Olen epäillyt laktoosi-intoleranssia. Muutama vuosi sitten se tutkittiin ja ei muka ollut.
Pierettää kuitenkin jatkuvasti niin että perse on kipeänä vaikka sitä voitelee Bepantenilla tai millä.
Olen käyttänyt vähä laktoosisia tai laktoosittomia tuotteita monta viikkoa eikä pieretys helpota.
Mikähän vaivannee?
Joskus kunnon paukkujen jälkeen olen miettinyt että olenko pieremisen jälkeen painavampi kuin pierun ollessa sisällä. Onhan biokaasu kai ilmaa keveämpää.
Pierettää
10
3326
Vastaukset
- niin ei ole.
"Olen epäillyt laktoosi-intoleranssia. Muutama vuosi sitten se tutkittiin ja ei muka ollut."
"Olen käyttänyt vähä laktoosisia tai laktoosittomia tuotteita monta viikkoa eikä pieretys helpota."
No niin. Sut tutkittiin, ja ei "muka ollut" laktoosi-intoleranssia. Nyt siitä huolimatta olet jo pari viikkoa käyttänyt laktoosittomia tuotteita, eikä sillä ole mitään vaikutusta. Sulla ei siis todellakaan ole laktoosi-intoleranssia. Muutkin kuin laktoosi-intolerantikot pieree. - käyttää
maitohappobakteereja. Tuttavalleni ne auttavat. Hän käyttää myös Gefilus-piimää ruokajuomana.
- limppari syynä?
Joskus pieretti minuakin niin paljon että menin asiasta lääkäriin (noloa). Epäilin että minulla jotain pahasti vialla, kun ei meinannut tulla loppua, hehhehheh.
Lääkäri sanoi että kyllä se varmaan ruokavaliosta johtuu, enkä meinannut häntä uskoa,
söin kuten olin aina syönyt.
Jossain vaiheessa jätin kuitenkin appelsiinilimpparin pois, jota olin juonut päivittäin muutaman lasillisen. Ja kävikin ilmi että vatsani oli herkistynyt light-tuotteille ja niihin sisältämiin aspartaameihin ja mitä sitten sisältävätkään. Enään en pysty syömään mitään light-herkkuja ettei ongelma palaisi..- Omark
Mielestäni ihmisten pitäisi luottaa enemmän omiin kokemuksiin kuin vain asiantuntija-arvioihin. Kyllähän vatsavaivoille löytyy lukuisia muitakin syitä kuin laktoosi-intoleranssi!
Laktoosi ole maidon ainoa oireita antava ainesosa: laktoosi-ibntoleranssissa syynä on maitosokeri, jolloin laktoosin välttäminen riittää. Sen sijaan maitoallergiassa syynä on maitoproteiini, jolloin maitoa on vältettävä kokonaan. Ymmärtääkseni allergiatkin voivat ilmetä vatsaoirein.
Kun suolisto kerran oireilee, niin voihan syynä olla muutakin kuin maito. Keliakia?
Voit pitää päiväkirjaa siitä, mitä syöt, ja mitä oireita ilmenee. Ehkä löytyy jokin selkeästi oireita antava tekijä, kuten edellisen kirjoittajan makeutusaineet. Samoin saatta löytyä joku suolistolle hyvää tekevä elintarvike. - joskus voivat.... aiheuttaa
Omark kirjoitti:
Mielestäni ihmisten pitäisi luottaa enemmän omiin kokemuksiin kuin vain asiantuntija-arvioihin. Kyllähän vatsavaivoille löytyy lukuisia muitakin syitä kuin laktoosi-intoleranssi!
Laktoosi ole maidon ainoa oireita antava ainesosa: laktoosi-ibntoleranssissa syynä on maitosokeri, jolloin laktoosin välttäminen riittää. Sen sijaan maitoallergiassa syynä on maitoproteiini, jolloin maitoa on vältettävä kokonaan. Ymmärtääkseni allergiatkin voivat ilmetä vatsaoirein.
Kun suolisto kerran oireilee, niin voihan syynä olla muutakin kuin maito. Keliakia?
Voit pitää päiväkirjaa siitä, mitä syöt, ja mitä oireita ilmenee. Ehkä löytyy jokin selkeästi oireita antava tekijä, kuten edellisen kirjoittajan makeutusaineet. Samoin saatta löytyä joku suolistolle hyvää tekevä elintarvike.Heips
Joskus syynä voivat olla hiilihydraatit. Itselläni vatsa kurisi ja oli ilmavaivoja tosi paljon. Vatsaa turvotti kamalasti. Jätin kahvia vähemmälle, ja olin itseasiassa puolitoista vuotta ilman kahvia. Lopetin leivän syönnin kokonaan, samoin perunan ja riisin. Kun söin muutaman viikon pelkästään kasviksia ja rasvaa vatsa rauhoittui. Lisätietoa voi asiasta hakea www.karppaus.fi sivuilta. En kuitenkaan suosittele pitkään moista kuuria. Tosin kun itse olen myöhemmin syönyt perunaa (työpaikka ruokalassa ei ole vaihtoehtoina ateriaa ilman perunaa) ovat vatsavaivat palanneet, joskaan eivät niin voimakkaina.
- poissa...o
voi olla pahasta viljatuotteet ja sokeri.
- aiheutuu ilmavaivoja
Sinulla voi mahdolisesti olla keliakia tai ärtynyt paksusuoli. Molemmat voivat aiheuttaa ilmavaivoja.
Keliakiasta saat otatettua pikatestin menemällä lääkäriin. Pikatesti on verikoe ja tulos tulee muutamassa minuutissa.
Ärtynyt paksusuoli eli colon irritabile on seurausta esimerkiksi stressistä tai epäsäännöllisistä elämäntavoista. Siihen auttaa esimerkiksi stressin (jos on) poistaminen ja oikea ruokavalio. - flatus
jatkuva pierettys
- älä syö nauloja
Päiväkirjan pitäminen syömisistä voisi auttaa. Monesti me ihmiset syödään liikaa ja jatkuvasti, jolloin vatsa ei saa lepoa. Kokeile olla syömättä viljatuotteita (leipiä, pullaa) kaksi viikkoa tai mielellään pidempäänkin. Jos oireet vähenee niin voit kokeilla syödä esim kauraleipää. Jos ei tule oireita niin kokeilet sitten ruisleipää jne.
Jos itse syön sopimatonta ruokaa niin vatsani oireilee helposti viikon jälkikäteen. Eli ei kannata olla liian kiireinen tai hätäinen näissä ruokakokeiluissa. Tiedän monta ihmistä, joilla ei ole keliakiaa mutta leipätuotteiden vähentäminen on helpottanut vatsaoireita. - viljaton täällä
Viljat tai maitotuotteet pois 4-6 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.
Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.
Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.
D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.
C-vitamiinin virallinen suositus/saanti estää keripukin, eikä näinollen riitä luustolle ja verisuoniterveydelle jne...
C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 100µg / vrk
Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
http://www.katsomo.fi/?progId=140659
Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/
D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218401Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771349
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2831315- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331040Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968