musta liikkumaton piste näkökentässä

lasiaissamentumako?

Kävin yksityisellä silmälääkärillä pisteen takia kuukausi/kaksi sitten ja sen jälkeen piste lähtikin pois. Viikko sen jälkeen piste tuli takaisin, mutta hieman erillaisena ja lähti seuraavana päivänä pois. (se on musta piste jonka ympärillä hohtoa)

Sen jälkeen se on tullut, silloin tällöin, lähtien aina myös poiskin jäämättä paikalleen moneksi kuukaudeksi, kuten ensimmäisellä kerralla. Reikää ei ainakaan silmistä löydetty, eikä mitään muutakaan. Sen kyllä sanoi, että silmissä on jonkun verran samentumia ja piti pistettä samentumana myös. Ihmetyttää vain se, ettei se piste liiku. Se näkyy silloin jos räpsyttelen ja katson jonnekkin, eli ei koko aikaa. Ja mitä lähemmäs katson ja yritän nähdä sen, sitä pienemmäksi se menee. (suurenee siis jos katson kauas)

Oletteko samaa mieltä, että lasiaissamentuma?
(Se piste on aina näkökentän keskellä ja joskus niitä on kaksikin)

10

6274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasiaisnesteessä

oleva samentuma. Itselläni on todella paljon noita samentumia lasiaisnesteessä ja ne on semmosia läpinäkyvähköjä, samanlaisia kun siittiöt kun niitä katsoo mikroskoopilla. Kun silmää liikuttaa liikkuvat ne hiljakseen silmän pinnan yli, ikäänkuin lipuvat, silmän liikettä hitaammin.Sumentuma ei voi olla MUSTA piste. Sumentumat näkyy parhaiten näkökentässä kun katsoo kirkkaaseen ja vaaleaan, esim lumeen tai kesätaivaalle kun on kirkasta. Kannattaa mennä terveyskeskuslääkärille kun siellä ne ottaa vähän enemmän tosissaan nää jutut kun yksityisellä. Ainakin omasta kokemuksesta. Yksityisellä vaan keksitään äkkiä joku helppo diagnoosi että päästään eroon asiakkaasta ja saadaan rahat taskuun.

• kokemusta on

voi olla myös verenpurkauma verkkokalvolla, pieniä mustia liitäviä pisteitä joissa hieman hohtoa liittyy lasiaisirtaumaan.Silmätauteihin erikoistunut ammattilainen pystyy auttamaan. Terveyskeskustolloilla ei ole edes kunnon tutkimusvälineitä

• -eräs-

Minulla on ollut tuon tapaisia ja vaikka millaisia muitakin lasiaisen irtauman yhteydessä. Kerran oli samassa paikassa pitkään paikallaan pysyvä "kupla" joka taittoi valoa virheellisesti. Asianmukaiset tutkimukset on kuitenkin tehty pariinkin kertaan, sisältäen mm. näkökenttätutkimukset ja silmänpohjien tutkimukset. Ei ole löydetty mitään hälyttävää, joten jollain tapaa tämä kaikki siihen lasiaiskalvon tms. irtoamiseen liittyy. Kelluvia samentumia on runsaasti ja myös sellaisia tummiakin.

• sama joskus

Oliskohan se "sokeapiste", mulla oli joskus vuosia sitten semmonen, kävin silmälääkärillä ja lääkärillä, eivätkä ne tienneet mikä se oli. Se häipyi ajan kanssa. Vuosien kuluttua olen tutkinut asiaa ja selvittänyt, että minulla se oli erään sairauden ensi oire.

• aloittaja

Aika erikoista, että täällä kehutaan terveyskeskuksen lääkäreitä. Puoskareita ne on. Juuri HE diagnosoivat helpolla ja lähettävät kotiin pilsut laukussa. Yksityinen sen sijaan tarkistaa kaiken mahdollisen ja lisää JOS TARVETTA.

Ihmettelen vain, että kun tosiaan musta piste on keskellä näkökentää aina ja välillä niitä on kaks/kolme ja taas vähenee yhteen jne. Nyt se piste taas on poissa.

Ps: en näe sitä pistettä iltaisin. Vain kun katselen ulos tai johonkin missä on aika valoista.

• sama joskus
        aloittaja kirjoitti:

Aika erikoista, että täällä kehutaan terveyskeskuksen lääkäreitä. Puoskareita ne on. Juuri HE diagnosoivat helpolla ja lähettävät kotiin pilsut laukussa. Yksityinen sen sijaan tarkistaa kaiken mahdollisen ja lisää JOS TARVETTA.

Ihmettelen vain, että kun tosiaan musta piste on keskellä näkökentää aina ja välillä niitä on kaks/kolme ja taas vähenee yhteen jne. Nyt se piste taas on poissa.

Ps: en näe sitä pistettä iltaisin. Vain kun katselen ulos tai johonkin missä on aika valoista.

Juu, ei TK lääkärit tutki loppuun asti, lyövät jotain pilsuja käteen saadakseen potilaan ulos vastaanotolta.Ei minunkaan asiaan tullut mitään selvyyttä silloin! Jättivät asian sikseen. Ja kun ei kuitenkaan ole normaalia, että tommoisia pisteitä näkökentässä on, tarviihan ne jostain johtua.Jos menet vielä lääkäriin niin ole kovana ja sano, että eihän se ole normaalia ja että haluat syyn siihen miksi pisteitä on! Tsemppiä!!

• aloittaja
        sama joskus kirjoitti:

Juu, ei TK lääkärit tutki loppuun asti, lyövät jotain pilsuja käteen saadakseen potilaan ulos vastaanotolta.Ei minunkaan asiaan tullut mitään selvyyttä silloin! Jättivät asian sikseen. Ja kun ei kuitenkaan ole normaalia, että tommoisia pisteitä näkökentässä on, tarviihan ne jostain johtua.Jos menet vielä lääkäriin niin ole kovana ja sano, että eihän se ole normaalia ja että haluat syyn siihen miksi pisteitä on! Tsemppiä!!

Taas sen piti olla toi saamarin mäsä. Harmillista, että sinulla on se...Mutta mulla on ollut kova homma päästä koko möröstä irti, koska mulla on ollut kaikenlaisia neuro-tyyppisiä oireita koko tämän vuoden ajan ja sitä on pidetty ahdistuneisuushäiriönä. Sitä se varmaan onkin, koska mulla tosiaan noi edellytykset onkin siihen, mutta tein hyvin selväksi sen omalääkärile, että mua ei naurata jos multa löytyy joku mäsä jos menen yksityiselle neurolle. Vastas siihen, että ottaen huomioon miten pienet mun tuntohäiriöt/pistelyt sunmuut on ollut, niin ettei MRI:stä saletisti löydä yhtään mitään nyt.

Näkyikö sinulla tuo piste KOKO ajan? Eli ei siis kadonnut lainkaan kun katselit ympärillesi, edes räpsyttelemällä? Mulla kun tosiaan katoaa toi piste kun katson muualle, mutta se palailee.
        Tiedän, että näköhermontulehduksessa kun tulee noita mustia juttuja näkökenttään, kolikot sunmuut, niin ne eivät lähde. Ne pysyvät täysin paikallaan KOKO ajan. Iltaisinkin, pimeässä. Oliko sinulla noin tuon pisteen kanssa?

• mirusiru

Minulla on ollut vuosikausia tuollainen pieni musta piste, joka ei liiku. Välillä se näkyy, välillä ei. Lasiaissamentumia on myös, mutta ne ovat erilaisia, liikkuvia. Vaikka olen käynyt silmälääkärillä puolivuosittain, en ole edes kysynyt mikä se piste on. Eikä siitä lääkärikään ole mitään kommentoinut. Elikkä ei siis ole mitään hälyttävää.
      Käsittääksen olet käynyt silmälääkärillä, koska reikä verkkokalvossa on suljettu pois? Terveyskeskuslääkärit eivät näe silmänpohjaan, että oikea osoite on silmälääkäri, jos piste sinua vielä huolettaa.

• aloittaja

Olen käynyt yksityisellä silmälääkärillä joka sanoi, ettei reikiä silmissä ole ainakaan. Silmänpaineet tutkittiin ja kaikki muukin mahdollinen siinä samalla, sillä olin silmälääkärillä ensimmäistä kertaa elämässäni. Mainitsin siinä lopussa sitten vielä näköhermontulehduksen, koska mulla on ollut vasemmassa silmässä kosketusarkuutta silmän päällä nyt jo 4kk ja sanoi, ettei se ainakaan silmiin liity, että voihan siellä joku hermo olla tulehtunut, mutta se on enemmänkin omalääkärin hommia. Ja näköhermontulehduksesta kun sanoin, niin nauroi ja vastas, että ei ole semmoista. Että mistä ihmeestä edes tiesin koko jutun. Hoh hoh. Joo, pakko nykypäivänä tietää, kun ei voi edes lääkäreihin luottaa.

Mulla se piste ei jää edes näkyviin, vaan sen niinkuin 'sulaa' pois. Tai siis katoaa pois aika nopeasti, kun vilkaisen johonkin.

• ikävä vaiva

että olisi joku roska lasiaisessa ja ei häiritse kun näkö alkaa iän karttuessa heikentymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82