Millaisia kokemuksia Volvo 960:sta vuosimallista -94 eteenpäin?
Kokemuksia Volvo 960
21
6023
Vastaukset
- leena
vikoja piisaa jatkuvasti ,kyllä kannattaa ostaa mersu johtotähti
- 240
Mitä vikoja on ollut?
- 960 2.5 Aut. -95
Eli otsikon mukaisesta laitteesta on kokemuksia parin vuoden ja reilun 100Mm:n matkalta.
Itse pidin autosta kovasti: Tarjoaa todella hyvää kyytiä (toimiva alusta, hyvät tilat ja todella hiljainen) ja suorituskykykin on riittävä tuolla pienemmällikin koneella vaikka eihän tuo mikään raketti ole. Ja ainakin omaan silmään todella hienon näköinen etenkin mustana ja 16-17" aluilla varustettuna, toki kaikkihan eivät tuosta ulkonäöstä pidä. Vikojakaan ei tuossa ollut, tosin eihän sitä nyt alle 2 vuotta vanhassa saa vikoja juuri ollakaan. Kulutus ei ole aivan pienimmästä päästä, mutta ei se mikään mahdotonkaan ole, kaupungissa päälle ja maantiellä alle 10L/100km.
Ps. Ihan tulee haikea mieli muistellessa tuota pitkittäissuuntaisen rivikutosen ja takavedon yhdistelmää :)- Jari86
Isällä on 3-litrainen 960 3.0 vuosimallia -96, ja kyllä se on auto isolla a:lla. 16-tuumaiset alut ja tummansininen metalliväri, tyylikäs! Varusteita piisaa aut. ilmastoinnista kuuden levyn CD-vaihtajaan. Moottori on todella hieno käyntiääneltään ja tehoakin riittää 204 hv :-) Tilaa riittää hyvin jopa viidelle. 960 on viimeisiä aitoja Volvoja...
- 900
Jari86 kirjoitti:
Isällä on 3-litrainen 960 3.0 vuosimallia -96, ja kyllä se on auto isolla a:lla. 16-tuumaiset alut ja tummansininen metalliväri, tyylikäs! Varusteita piisaa aut. ilmastoinnista kuuden levyn CD-vaihtajaan. Moottori on todella hieno käyntiääneltään ja tehoakin riittää 204 hv :-) Tilaa riittää hyvin jopa viidelle. 960 on viimeisiä aitoja Volvoja...
960 on kyllä koriltaan ruotsalainen, mutta mitenkähän on koneen laita, taitaa olla ranskalais-yhteistyöprojekti?
Sensijaan 940 on viimeinen ruotsalaisVolvo jota sai 98-vuoteen saakka..sen rautalohkokone on kaikkien aikojen kestävimpiä moottoreita,ja matalapaineturpo on mielyttävä ajettava.
Kori ei tunnu ruostuvan ollenkaan..luulen että näitä legendaalisia pelejä nähdään kulttiautoina ajossa vielä 20-vuoden päästä! - T5
900 kirjoitti:
960 on kyllä koriltaan ruotsalainen, mutta mitenkähän on koneen laita, taitaa olla ranskalais-yhteistyöprojekti?
Sensijaan 940 on viimeinen ruotsalaisVolvo jota sai 98-vuoteen saakka..sen rautalohkokone on kaikkien aikojen kestävimpiä moottoreita,ja matalapaineturpo on mielyttävä ajettava.
Kori ei tunnu ruostuvan ollenkaan..luulen että näitä legendaalisia pelejä nähdään kulttiautoina ajossa vielä 20-vuoden päästä!kone mikään rankalaisprojekti.
- kasiainen
T5 kirjoitti:
kone mikään rankalaisprojekti.
Se kone sitten on jos ei tuo Peugeot ryhmän kolmonen?
- VarmaSorsa
kasiainen kirjoitti:
Se kone sitten on jos ei tuo Peugeot ryhmän kolmonen?
Jessus mutta porukat sekottaa koiran ja kissan vielä tässäkin asiassa. 960:ssä ja S/V90:ssä on suora kutonen joka kehitettiin 90-luvun alussa ja jonka jatketta käytetään myös nykyisessä S80:ssä. Sama moduulimoottori on myös 5-sylinterisenä 850-S/V70-S80 malleissa ja 4-sylinterisenä S/V40 sarjassa. Jotenka taka- tai etuveto ei rajaa moottorin käyttöä mitenkään! Että melkoisen monikäyttöinen mylly se on ja varmasti yhtä kestävä kuin B2XX-moottorit.
- T5
VarmaSorsa kirjoitti:
Jessus mutta porukat sekottaa koiran ja kissan vielä tässäkin asiassa. 960:ssä ja S/V90:ssä on suora kutonen joka kehitettiin 90-luvun alussa ja jonka jatketta käytetään myös nykyisessä S80:ssä. Sama moduulimoottori on myös 5-sylinterisenä 850-S/V70-S80 malleissa ja 4-sylinterisenä S/V40 sarjassa. Jotenka taka- tai etuveto ei rajaa moottorin käyttöä mitenkään! Että melkoisen monikäyttöinen mylly se on ja varmasti yhtä kestävä kuin B2XX-moottorit.
asiaa, eikä mutua.
- C900
Firmassamme oli juuri samanlainen Volvo , jolla kuski kuljetti väkeä ympäri Suomea. Kun se vaihdettiin S80:een, sillä oli takana 275tkm. Autonkuljettaja oli kirjannut koko vikahistorian ylös : Käsijarruvaijeri jumissa.
Ei nykyisin enää osata tehdä tuollaisia autoja. - kasiainen
VarmaSorsa kirjoitti:
Jessus mutta porukat sekottaa koiran ja kissan vielä tässäkin asiassa. 960:ssä ja S/V90:ssä on suora kutonen joka kehitettiin 90-luvun alussa ja jonka jatketta käytetään myös nykyisessä S80:ssä. Sama moduulimoottori on myös 5-sylinterisenä 850-S/V70-S80 malleissa ja 4-sylinterisenä S/V40 sarjassa. Jotenka taka- tai etuveto ei rajaa moottorin käyttöä mitenkään! Että melkoisen monikäyttöinen mylly se on ja varmasti yhtä kestävä kuin B2XX-moottorit.
missä Volvon malleissa tuo ranskanmaan kolmonen sitten on ollut keulalla?
- VarmaSorsa
kasiainen kirjoitti:
missä Volvon malleissa tuo ranskanmaan kolmonen sitten on ollut keulalla?
260:ssa, joissakin harvoissa 240:ssä ja 760:ssa. Ja tuo prv-moottori on myös Volvon käsialaa, joten patonkipuheet kannattaa jättää omaan arvoonsa. Hyvä moottori siis se V6:kin. Jostain kumman syystä tuosta moottorista ei puhuta mitään pahaa kun se on pösön tai rellun keulalla mutta Volvossa se yhtäkkiä onkin tosi kehno!
- Jari86
900 kirjoitti:
960 on kyllä koriltaan ruotsalainen, mutta mitenkähän on koneen laita, taitaa olla ranskalais-yhteistyöprojekti?
Sensijaan 940 on viimeinen ruotsalaisVolvo jota sai 98-vuoteen saakka..sen rautalohkokone on kaikkien aikojen kestävimpiä moottoreita,ja matalapaineturpo on mielyttävä ajettava.
Kori ei tunnu ruostuvan ollenkaan..luulen että näitä legendaalisia pelejä nähdään kulttiautoina ajossa vielä 20-vuoden päästä!960:sen ja 90-sarjan kolmelitrainen kutoskone (sekä 960:sen 2.5-litrainen) ovat SUORIA moniventtiilisiä rivimoottoreita eikä V6-koneita! Moottorin suunnitteli Volvo ja Porsche yhteistyössä 1990-luvun alussa. PRV-moottorit ovat sitten täysin eri asia: Peugeot-Renault-Volvo yhteistyöllä syntynyt kone oli 2.8-litrainen V6.
- T5-
Jari86 kirjoitti:
960:sen ja 90-sarjan kolmelitrainen kutoskone (sekä 960:sen 2.5-litrainen) ovat SUORIA moniventtiilisiä rivimoottoreita eikä V6-koneita! Moottorin suunnitteli Volvo ja Porsche yhteistyössä 1990-luvun alussa. PRV-moottorit ovat sitten täysin eri asia: Peugeot-Renault-Volvo yhteistyöllä syntynyt kone oli 2.8-litrainen V6.
se menee. Yhteistä näille moottoreille on ainoastaan, että molemmat ovat alumiini moottoreita.
- Tarkkailija
Jari86 kirjoitti:
960:sen ja 90-sarjan kolmelitrainen kutoskone (sekä 960:sen 2.5-litrainen) ovat SUORIA moniventtiilisiä rivimoottoreita eikä V6-koneita! Moottorin suunnitteli Volvo ja Porsche yhteistyössä 1990-luvun alussa. PRV-moottorit ovat sitten täysin eri asia: Peugeot-Renault-Volvo yhteistyöllä syntynyt kone oli 2.8-litrainen V6.
PRV-moottorista vielä sen verran muistaakseni esiteltiin -74 käytettiin Volvo 264:ssä sekä kaasutin että polttoaineen suihkutuksella kuutiotilavuus aluksi 2,7 l,Muut mallit olivat Renault 30 myöhemmin 25 Sekä Peugeotit 604 ja 505
- Jari86
Tarkkailija kirjoitti:
PRV-moottorista vielä sen verran muistaakseni esiteltiin -74 käytettiin Volvo 264:ssä sekä kaasutin että polttoaineen suihkutuksella kuutiotilavuus aluksi 2,7 l,Muut mallit olivat Renault 30 myöhemmin 25 Sekä Peugeotit 604 ja 505
PRV-moottoria käyttäneet mallit:
Volvo 260,760,780
Peugeot 604
Renault 30
DeLorean
Siinä ovat ainakin ne mallit, jotka minä tiedän. - Tarkkailija
Jari86 kirjoitti:
PRV-moottoria käyttäneet mallit:
Volvo 260,760,780
Peugeot 604
Renault 30
DeLorean
Siinä ovat ainakin ne mallit, jotka minä tiedän.Tarkennuksia edelliseen vastaukseeni eli Renault 25 esiteltiin -84 korvasi mallit 30 ja 20 ,Peugeot 505.seen ko.moottori tuli vuonna -86 itse en puolestani muistanutkaan DeLorean urheiluautoa eli oppia ikä kaikki!
- Anonyymi
900 kirjoitti:
960 on kyllä koriltaan ruotsalainen, mutta mitenkähän on koneen laita, taitaa olla ranskalais-yhteistyöprojekti?
Sensijaan 940 on viimeinen ruotsalaisVolvo jota sai 98-vuoteen saakka..sen rautalohkokone on kaikkien aikojen kestävimpiä moottoreita,ja matalapaineturpo on mielyttävä ajettava.
Kori ei tunnu ruostuvan ollenkaan..luulen että näitä legendaalisia pelejä nähdään kulttiautoina ajossa vielä 20-vuoden päästä!Oikein Arvattu, vielä näin 21 vuoden jälkeenkin😅
- 960.2,5 farm
Hei!
Tässä omia kokemuksia kyseisestä autosta(en ole asiantuntija). Erittäin hiljainen auto kaiken kaikkiaan .Automaatti miellyttävästi tomiva ja talviajossa huomattavasti parempi kuin 940 farm_98 malli(kokemuksia molemmista)
Sisustus ja viimeistely laadukkaan oloinen.
Erittäin mukava matkalla ja myös kaupungissa ,pieni kääntösäde.Tehot riittävät turvalliseen ohitukseen (ainahan sitä haluaa enemmän)Todella hyvät tavaratilat farmarissa ja tilaa riittää muutenkin.Säilytti hintansa mielestäni erittäin hyvin ja oli haluttua tavaraa vaihdossa.(myytiin 5 vrk,n kuluessa kun tuli autoliikkeeseen!)
Melkein jo harmittaa kun luovuin autosta(-96 vm)
Kori oli erittäin siisti maalipinta todella hieno
ja kokonaisvaikutelma kestämään tehty.
Bensaa tietysti kuluu varsinkin jos ei malta ajaa rauhallisesti (toisaalta niin kuluu muillakin saman kokoisilla)
Autoon ei ollut sen historian aikana tarvinnut muutakuin huollatttaa normaalit määräaikaishuollot ja kuluvat osat tietysti vaihtaa.Takavedolla oli erittäin mukava mielestäni ajaa ja tietysti se on maku/tottumiskysymys.Ajoltaan vakaa ,mutta myös leppoisa rauhallinen.Mielestäni onnistunut alusta verrattuna -98 940 classic farmariin.
Toivottavasti kommenteista on jotain apua.
Terveisin Mika
Ps. jos olet autosta kiinnostunut niin mielestäni valinta on erittäin hyvä ,suosittelen.
Ulkonäkö on perinteisen volvomainen ,mutta kohtuullisen ajaton. - Irkkumies
Tuli ko. auto hankittua vuosi sitten taalla Irlannissa. Aluksi tuntuokin hyvalta pelilta, kokoisekseen kiihtyi hyvin ja automaattilaatikko toimii mielestani tosi hyvin. Jonkin ajan kulutua alkoikin vikoja ilmaantua roppikaupalla. Ilmastointi herkesi toimimasta, silla kertaa systeemiin taytyi lisata lisaa ainetta, 100 E. Yhtena aamuna alkoi akisti kayntihairiot, mainasi sammua ja tehot olivat poissa. Kavi useaan otteeseen merkkihuollossa, oli yhteensa nelisen viikkoa, tutkivat ja vaihtelivat osia. Aina ilmaantuo uusia vikakoodeja ja kaynti ei vaan parantunut. Vika paikallistettiin lopulta siihen tietokoneyksikkoon, jonka hinta taalla olisi ollut 2000-3000E. Kun auton hankintahinta oli vain 4750E niin enpa viitsinyt enaa korjauttaa, varsinkin kun ilmastoinnista oli hajonnut viela kompressorikin. Antoivat 1000 E hyvitysta kun vaihdoin S80 2.9A vm 99. S80 taas on toiminut kuin unelma. Vanhoissa Volvoissa saattaa olla vikoja joiden korjauttamiseen menee hermot ja rahat.
- volvo 740,lle
Terve Kokemuksia hakeva.
Nyt kun olet saanut näin monta vastausta olisi
kiva kuulla oliko näistä sinulle apua .
Mielestäni on yleensäkin kohteliasta kiittää
tai miksei myöskin esittää kritiikkiä "kokemuksien" vastausten laadusta.
Oletko jo kenties ostanut auton 960 tai jonkun muun
terveisin mika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965