Olen 21v-opiskelijatyttö.Olen syönyt Mirtazapinia (15mg) kolmisen kuukautta ilman mitään vaikutusta. Lisäksi sain pari viikkoa sitten Efexor depot 75mg-"dieetin". Lääkitys aloitettiin puheideni ja Beckin masennustestin perusteella (lievä/keskivaikea masennus) Lisäksi minulla on läheisriippuvuus. Onko muilla tilannetta, että aina ei tiedä, mistä eri "oireilut" johtuvat, kumppaniriippuvuudesta aiheutuvasta lamaantuneisuudesta vaiko masennuksesta? Mietin joskus onko minulla masennusta ollenkaan.. Onko kenelläkään kalifornian sekoitukseksi kutsuttua lääkeyhdistelmää käytössään ja minkälaisia kokemuksia teillä on sen käytöstä? Entä mitä vaikutuksia Efellä on ollut ahdistuneisuuteen ja sosiaaliusiin pelkoihin, joihin tätä lääkettä myöskin käytetään? Kysyn vain kun itsellä jonkin verran tällaistakin problematiikkaa. Lääkkeen antanut lääkäri ei kyllä saanut tietää siitä puolesta, kun en saanut kerrottua, mutta odotan innolla josko lääke vaikuttaisi näihinkin asioihin.Vielä en osaa sanoa onko vaikuttanut mitenkään. Toivottavasto kerrotte kokemuksistanne, niin negat. kuin posit, sillä muilta en asiasta voi kuulla!!!
Mirtazapin+ Efexor depot
8
1822
Vastaukset
- Yleinen vuodattaja
Enpä ole ennen kuullut kalifornian sekoitukseksi tuota kutsutun. Onko se ollut jokin muoti-ilmiö Hollywootissa? Efexorihan (venlafaksiin) on vähän kuten piri lievemmässä muodossa.
Hurjaa, jos suoraa sulle on aloitettu noin kovat tropit. Mulla kokeiltiin ensin sitalopramia, kunnes siirryttiin koviin aineisiin kun olin kuolla ahdistukseen. Mirtazapinia otan 45 mg illalla ja se sammuttaa minut täysin uneen tunnin sisällä. Sen masennukseen liittyvää vaikutusta en ole huomannut. Aloitin myös Efen 75 mg:lla ja puolen vuoden käytön jälkeen nostettiin 150 mg:aan. Uskon, että efe alkaa kohta kopista sullakin. Se laajentaa pupilleja, tuo energiaa, itsevarmuutta. Sen sivuvaikutuksina saattaa tulla tunnekylmyyttä, jopa libido voi laantua. Minulla esimerkiksi ei tahdo enää jöpöttää vehje kunnolla. Aamuseisokit olivat ennen yleisiä, mutta enää niitä ei ole. Lisäksi orgasmin saaminen vaatii hurjaa yritystä ja voimakasta tuunnelatausta. Tosin naisettomana miehenä ei sillä niin ole väliä, mutta olisihan hyvä kun saisi runkattua rormaalisti.
Kerrot läheisriippuvuudesta. Uskon, että Efexor helpotta läheisriippuvuutta, koska se latistaa melkoisesti tunteita. Ja ainakin minulla se on toiminut hyvin ahdistusta estävänä troppina.- Riutunut nainen
Kiitos kommentista!Ja lisää sopii mielellään lähetellä.Minulla on tässä vaikea parisuhdekriisi käynnissä ja erokin mahdollinen. Olin osastolla, jossa Efen käyttökin aloitettiin ja ajattelin ahdistuvani täysin kotona yksin, kun elämäntilanne oli vain muuttunut entistä pahemmaksi kotiuduttuani. Toisin kävi,olen nyt ekana kotonaolopäivänä ollut ihan "coolina" ilman sen suurempaa murhetta asioista. Efelle kenties vaikutusta asiaan.. Yleensä olen ihan hysteerinen näissä tilanteissa. Pelkään kyllä tunteideni latistumista, vaikka osin se olisi hyväkin. Fyysisesti olen ollut aika kauan nyt miehen puutteessa ja ihmettelen myös ettei mitään seksuaalista ole juolahtanut mieleen. Voi kunpa tämä vietti edes säilyisi, sen poismenoa en kestäsi. Vai että oikein pirimäinen lääke/rankka annos? Ihmettelin itsekin, että noin helposti määrätään..Mikähän olisi sitten parempi aloitusannos? Pupillit jo muutenkin tajuttoman isot ennen lääkitystäkin (onkohan jotain vikaa) eikä ne oikein voisi tästä enää suurentua..Energiaa ja itsevarmuutta lääkkeen soisin tuovan.
- 22-v. ikuinen neitsyt
Riutunut nainen kirjoitti:
Kiitos kommentista!Ja lisää sopii mielellään lähetellä.Minulla on tässä vaikea parisuhdekriisi käynnissä ja erokin mahdollinen. Olin osastolla, jossa Efen käyttökin aloitettiin ja ajattelin ahdistuvani täysin kotona yksin, kun elämäntilanne oli vain muuttunut entistä pahemmaksi kotiuduttuani. Toisin kävi,olen nyt ekana kotonaolopäivänä ollut ihan "coolina" ilman sen suurempaa murhetta asioista. Efelle kenties vaikutusta asiaan.. Yleensä olen ihan hysteerinen näissä tilanteissa. Pelkään kyllä tunteideni latistumista, vaikka osin se olisi hyväkin. Fyysisesti olen ollut aika kauan nyt miehen puutteessa ja ihmettelen myös ettei mitään seksuaalista ole juolahtanut mieleen. Voi kunpa tämä vietti edes säilyisi, sen poismenoa en kestäsi. Vai että oikein pirimäinen lääke/rankka annos? Ihmettelin itsekin, että noin helposti määrätään..Mikähän olisi sitten parempi aloitusannos? Pupillit jo muutenkin tajuttoman isot ennen lääkitystäkin (onkohan jotain vikaa) eikä ne oikein voisi tästä enää suurentua..Energiaa ja itsevarmuutta lääkkeen soisin tuovan.
Ole onnellinen, että sinulla on edes ollut seurustelusuhteita, itse olen jo 22-vuotias, enkä ole vielä edes suudellut, koska olen niin pahasti sosiaalisesti estynyt. Minua ei edes kiinnosta nuo asiat.
- Yleinen vuodattaja
Riutunut nainen kirjoitti:
Muistaakseni tältä palstalta olen lukenut, että Efe on aiheuttanut joillekin naisille halujen heikentymistä, joten selaa taaksepäin.
Onhan ne nuorelle viriilille naiselle seksihalut tärkeitä, joten tarkkaile miten efe vaikuttaa. Ite en niitä tunteita enää tarvitse, kun en tavoita naista. Muutenkin tahtoisin kaiken kaipuun ja yms. turhat tunteet pois mieltä ahdistamasta. - niksu
ns. kovia aineita? Ei kai nyt sentään. Tiedän ihmisiä, joille on aloitettu Efe heti ekana masennuslääkkeenä.
Itse käytin Efeä yli kolme vuotta annoksella 225 mg/vrk, mutta teho hiipui. 300 mg nosti vernpainetta liikaa.
Monet masennulääkkeet aiheuttaa ongelmia orgasmin saamisessa. Itselläni on kokeiltu monia masennusllääkeitä ja nimenomaan Efe vaikutti vähiten orgasmin saamiseen.
No, ei mulla ainakaan Efe aiheuttanut läheisriippuvuutta. Sen sijaan ahdistukseen se ei juurikaan tehonnut. Yleensä masennuslääkkeet latistaa tunteita.
Mulla taas Remeron, vaikuttava aine mirtatsapiini, aiheutti älytöntä lihomista ja teki lähes raivohulluksi. Oli lopetteava heti alkuunsa.
Ihmiset reagoi eri tavalla lääkeisiin. - ilman kyyneliä
Mirtazapania 30mg iltaisin ja efeä 150mg päivässä...
Aluks autto efe, nyt on taas paskat olot tekis mieli hyppiä parvekkeelta. Mirtazapani autto kans aluks, sammuin noin tunnin kuluessa enkä heränny yöllä kertaakaan.. nyt taas heräilee vähän väliä, eikä meinaa uni enää tulla.
Ei millään jaksais taas vaihtaa lääkkeitä kun niissäkin kestää se parisen viikkoo ennenku lääkkeet alottaa tehonsa ja sillä välin varmaan kerkeen jo vetää ranteet auki..
- vastausta
Itselläni on nyt Mirtatsapiini-lääkitys ahdistuneisuuden ja sosiaalisten ongelmien takia. Minulla kokeiltiin myös Efexoria, mutta sain siitä allergisen reaktion, jonka takia se vaihdettiin Remeroniin.
Efexor auttoi minua niin paljon kuin vain on mahdollista, mutta allergian (nokkosrokko) se oli pakko lopettaa. Olen syönyt tätä mirtatsapiinia kolme viikkoa, eikä ole ollut muuta kuin haittavaikutuksia. Lähimuistin heikentymistä, typerää (lapsellista) käytöstä (typeristä asioista nauraminen), väsymys, opiskelu ei vaan onnistu. Olen siis 22-vuotias nainen, opiskelen kauppaopistossa. Olin kaksi viikkoa sairauslomalla ensin Efexorin vieroitusoireiden, sittemmin Remeronin aloitusoireiden takia, ja viime viikolla olin koulussa joillakin tunneilla, mutta opiskelu ei oikein sujunut vieläkään. Kiteyttäisin asian näin: Efexor itselleni ehdottoman oikea lääke ahdistuneisuuteen ja sosiaalisiin pelkoihin, mutta olin vaan allerginen, miksi se piti lopettaa. Mirtatsapiini ei tunnu aiheuttavan kuin haittavaikutuksia. Mutta itselläni ei siis kokemusta siitä, että noita lääkkeitä käytetään samanaikaisesti. Tuohon seurustelukumppanista riippuvuuteen ei ole myöskään omaa kokemusta, koska en ole koskaan seurustellut vaikka olen jo tämän ikäinen, johtuen sosiaalisista ongelmistani, joiden vuoksi minulla ei ole muutenkaan montaa ystävää.- samoja kokemuksia
Mielenkiintoista että joku muukin valittaa lähimuistin heikkenemisestä mirtatsapiinia syödessä.
Itse olen käyttänyt sitä muutaman kuukauden ja tosiaan ärsyttää ja ahdistaa muistin pätkiminen, sanojen unohtelu ja muukin tyhmyys. Psykiatrin mukaan lääke ei aiheuta tuollaista, mutta minulle aiheuttaa. Enkä jaksa myöskään vaihtaa lääkkettä koska tämänkin aloittaminen oli yhtä tuskaa, toivottavasti vaan pääsisin mahdollisimman pian eroon siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741