Venemestarissa asennetiin moottoritilan sammutinta
ja ymmärrän, että se olisi uusi pakollinen varuste
titääkö kukaan asiasta ja mihin ao homma perustuu
yli 120 kw koneisiin moottoritilan sammutin.???
Moottoritilan palonsammutin
5
1051
Vastaukset
että olisi pakollinen. Kannattaa asentaa kyllä jo turvallisuuden takia ja lisäksi laite on tavallaan "ilmainen" koska yleensä vakuutusyhtiöt myöntävät siitä lisäalennusta. Mitä kalliimpi vakuutus sen nopeammin se maksaa itsensä.
Itsellä ollut aina vaikka nykyään on diesel, niin sielläkin on. Pienimmillään, helpoinmillaan se on automaatti pullo mistä kuumuus avaa lasiventtiilin.- kjjnasfdljusd
Tuolta suomenherroin veneilymääräilysivustoilta löytyy direktiivitekstiä. Sitähän ei sitten tiedä edes Koistisen labradorinnoutaja jotta milloin tuo sama asia sanotaan tämän maan lakikirjassa.
http://veps.fma.fi/portal/page/portal/veneily/rakenne_varusteet/huvivenedirektiivi/ESR/5.6_palontorjunta- JRxxx
...sillä käsittääkseni Suomi on EU:hun liittyessään sitoutunut myös direktiivien voimaansaattoon => direktiivit ovat periaatteessa pätevää lainsäädäntöä Suomessakin ihan suoraan :)
- ole suoraan
JRxxx kirjoitti:
...sillä käsittääkseni Suomi on EU:hun liittyessään sitoutunut myös direktiivien voimaansaattoon => direktiivit ovat periaatteessa pätevää lainsäädäntöä Suomessakin ihan suoraan :)
EU Asetus on saman tien voimassa jäsenmaissa, EU Direktiivi on voimassa vasta siinä vaiheessa kun se on jäsenmaassa ratifioitu
- sea-fire
On näköjään isommissa uusissa paateissa ollut vakiovarusteena parisen vuotta, eikä asiasta ole sen kummenpaa mainintaa lisävarusteluetteloissa, eli vaikuttaisi siltä että veistämöt noudattaa jotain direktiiviä asentaessaan vapaaehtoisesti laitteen moottoritilaan. ..Muuten tuota laitetta ei kuitenkaan tarvitse tarkastusleimata vuosittain kuten nämä lainkirjaimen täyttävät, tositilanteessa lähes mitään tekemättömät, käsisammuttimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437