevaa tunkkia renkaiden kausivaihtoon, sitten seuravasivat perässä miltei kaikki muut maahantuojat.

        Ne on tarkoitettu vaan vararenkaan vaihtoon!


      • hintaa tuli

        Nostin omalla tunkilla helman saumasta ja lommohan siihen tuli, ei kestänyt. Korjauksen hinta-arvio 6-700 €. Tuli kallis renkaanvaihto.


      • vaihdellut
        sölfdjg kirjoitti:

        Vuosi sitten ekana volvo varoitti käyttämästä auton mukana tulevaa tunkkia renkaiden kausivaihtoon, sitten seuravasivat perässä miltei kaikki muut maahantuojat.

        Ne on tarkoitettu vaan vararenkaan vaihtoon!

        Olen audin tunkilla vaihdellut omat, eukon ja vanhempien autojen renkaat. On sikäli hyvä, että on nopea käyttöinen. 4 vuotta toi auto on mulla ollut, joten on siihen jo vaihtoja kertynyt. Aika leikkikalun näköinen tosin, mutta tukeva vaihtaa myös lumi- tai liukkaalla alustalla. Tallissa ei viitsi vaihtaa, kun ne pari nastaa painaa jäljen lattiaan autoa tunkatessa.


    • nimimerkki

      Onko se ees nin paha että tarvii korjata?

      Pieni painauta ei tee mitään, mutta jos se on kymmenen sentin lovi helmassa ni sit ehkä jotain...

      Jos maalipinta ei menny rikki niin ei sen pitäis ruostuakaan.

      Ehkä kosmeettinen haitta.

      • nostaa

        auton omalla tunkilla, jos vain tunkki on asiallinen. Hallitunkilla kun ei voi nostaa kaikkia autoja niiden oikeista paikoista. ja kun väärästä paikasta nostaa niin lommo tulee.


      • ygi
        nostaa kirjoitti:

        auton omalla tunkilla, jos vain tunkki on asiallinen. Hallitunkilla kun ei voi nostaa kaikkia autoja niiden oikeista paikoista. ja kun väärästä paikasta nostaa niin lommo tulee.

        Kaikki autot voi nostaa hallitunkilla ilman lommoja, silmä käteen ja katsomaan auton alle mistä kärsii nostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe