Paypal - non credit card/debit card

noooob

Kysymykseni kuuluu siis näin;
mitä nämä non-credit cardit ja debit card ovat, jotka käyvät toisille maksutapoina?
Kun itellä on vain tuo Visa, niin sillä ei vissiin pysty maksamaan jos joku tahtoo non-credit cardia vai?

Sori, jos on vähän epäselvää tekstiä. :D

2

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seemann

      En varmaan osaa auttaa, mutta jotkut eivät vastaanota paypal maksuja, joissa paypaltili on perustettu ulkomaiselle luottokortille, esim visasi. Riippuu varmaan maksun vastaanottajan tilityypistä, pelkäävät jotain huijauksia. Puhun nyt jenkeistä, ne piruparat näkee mörköjä pomminvarmassa maksusuorituksessa, eivät ymmärrä mikä on esim luottokunta. Eli kun ei voida on-line tilassa saada kaikkia maksajan tietoja niin ei sitten onnistu, pöljää...Sitten tää debitcard, on vissiin amerikan versio luottokortista, jossa sulla täytyy olla rahaa tilillä, joka aina varmistetaan jokaisen maksun yhteydessä puhelimella!!! että voit käyttää luottokorttia, en näe tässä mitään hyötyä kautta järkeä, mutta nää jenkit on vähän takapajuisia, maksavat shekeillä vieläkin jne... En ole varma osasinko vastata kysymykseeni ja onko minulla kenties puurot ja vellit sekaisin, mutta tämä kirjoitus perustuu omiin kokemuksiin paypalilla ebayssa ja ameriikan kaverini visaseikkailuihin.

      • Debit card vastaa lähinnä pankkikorttia: maksut veloitetaan yksitellen suoraan pankkitililtä (eikä siis kuukausilaskuna luottotilin kautta kuten Credit card -ostokset). Niitähän saa nyt Suomestakin, esim. "Nordea Visa Debit". Se korvaa pian käytöstä pois jäävät pelkästään Suomessa kelpaavat kotimaiset pankkikortit.

        Visa Debit on sikäli kätevämpi kuin Visa Electron, että sillä voi maksaa, vaikka yhteyttä pankkiin ei juuri maksuhetkellä saataisi, koska se ei välttämättä tee katevarausta. Toistaiseksi voi kyllä olla ongelmana, että kaikki maksupäätteet eivät vielä tunnista uutta korttityyppiä. Tänään yritän maksaa uudella Visa Debit -kortillani hammaslääkärissä, mutta minulla on myös pankkikortti mukana siltä varalta, että se ei vielä kelpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe