Oikean käden hermo särky ja

minttu.com

Eli oikeassa kädessä hermosärkyä. Nytkin heräsin siihen pakottavaa oloon että kättä särkee. Valitettavasti on myös puutunut.
Kun herään on käsi puutunut ja en pysty edes pyyhkimään vessassa käynnin jälkeen kun en tunne kättä ranteesta sormiin välin.

Tätä on nyt kestänyt 3kk, välillä puutuneisuus alkaa vain siitä että vaihdan vaihteen autossa.
Hermosärky on kestänyt nyt putkeen viikon ajan.

Oikea käsi on "naksunut" ja olen luullut että siellä on vaan joku tärähdys mutta tätä on kestänyt liian kauan jo. Eilen huomasin että kun taitan sormia kohti rannettani niin ranteeni muljuu ja se on kosketeltavissa se muljahdus, on sen verran iso. Sormuksia on ole kivun takia voinut pitää 2kk. Eilen laitoin kun oltiin kylässä ja illalla otin pois niin oli sormet niin turvoksissa yht äkkiä että sormuksen painauma jäi iholle ja iho koholla sormuksen "sisäpuolelta".

Lääkärissä olen kysynyt mikä mahtaa olla mutta lääkäri toteaa vaan että anna ajan kulua, olet nuori, siis 21vuotias nainen.

Olo on ihan kuin oikeassa kädessä vetäisi suonta jatkuvaasti ja sen aikana käsi puutuu pahemman kerran. En tiedä vaikuttaako mutta mulla on jatkuva päänsärkykin ja ei ole migreenistä johtuvaa, olen kokeillut niin monia lääkkeitä siihen.

Voihan toki olla että päänsärky ja rannesärky ovat yhteistä "vikaa"? Päänsäryt tosin alkaneet jo 4v sitten, eikä vieläkään lääkärit selvitä mistä se johtuu. Vaikka minulla saattaa särkeä päätä 3VIIKKOAputkeen ja yöt menee valvoessa koska särky on illalla/öisin pahempaa! =((


Josko joku osaisi neuvoa tai antaa vinkkejä tästä eteenpäin olisin kiitollinen!
Hieman positiivisia kannanottojakin olen vailla! :/

Kiitos.

8

14520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spelttityttö

      Sun täytyy mennä lääkärille. Aloita vaikka fysiatrista. Yksityiselle täytyy mennä, koska eivät näköjään terveyskeskuksessa juur ole sun vaivoista kiinnostuneet.

      Sulla voi olla se rannekanavaoireyhtymä.

      Päänsärky voi johtua mistä vaan, mutta sinuna aloittaisin fysiatrista.

      http://www.fysiatria.net/Fysiatri.html

    • gvhb

      sama juttu mulla! kättä särkee koko aja pään leikkauksen jälkeen. sain siihen lääkkeitä mutta ne huimaa kauheasti. särkyä kestänyt jo putkeen 11 kk eikä hellittänyt vieläkään.. yölläkin särkee..olisikin jokin hyvä apu.

      • minttu.com

        Ja otettiin röntgen ja labroja. Vielä ei ole tulokset tulleet mutta lääkäri sanoi että joko alkava reuma tai rannekanavaoireyhtymä...

        huokaus. tarjosi tulehduskipulääkettä tablettina mutta kieltäydyin koska olen kokeillut ja seuraavana aamuna on ollut kahta kauheampi kipu ranteessa. sain kumminkin flector nimisen tulehduskipulääkelaastaria.. ja pakko myöntää että tänä aamuna sain pyyhittyä vessassa ilman itkuja (oikea käsi kipeä, ja olen oikeakätinen)
        ja sain puettuakin ilman itkuja. Josko tää pikkuhiljaa helpottaa. Huomenna kuulemaan tuloksia. Jännittää!


      • santo
        minttu.com kirjoitti:

        Ja otettiin röntgen ja labroja. Vielä ei ole tulokset tulleet mutta lääkäri sanoi että joko alkava reuma tai rannekanavaoireyhtymä...

        huokaus. tarjosi tulehduskipulääkettä tablettina mutta kieltäydyin koska olen kokeillut ja seuraavana aamuna on ollut kahta kauheampi kipu ranteessa. sain kumminkin flector nimisen tulehduskipulääkelaastaria.. ja pakko myöntää että tänä aamuna sain pyyhittyä vessassa ilman itkuja (oikea käsi kipeä, ja olen oikeakätinen)
        ja sain puettuakin ilman itkuja. Josko tää pikkuhiljaa helpottaa. Huomenna kuulemaan tuloksia. Jännittää!

        Hei!MULLA sama ongelma jatkuvana kroonisena ongelmana myös:( en tiedä mistä johtuu.Luulen että osittain oman fyysinen ja raskas työ ja työasennot.Mulla kanssa päänsärkyä ja käsien puutumista ilmenee samaan aikaan-hermostosärkyä todennäköisesti.Laajalle alueelle vaikuttaa.Niskat ja hartiaseudun lihakset paskana eikä varaa hierojalle,ehkä 1 kerran mutta ei se mitään hyödytä ko tarttis useamman kerran mennä.Ranteissa särkyä ja hermosärky on yhteydessä mulla niska-hartiaseudusta aina ranteisiin saakka koko käsivarren lihaksistossa.Ranteissa sellanen olo ajoittain että sisällä olisi "painetta" ja ne turpoaa.On otetettu kuvat mutta ei niissä sanota kuulemma mitään,mutta en tiedä...köyhää ei hoideta kunnolla ja yksityiselle ei varaa.Toisaalta mietien että kai yksityislääkäri sanoo mitä vaan mitä asiakas tahtoo kuulla kunhan hinnoista sovitaan....et silleen.


      • Anonyymi
        minttu.com kirjoitti:

        Ja otettiin röntgen ja labroja. Vielä ei ole tulokset tulleet mutta lääkäri sanoi että joko alkava reuma tai rannekanavaoireyhtymä...

        huokaus. tarjosi tulehduskipulääkettä tablettina mutta kieltäydyin koska olen kokeillut ja seuraavana aamuna on ollut kahta kauheampi kipu ranteessa. sain kumminkin flector nimisen tulehduskipulääkelaastaria.. ja pakko myöntää että tänä aamuna sain pyyhittyä vessassa ilman itkuja (oikea käsi kipeä, ja olen oikeakätinen)
        ja sain puettuakin ilman itkuja. Josko tää pikkuhiljaa helpottaa. Huomenna kuulemaan tuloksia. Jännittää!

        Hei. Mitäs lääkäri sanoi??


    • terveys 2

      Hei!
      Mulla sama ongelma.
      Aloitin Lisiprilin ja on ollut oikean kären särkyä,
      joka säteilee myös selkään.
      En voi öisin edes nukkua, kun ei tiedä et miten käden pitäisi olla, että ei särje.
      Kaksi Buranaa vain auttaa.
      Puolitan Lisiprilin nyt ja kokeilen, josko helpottaisi.
      Saa nähdä.

    • Nellee

      Täällä myös, otin lämpötyynyn käyttöön yöksi on vieressä tyynyn päällä ja oikea käsi siihen vähä ylöspäin.
      Lopen lääkkeet ja olen saanut nukuttua.
      Lääkärit ei muuta kun buranaa ja tulehduslääkkeitä.

      • Nellee

        Lopetin lääkkeet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe