Ouluun pitäis muuttaa työn perässä...
Mitkä asuinalueet kannattaa unohtaa asunnonhankinnassa ? Olen kuullut että Kaukovainio ainakin, mutta mitä muita alueita on syytä vältellä?
Hyvät ja huonot alueet ?
22
8007
Vastaukset
- rep
Kaukovainio kärsii vanhasta maineesta, ei taida nykyään olla samalla tavalla ongelmia. Nyrkkisääntö taitaa olla se, että sellaisia alueita missä on kaupungin vuokrataloja (esim. Tuira) tai opiskelija-asuntoja ovat rauhattomampia, pientalovaltaiset asuinalueet puolestaan rauhallisia.
- Kiku
Ei ole Kaukovaino rauhaton enää, vaikka sielläkin on paljon kaupungin vuokra-asuntoja, ei myöskään Tuira. Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että uuden asuinalueen (erit. lähiön) levottomuus laantuu n. 10v. kuluttua sen valmistumisesta. Ihmiset oppivat tuntemaan toisiaan, eivätkä enää käyttäydy yhtä välinpitämättömästi kuin täysin tuntemattomien keskellä. 70-luvun lopun ja 80-luvun alun suuren maaltamuuton aikana erityisen useat uusien alueiden asukkaista kokivat irrallisuutta ja lama sekä työttömyys entisestään lisäsivät ongelmia.
- Cookie
Oulussa spurgupaikkoja on Rajakylä, Meri-Toppila, Kaukovainio, Tuira. Nämä kannattaa unohtaa...
Oon itse asunut Tuirassa ja se on aivan järkyttävän ankeaa aluetta. Kävin siellä kouluankin sen 8 vuotta.
Rajakylä ei kaikilta osin oo paha, mutta siellä on aika paljon levottomuuksia, ainakin ravintoloiden alueella. Mulla asuu sukulaisia siellä, joten olen siellä itse aika usein, mutten muuttaisi sinne ;)
Meri-Toppila on rakennettu aika vasta, ja siellä on ollut aika paljon levottomuuksia... Ei koko Toppilassa mitään vikaa ole, olen asunut sielläkin ^^ , mutta Toppilan uusi alue, eli Meri-Toppila on aika... njoo.
Kaukovainoista en ole kuin kuullut että se on levoton paikka, ei ole henk. koht. kokemuksia.- Kiku
Koon huomioonottaen Tuira on ollut varsin rauhallinen ja hiljainen paikka jo vuosia. Ehkä poikkeuksellisia ongelmatalojakin on, mutten niistä tiedä. Keskustassa on rauhattominta.
- Tuirasta vielä
Kiku kirjoitti:
Koon huomioonottaen Tuira on ollut varsin rauhallinen ja hiljainen paikka jo vuosia. Ehkä poikkeuksellisia ongelmatalojakin on, mutten niistä tiedä. Keskustassa on rauhattominta.
Ei se Tuira mun mielestä levotonta aluetta ole,itse asun siellä.Veikkaan että joka kaupunginosassa on levotonta, mutta normaali ihminen osaa välttää ongelmatilanteita. =)
- santamuori
Tuirasta vielä kirjoitti:
Ei se Tuira mun mielestä levotonta aluetta ole,itse asun siellä.Veikkaan että joka kaupunginosassa on levotonta, mutta normaali ihminen osaa välttää ongelmatilanteita. =)
Mä oon kans ihan samaa mieltä. Asun kaukovainiolla enkä ole huomannut minkäänlaista levottomuutta tänä aikana minkä olen asunut täällä.
- elisa
löytyyhän oulusta asuinalueita joka lähtöön. et kerro, onko sinulla perhettä, haluatko kerros-, rivi-, vai omakotitaloon, ovatko harrastuksesi sellaisia, jotka saattaisivat vaikuttaa asuinpaikan valintaan?
jos olet perheellinen ja tykkäät liikkua luonnossa, metsästät jne. madekoski on ihan oikeaa maaseutua ja vain 10 km kaupungista. heikkilänkangas on uusi asuinalue ihan madekosken kyljessä, sieltä löytyy myös rivi- ja paritaloja perheellisille. karjasillalla on sukupolven vaihdos käynnissä, jos vanhan rintamamiestalon remontoiminen ihan keskustan tuntumasta kiinnostaa. sama tilanne nokelassa.
jos taas olet "juppi", perheellinen valitsee ranta-kastellin tai parkkisenrannan, perheetön keskustan, löytyn, torirannan tai raksilan.- jussi
Haussa on aluksi kolmio joko kerros- tai rivitalosta. jos tulee kauemmin viihdyttyä niin edessä lienee omakotitalon osto jostain hieman syrjemmästä, kuitenkin kohtuumatkan päästä kaupungista. Avovaimo löytyy, lapsia ei (vielä).
Liikumme erittäin paljon luonnossa sekä kesällä että talvella. Hiihtoladun läheisyys olis iso plussa...
Kiitoksia hyvistä vinkeistä!
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ? - Jooseppi
jussi kirjoitti:
Haussa on aluksi kolmio joko kerros- tai rivitalosta. jos tulee kauemmin viihdyttyä niin edessä lienee omakotitalon osto jostain hieman syrjemmästä, kuitenkin kohtuumatkan päästä kaupungista. Avovaimo löytyy, lapsia ei (vielä).
Liikumme erittäin paljon luonnossa sekä kesällä että talvella. Hiihtoladun läheisyys olis iso plussa...
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ?...HIIRONEN! Löytyy kuntopolut ja metsät ihan takapihalta, keskustaan n. 4km ja alue on kokonaan uutta. Kerrostaloja ja rivitaloja, ja vaikka osa niistä on kaupungin tai muun vuokra-asuntoja niin rauhallista on. Ainut miinus on että palveluja ei ole, ehkä se just tekeekin tästä paikasta rauhallisen. Lähimmät kaupat kilsan päässä Kaukovainiolla eli ei siltikään kaukana.
Kaakkurikin ihan hyvä mutta aika kaukana jos ei ole autoa. Tosin siellä rakennetaan paljon eli alue keskeneräistä, itse en sinne menisi. - Jaakko
jussi kirjoitti:
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ?Myllyojan tienoo (Haapalehto, Kirkkokangas, Hiukkavaara, Saarela) on tosi mukavaa ja rauhallista aluetta. Luontoa lähellä, hiihtämään pääsee kotiovelta joko Hönttämäen tai Sankivaaran laduille tahi joen jäälle. Keskustaan ei ole pitkä matka, palveluita aika hyvin lähialueella. Kannattaa tutustua ehdottomasti !
- Cookie
Jaakko kirjoitti:
Myllyojan tienoo (Haapalehto, Kirkkokangas, Hiukkavaara, Saarela) on tosi mukavaa ja rauhallista aluetta. Luontoa lähellä, hiihtämään pääsee kotiovelta joko Hönttämäen tai Sankivaaran laduille tahi joen jäälle. Keskustaan ei ole pitkä matka, palveluita aika hyvin lähialueella. Kannattaa tutustua ehdottomasti !
samaa mieltä :)
Haapalehto on kiva paikka.
Itse asun kylläkin Oulunsalossa mutta...^^ - Kaapo
jussi kirjoitti:
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ?Kaakkuri on kaukana keskustasta ja pahasti keskeneräinen. Siellä on myös paljon uusia kaupungin vuokra-asuntoja, joten levotonta voi olla tulossa?
- elisa
jussi kirjoitti:
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ?onkos asunnon oltava oulun puolella? naapurikunnissa on myös kivoja alueita, esim. kempeleen kokkokangas, löytyy rivareita, luontoa ja hiihtolatu. myöhemmin samalta alueelta voi ostaa omakotitalon. samoin kellon kiviniemi tai oulunsalon pitkäkangas ovat mukavia asuinalueita.
mutta jos siellä oulussa haluatte pysyä, niin en suosittele kaakkuria. heikkilänkangas voisi olla teille hyvä, ihan oikea maaseutu on parin kilsan päässä luontoineen ja lehmineen. - Rauhallista
jussi kirjoitti:
Mites muuten uusi Kaakkurin alue, onko sulla tietoa siitä ?Kaakkurin uusi alue on hyvin rauhallista, jos et laske melua joka kuuluu rakentamisesta =)
- Juse
Kaapo kirjoitti:
Kaakkuri on kaukana keskustasta ja pahasti keskeneräinen. Siellä on myös paljon uusia kaupungin vuokra-asuntoja, joten levotonta voi olla tulossa?
No kerropas kaapo missä uuden Kaakkurin puolella on KAUPUNGIN vuokra-asuntoja?
- Eipäs...
Jaakko kirjoitti:
Myllyojan tienoo (Haapalehto, Kirkkokangas, Hiukkavaara, Saarela) on tosi mukavaa ja rauhallista aluetta. Luontoa lähellä, hiihtämään pääsee kotiovelta joko Hönttämäen tai Sankivaaran laduille tahi joen jäälle. Keskustaan ei ole pitkä matka, palveluita aika hyvin lähialueella. Kannattaa tutustua ehdottomasti !
Saarela on melko syrjässä-niinku asuis landella.Tuntuu kun siellä käy,ettei se edes kuulu Ouluun-liikaa maalaisidylliä.Ei sekään paikka varmaan kovin kauaa rauhallisena pysy.Haapalehto taas on aika slummimainen alue-en suosittele.Mitä palveluja Saarelassa on?Ei mitään!Ne rivarit,joita siellä Ala-Saarelassa on-ne on niinku navettoja!
- Jiu
Eipäs... kirjoitti:
Saarela on melko syrjässä-niinku asuis landella.Tuntuu kun siellä käy,ettei se edes kuulu Ouluun-liikaa maalaisidylliä.Ei sekään paikka varmaan kovin kauaa rauhallisena pysy.Haapalehto taas on aika slummimainen alue-en suosittele.Mitä palveluja Saarelassa on?Ei mitään!Ne rivarit,joita siellä Ala-Saarelassa on-ne on niinku navettoja!
Olet oikeassa, ihan Saarelassa asti ei ole vielä palveluita, mutta Myllyoja on suht. lähellä ja siellä on tosi hyvät palvelut. Ehkä kannattaisi muuttaa vähän lähemmäs, esim. itse Myllyojalle, Kirkkokankaalle tai Parkkisenkankaalle.
- Leena
Hei!Itselläni kokemuksia Kaukovainiosta,Kiviniemestä,Keskustasta ja Laanilasta.Kaukovainio on tylsä ja levoton paikka,asunnot vanhoja ja saunattomia.Kiviniemi mukavan rauhallinen alue,omakotitalo aluetta,samoin Laanila,uusia taloja ja mukava on ulkoilla oulujoen varrella.Itse kuitenkin parhaiten viihtynyt keskustan tuntumassa,hyvät palvelut ja kohtuulliset vuokrat,ja uudehkoja taloja=))Ikinä en muuttais Toppilan tai Rajakylän läheisyyten,enkä tuiraan,sielläkin on tullut asuttua,rauhatonta varsinkin koskitiellä...
- Liisa
Kaukovainiolla on myös rivi- ja omakotitaloasutusta, luulisi niistä löytyvän saunaakin. Kaukovainion levottomuuskin on talokohtaista, tuskin ex-kulttuuriministeri asuisi Kaketsulla, jos se niin kamala paikka olisi.
Sinulla on ilmeisesti myös hakusalla paikat Toppila ja Meri-Toppila, Toppila on omakotitalo alue Koskelantien ja radan välissä. Meri-Toppila on uusi asuntoalue Koskelantien ja meren välissä. Meri-Toppilan asunnoista suurin osa on vuokra-asuntoja kerrostaloissa. Toppilassa taitaa olla muutama kerrostalo ja muuten se on omakotitaloaluetta, rakennettu viime vuosisadan puolenvälin paikkeilla.
Koskitien rauhattomuudesta voi olla montaa mieltä, et sitten tarkoittanut Koskitiellä Valtatietä, jossa kaikki Oulun kamalimmat räkälät ja pahamaineisimmat vuokratalot ovat?
Koskitien varressa sijaitsee muutama Oulun halutuimpia omakotitaloja. Kukapa ei haluaisi omakotitaloa joen rannalta kivenheiton päästä keskustasta?
- Oululainen
Toppila, Rajakylä ja Tuira - älä muuta.
Mutta tervetuloa jokatapauksessa :) - oululaenen
Kaukovainio ollut rauhallisin paikka tähän mennessä, lapsiperheitä asustaa meidän talossa suurimmalta osin ja yöt saapi nukkua rauhassa.
- anna
tämä oulun asuinalueiden hyvät ja huonot puolet näkyy olevan kiinnostava aihe.. täälläkin kerännyt monta kommenttia, vaikka yleensä on tosi hiljaista..
kalevan juttutuvassa sama aihe on kerännyt myös paljon vastauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628