Löytyykö yhtään

Ipo-kolmosta

Onko holskuilla tehty yhtään IPO-kolmosta Suomessa?

4

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Täytyy tunnustaa että en ole varma. Mutta ei olisi ollut mahdotonta, varsinkaan eräillä yksilöillä, mitkä tunnen.

      • aika ryhdistäytyä

        Holskuporukan on aika ryhdistäytyä. On häpeä, että suojelutuloksia ei ole koirilla tehty. Hollanissa, Belgiassa ja Jenkkilässä Holsku on hyvin suosittu suojelukoira. Mikä Suomen kantaa vaivaa vai onko koirat myyty pelkästään näyttelyporukoille?


    • tehty jo kymmeniä

      Kumma juttu. Miks holskuilla ei tehdä tuoksia kovissa lajeissa. Näytelybelgeilläkin tehdään IPO-kolmosia melkein joka vuosi. Tosin ei ne työmaleille pärjää, mutta saavat tulokset kuitenkin eli niitäkin voisi kouluttaa virkakoiriksi.

      • ...

        Näyttelybelgejä on paljon enemmän kuin holskuja, valinnanvaraa siis enemmän, sekä rodussa vanhoja, kokeneita harrastajia (pääsyy). Holskuja eivät osta suojeluharrastajat, se on fakta. Silti esim. Lissunmustan A-pentue oli sellainen, että useammalla olisi saanut IPO-3:sen. Sen jälkeen en niin tarkkaan ole seurannut, en osaa sanoa mistä koirista olisi esim. nykyään siihen, tai mistä yhdistelmistä.

        Tottakai monella holskulla ei ikinä onnistuisi, ei omillanikaan, mutta ei tod. useimmilla näyttelybelgeilläkään, niitä löytyy tuttavapiiristä ihan riittävästi esimerkeiksi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe