APUA HUUTOON ????????

V Ä S Y N Y T Ä I P P Ä

heippa kaikille!!! meillä kolmas vauva tulokas jolla on todennäköisesti vatsavaivoja tai jotain... ;-(( kurjaa,kun ei tiedä vauvan itkun syytä.....olen vaihtanut tuttelista nan maitoon ja vaihdoin cuplattoman distafyliin ja mikään ei tuntunut sopivan...hän on siis kuukauden vanha ja itku alkaa illemmalla yleensä 18:00 jälkeen ja jatkuu 22-23:00 asti...ulos saattaa vaunuihin nukkua aikaisemmin...vain sylissä hyvä olla kun kävelen..en siis saa istahtaa vaan olla täytyy liikkeessä ;-))...sisällä vaunutkaan ei käy vaikka kuinka hyssyttelisi......nyt hain pari päivää sitten luontaistuoteliikkeestä maitohappobakteereja ja siellä neuvoivat koettaa lopettaa devitol tipat,koska niistä voi tulla vatsavaivoja,joten otin sieltä kokeeksi kalamaksaöljytapletteja vauvoille tarkoittetuja...nyt tuntuisi että hiukan on kivut hellittänyt ja huuto jäänyt vähemmälle...ei siis putkeen huudeta enää monta tuntia....päivällä nukutaan vain ulkona ja hyvin,mutta eilenkin ei suostu nuukkumaan yö unille kuin syliin kapaloon ja 2 tunnin kävelyhyssyttelyn jälkeen ;-))...tässä muuten mitään,mutta meillä mies viikot poissa työnsä puolesta ja olen yksin ja pitäisi näiden 2v ja 4v saada nukkua ja hek'ään ei suostu nukkumaan kuin minun viereeni ja minun täytyy olla niiden vieressä ;-(( olepa siinä vieressä kun pikkunen huutaa heti kun yritän olla paikoillaan ;-))...tuntuu vaan niin turhalta ja toivottomalta kun ei tiedä mikä on pielessä ja miten pikkuista voi auttaa.....tiedän että helpottaa 2 kuukauden päästä,mutta noiden vanhempien sisarusten puolesta harmittaa,kun eivät saa kunnon yö unia ;-))...ai niin tuntuu jännältä kun yöt vauvalla menee hyvin ...herää 2 kertaa syömään ja kun saan syötettyä ja röyhytettyä,niin laitan takaisin vaunuihin (niin ei siis nuku pinnasängyssä,vaan vain vaunuissa kapalossa),niin hän nukahtaa rauhassa itekseen uudestaan ja ei tarvitse yöllä onneksi hyssytellä sylissä uudestaan uneen...tuntuu aika jännältä,että se hyssyttely tarvitaan vaan siihen iltaan ja yö unille menoon ?????

Kiitoksia kovasti kaikille vastanneille jo etukäteen ;-))

21

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutteli Omneo...

      ...merkkistä maitoa (myydään vain jauheena). Meillä auttoi heti. Myöhemmin n.4kk iässä annoin Semperin valmistamaa korviketta. Sekään ei aiheuttanut mahavaivoja, mutta varmaankin tuo ikäkin jo siinä vaiheessa oli apuna. Tuttelista ja Nan-maidosta tuli maha kipeeksi ja sitä huutoa ei ole todellakaan ikävä.

      • Omneo Mamma

        Meillä kahdella lapsella sama juttu, vain omneo käy. Kaikki muut missä maitoa (vauvajugurtit, vellit, puurot, kaikki!) huudattaa. Esikoisen vatsa kesti 7-kuisena vasta tavallista korviketta.

        Mutta luojalle kiitos Omneosta. ;)


      • Isä2008
        Omneo Mamma kirjoitti:

        Meillä kahdella lapsella sama juttu, vain omneo käy. Kaikki muut missä maitoa (vauvajugurtit, vellit, puurot, kaikki!) huudattaa. Esikoisen vatsa kesti 7-kuisena vasta tavallista korviketta.

        Mutta luojalle kiitos Omneosta. ;)

        selma tuota voisi koittaa onko siinä ikä rajotusta ``?


    • nimetön...

      Tosiaan toi tutteli omneo on oikeen suunniteltu vatsavaivasille, että sitä ainaki vois koittaa. ennen sitä myytiin vaan apteekissa, nyt jo vuoden, pari ollu ihan ruoka-kaupoissa. Sithän monet sanoo, että luontaistuotekauoan dds-junior maitohappobakteerit ois joillaki auttanu.

      Tosta kalanmaksaöljystä, nykyään sitä ei suositella lapsille, ku nimenomaan maksaan varastoituu kaikki raskasmetallit, jota nykyään on kaloissa paljon. Parempi ois kalaöljy. Ja sittenhän on muitakin d-vitamiinivalmisteita jekovit, ja dee-tipat, jotka on vesipohjasia, jos öljypohjasista oireita.

      Pystytkö tekemään vauvan turvakaukalosta keinun? paksulla köydellä kattoon roikkumaan. Helpottaa jonkun verran. tai sellanen vauvojen riippumatto.

    • neuvo

      Voi kuullostaa oudolta, mutta miedän pojan koliikkiin auttoi vyöhyketerapia.Itse en tätä uskonut ennen kuin kokeilin, mutta apu tuli suht nopeasti.

      • joilleki

        oikein itkuisille vauvoille auttaa, että äitiä hoidetaan vyöhyketerapiassa. Kun väitetään, että äidin ja vauvan välillä on niin suuri yhteys.


    • äippä_82

      Kuulostaa ihan pilkulleen samalta kuin meillä.
      täälläkin kokeiltu cuplatonit ja sun muut tökötit.
      lääkärintarkastuksessa lääkäri sanoi että vauvoilla on just tässä iässä joku itkukausi, ei kaikilla.
      tiedän että on raastavaa kuunnella huutoa mutta lohdukkeeksi että täällä on ainakin yksi joka taistelee saman asian kanssa kuin sinä. koitetaan vaan jaksaa, kyllä se loppuu pian!
      meillä joskus rauhoittuu siihen kun laittaa vesihanan päälle ja on siis siinä vieressä vauvan kanssa.

      • ilmu17

        tyttö on on 4vkoa ja huutaa illat ja joskus pitkälle yöhönkin!
        Noita disflatyl tippoja ollaan kokeiltu, nyt kokeillaan olla ilman jos se vaikuttaisi (?).
        Meillä on ihan sama juttu että vesihanan ääneen rauhoittuu melkeinpä heti! Että keittiössä saa sitten illat viettää hanan ääressä :D
        Korviketta syödään, nan merkkiä, en tiedä sitten pitäisikö kokeilla jotain toista merkkiä jossei tämä tästä helpotu :s


      • rintaa neljä viikkoa vanhalle
        ilmu17 kirjoitti:

        tyttö on on 4vkoa ja huutaa illat ja joskus pitkälle yöhönkin!
        Noita disflatyl tippoja ollaan kokeiltu, nyt kokeillaan olla ilman jos se vaikuttaisi (?).
        Meillä on ihan sama juttu että vesihanan ääneen rauhoittuu melkeinpä heti! Että keittiössä saa sitten illat viettää hanan ääressä :D
        Korviketta syödään, nan merkkiä, en tiedä sitten pitäisikö kokeilla jotain toista merkkiä jossei tämä tästä helpotu :s

        jos vain maitoa tulee. meidän muksu on nyt 2kk ja saanut vain rintaa. Pakkaseen on pumpattu ja sieltä tarvittaessa sulatellaan, jos vaikka äippä lähtee shoppailee ja isä jää koti mieheksi


    • maitoallergiaa?

      Meillä poika huusi ensimmäiset 3kk, ennenkuin suolioireinen maitoallergia diagnosoitiin. Kaikki mahdolliset keinot kokeilin, mutta vasta korvikkeen vaihto apteekin erityiskorvikkeeseen toi avun nopeasti (n. kolmessa päivässä)! Osta kokeeksi apteekista esim. purkki Almiron peptiä, ja koita onko siitä hyötyä. Kallista on, mutta jos sillä tavoin allergia selviää, on se sen arvoista. Diagnoosin allergiasta tekee tietysti lääkäri, se onkin sitten seuraava osoite jos erityiskorvike tuntuu auttavan.

    • aiti 67

      Vauvasi nukkuu yot hyvin, joten isommatkin lapsesi voivat nukkua.

      Iltaan ajoittuvan itkun syyna voi olla laheisyyden tarve, joillakin vauvoilla se on suurempi kuin toisilla. Vauvasi on kuitenkin viela kovin pieni ja kaipaa alati aidin sylia.

      Olisiko mahdollista nukkua perhepedissa, kaikki yhdessa?

      Ilmavaivalaakkeista ei ole apua, niiden tarkoitus on lahinna rauhoittaa vauvan vanhempien mielta.

      Valitse hyvin vaaleasavyinen tuttipullo, rauhallisella kuviolla, mielellaan koliikkipullo.
      Imeta hamarassa huoneessa tai kynttilanvalossa.
      Pue vauva lampimasti, kiinnita huomiota erityisesti mahanalueeseen.

      Tassa ketjussa mainittu vesijohtoveden lorinan rauhoittava vaikutus on totta. Helpommalla paasee jos ostaa pienen vesiputous- tai suihkulahdekoristeen, joka toimiin vedella ja sijoittaa sen makuupaikan viereen.

    • MillA--86

      Moikka. Ajattelin kysyä aiheeseen liittyvää.Olen 3kk raskaana ja se oli vahinko.anyway,mut mietin että onko koliikki periytyvää.itselläni oli pienenä koliikki joka varmaa johtu siitä että olin keskonen.ja voin kuvitella miten inhottavaa se voi olla. Pelkään,että lapselleni tulisi koliikki. Ja kun luonteeltani olen aina ollut aika kärsimätön ja helposti hermostuva.joten miten reagoisin sillon jos tällainen ilmenee lapselleni. Minun tunteeni on hyvin ailahtelevat välillä ja saatan masentua ilman syytäkin joskus.Loppujenlopuksi olen jännitystä täynnä kun saan lapsen,enkä olis uskonu,että musta vielä äitiä moneen vuoteen tulee.En ole ollut paljon lapsien kanssa tekemistä,joten ei ole hirveesti hajua lapsenhoidosta...pelottaa synnytyski ihan kaameesti ku ole aika pienikokoinen ja hoikka tyttö.
      miten yleisesti jaksat koliikkivauvan kanssa ja missävälissä ehdit nukkua? olen aina ollut kauhea unikeko joten pelkään tottua siihen vähäiseen unirytmiin ja jos olen tosi väsyny,se myös näkyy mussa pahantuulisena.minulla on mies,joka on kans vähän yllättyny lapsestamme.

      • ...............

        Koliikki siis ei ole periytyvää tietääkseni...ei meillä ainakaan nuo 2 ensimmäistä poikaa ollut koliikkisia...itsekin olen todella äkkipikainen ja vilkas luonteinen,mutta ei sillä pitäisi olla vaikutusta...vaikka nyt sanoitkin,että raskautesi on vahinko ja sinulla ei ole kokemusta lapsista...niin voin lohduttaa,että sinä kasvat raskauden aikana äidiksi ja ei voi olla ihanampaa kun saat vauvan syliisi,niin kaikki muut jää ajatuksissa ja elämässä toiseksi..on se vaan ihanaa kun saa pienen käärön syliinsä....synnytystä kannattaa ajatella heti,että kyllä se nyt sattuu,mutta onneksi se on tilapäinen kipu.minulla eka synnytys todella vaikea ja sain todella kammon,mutta kyllä vaan uskalsin 2 poikaa vielä hakea....asennoiduin vaan että tiedän että sattuu vähän aikaa,mutta kyllä se sitten kannattaakin ;-))
        ja voimia saa aina nainen jostain vaikka rankkaa onkin...ainoa huoli että voisi vauvaa auttaa jotenkin ....


      • VÄSYNYT ÄIPPÄ

        Niin iti vielä sanoa,että en nyt tarkoittanut,että olisi tietty aina helppoa,kun vauvelit on pieniä,mutta tosiaan aina sitä jostain voimia saa ja onhan sinulla mies apuna....Kyllä siinä molemmat lämpenette,kun saatte pikku nyytin syliinne...Minä itseasiassa olen ystävieni muutamaa tapausta seurannut,kun minulla siis on kanssa parikin tuttavaa,kun heille kävi ns. "vahinko" ja eivät oikeastaan tykänneet lapsista /vauvoista saati että ois ees koskaan nähnyt esim.miten vaippa ees vaihdetaan ja kun he sitten vauvan saivat...niin enpä ole sen äidillisempiä äitejä nähnyt ;-))...
        Kävin muuten tänään vauvan kanssa koliikkihieronnassa ja kyllä se sieltä jalkapohjasta todennäköisesti itkujen syy löytyi...Kun hieroja hieroi vasenta jalkapohjaa..niin vauva alkoi kovastikin itkeä ja hetken kuluttua kuulin itsekin kun hänen vatsassaan alkoi niinkuin vesi solista,että tavara lähti liikkeelle....on se vaan metkaa kuinka nämä todella voivat olla avuksi...myönnän etten itsekään ollut kovin luottavainen,mutta nyt kun menin ja itse näin tapahtuman,niin kyllä voi vaan ihmetellä ;-))....ainakin sen jälkeen vauva nukkui liki 4½ tuntia...tosin ei kait siitä nyt heti täysin itkuitta pääse,mutta parempaan päin toivottavasti ;-))


    • tätä

      autossa lapsen vaivat helpottavat kummisti kun auton tärinä helpottaa lapsen oloa. ja mukavaa tekemistä illalla lähteä vaikka ajelemaan.

      • auttoi

        Tyttö on jo 1v2kk, mutta jonkun verran itki/kitisi ihan pienenä. Päiväunet ei onnistunut kuin turvakaukalossa, jos oli mahakipuja, hieroin ja ns. kakitin sitä. Siis kuin olisin mitannut kuumetta, niin alkoi kakka tulemaan. Se kyllä helpotti oloa ja joskus tein niin parikin kertaa viikossa. Tyttö ja muu perhe onnellisia, koska huuto loppui. Yhdessä vaiheessa meillä oli sit käytössä koliikki-keinu, se oli kans hyvä..siinä saattoi nukkua pitkäkin unet, kun en raaskinut nostaa pois, ettei vaan heräis. Ja yks neuvo olis vielä..jos vauva tarpeeksi iso, niin laittakaa suppo. Se vie kivun pois, ja kaikilla on helpompi olla.

        Ite vanhemmalla pojalla kokeilin cuplatonia, se lisäsi vaan ilmavaivoja. Koliikkipullo saattoi ehkä vähän auttaa. Tutteli ei käynyt pojalle, nan oli hyvä. Tytöllä taas nan ja semper.. ne pitää vaan kokeilla. Ja d-vitamiinit jätin molemmilta pois, vaikka oli vesipohjaisia, niin silti. Ei ne siihen kuole.

        Voimia sinne ja toivottavasti itkut pian loppuu.


    • kokemuksiani

      Varmaan jo joku maininnutkin nämä ja saatat nämä jo tietää, mutta meillä auttoi:
      - kylpy ja kevyt hieronta öljyllä (hieroa nyt voi ilman kylpyäkin)
      - kevyt jalkajumppa (jalat viedään masun päälle)
      - hetki masullaan
      - kunnon röyhtäyttelyt
      - relatipat ainakin jonkun verran

      Meillä sit itkut helpotti joskus 4 kk:n jälkeen. En ois ikinä uskonu tuon päivän tulevan, mutta nyt on iloinen, yönsä hyvin nukkuva ja tyytyväinen vauva. Itsekin olin vauvan kanssa käytännössä yksin, joten ymmärrän tilanteesi. Saatko ketään avuksesi?

    • kauniit-kynnet

      Meillä alkoi kans tuo huuto tasan klo 18 ja loppui klo 22.

      Ajatella kui yvä aika sinänsä tuo hooto. Joillakin kuitenkin huutaa keskellä yötä aamuun asti.

      Juu, mutta eihän tuo asiaa auta kun pahamieli pikkusen takia.

      Meillä ei uttanutkantelu, ei erimaidot, ei mikään. Kaikkea kokeiltiin. Lopulta kun poika li 3kk koitettiin lopettaa hyssyttely. Anntiin pojan huutaa sitterisä (kuulostaa tosi kylmältä). Sitä vain oli valmis kokeileen sitäkin.

      Poika uusi pari iltaa ja lopetti siihen.

      Huuto aloi taas parin viikon kuluttua. Nuvolasta joku sanoikin, että huuto voi jäädä päälle. Huudatimme taas ja jälleen selvisimme voittajina :)
      Teilläkin varmaan tuo pian loppuu kun osoittaa jo hellittämisen merkkejä.

      • kokeilemaan

        biolatte babya tai dds junioria masuvaivoihin.


    • ihan tähän

      mut kun olit raskaana mikset opettanu vanhempia lapsia omiin sänkyihin nukkumaan? eikö olisi kivempi nukkua vauvan kanssa lapsivuodeaika mieluummin tai helpompi ottaa syöttämään. kärsivällisyyttä toivon silti ja että itku vähenis =)

      • koliiki

        sitä että tulee kaasua jota ei saa piereskeltyä pois.Eräs insinööri mittasi lapselta kuumeen kuulakärkikynän kärkiosalla ja kaasut suhisi pois ja huuto loppui.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe