BLASTOCYSTIS HOMINIS

badstomach

Terve...

Minulla on ollut kaikenlaista vatsavaivaa... pahoinvointia, oksentelua yms. ja kaikkien tutkimusten jälkeen löytyi vain tämä Blastocystis hominis. Tässä linkki jos joku haluaa tarkemmin lukea tarinani. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000020765031#22000000020765031

Olen yrittänyt etsiä tietoa kyseisestä Blastocystis pirulaisesta ja ilmeisesti on aika vaikea häätää. Viikon trikozol kuurilla olin muttei tunnu oikein auttaneen (1800mg/päivä).
Muutamia kysymyksiä selkeästi esiteltyinä kohtalotovereille :)

- Onko kukaan päässyt tästä eroon ja minkälaisia oireita mahd. muilla aiheuttanut.

- Mitä muita löytöjä on ks. taudin kantajilla tehty? Olin huomaavinani että aika monella olisi löysä ruokatorven läppä?!?

- Kuinka suuria määriä löydetty? (itselläni )

- Kasvaako kyseinen olio mieluummin happamassa ympäristössä vai päinvastoin... eli jos syön löysän ruokatorven- läpän takia nexiumia yms. niin leviääkö blastocysis lisää?

- Tärkein... Onko kukaan päässy tästä todistetusti eroon tai saanut vähennettyä oliokantaa mikä on helpottanut oloa?

- Sitten ruokavaliosta. Mitä tämä loinen käytää ravinnokseen? Hiilareita? Olisiko mahdollista että saisi häädettyä hiivanhäätöaineilla/dietillä ja kuinka pitkään ks. ruokavaliota täytyisi noudattaa? Kokeiltu on kyllä hiivanhäätödiettiä muutamien kk ajan mutta oliko kenties liian lyhyt aika.

- En tiedä vähensikö antibioottikuuri lois-kantaa lainkaan mutta kun mua ei suostuta oikein enää tutkimaan ni yksityiselle pitäisi mennä. Onko tietoa paljon tulisi siellä maksamaan ulostetutkimus tämän loisen osalta... ja onko ehdotuksia kenelle mennä täällä pääkaupunkiseudun lähettyvillä että saisi lääkärin joka ottaa asian tosissaan?

Olin lukevinani että usein tämän loisen aiheuttamat oireet diagnosoidaan usein ärtyvän suolen oireyhtymäksi vaikka tämä loinen olisi löytynyt, mikä on sinänsä kummaa että lääkärit väittävät mieluummin että oireet ja vaivat ovat toiminnallisia ,kuin "myöntäisivät" että Blastocysis voisi aiheuttaa ne.

Mitä lääkkeitä määrätty muille??
Joitain parempiakin lääkkeitä ilmeisesti olisi tarjolla (esim. emetine) mutta ei taida tuon saaminen onnistua täällä kotisuomessa. Ohessä pätkä http://en.wikipedia.org/wiki/Blastocystosis sivulta:
-----------
Emetine: Use was reported as successful in cases in early 20th century with British soldiers who contracted Blastocystis infection while serving in Egypt.In-vitro testing showed emetine was more effective than Metronidazole or furazolidone. Emetine is available in the United States only through special arrangement with the Center for Disease Control.
-----------

Lääkärit väittävät ettei tämä loinen aiheuta oireita, mutta silti sitä on yritetty häätää jo pitkän aikaa... onko tätä tautia tutkittu tarkemmin ja "todettu" sen olevan harmiton vai onko niin vaikea hoitoinen, että mieluummin sanotaan olevan harmiton. Aikamoinen show siitä syntyisi jos todettaisiin todelliseksi vaivaksi ilman lääkettä. Työtön olen tämän "taudin" takia ja kiva olisi saada esim. kelan sairauspäivärahaa mutta sehän nyt ei onnistu koska mitään oireita aiheuttavaa mulla ei lääkärien mukaan ole.

Hyviä talvenalkuja ja voimia kohtalotovereille.

23

8923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Badstomach

      Jatkuvalla syötöllä yritän tietoa saada tästä oliosta ja tullut siihen tulokseen ettei lääkärien määräämät antibiootit näytä tehoavan hurjillakaan määrillä. Ilmeisesti tarvitsee hiilareita elääkseen joten mahd. vähähiilarinen ruoka voisi tehota.. onko kukaan testannut ja saanut positiivisia tuloksia?
      Ohessa muutama linkki: www.shanti.com.au/body/blastocystis.htm#Symptoms
      www.badbugs.org/parasite/diet.htm#carbs

      Tuli tossa mieleen että onko ihmisen mahdollista saada ravintoa ilman että se menee suoliston kautta tiputuksessa?? Jos kerran syöty ruoka pitää olion hengissä niin sitten sitä ei pidä sille antaa... tosin jos tämä olisi mahdollista niin luulisi että jossain päin maailmaa olisi tämä keksitty. Vai onko niin ettei ravinteet suoneen pistettynä kuitenkaan riitä pitämään ihmistä hengissä. Kuulostaa varmaan aika radikaalilta menetelmältä mutta tässä vaiheessa olen kyllä valmis lähes kaikkeen.

      Ottakaas nyt kantaa muutkin taudista kärsivät.

      • aina vaan

        Enpä osaa sanoa noihin hiilariasioihin.
        Itselläni Blasto todettiin joskus 6-7 vuotta sitten ekan kerran. Kerran yritettiin häätää onnistumatta, toisen kerran pidemmällä kuurilla onnistui. Vuosi sitten oli ripulia ja ainoa löydös oli blasto. Liekö sitten samaa vai uutta. Taas häädettiin. Häädön onnistumista ei testattu, mutta oireet katosivat pienellä viiveellä. Lääkkeestä tosin tuli tällä kerralla voimakasta pahoinvointia, joten toivottavasti ei enää tarvitse käyttääkään.

        Nyt taas kevätkesällä meni 1,5 kk ripulin ja pahoinvoinnin kourissa. Alkueläimet testattiin yhdellä näytteellä eikä mitään löytynyt. Lääkäri eilen taas muistutteli Blaston apatogeenisuudesta. Kun ei muutakaan ole löydetty, taidan joutua ärtyneen paksusuolen diagnoosille, vaikka siihen liitettyä ripulin ja ummetuksen vaihtelua ei ole ollutkaan. Nyt vatsa on kuitenkin ok, mutta olen kurkkuani myöten täynnä Blastoa, koska siitä kaikki silloin tällöin toistuvat ongelmat tuntuvat lähteneen.


      • badstomach
        aina vaan kirjoitti:

        Enpä osaa sanoa noihin hiilariasioihin.
        Itselläni Blasto todettiin joskus 6-7 vuotta sitten ekan kerran. Kerran yritettiin häätää onnistumatta, toisen kerran pidemmällä kuurilla onnistui. Vuosi sitten oli ripulia ja ainoa löydös oli blasto. Liekö sitten samaa vai uutta. Taas häädettiin. Häädön onnistumista ei testattu, mutta oireet katosivat pienellä viiveellä. Lääkkeestä tosin tuli tällä kerralla voimakasta pahoinvointia, joten toivottavasti ei enää tarvitse käyttääkään.

        Nyt taas kevätkesällä meni 1,5 kk ripulin ja pahoinvoinnin kourissa. Alkueläimet testattiin yhdellä näytteellä eikä mitään löytynyt. Lääkäri eilen taas muistutteli Blaston apatogeenisuudesta. Kun ei muutakaan ole löydetty, taidan joutua ärtyneen paksusuolen diagnoosille, vaikka siihen liitettyä ripulin ja ummetuksen vaihtelua ei ole ollutkaan. Nyt vatsa on kuitenkin ok, mutta olen kurkkuani myöten täynnä Blastoa, koska siitä kaikki silloin tällöin toistuvat ongelmat tuntuvat lähteneen.

        Moikka.

        Oho... taidat olla oikeestaan ensimmäinen henkilö kaiken lukemisen ja kuulemisen jälkeen,joka on todistetusti päässyt eroon blastosta, mutta säkin sait sen sitten uudestaan :(
        Toi antibioottikuuri oli kyllä aika hirvee, mutta toisaalta samanlaista oloa mulla on huonona kautena useammankin kuukauden ajan putkeen.

        Juuh... tuntuu vaikealta tapaukselta toi blasto. Paljon on veikkauksia mutta vain vähän todellisia tuloksia. Hiilarit on edelleen kysymysmerkillä mutta aika paljon löysin potilaitten kertomuksia jenkkiläisten sivustoilta noista luontaistuote-hoidoista (mm. kiinalaiset yrtit). Ja lopputulos noin yleisesti: "Ei apua ja rahaa palanut". Tosin on aineita jotka todistetusti heikentää blaston "suojakuorta" ,joten voihan olla että tälläinen kuuri yhdistettynä antibioottikuuriin voisi auttaakkin... sellasesta yhdistelmästä kun en tietoa löytänyt. Itselläni on kanssa tosiaan lähes tulkoon pelkästään löysä vatsa vaikka olisikin ns. "hyvä kausi" menossa.

        Tuohon ärtyneen paksusuolen diagnoosiin blastopotilailla törmäsin tosiaan todella usein, niin itse potilaiden kertomina kuin lääketieteellisiä artikkeleja lueskellessani. Ja tosta apatogeenisuudesta ollaan montaa eri mieltä... tosin suomessa se ei ilmeisesti sitten aiheuta oireita :)

        Siis sulla ei kevätkesällä löytynyt blastoakaan? Aattelin vaan et jos lääkäri tuolloin muistutteli sitä blaston apatogeenisuutta? Tosin 1 näyte ei välttämättä riitä vaikka mulla kyllä otettiin 3 näytettä ja jokaisesta löytyi kiva colonisaatio sitä.

        Olen iloinen että sulla on ainakin nyt vatsa kunnossa ja toivokaamme että niin jatkuu.

        Hyvät ja oireettomat joulunodotuksen sinnepäin :)


      • aina vaan
        badstomach kirjoitti:

        Moikka.

        Oho... taidat olla oikeestaan ensimmäinen henkilö kaiken lukemisen ja kuulemisen jälkeen,joka on todistetusti päässyt eroon blastosta, mutta säkin sait sen sitten uudestaan :(
        Toi antibioottikuuri oli kyllä aika hirvee, mutta toisaalta samanlaista oloa mulla on huonona kautena useammankin kuukauden ajan putkeen.

        Juuh... tuntuu vaikealta tapaukselta toi blasto. Paljon on veikkauksia mutta vain vähän todellisia tuloksia. Hiilarit on edelleen kysymysmerkillä mutta aika paljon löysin potilaitten kertomuksia jenkkiläisten sivustoilta noista luontaistuote-hoidoista (mm. kiinalaiset yrtit). Ja lopputulos noin yleisesti: "Ei apua ja rahaa palanut". Tosin on aineita jotka todistetusti heikentää blaston "suojakuorta" ,joten voihan olla että tälläinen kuuri yhdistettynä antibioottikuuriin voisi auttaakkin... sellasesta yhdistelmästä kun en tietoa löytänyt. Itselläni on kanssa tosiaan lähes tulkoon pelkästään löysä vatsa vaikka olisikin ns. "hyvä kausi" menossa.

        Tuohon ärtyneen paksusuolen diagnoosiin blastopotilailla törmäsin tosiaan todella usein, niin itse potilaiden kertomina kuin lääketieteellisiä artikkeleja lueskellessani. Ja tosta apatogeenisuudesta ollaan montaa eri mieltä... tosin suomessa se ei ilmeisesti sitten aiheuta oireita :)

        Siis sulla ei kevätkesällä löytynyt blastoakaan? Aattelin vaan et jos lääkäri tuolloin muistutteli sitä blaston apatogeenisuutta? Tosin 1 näyte ei välttämättä riitä vaikka mulla kyllä otettiin 3 näytettä ja jokaisesta löytyi kiva colonisaatio sitä.

        Olen iloinen että sulla on ainakin nyt vatsa kunnossa ja toivokaamme että niin jatkuu.

        Hyvät ja oireettomat joulunodotuksen sinnepäin :)

        Ei löytynyt kevätkesällä blastoa, mutta itse ihmettelin sitä, että näytteitä otettiin vaan yksi. Sitäkin olen miettinyt, voiko blasto välillä olla vaan "lepovaiheessa" eli on elimistössä vaikka ei näy näytteissä koko ajan. Lääkäri vaan otti kantaa blastoon, kun tutkittaessa käydään historiaa läpi ja mainitsen aina sen. Raivostuttaa tuo sitkeä väite, että blasto on apatogeeni.

        Jossakin lääketieteellisessä lähteessä (en nyt juuri muista missä) blasto luokiteltiin patogeenisen ja apatogeenisen väliin. Mutta eipä ole tieto levinnyt lääkärikuntaan. Oireiden keskellä ärsyttää, kun saa niin usein kuulla ettei blastosta ole mitään haittaa. Kumman paljon näitä oireilevia kuitenkin on! Toivon hartaasti, että joku kiinnostuisi tästä asiasta ja että sitä alettaisiin tutkia.

        Kiitos toivotuksista! Oireettomuutta toivon myös sinulle ja hyvää joulunaikaa!


      • make
        aina vaan kirjoitti:

        Ei löytynyt kevätkesällä blastoa, mutta itse ihmettelin sitä, että näytteitä otettiin vaan yksi. Sitäkin olen miettinyt, voiko blasto välillä olla vaan "lepovaiheessa" eli on elimistössä vaikka ei näy näytteissä koko ajan. Lääkäri vaan otti kantaa blastoon, kun tutkittaessa käydään historiaa läpi ja mainitsen aina sen. Raivostuttaa tuo sitkeä väite, että blasto on apatogeeni.

        Jossakin lääketieteellisessä lähteessä (en nyt juuri muista missä) blasto luokiteltiin patogeenisen ja apatogeenisen väliin. Mutta eipä ole tieto levinnyt lääkärikuntaan. Oireiden keskellä ärsyttää, kun saa niin usein kuulla ettei blastosta ole mitään haittaa. Kumman paljon näitä oireilevia kuitenkin on! Toivon hartaasti, että joku kiinnostuisi tästä asiasta ja että sitä alettaisiin tutkia.

        Kiitos toivotuksista! Oireettomuutta toivon myös sinulle ja hyvää joulunaikaa!

        Hei,

        minulta löytyi Blastocystis hominis vatsasta ja aiheutti melkoiset oireet. Satuin kuulemaan japanilaisesta Umeboshi luumusta joita on käytetty vuosisatojen ajan vatsan vahvistamiseen ja ruoansulatuksen edistämiseen Japanissa, kiinalainen lääketiede tuntee luumun myös parasiittejä häätävänä.

        Aloin selvittää asiaa, ja Helsingistä löytyi japanilainen kauppa, josta noita luumuja saa säulykkeenä (suolaan säilöttynä). Kävin ostoksilla Tokyokan liikkeessä Annankadulla (http://www.tokyokan.fi), purkki luumuja maksoi reilun 5e.

        Vatsavaivat alkoivat hellittää jo yhden päivän luumulisän jälkeen, nyt vatsa on ollut normaali reilun viikon. Aion syödä vielä varmuuden vuoksi lääkärin kirjoittaman Flagyl kuurin mutta ajattelin kertoa tämän tiedon eteenpäin, josko tuosta olisi muillekin apuja.


      • Badstomach
        make kirjoitti:

        Hei,

        minulta löytyi Blastocystis hominis vatsasta ja aiheutti melkoiset oireet. Satuin kuulemaan japanilaisesta Umeboshi luumusta joita on käytetty vuosisatojen ajan vatsan vahvistamiseen ja ruoansulatuksen edistämiseen Japanissa, kiinalainen lääketiede tuntee luumun myös parasiittejä häätävänä.

        Aloin selvittää asiaa, ja Helsingistä löytyi japanilainen kauppa, josta noita luumuja saa säulykkeenä (suolaan säilöttynä). Kävin ostoksilla Tokyokan liikkeessä Annankadulla (http://www.tokyokan.fi), purkki luumuja maksoi reilun 5e.

        Vatsavaivat alkoivat hellittää jo yhden päivän luumulisän jälkeen, nyt vatsa on ollut normaali reilun viikon. Aion syödä vielä varmuuden vuoksi lääkärin kirjoittaman Flagyl kuurin mutta ajattelin kertoa tämän tiedon eteenpäin, josko tuosta olisi muillekin apuja.

        Heippa make.

        Sattuipas hyvin että siivosin vanhoja posteja ja päätin tarkistaa onko ketjuja jatkettu.
        Vieläkö luumut potkii vai oliko kenties flagyl-kuurista apua?
        Voisinko vielä udella että minkälaisia oireita sulle blasto aiheutti?
        Helsinkiin kun seuraavan kerran uskaltaudun niin taitaa lähteä tuollainen purkki kokeilumielessä matkaan.
        Kiitos tiedonjaosta.


      • Nimetön
        Badstomach kirjoitti:

        Heippa make.

        Sattuipas hyvin että siivosin vanhoja posteja ja päätin tarkistaa onko ketjuja jatkettu.
        Vieläkö luumut potkii vai oliko kenties flagyl-kuurista apua?
        Voisinko vielä udella että minkälaisia oireita sulle blasto aiheutti?
        Helsinkiin kun seuraavan kerran uskaltaudun niin taitaa lähteä tuollainen purkki kokeilumielessä matkaan.
        Kiitos tiedonjaosta.

        Hei,
        söin kuuriluontoisesti luumuja 10 päivän ajan 2-3 luumua 4 krt vuorokaudessa: aamulla tyhjään vatsaan, ennen lounasta, ennen päivällistä ja illalla vielä ennen nukkumaanmenoa.
        Vatsan toiminta muuttui ja muutos on pysynyt. Jätin testimielessä Flagyl kuurin kokonaan syömättä (jos kontrollissa olisi paljastunut vielä tuo alkueläin vatsasta, olisin syönyt lääkekuurin). Vaan olipa hävinnyt! Eli kannattaa kokeilla :)


      • BadStomach
        Nimetön kirjoitti:

        Hei,
        söin kuuriluontoisesti luumuja 10 päivän ajan 2-3 luumua 4 krt vuorokaudessa: aamulla tyhjään vatsaan, ennen lounasta, ennen päivällistä ja illalla vielä ennen nukkumaanmenoa.
        Vatsan toiminta muuttui ja muutos on pysynyt. Jätin testimielessä Flagyl kuurin kokonaan syömättä (jos kontrollissa olisi paljastunut vielä tuo alkueläin vatsasta, olisin syönyt lääkekuurin). Vaan olipa hävinnyt! Eli kannattaa kokeilla :)

        Todella hieno homma.
        Tietää ainakin mitä tuo tuliaisiksi seuraavan kerran itselleen kun isossa kaupungissa käy :-)
        Kiitosta hyvästä vinkistä.
        Jos eroa oloon tuosta ilmenee niin infoan tänne sitten.

        Hyvät viikonjatkot sulle.


      • Valaistuminen
        BadStomach kirjoitti:

        Todella hieno homma.
        Tietää ainakin mitä tuo tuliaisiksi seuraavan kerran itselleen kun isossa kaupungissa käy :-)
        Kiitosta hyvästä vinkistä.
        Jos eroa oloon tuosta ilmenee niin infoan tänne sitten.

        Hyvät viikonjatkot sulle.

        Hei!

        On ollut mahtavaa lukea näitä keskusteluja!

        Olen suurinpiirtein liikuttunut saadessani vihdoin tietää, mikä on oireideni syy. Ja että muillakin on tällaista.

        Minulla alkoivat vatsavaivat 19-vuotiaana aivan yllättäen. Nyt olen 38 v. joten lähes 20 vuotta vierähti kunnes sain oikean diagnoosin. Minua on tutkittu tuo 20 vuotta muutaman vuoden väliajoin. Itselläni on aina ollut tunne, että jotain on vialla eikä ärtynyt paksusuoli -diagnoosi tuntunut riittävältä. Olen käynyt kaikki tähystykset (jossa muuten todettiin ketjun aloittajan mainitsema löysä ruokatorven läppä!), allergiatestit, helikot, keliakiat sun muut testaukset läpi.

        Keväällä kälyni kertoi, että häneltä löytyi odottamatta Giardia ja kehotti minuakin menemään parasiittitesteihin. Ajattelin, että ei minulla varmaan parasiittia ole MUTTA tadaa - ainoa löydös oli blastocystis hominis. Ja sitten kun luin oirelistoja netistä, niin lähes kaikki kummat oireet löytyivät sieltä.

        Minulla ei ole ollut vatsakipuja, vaan löysää vatsaa, ilmavaivoja, peräpään kutinaa, väsymystä ja uusimpana pari vuotta sitten järjetöntä röyhtäilyä diagnoosi löystyneestä ruokatorven läpästä. Ei sinällään mitään vaarallisia oireita, mutta aivan törkeän kiusallisia! Normaalielämää olen sinällään viettänyt, ja lapsiakin olen saanut.

        Nyt mietin myös keihin kaikkiin olen blaston tämän 20 vuoden aikana tartuttanut. Onko pienimmällä lapsellammekin se, kun on vatsavaivojakin.

        Nyt juuri otin metronidazol-kuurin 10 pv. Vatsa on nyt ihan sekaisin, kun bakteerikanta on mennyt. Mutta katsotaan pikku hiljaa jos olisin niiden onnekkaiden joukossa, joihin lääke tepsisi. Ajattelin käydä myös ostamassa nuo luumut varmuuden vuoksi. NIIIIIN mielelläni pääsisin tästä alkueläimestä eroon. Kaikki apu kelpaa.

        Oletteko päässeet joihinkin jatkotutkimuksiin jos olio ei ole häätynyt tavanomaisin keinoin?


      • sairastat
        Valaistuminen kirjoitti:

        Hei!

        On ollut mahtavaa lukea näitä keskusteluja!

        Olen suurinpiirtein liikuttunut saadessani vihdoin tietää, mikä on oireideni syy. Ja että muillakin on tällaista.

        Minulla alkoivat vatsavaivat 19-vuotiaana aivan yllättäen. Nyt olen 38 v. joten lähes 20 vuotta vierähti kunnes sain oikean diagnoosin. Minua on tutkittu tuo 20 vuotta muutaman vuoden väliajoin. Itselläni on aina ollut tunne, että jotain on vialla eikä ärtynyt paksusuoli -diagnoosi tuntunut riittävältä. Olen käynyt kaikki tähystykset (jossa muuten todettiin ketjun aloittajan mainitsema löysä ruokatorven läppä!), allergiatestit, helikot, keliakiat sun muut testaukset läpi.

        Keväällä kälyni kertoi, että häneltä löytyi odottamatta Giardia ja kehotti minuakin menemään parasiittitesteihin. Ajattelin, että ei minulla varmaan parasiittia ole MUTTA tadaa - ainoa löydös oli blastocystis hominis. Ja sitten kun luin oirelistoja netistä, niin lähes kaikki kummat oireet löytyivät sieltä.

        Minulla ei ole ollut vatsakipuja, vaan löysää vatsaa, ilmavaivoja, peräpään kutinaa, väsymystä ja uusimpana pari vuotta sitten järjetöntä röyhtäilyä diagnoosi löystyneestä ruokatorven läpästä. Ei sinällään mitään vaarallisia oireita, mutta aivan törkeän kiusallisia! Normaalielämää olen sinällään viettänyt, ja lapsiakin olen saanut.

        Nyt mietin myös keihin kaikkiin olen blaston tämän 20 vuoden aikana tartuttanut. Onko pienimmällä lapsellammekin se, kun on vatsavaivojakin.

        Nyt juuri otin metronidazol-kuurin 10 pv. Vatsa on nyt ihan sekaisin, kun bakteerikanta on mennyt. Mutta katsotaan pikku hiljaa jos olisin niiden onnekkaiden joukossa, joihin lääke tepsisi. Ajattelin käydä myös ostamassa nuo luumut varmuuden vuoksi. NIIIIIN mielelläni pääsisin tästä alkueläimestä eroon. Kaikki apu kelpaa.

        Oletteko päässeet joihinkin jatkotutkimuksiin jos olio ei ole häätynyt tavanomaisin keinoin?

        sit kanssa refluksiakin ihan lääkityksen kanssa?


      • Valaistuminen
        Valaistuminen kirjoitti:

        Hei!

        On ollut mahtavaa lukea näitä keskusteluja!

        Olen suurinpiirtein liikuttunut saadessani vihdoin tietää, mikä on oireideni syy. Ja että muillakin on tällaista.

        Minulla alkoivat vatsavaivat 19-vuotiaana aivan yllättäen. Nyt olen 38 v. joten lähes 20 vuotta vierähti kunnes sain oikean diagnoosin. Minua on tutkittu tuo 20 vuotta muutaman vuoden väliajoin. Itselläni on aina ollut tunne, että jotain on vialla eikä ärtynyt paksusuoli -diagnoosi tuntunut riittävältä. Olen käynyt kaikki tähystykset (jossa muuten todettiin ketjun aloittajan mainitsema löysä ruokatorven läppä!), allergiatestit, helikot, keliakiat sun muut testaukset läpi.

        Keväällä kälyni kertoi, että häneltä löytyi odottamatta Giardia ja kehotti minuakin menemään parasiittitesteihin. Ajattelin, että ei minulla varmaan parasiittia ole MUTTA tadaa - ainoa löydös oli blastocystis hominis. Ja sitten kun luin oirelistoja netistä, niin lähes kaikki kummat oireet löytyivät sieltä.

        Minulla ei ole ollut vatsakipuja, vaan löysää vatsaa, ilmavaivoja, peräpään kutinaa, väsymystä ja uusimpana pari vuotta sitten järjetöntä röyhtäilyä diagnoosi löystyneestä ruokatorven läpästä. Ei sinällään mitään vaarallisia oireita, mutta aivan törkeän kiusallisia! Normaalielämää olen sinällään viettänyt, ja lapsiakin olen saanut.

        Nyt mietin myös keihin kaikkiin olen blaston tämän 20 vuoden aikana tartuttanut. Onko pienimmällä lapsellammekin se, kun on vatsavaivojakin.

        Nyt juuri otin metronidazol-kuurin 10 pv. Vatsa on nyt ihan sekaisin, kun bakteerikanta on mennyt. Mutta katsotaan pikku hiljaa jos olisin niiden onnekkaiden joukossa, joihin lääke tepsisi. Ajattelin käydä myös ostamassa nuo luumut varmuuden vuoksi. NIIIIIN mielelläni pääsisin tästä alkueläimestä eroon. Kaikki apu kelpaa.

        Oletteko päässeet joihinkin jatkotutkimuksiin jos olio ei ole häätynyt tavanomaisin keinoin?

        Eipä ole ei luojan kiitos refluksia tai mitään vakituista lääkitystä. Hapot pysyvät jostain syystä vielä mahassa. Saan "nauttia" pelkästä röyhtäilystä noin sata kertaa päivässä. Jäin itse miettimään mikä yhteys lienee ruokatorven sulkijan löystymisellä ja blastocystiksellä tai onko sitä (viitaten keskustelun aloittajaan). Kenties runsas ilma, joka venyttää jatkuvasti mahalaukkua ja sulkijaa? Oma teoria siis. : )

        Tulee myös jossiteltua, olisiko siltäkin välttynyt jos diagnosoinnissa ei olisi kestänyt 19 vuotta. Lääkärini ei meinannut keväällä edes suostua parasiittitutkimukseen, koska ei uskonut sieltä löytyvän mitään. Nyt suosittelen kaikille epämääräisistä vatsavaivoista (joita on paljon tutkittu) ottamaan parasiittitutkimuksen.


      • laiskuri
        Valaistuminen kirjoitti:

        Eipä ole ei luojan kiitos refluksia tai mitään vakituista lääkitystä. Hapot pysyvät jostain syystä vielä mahassa. Saan "nauttia" pelkästä röyhtäilystä noin sata kertaa päivässä. Jäin itse miettimään mikä yhteys lienee ruokatorven sulkijan löystymisellä ja blastocystiksellä tai onko sitä (viitaten keskustelun aloittajaan). Kenties runsas ilma, joka venyttää jatkuvasti mahalaukkua ja sulkijaa? Oma teoria siis. : )

        Tulee myös jossiteltua, olisiko siltäkin välttynyt jos diagnosoinnissa ei olisi kestänyt 19 vuotta. Lääkärini ei meinannut keväällä edes suostua parasiittitutkimukseen, koska ei uskonut sieltä löytyvän mitään. Nyt suosittelen kaikille epämääräisistä vatsavaivoista (joita on paljon tutkittu) ottamaan parasiittitutkimuksen.

        Itse sain joulukuussa 2007 Intian reissulta blastocystis hominiksen. Blasto todettiin labratutkimuksissa 2008 tammikuussa. Söin kevään aikana parikin lyhempää kuuria Metronidazolia, auttoi väliaikaisesti mutta oireet palasivat taas jonkun ajan kuluttua. Kesällä oireet vaan pahenivat joten ehdotin lääkärille kunnon parin viikon kuuria Metronidazolia koska olin lukenut jonkun päässeen tuolla kuurilla blastosta eroon, ja lääkäri kirjoittikin kuurin.

        Ja itselläkin tämä toimi! Pari purkillista tuli nappeja syötyä 3 kpl päivässä, yhteensä taisi lääkkeet kestää 15 päiväksi. Oireet katosivat eivätkä ole sen jälkeen palanneet. Kova kuurihan tuo on mutta ainakaan itsellä ei mitään oireita itse antibiootista ollut.


      • Jhaa
        make kirjoitti:

        Hei,

        minulta löytyi Blastocystis hominis vatsasta ja aiheutti melkoiset oireet. Satuin kuulemaan japanilaisesta Umeboshi luumusta joita on käytetty vuosisatojen ajan vatsan vahvistamiseen ja ruoansulatuksen edistämiseen Japanissa, kiinalainen lääketiede tuntee luumun myös parasiittejä häätävänä.

        Aloin selvittää asiaa, ja Helsingistä löytyi japanilainen kauppa, josta noita luumuja saa säulykkeenä (suolaan säilöttynä). Kävin ostoksilla Tokyokan liikkeessä Annankadulla (http://www.tokyokan.fi), purkki luumuja maksoi reilun 5e.

        Vatsavaivat alkoivat hellittää jo yhden päivän luumulisän jälkeen, nyt vatsa on ollut normaali reilun viikon. Aion syödä vielä varmuuden vuoksi lääkärin kirjoittaman Flagyl kuurin mutta ajattelin kertoa tämän tiedon eteenpäin, josko tuosta olisi muillekin apuja.

        Sain Plaston Nokian vesikriisin seurauksena ja reilun puolen vuoden oireilujen jälkeen löytyi myös minulta Blasto. Viime kesän lopulla söin Flagýl-kuurin jonka jälkeen vatsa tuntui ihan mahtavalta. Nyt taas muutaman kuukauden ajan on ollu mielessä josko olis pöpö palannu? Sen verran taas vatsa temppuilee... Ehkä olis taas aika toimittaa näytteet lekuriin.


      • MallaXXXXXXXXXX
        Valaistuminen kirjoitti:

        Hei!

        On ollut mahtavaa lukea näitä keskusteluja!

        Olen suurinpiirtein liikuttunut saadessani vihdoin tietää, mikä on oireideni syy. Ja että muillakin on tällaista.

        Minulla alkoivat vatsavaivat 19-vuotiaana aivan yllättäen. Nyt olen 38 v. joten lähes 20 vuotta vierähti kunnes sain oikean diagnoosin. Minua on tutkittu tuo 20 vuotta muutaman vuoden väliajoin. Itselläni on aina ollut tunne, että jotain on vialla eikä ärtynyt paksusuoli -diagnoosi tuntunut riittävältä. Olen käynyt kaikki tähystykset (jossa muuten todettiin ketjun aloittajan mainitsema löysä ruokatorven läppä!), allergiatestit, helikot, keliakiat sun muut testaukset läpi.

        Keväällä kälyni kertoi, että häneltä löytyi odottamatta Giardia ja kehotti minuakin menemään parasiittitesteihin. Ajattelin, että ei minulla varmaan parasiittia ole MUTTA tadaa - ainoa löydös oli blastocystis hominis. Ja sitten kun luin oirelistoja netistä, niin lähes kaikki kummat oireet löytyivät sieltä.

        Minulla ei ole ollut vatsakipuja, vaan löysää vatsaa, ilmavaivoja, peräpään kutinaa, väsymystä ja uusimpana pari vuotta sitten järjetöntä röyhtäilyä diagnoosi löystyneestä ruokatorven läpästä. Ei sinällään mitään vaarallisia oireita, mutta aivan törkeän kiusallisia! Normaalielämää olen sinällään viettänyt, ja lapsiakin olen saanut.

        Nyt mietin myös keihin kaikkiin olen blaston tämän 20 vuoden aikana tartuttanut. Onko pienimmällä lapsellammekin se, kun on vatsavaivojakin.

        Nyt juuri otin metronidazol-kuurin 10 pv. Vatsa on nyt ihan sekaisin, kun bakteerikanta on mennyt. Mutta katsotaan pikku hiljaa jos olisin niiden onnekkaiden joukossa, joihin lääke tepsisi. Ajattelin käydä myös ostamassa nuo luumut varmuuden vuoksi. NIIIIIN mielelläni pääsisin tästä alkueläimestä eroon. Kaikki apu kelpaa.

        Oletteko päässeet joihinkin jatkotutkimuksiin jos olio ei ole häätynyt tavanomaisin keinoin?

        Hei!

        Pistelen tänne vähän meikäläisen tietoja siinä toivossa, että niistä olisi apua jollekin! Olen niiiiiiiiiiiiiin kyllästynyt näihin hemmetin alkueläimiin ja vaivoihini...

        Taustatietoja ensin:

        Matkakohde:
        Intia (Delhi Pohjois-Goa)

        Hotelli:
        Seabreeze Village (laitan nyt tämänkin tänne vaikken tietenkään mitenkään voi tietää mistä blasto ja giardia tuli, mutta oli kyllä sen verran epähygieeninen mesta, että vaikka ihan kostoksi ;)
        kahden viikon loman aikana sairastuivat kaikki reissukaverit ja muita hotelliin majoittuneita.....)

        Matka-aika:
        joulukuu 2009-tammikuu 2010 (2 vkoa)

        Vatsataudit:
        Kerkesin nauttia lomasta noin neljä päivää kunnes heräsin siihen, että eto ja oksetti aivan hemmetisti. Vesiripuloin ja oksentelin noin 5 kertaa tunnissa noin kolmen tunnin ajan (klo 6-9). Soitin myös lääkärin paikalle, joka saapui iltapäivällä antamaan piikin mun peppuun sekä lääkkeitä (intian bakteerit, jotain oksulääkettä ja antibiootit). Seuraavana päivänä oli jo huomattavasti parempi olo, muttei tehny mieli oikein mitään...varsinkaan mitään riisisörsseleitä ;D Uusi vatsatauti alkoi vähän ennen kotiinlähtöä, eli vesiripulia...jatkuu

        Oireet:
        jatkuu...ja kotona: ummetusta (4-6 päivää putkeen), ilmavaivoja, väsymystä, vaaleeta pahanhajuista runsasta kakkaa, hiutalemaista kakkaa, huonovointisuutta (enimmäkseen aamuisin), ruokahaluttomuutta, jäsenkipuja, huimausta, kurkkukipua, röyhtäilyä, huminaa ja tykytystä päässä, ylävatsapoltetta ja kipuja, alavatsakipuja (varmaan siitäkin kun joutu välillä pidättelemään pieruja ja runsaita kakkoja) jne...
        ihanku tietyt ruoka-aineet (maito, pasta lähinnä) aiheuttavat enemmän vatsavaivoja



        Ok, ja sitten tämän hetkinen tilanne:

        "Parasiittikakkatestistä" löytyi huhtikuun 9.:
        Blastocystis hominis (niitä löytyi siis runsaasti) ja Giardia

        Lääkitys: Metronidazol Actavis 500mg, 1 1/2 (puolitoista) tablettia päivässä, kolme kertaa päivässä, kymmenen päivän ajan.

        Lääkityksestä olo heikenty entisestään. Kakalla saa käydä vähintään kolme kertaa päivässä. Huimaa välillä ja oksettaa kun suussa todella hirveä metallinen maku.

        Kuuri loppuu tiistaina 20.4. Lääkäri soittelee seuraavalla viikolla kun meinaa tehdä myös gastroskopian ja sitten samalla sovitaan myös jälkitarkastuksista yms.

        Ilmoittelen kun tiedän lisää
        *fingers crossed*


      • +s+
        Jhaa kirjoitti:

        Sain Plaston Nokian vesikriisin seurauksena ja reilun puolen vuoden oireilujen jälkeen löytyi myös minulta Blasto. Viime kesän lopulla söin Flagýl-kuurin jonka jälkeen vatsa tuntui ihan mahtavalta. Nyt taas muutaman kuukauden ajan on ollu mielessä josko olis pöpö palannu? Sen verran taas vatsa temppuilee... Ehkä olis taas aika toimittaa näytteet lekuriin.

        Mulla oli ollut omituisia vatsavaivoja jo jonkun aikaa ja peruslääkärit määräsi kaikenmaailman närästyslääkkeitä tms. vaivoihin. Tietenkään niistä ei suurempaa apua ollut. Koiralla löytyi kesällä giardia pöpö ja koska oireet täsmäsivät minun vaivoihin vaadin tutkimukset (ihmislääkärillä) minullekin. Blasto löytyi, mutta tk-lääkäri vähätteli sen olevan ihan normaali ihmisen suolistossa asusteleva loinen. Onneksi googlettelin tarkemmin tätä pikku nilviäistä sillä täältähän minun oireisiin on löytynyt vastaavanlaisia tarinoita ja marssin työterveyslääkärin puheille. Ihan tietämättömiä on suomalaislääkärit näistä pöpöistä.... No uudestaan näytteet ja sama blasto löytyi. Viikon Flagyl kuuri (josta en tietenkään selvinnyt ilman sivuoireita) jouluna ja nyt uusi näyte oli negatiivinen! Mahavaivat ovat, no jos eivät kadonneet, ei niin pahoina kuin aiemmin. Tietysti, kun on kärsinyt kaikesta maan ja taivaan välillä niin vieläkin varmaan "haamuoireita" löytää. Toivotaan, että olisin nyt selättänyt blaston ja ulkomailla käydessä noudatan extra varovaisuutta ruokien ja juomien kanssa.


    • Valaistuminen

      Hei!

      "Valaistuminen" täällä taas googlettelee. : ) En usko päässeeni blastosta eroon, mutta tieto siitä, että sellainen selittää kaikki oireeni, on vierittänyt kiven sydämeltäni. Silti elättelen toivoa, että tähän löytyy vielä parannuskeino - se olisi kansantaloudellisesti järkevää. Uskon jopa monien, monien vatsavaivojensa takia lääkäreissä ravaavien itse asiassa kärsivän blastosta, jota nykylääketiede toden totta vähättelee. Olen jonkin verran koittanut kahlata läpi noita netistä löytyviä tieteellisiä tutkimuksiakin, ja ilmeisesti blastoa on erityyppisiä versioita, joista joku aiheuttaa oireita, joku ei.

      Itselläni siis on blasto ollut mitä ilmeisimmin 20 vuotta ja aina oireellisena. Mitään muutoksia vatsavaivoissa ei ole ollut vuosien varrella. Jaksamista kohtalotovereille!

    • life goes on...!

      hmm,hiilihydraatiton ruokavalio ja 2-3vko kuuri flagyliä.blasto saa ravintonsa hiilareista ja kun se ei saa ravintoa se niin sanotusti pehmenee jolloin flagyl kuuri tuhoaa sitä ei myöskää maitotuotteita eikä maitohappobakteereja kuurin aikana.Saa syödä kalaa,kanaa ja liha pihvejä,marjoista ainoastaan vadelmaa,umeboshi luumuissa on käsittääkseni paljon suolaa joka myös tappaa blastoa jtn voi niitäkin kokeilla.Kuurin aikan myös paljon vettä, c-vitamiinin saa sitruunasta vaikka maku on yyh niin antaa mennä vaan.EI myöskää sokeria se antaa blastolle lisäpotkua jtn se pois kanssa.Ei myöskää riisiä siinä on paljon hiilareita :) ei muutakun kokeilemaan itselläni ainaki oireet ovat helpottaneet noudattamalla tätä ohjelmaa.Muistakaa positiivinen mielentila vaikka blasto yrittää tehdä elämästäsi helvettiä nii tee sinä sen elämästä vielä pahempaa!

      • life goes on...!

        tarkennan vielä... EI suositeltava kaikki tuotteet missä on yli 3g sadassa grammassa hiilareita,maitotuotteet,sokerituotteet,hedelmät,marjat (paitsi vadelma) huom riisi sisältää myös hiilareitä jtn pois sekin,tietyissä pähkinöissä on myös hiilareita jtn ne pois,sitten lista tuotteista joita voi syödä laitan kaikki tähän nii voitte kopioida ylös :) elikkä saa syödä tuotteet ovat: hasselpähkinä,kaikki kalat on ok,katkaravut,tonnikala,makrilli,salaatit,varsiselleri,kurkku,kiinankaali,pinaatti,hapankaali,parsa,retiisi,tomaatti,keräkaali,parsakaali,kesäkurpitsa,purjo,sipuli,lanttu,kukkakaali,porkkana,sekavihannespakaste,herne,suolakurkku,oliivit,karpalo,vesimelooni,vadelma,kana,kalkkuna,kananmuna,nauta,sika,pekoni,poro,lammas,nakit,siskonmakkara,balkan,metukka,edam juusto kevyt ok mutta myös sisältää maitoa jtn varavosti,feta,raejuusto,kuohukerma,3 olut,siideri,rypsiöljy,margariini,voi,majoneesi huom flagyl kuurin aikana ei saa nauttia alkoholia!


      • life goes on...!
        life goes on...! kirjoitti:

        tarkennan vielä... EI suositeltava kaikki tuotteet missä on yli 3g sadassa grammassa hiilareita,maitotuotteet,sokerituotteet,hedelmät,marjat (paitsi vadelma) huom riisi sisältää myös hiilareitä jtn pois sekin,tietyissä pähkinöissä on myös hiilareita jtn ne pois,sitten lista tuotteista joita voi syödä laitan kaikki tähän nii voitte kopioida ylös :) elikkä saa syödä tuotteet ovat: hasselpähkinä,kaikki kalat on ok,katkaravut,tonnikala,makrilli,salaatit,varsiselleri,kurkku,kiinankaali,pinaatti,hapankaali,parsa,retiisi,tomaatti,keräkaali,parsakaali,kesäkurpitsa,purjo,sipuli,lanttu,kukkakaali,porkkana,sekavihannespakaste,herne,suolakurkku,oliivit,karpalo,vesimelooni,vadelma,kana,kalkkuna,kananmuna,nauta,sika,pekoni,poro,lammas,nakit,siskonmakkara,balkan,metukka,edam juusto kevyt ok mutta myös sisältää maitoa jtn varavosti,feta,raejuusto,kuohukerma,3 olut,siideri,rypsiöljy,margariini,voi,majoneesi huom flagyl kuurin aikana ei saa nauttia alkoholia!

        nauta,sika,pekoni,balkan,metukka,kalkkuna,kananmuna,kana,vesimeloon
        vadelma,karpalo,oliivi,suolakurkut,herne,sekavihannespakaste pussi,porkkana,
        porkkana,kukkakaali,lanttu,sipuli,purjo,kesäkurpitsa,parsakaali,keräkaali,
        tomaatti,retiisi,parsa,


    • IhottumaBlasto

      Itselläni kasvava määrä Blaston aiheuttamia ruokaintoleransseja rajaa ruokavaliota paljon. Iho reagoi jos syön edes yhden lihaisan makkaran (lihapitoisuus 85%, makkaroiden ja leikkeleiden sisältämä dekstroosi aiheuttaa reaktion 4-6h sisällä; dyshidrioottinen ekseema -> sormien kutina -> orvaskesi -> fissuurat) itseasiassa halpa jauhomakkara tuotti vähemmän oireita.

      Olen kärsinyt vuosikausia ripulista pahan hajuisista pieruista ja käsi-ihottumasta joka selkeästi pahenee sokereista (pahimmat: maissitärkkelys, muunnettu tärkkelys, dekstroosi, fruktoosisiirappi,

      • IhottumaBlasto

        Jatkan vielä... Blastocystis on siis aiheuttanut hiilihydraatti-intoleranssin kaltaisen tilan. Alkoholia en ole pystynyt juomaan puoleentoista vuoteen (alkoholi ja muut -oli:t = sokereita).
        Tilasin Erick Bakkerin supplementit ja noudatan hänen Blastocystis-ruokavaliotaan. Ajattelin jatkaa 6-9kk. Oireeni eivät ole tulleet hetkessä, enkä odota Blaston poistumista biofilmistäkään hetkessä. Varmaan yksi syy miksi antibiootit ei auta kun asettuvat tosiaan syvälle biofilmiin.

        Tässä linkki Erickin Blastocystis-ruokavalioon.
        https://youtu.be/ZQ-JhZf7fRA


      • Anonyymi
        IhottumaBlasto kirjoitti:

        Jatkan vielä... Blastocystis on siis aiheuttanut hiilihydraatti-intoleranssin kaltaisen tilan. Alkoholia en ole pystynyt juomaan puoleentoista vuoteen (alkoholi ja muut -oli:t = sokereita).
        Tilasin Erick Bakkerin supplementit ja noudatan hänen Blastocystis-ruokavaliotaan. Ajattelin jatkaa 6-9kk. Oireeni eivät ole tulleet hetkessä, enkä odota Blaston poistumista biofilmistäkään hetkessä. Varmaan yksi syy miksi antibiootit ei auta kun asettuvat tosiaan syvälle biofilmiin.

        Tässä linkki Erickin Blastocystis-ruokavalioon.
        https://youtu.be/ZQ-JhZf7fRA

        Hei! Auttoiko sulla tuo Erickin ruokavalio ja pillerit? Mietin et laitan ne tilaukseen.. Kiitos!


    • Anonyymi

      Minulle trooppisten tautien lääkäri (eläkkeellä) sanoi aikoinaan, että Blastokystis hominista on kahta muotoa: ärhäkämpää ja lievempää. Olin ollut Dominikaanisessa tasavallassa 90-luvun alussa. Siellä on ärhäkämpää muotoa. Laboratoriokokeissa (hus) ei selviä, kumpi muoto on kyseessä. Se voi koteloitua suolistoon ja aktivoitua uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe