Jos lihansyöjät syntyvät petoina (olen myöskin entinen lihansyöjä), niin entäs sitten me jotka emme pidättäytyneet tajuntaa sumentavien aineiden käytöstä? Motiivini ei tosin ole kärsimyksen aiheuttaminen muille vaan mielihyvän tuottaminen itselleni. Huomattavasti helpompi oli luopua tai lopettaa lihansyönti kokonaan( en ole koskaan lihaa kaivannut sen koommin)kuin juopottelu.
Vastaukset 5
- puurot sekaisin....
Syy,seuraus,syy-yhteys.Ei muuta.
Todennäköisesti yksi maailman väärin ymmärretyistä käsitteistä.
Ei sidoksissa kohtaloon.
Toimii keskittyneessä ajattelussa,meditaatiossa,itsetutkiskelussa.- juoppokin
karma onkin ollut vaikeinta käsittää tutustuessani buddhismiin, joka muuten tuntuu niin selkeältä luonnolliselta ja helpolta ja siltä kuin olisi aina ajatellut niin.
- samasta syystä
juoppokin kirjoitti:
karma onkin ollut vaikeinta käsittää tutustuessani buddhismiin, joka muuten tuntuu niin selkeältä luonnolliselta ja helpolta ja siltä kuin olisi aina ajatellut niin.
...saadakseni mieli hyvää.valitettavasti se tuotti monesti mieli pahaa muille(myös itselleni useasti)lopetin koko touhun,mikä ei ollut helppoa.kiitän buddhalaisuuden mukanaan tuomaa raittiutta ja sisältöä elämään.
- erilaiset sadut
Bodhisattva valan ottanut antaa eläimelle syödessään sen lihaa, mahdollisuuden syntyä ihmisenä.
Olen lisäksi tavannut tiibetiläisiä joogeja jotka ottavat kaljaa ja viskiä.
Riippuu tietysti mihin tarkoitukseen sitä nappaa, varmaankin.
Monet näistä karma illuusioista tulevat hindujen veeda kirjoista, jotka Buddha hylkäsi epätotena.
Hindut esimerkiksi uskovat että astiaa jossa on ollut alkoholia, ei saa koskaan puhtaaksi. Astiahan voi tarkoittaa kehoa. Sinuna huolehtisin enemmän motivaatiostasi, kuin hindujen ulkokullatusta teeskentelyistä.
Buddhalaisuudessa puhdistetaan mieli ja motivaatiot, hindut taas huolehtivat hirveästi kehonsa puhtaudesta (paitsi että heillä on suuri wc pula)ja mieli ei ole niin tärkeä, kunhan uskoo jumalaan.
Voithan tietysti meditoida miksi jeppe juo. Tai säännöstellä tarvettasi nauttia alkoholin kautta.
Pääasia on että teet asialle jotain jos se vaivaa sinua. Itseäni se vaivasi aikoinaan, enkä saanut mielenrauhaa, ennenkuin sain todistettua itselleni, että kykenen hallitsemaan mieltäni, tämänkin asian suhteen. Ei tarkoita että olisin nykyisin absolutisti, en vain ole nautinnonhaluni orja. Siinä sulle meditoitavaa. - Telegod
...juominen itsessään ole pahaa vaan se mitä teet kun olet humalassa. Eli karma on sen mukaista mitkä ovat teot. Esim, jos muutut väkivaltaiseksi kännissä seuraa sitä ja sitä ja jos petät partneriasi seuraa sitä ja sitä jne.. Siis känni ei välttämättä ole sen pahempi juttu kuin selvä tilakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912116Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381034Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82856
- 95853
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 79741
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53727- 92690
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 46632
- 35611
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433