Miten selittää

pelistä tietämättömälle

että pokeri on taito- eikä tuuripeli?

Olen pelannut 1,5 vuotta voitollista nettipokkaa, varmaan sellaset 100 000 kättä, mutta äitini ei yhä edelleenkään usko pokerin olevan taitopeli, vaan jankuttaa "kyllä sun tuuris vielä joskus kääntyy".

Tähän vielä lisättäköön, että olemmen muutamaan otteeseen pelanneet vastakkain heads uppia leikkirahalla. Joka kerralla, kun kun häviän, tulee kuittiä: "Kyllä mä nyt varmaan oon aika hyvä pelaaja" HUOH...

Yrittänyt olen selittää, että lyhyellä aikavälillä voi kuka tahansa ja mikä tahansa käsi voittaa, mutta pitkällä aikavälillä taidon osuus korostuu...ei auta ei.

Olisko jollakin jonkun muutaman napakan lauseen selitystä, miksi asiat ovat niin kuin ovat?
Voi hyvinkin olla mahdollista, että tietyt ihmiset eivät voi asiaa millään uskoa, vaikka itse Jumala sen hänelle kertoisi. Ja joka lauantai sitten manataan, kun ei tullut lottovoittoa... :D

4

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta,

      livepokassa on 100-varmasti taitopeli pitkässä juoksussa

      en ole varma nettipokasta, koska järjestäjän etujen mukaista on että kortti osuu ja tilanne muuttuu, tällöin panostus lisääntyy ja rake kasvaa

      sano sille sun äipälle että olet jo 18-v. täyttänyt ja siten aikuinen ja teet omat päätöksesi

      tai näytä sille joku ranking-lista ammattilaisista että siellä on aina samat ukkelit vuodesta toiseen kärjessä

      muistathan keskenänne pelatessanne että et voi bluffata äitiäsi ulos, joka todennäköisesti on huono pelaaja, ja maksaa millä vain pienellä parilla

      paras tapa olisi tietysti yrittää selittää shakin kautta

      "voittaako garri kasparov tuurilla?"

      tuossa pelissä älykkyys on tietysti tärkeämpää kuin pokerissa, mutta eihän sun tarvi sitä sun äipälle sanoo

      tässä vielä hyvä artikkeli, josta saat varmasti argumentteja käytettäväksi:

      http://www.pokerimestari.com/pokeriartikkelit/4494-pokeri-taito-vai-tuuripeli.html

    • Pokkeri00

      Kysyt äidiltäs että "Kuinka on mahdollista että muutamat pokeriammattilaiset ovat olleet huipulla viimeiset 30 vuotta ja että ovatko he äitisi mielestä vain maailman hyväonnisimpia ihmisiä" :D

      • että auttaa

        voin jo arvata hänen vastauksensa: Ovat.


    • TAG kyylä

      Äidin kanssa heads uppia .... Ihanan söpöä :-)

      Ihminen on tapojensa ja uskonsa orja. En minäkään omalle äidilleni pystyisi selittämään mitään "järkevää" asiaa joka vaatisi jonkun isomman kokonaisuuden näkemistä. Ihmisluonto haluaa muutenkin nähdä asiat hyvin yksinkertaisina.

      Naiset seuraavat tyyliä, ei logiikkaa... Kutsu Doyle Brunson kahville, ehkä se herrasmiehenä saa selitettyä asian niin että äiti uskoo (kun se oli niiin kohtelias ja niiiin hyvätapainen ja siisti hattukin päässä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe