Islamille nöyristely on hölmöä

Mainio kirjoitus Erkki Toivaselta:
http://www.uusisuomi.fi/blogit/erkkitoivanen/hyodylliset-idiootit-islamismin-asialla

""Eurooppalaisina vapauduimme uskonnon kahleista paavin ja keisareiden käymän valtataistelun tuloksena. Olisimmeko valmiit palaamaan henkiseen keskiaikaan vain miellyttääksemme sinne juuttuneita islamisteja – ja varmistaaksemme öljynsaannin Saudi-Arabian kaltaisista tyrannioista?""

Mm. Yle ja BBC voisivat mennä itseensä.

Jos kristinusko on paskaa, niin islam on sianpaskaa.

27

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valta säilyy

Saudi-Arabian hallitsevan Saudi suvun ja USA:n välillä tehtiin sopimus toisen maailmansodan jälkeen.

Lyhyesti.
      USA ei puutu maan asioihin,takaa Saudi suvun vallassapysymisen.

Sopimus öljyn myynnistä.

• Ahmed Ahne

Islam on muotia tänä päivänä. Ihmiset kilpailevat, kuka on suvaitsevaisin tätä veristä uskontoa kohtaan. Kaikki kritiikki on rasismia ja ahdasmielisyyttä. Jopa vapaa-ajattelijoiden keskuudessa olen huomannut tätä matelemista islamin edessä.

• Kössönöm

muiden asenteista, vaikka vapaa-ajattelijoissa toiminkin.

Tuo sana suvaitsevaisuus pitäisi päivittää. Itse inhoan sitä sanaa. Ensinnäkin siinä on ylimielinen kaiku ja toisekseen se on nykyään ase melkein mitä tahansa vastaan.

Eivät Vapaa-ajattelijat matele islamin edessä, mutta eivät myöskään kristinuskon, tai minkään muunkaan uskonnon.

Kyse taitaa olla siitä, että annetaan tavallaan pinnoja kristinuskolle, jos islamia kauheasti arvostellaan. Ihmiset ikäänkuin unohtavat sen, että kristinuskon on alistava, ahne systeemi, joka on ulottanyt lonkeronsa yhteiskunnan joka kolkkaan, jos aletaan islamia hirveästi kritisoimaan. Tavallaan sillä islamin arvostelulla annetaan ikäänkuin vaikutelma, että täällähän on kaikki hyvin, vaikka onkin tuo kristinusko, mutta kun ei siitä nyt niin paljon haittaakaan ole.

Minä itse kritisoin kaikkia uskontoja ja niin tekevät myös tuntemani vapaa-ajattelijat. En tiedä ymmärsitkö mitä tarkoitin?

Yksinkertaistettuna: jos islam on paha, niin kristinusko ei olekaan niin paha, joten olkoon siinä sitten ihan rauhassa vaan mellastamassa.

• evouskontoa
        Kössönöm kirjoitti:

Tuo sana suvaitsevaisuus pitäisi päivittää. Itse inhoan sitä sanaa. Ensinnäkin siinä on ylimielinen kaiku ja toisekseen se on nykyään ase melkein mitä tahansa vastaan.

Eivät Vapaa-ajattelijat matele islamin edessä, mutta eivät myöskään kristinuskon, tai minkään muunkaan uskonnon.

Kyse taitaa olla siitä, että annetaan tavallaan pinnoja kristinuskolle, jos islamia kauheasti arvostellaan. Ihmiset ikäänkuin unohtavat sen, että kristinuskon on alistava, ahne systeemi, joka on ulottanyt lonkeronsa yhteiskunnan joka kolkkaan, jos aletaan islamia hirveästi kritisoimaan. Tavallaan sillä islamin arvostelulla annetaan ikäänkuin vaikutelma, että täällähän on kaikki hyvin, vaikka onkin tuo kristinusko, mutta kun ei siitä nyt niin paljon haittaakaan ole.

Minä itse kritisoin kaikkia uskontoja ja niin tekevät myös tuntemani vapaa-ajattelijat. En tiedä ymmärsitkö mitä tarkoitin?

Yksinkertaistettuna: jos islam on paha, niin kristinusko ei olekaan niin paha, joten olkoon siinä sitten ihan rauhassa vaan mellastamassa.

tietääkseni lainkaan .Ja ateismihan se on oikein uskontojen uskonto

• Kössönöm
        evouskontoa kirjoitti:

tietääkseni lainkaan .Ja ateismihan se on oikein uskontojen uskonto

siihen paskaa jauhamaan? Evoluutioteoria on teoria elämän kehittymisestä maapallolla. Se ei ole uskonto, kuten ei tähtitiede, fysiikka, geenitutkimus, arkeologia jne. Ateismi taas ei ole uskonto, vaan ateismi on sitä, että ei usko jumaliin. Kysyttävää?

• Mäntti
        Kössönöm kirjoitti:

Sorry, mun ÄO ei ole kovin suuri. Joten en ymmärrä miksi yhden uskonnon kritisointi katsotaan toisen uskonnon ylistämiseksi? Siis jos kritisoi muslimimaita esimerkiksi ihmisoikeuksien polkemisesta uskonnon nimessä, niin se on kristinuskon ylistystä. Omituista logiikkaa.

• Mäntti kirjoitti:

Sorry, mun ÄO ei ole kovin suuri. Joten en ymmärrä miksi yhden uskonnon kritisointi katsotaan toisen uskonnon ylistämiseksi? Siis jos kritisoi muslimimaita esimerkiksi ihmisoikeuksien polkemisesta uskonnon nimessä, niin se on kristinuskon ylistystä. Omituista logiikkaa.

"Siis jos kritisoi muslimimaita esimerkiksi ihmisoikeuksien polkemisesta uskonnon nimessä, niin se on kristinuskon ylistystä. Omituista logiikkaa."

Ajatusrakennelma taustalla perustuu krisselihihhulin moraaliin. Tuon moraalin mukaan vääryydet joita he harrastavat, ovat hjyväksyttäviä koska jotkut toiset tekevät vielä suurempia vääryyksiä.

Se on omituista logiikkaa, kuten toteat.

• mäntti
        Nas.se kirjoitti:

"Siis jos kritisoi muslimimaita esimerkiksi ihmisoikeuksien polkemisesta uskonnon nimessä, niin se on kristinuskon ylistystä. Omituista logiikkaa."

Ajatusrakennelma taustalla perustuu krisselihihhulin moraaliin. Tuon moraalin mukaan vääryydet joita he harrastavat, ovat hjyväksyttäviä koska jotkut toiset tekevät vielä suurempia vääryyksiä.

Se on omituista logiikkaa, kuten toteat.

Okei, siis muslimit saavat tehdä mitä vaan. Niitä ei saa arvostella, koska se on päivänselvä krisselihihhuleiden salajuoni, millä peitetään omat veriset jäljet.

• mäntti kirjoitti:

Okei, siis muslimit saavat tehdä mitä vaan. Niitä ei saa arvostella, koska se on päivänselvä krisselihihhuleiden salajuoni, millä peitetään omat veriset jäljet.

sekä taikauskosi mielikuvitusjeesukseesi.

Rautalangasta: krisselismi on samaa paskaa ja ainoastaan taikauskottomien määrän kasvu on meidät pelastanut pimeältä keskiajalta.

Vituttaako?

• mäntti
        Nas.se kirjoitti:

sekä taikauskosi mielikuvitusjeesukseesi.

Rautalangasta: krisselismi on samaa paskaa ja ainoastaan taikauskottomien määrän kasvu on meidät pelastanut pimeältä keskiajalta.

Vituttaako?

En ole uskovainen millään tavalla, ja olen samaa mieltä kaikki uskonnot ovat perseestä. Ihmettelen vain tätä logiikkaa "islamkritiikki on kristinuskon ylistystä" Ja kyllä, minua vituttaa joka päivä. Syyt vaihtelevat.

• Kössönöm
        Mäntti kirjoitti:

Katsos kun jos me suuntaamme tarmomme vain islamin vastustamiselle, niin kirkko kotosuomessa saa ikäänkuin hengähdystauon jatkaakseen oman erinomaisuutensa julistamista.

• Kössönöm
        mäntti kirjoitti:

etkö sinä tajua? Ei tietenkään saa kukaan tehdä mitä vaan. Tässä nyt vaan yritetään selittää sitä, että jos kaikki arvostelu kohdistetaan islamiin, niin Suomen ev.lut kirkko myhäilee tyytyväisenä, koska se jätetään rauhaan arvostelulta.

• mäntti
        Kössönöm kirjoitti:

etkö sinä tajua? Ei tietenkään saa kukaan tehdä mitä vaan. Tässä nyt vaan yritetään selittää sitä, että jos kaikki arvostelu kohdistetaan islamiin, niin Suomen ev.lut kirkko myhäilee tyytyväisenä, koska se jätetään rauhaan arvostelulta.

Selvä, ymmärrän pointtisi.

• on vääristelty. Jos joku vastustaa esimerkiksi lasten ympärileikkauksia ja rituaaliteurastuksia, se ei todellakaan tee hänestä rasistia. Ja nuo kaksi rituaaliahan liittyvät oleellisesti islamiin.

• Jotensakin järkevän tuntuista prioriointia ateistin kannalta. Vaikka tyylilaji onkin provokatiivinen jne.

Esim. Vartiotorniseuran agentteja voisi monessa suhteessa verrata fundamentalistimuslimeihin. Molemmilla on kirja ja se tulkitaan pitkälti kirjaimellisesti ja pelastus perustuu uskonnon harjoittajan omaan suoritukseen, jonka Allah/Jehova sitten joko hyväksyy tai hylkää. Mutta mikä vaara näistä porukoista on ateistille? Jos haukut kovasti jehovantodistajia, he ehkä lakkaavat rimputtamasta ovikelloasi tai ehkä julkisessa herjaamisessa nostavat oikeusjutun. Toinen porukka voi tulla leikkaamaan kaulasi.

(Jt:t tässä ovat äärikristittyjä, jopa niin ääri, etteivät enää edes ole kristittyjä, ja fundamentalistimuslimit äärimuslimeja, joita heitäkin monet maltilliset nimittävät ei-muslimeiksi, ainakin niitä tekosistaan kiinnijääneitä)

Niin kyllä minusta järkevä ateisti priorisoi jotenkin. Eräs tapa priorisoida on sitten se, että pilkkaa vain Jeesuta eikä Muhammedia.

• pilkkaa jotain jeesusta. Kyseessähän on satukirjan eräs hahmo.

Sen sijaan teitä taikauskoisia hölmöjä voi ja tulee pilkata, täysin riippumatta siitä minkä mielikuvitusjumalan olette itsellenne valinneet.

Teidän typeryytenne vain korostuu vaahdotessanne kilpailevan taikauskon haitaoista, karu tosiasia on että suomessa krisselismi tekee enemmän uhreja kuin islam, joten jos rationaalisesti ajatellaan, priorisoinnin kohteena tulee olla se haitallisin, tässä tapauksessa sinun taikauskosi.

• Nas.se kirjoitti:

pilkkaa jotain jeesusta. Kyseessähän on satukirjan eräs hahmo.

Sen sijaan teitä taikauskoisia hölmöjä voi ja tulee pilkata, täysin riippumatta siitä minkä mielikuvitusjumalan olette itsellenne valinneet.

Teidän typeryytenne vain korostuu vaahdotessanne kilpailevan taikauskon haitaoista, karu tosiasia on että suomessa krisselismi tekee enemmän uhreja kuin islam, joten jos rationaalisesti ajatellaan, priorisoinnin kohteena tulee olla se haitallisin, tässä tapauksessa sinun taikauskosi.

>>karu tosiasia on että suomessa krisselismi tekee enemmän uhreja kuin islam, joten jos rationaalisesti ajatellaan, priorisoinnin kohteena tulee olla se haitallisin, tässä tapauksessa sinun taikauskosi.

• Kössönöm
        illuminatus kirjoitti:

>>karu tosiasia on että suomessa krisselismi tekee enemmän uhreja kuin islam, joten jos rationaalisesti ajatellaan, priorisoinnin kohteena tulee olla se haitallisin, tässä tapauksessa sinun taikauskosi.

kristinusko hyötyy islamiin kohdistuvasta kritiikistä. Kaikki uskonnot ovat vallankäytön välineitä ja siksi tuomittavia.

• En nyt varsinaisesti näe muuta olennaista eroa kristinuskon ja islamin välillä kuin tuon islamistien yhä jatkuvan taipumuksen väkivaltaan - kristityt kirkkokunnathan ovat siitä joutuneet luopumaan menetettyään otteensa valtioista.

Ja tietysti se oli provokatiivinen avaus: aihe on mielestäni vähälle keskustelulle jäänyt.

• Kössönöm kirjoitti:

kristinusko hyötyy islamiin kohdistuvasta kritiikistä. Kaikki uskonnot ovat vallankäytön välineitä ja siksi tuomittavia.

Tavoitteeni olikin vain korostaa sitä, että islamille ei pidä myöskään hymistellä - kuten nyt usein tapahtuu.

• kaikkein tuomittavin
        Kössönöm kirjoitti:

koska siinä tieteestä on väännetty valhe.Erittäin ala-arvoista ateismia..

• Kössönöm
        illuminatus kirjoitti:

Tavoitteeni olikin vain korostaa sitä, että islamille ei pidä myöskään hymistellä - kuten nyt usein tapahtuu.

kammottava. On olemassa täysin toisistaan erilaisia valtioita, joissa valtauskonto on islam, mutta kun islamia aletaan kirjaimellisesti toteuttaa, niin se on tuhoisaa.

Olen käynyt lukemassa netistä koraanin suomennoksia, ja kyllä se vaan kylmää. Turkki on ollut Ataturkin ajoista jotensakin länsimainen maa, mutta ei ole kauan. En jaksa ymmärtää, että sitä ollaan tuomassa Euroopan Unioniin.

Olen aina pitänyt itseäni avarakatseisena, vaikkakin käskytys ja omituisiin oppeihin perustuvat säännöt ovat aina suututtaneet. Mutta nykyään olen ihan kauhuissani, kun nämä taikauskot valjastetaan nykyaikaisen teknologian avulla ja ihmisten mielen manipuloinnilla julmuuksiin. Kysessä on, ei enempää eikä vähempää, kuin kusipäisten vallanhaluisten tyrannien valtataistelu luonnonvaroista ja maailmanvallasta.

Uskonnot ovat vain rekvisiittaa, käyttövoimaa. Ja erittäin edullista sellaista.

Suomen johtavin islam-hymistelijä Jaakko Hämeen-Anttila saisi vaihtaa jo ne ruusunpunaiset silmälasinsa toisiin.

• Kössönöm
        kaikkein tuomittavin kirjoitti:

koska siinä tieteestä on väännetty valhe.Erittäin ala-arvoista ateismia..

ja evoluutioteoria eivät ole yksi ja sama asia.

• Elwen

huomannut omassa ja heikkouskoisten kristittyjen arvomaailmassa kovin suurta eroa. Heikkouskoisella kristityllä tarkoitan sellaista, joka ei usko raamatusta kirjaimellisesti paljon enempää kuin minäkään, mutta uskoo Jumalaan ja taivaspaikkaansa.

Minusta ateistit ja maltilliset kristityt voisivat yhdessä mainiosti puolustaa länsimaisia arvoja sharian ym. leviämistä vastaan, ja sen jälkeen antaa rauhassa kehityksen kehittyä (ja Euroopan ehkä maallistua entisestään).

Tuntuupa vain, että ateismi on monelle kristitylle vielä suurempi paha kuin suvaitsemattomin ja väkivaltaisinkaan jumalausko. Hyvin on ainakin uskovilta löytynyt ymmärrystä sananvapauden rajoituksille, jotteivat äärimuslimit vain loukkaantuisi.

• Elwen kirjoitti:

huomannut omassa ja heikkouskoisten kristittyjen arvomaailmassa kovin suurta eroa. Heikkouskoisella kristityllä tarkoitan sellaista, joka ei usko raamatusta kirjaimellisesti paljon enempää kuin minäkään, mutta uskoo Jumalaan ja taivaspaikkaansa.

Minusta ateistit ja maltilliset kristityt voisivat yhdessä mainiosti puolustaa länsimaisia arvoja sharian ym. leviämistä vastaan, ja sen jälkeen antaa rauhassa kehityksen kehittyä (ja Euroopan ehkä maallistua entisestään).

Tuntuupa vain, että ateismi on monelle kristitylle vielä suurempi paha kuin suvaitsemattomin ja väkivaltaisinkaan jumalausko. Hyvin on ainakin uskovilta löytynyt ymmärrystä sananvapauden rajoituksille, jotteivat äärimuslimit vain loukkaantuisi.

Elwen:[Tuntuupa vain, että ateismi on monelle kristitylle vielä suurempi paha kuin suvaitsemattomin ja väkivaltaisinkaan jumalausko.]
        Jotain samankaltaista olen ollut huomaavinani ihan korkeammillakin tahoilla. Luther osasi vielä nimetä Muhammedin antikristukseksi, mutta nyt epäilen, että tuollaisen lausunnon antava arkkipiispa joutuisi erokehotusten ym vainon kohteeksi. Mahdollisesti Luther sanoi jotain terävää myös jumalattomista.

• puusilima_

kaikki uskonnot ovat jonkin asteisia mielenvikaisuuksia.

• djhzdhg

Islamille on turha mitään jalansijaa antaa, tuet pois, kerätköön omaa veroaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4956
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      217
      2671
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1740
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1735
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1568
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      151
      1170
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1154
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      972
    Aihe