Pixmania ei palvele eikä palauta rahoja

Voi itku!

Pixmania on ihan ok liike niin kauan, kuin kaikki menee hyvin.

Jos on yhtään minkäänlaisia ongelmia, niin sitten kaikki meneekin päin helvettiä. Pixmanian asiakaspalvelun toimimattomuus tekee pienistä ongelmista rajattoman suuria. Erityisesti tuotteiden palauttaminen & vaihtaminen & rahojen takaisin saaminen on tehty aivan käsittämättömän vaikeiksi.

Seuraavassa lyhyt kuvaus tähän mennessä 8kk kestäneestä prosessista ja ärsytyksen aiheista:

- Tilasin Pixmaniasta tuotteen, jossa oli virhe eikä sitä voinut korjata.
- Tilausvaiheessa nettisivut vaikuttavat selkeiltä. Jos haluat reklamoida tuotteesta, oikea n valikon löytäminen on liki mahdotonta
- Yhteenkään Pixmaniasta saamaani sähköpostiin ei voinut vastata suoraan, vaan vastaus piti käydä kirjoittamassa "Pix ja minä" -sivuilla. (Ennen kuin tilaat mitään, käypä etsimässä se sivu, minkä kautta sinun oletetaan välittävän reklamaatiosi. Jos et löydä sivua, niin unohda koko tilaus!)
- Kun lopulta parin kk:n tutkimisen jälkeen Pixmania totesi reklamaation oikeaksi... he lähettivät saman tuotteen takaisin minulle! Koko valitus-tuotteen lähetys-huollon tutkimus jne jne rulijanssi käynnistyi alusta.
- Rahoja ei palautettu, lupaksista ja yhteydenotostani huolimatta. Lopulta lähetin heille viestin, jossa ilmoitin periväni oikeuksieni mukaisesti matkakulut ja viivästyskorot yms, minkä jälkeen Pixmania aktivoitui pyytämään tilitietojani rahojeni palauttamiseksi.
- En minä mitään rahoja saanut: sain "lahjakortin" eli sähköpostitse lupauksen tilata palautussummalla Pixmanialta tavaraa. Jos tilaamani tavara on halvempi kuin palautussumma, en saa erotusta itselleni. Ja luonnollisesti maksan tilauksestani postimaksut normaalisti.

Tämän asian hoitamiseen on kulunut 8kk ja 30-40 kpl sähköpostiviestejä. Koko ajan on ollut jokin lupaus "ilmassa", mutta aina joutuu toteamaan, että tyhjän olisin saanut pyytämättäkin.

Tuohon "lahjakortti" vipuun en enää mene. Jos uudessakin tuotteessa olisi puutteita, niin koko limbohan alkaisi alusta! Täytyy ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyytää kauniisti, voisiko joku siellä hoitaa asiaa eteenpäin. Itse en enää jaksa tätä pompottamista. Jos laskee työajalleen mitään arvoa, niin kyllä tulee kalliiksi asioiminen Pixmanian kanssa.

Summa summarum: Pixmania vie rahat ja hermot!

23

7664

    Vastaukset

    • Kiitos yksilöidystä viestistä. Tällaisista on hyötyä muillekin ostajille.

    • edes muistitikkua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! googlettakaa, niin huomaatte että emme ole ainoita jotka kiertää kaukaa kyseisen kauppapaikan. Mutta toivotaan näin joulun lähestyessä mielen rauhaa niille , jotka tilaavat sieltä jotain, ja jos sattuu että joutuu palauttamaan , niin voi mennä rahat, hermot, kossupullot ja uusivuosi vitulleen ja hyvässä lykyssä juhannuskin. OLKOON VOIMA KANSSANNE jotka tilaavat muutaman euron säästön takia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Ei tarvi edes Googlettaa, kun käyttää keskustelujen omaa hakua, niin löytyy PALJON viestiketjuja jossa Pixman haukutaan syvälle suohon.

        Itsekkin olen pixmannin sivuja joskus katsellut, mutta juuri esim tämän sivuston viestien perusteella todennut että parempi kiertää moinen lafka kaukaa.


    • on ihan hirveät. eivät houkuttele edes tilaamaan.

      • Aivan samat kokemukset minullakin. Olen jo vuoden verran laittanut s-postia ja soittanut muutaman kerran ko. pixmaniaan ja perännyt maksamiani postimaksuja takuuhuoltoon Pariisiin saakka. Ei ole vaan rahoja näkynyt joskin stereot tulivat takaisin korjattuna. Joka ikinen yhteydenotto lupaavan laittaa asian kuntoon mutta rahoja vain ei näy!

        En suosittele kenellekkään missään tapauksessa...


    • ...saatana, tosta putiikista en varmasti ota edes lahjoituksena yhtään tuotetta. Kaikki mitä luvataan, kusee aivan varmasti.

      • minäkin tilasin pixmaniasta, mutta en sitten halunnutkaan tuotteitani ja palautin ne. sain rahani ilman mitään ikäviä soittoja ja 30-40 sähköpostia. verkkokaupasta ostaessa kannattaisi lukaista ne säännöt ennenkuin ostaa, ettei sitten jälkikäteen luule liikoja. tapauksessani rahojen palautukselle oli asetettu jo selkeät ehdot ennen kaupantekoa, ja näiden sääntöjen puitteissa sain rahani takaisin.


      • minä`???? kirjoitti:

        minäkin tilasin pixmaniasta, mutta en sitten halunnutkaan tuotteitani ja palautin ne. sain rahani ilman mitään ikäviä soittoja ja 30-40 sähköpostia. verkkokaupasta ostaessa kannattaisi lukaista ne säännöt ennenkuin ostaa, ettei sitten jälkikäteen luule liikoja. tapauksessani rahojen palautukselle oli asetettu jo selkeät ehdot ennen kaupantekoa, ja näiden sääntöjen puitteissa sain rahani takaisin.

        Itse tilasin viime kesänä Pixmaniasta DVD-R/VHS yhdistelmän. DVD-soitin ei laitteessa kuitenkaan toiminut oikeastaan ollenkaan, ei lukenut levyjä eikä polttanut, välillä levykelkka ei edes suostunut aukeamaan.
        Palautin laitteen postitse Pixmanian ohjeiden mukaan. Toimituskulut jouduin maksamaan itse. Lähettivät ihan kohtuu nopeasti uuden laitteen viallisen tilalle ja maksoivat kuittia vastaan toimituskulutkin tililleni.
        Yhteyslomakkeet ja ohjeet olivat kyllä hiukan sekavat ja vaativat vähän paneutumista, mutta kyllä sieltä kuitenkin sitä palveluakin sai.


    • Ihan samanlainen kokemus. Sähköpostia heillä ei ole vaan siihen vitun luukkuun pitää kaikki viestit tällätä.
      Yritin kysyä heiltä lopulta vastausta kysymykseen noudattavatko he Suomen lakia vai ei? Usean yrityksen jälkeen luovutin vaikka kerroin monesti vain kyllä tai ei vastaus riittää. Monenlaista vastausta siihen kysymykseen sain kuten "Suomessa noudatetaan Suomen lakia","Noudatamme Ranskan lakia" ja kaikkea muuta paskaa kirjoittivat kuin vähä-älyiselle.
      Vastaus kyllä olisi tarkoittanut, että heidän on kuluttajasuojalain mukaan korvattava mm palautuksen postikulut.
      Vastaus ei tarkoittaisi, että eivät silloin saa markkinoida tuotteitaan suomeksi suomalaisille.
      Jos heitä vastaan haluaa käydä oikeutta niin silloin kanne on varmaan nostettava useassa maassa yhtä aikaa. Vaikka ostat tuotteen Ranskasta, niin maksan sen saksalaiselle yhtiölle.
      Kuulin eräältä kuluttaja-asiamiehiltä, että Pohjoismaiset kuluttajaviranomaiset ovat yrittäneet saada Pixmaniaa aisoihin, mutta se ei onnistu kun yhtiö on pilkkonut toimintansa useaan yhtiöön, jotka toimivat eri maissa, jokainen osa eri lainsäädännön alaisuudessa.

      • Kannattaa muistaa että Suomessa on myyjän kannalta täysin järjetön lainsäädäntö mikä onkin karkoittanut webbikauppiaat muihin maihin.

        Esim. Pixmania ei ole kirjoilla Suomessa vaan ranskassa ja se noudattaa ranskan postimyyntiä koskevia lakeja. Vai luxemburgissako se lopulta oli, yhtä kaikki.

        Suomi on ainoa paikka jossa virheettömän tuotteen saa palauttaa ilman mitään kuluja tai perusteluja eikä myyjä saa edes korvausta siitä että tuotetta on käytetty eikä sitä voi myydä uutena.

        Tämä on johtanut yleisiin väärinkäytöksiin etenkin urheilukisojen aikana kun kotiin tilataan isoja telkkuja ja tallentimia joita ei ole tarkoituskaan maksaa ja jotka palautetaan ilman kuluja kisojen päätyttyä.

        Ulkomaisista webbikaupoista tilatessa on siis syytä varautua siihen että ehjää tuotetta ei saa ylipäätänsä palautettua tai josta saakin niin myyjä ei hyvitä täyttä summaa ja ostaja joutuu itse maksamaan postikulut.

        Yleensä nämä eurooppalaisetkin webbikaupat maksavat viallisen tuotteen toimittamisen takuuhuoltoon mutta nyt täytyy myöntää että itse olen turvautunut vain valmistajan euroopan laajuiseen takuuseen. Valitsinkin koko merkin sillä perusteella että valmistaja vastaa itse huollosta koko EU-alueella ja laite haettiin kotiovelta ilmaiseksi ja myös palautettiin ilman kuluja samaan paikkaan.


    • voi tarvittaessa kääntyä EU kuluttaja-asiamiehen puoleen 09 77261.Olen muutamissa tapauksissa joutunut apua pyytämään ja kyllä alkoi rahat palautua nopeasti.Palvelu on ilmainen ja tarvitsevat kopiot maksuista ja käydyt sähköpostit kannattaa tallentaa ja laittaa myös sinne liitteenä.

      • ... on jos olette maksaneet luottokortilla, niin silloin luottoyhtiö on korvausvelvollinen. Siitä on melko tuore (reilu vuosi) päätös, jossa luottoyhtiö velvoitettiin korvaamaan rahat kun Jenkeistä tilattu tavara ei koskaan saapunut. Kuluttaja-asiamieheltä saa asiasta lisätietoa.
        Tuon oppaan sivulla 24 on asiaa sivuttu. Ja sivulta 23 selviää, että Pixmania on Suomen kuluttajalainsäädännön alainen.
        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/2836f15b-3f0d-43e7-be87-b0911170e6d7/2006_fin.pdf

        Luottoyhtiö saa rahansa ihan varmasti takaisin yritykseltä. Niiden välisessä sopimuksessa on varmasti joku pykälä siitä, että jos luottoyhtiö joutuu korvausvelvolliseksi asiakkaansa toimien vuoksi niin voivat periä saatavat asiakkaalta. Ja vaikka ei olisi niin luottoyhtiöillä on maanmainio painostuskeino netissä toimiville yrityksille: Lopettavat yhteistyön ja samalla nettifirma voikin lopettaa liiketoimintansa.

        On ihan kansalaisvelvollisuus puolustaa oikeuksiaan ja puolustamatta jättäminen on vain huijarifirmojen tukemista.


      • joulukauppa kirjoitti:

        ... on jos olette maksaneet luottokortilla, niin silloin luottoyhtiö on korvausvelvollinen. Siitä on melko tuore (reilu vuosi) päätös, jossa luottoyhtiö velvoitettiin korvaamaan rahat kun Jenkeistä tilattu tavara ei koskaan saapunut. Kuluttaja-asiamieheltä saa asiasta lisätietoa.
        Tuon oppaan sivulla 24 on asiaa sivuttu. Ja sivulta 23 selviää, että Pixmania on Suomen kuluttajalainsäädännön alainen.
        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/2836f15b-3f0d-43e7-be87-b0911170e6d7/2006_fin.pdf

        Luottoyhtiö saa rahansa ihan varmasti takaisin yritykseltä. Niiden välisessä sopimuksessa on varmasti joku pykälä siitä, että jos luottoyhtiö joutuu korvausvelvolliseksi asiakkaansa toimien vuoksi niin voivat periä saatavat asiakkaalta. Ja vaikka ei olisi niin luottoyhtiöillä on maanmainio painostuskeino netissä toimiville yrityksille: Lopettavat yhteistyön ja samalla nettifirma voikin lopettaa liiketoimintansa.

        On ihan kansalaisvelvollisuus puolustaa oikeuksiaan ja puolustamatta jättäminen on vain huijarifirmojen tukemista.

        tilasin kaukosäätimen, ja se tuli 48 h, niin kuin oli luvattu


      • joulukauppa kirjoitti:

        ... on jos olette maksaneet luottokortilla, niin silloin luottoyhtiö on korvausvelvollinen. Siitä on melko tuore (reilu vuosi) päätös, jossa luottoyhtiö velvoitettiin korvaamaan rahat kun Jenkeistä tilattu tavara ei koskaan saapunut. Kuluttaja-asiamieheltä saa asiasta lisätietoa.
        Tuon oppaan sivulla 24 on asiaa sivuttu. Ja sivulta 23 selviää, että Pixmania on Suomen kuluttajalainsäädännön alainen.
        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/2836f15b-3f0d-43e7-be87-b0911170e6d7/2006_fin.pdf

        Luottoyhtiö saa rahansa ihan varmasti takaisin yritykseltä. Niiden välisessä sopimuksessa on varmasti joku pykälä siitä, että jos luottoyhtiö joutuu korvausvelvolliseksi asiakkaansa toimien vuoksi niin voivat periä saatavat asiakkaalta. Ja vaikka ei olisi niin luottoyhtiöillä on maanmainio painostuskeino netissä toimiville yrityksille: Lopettavat yhteistyön ja samalla nettifirma voikin lopettaa liiketoimintansa.

        On ihan kansalaisvelvollisuus puolustaa oikeuksiaan ja puolustamatta jättäminen on vain huijarifirmojen tukemista.

        Mikä mahtaa olla motiivisi esittää paskapuheita palstalla?

        PIXMANIA EI OLE SUOMEN KULUTTTAJASUOJAN PIIRISSÄ!!

        Postaan taas kerran:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ecc/

        "Keskus antaa neuvontaa rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksissä. Jos haluat valittaa virheestä, [EU-kuluttaja]keskus antaa selvittely- ja sovitteluapua ristiriitatilanteisiin, joita kuluttajalla on toisessa EU:n jäsenmaassa sijaitsevan yrityksen kanssa. Selvittelyssä ja sovittelussa kuluttajakeskus käyttää apunaan toisissa Euroopan maissa sijaitsevia sisartoimistojaan."

        Ei muuten ole alkuunkaan niin helppoa kuin suomalaisessa järjestelmässä. Kokemusta on.

        HUOMATKAA MYÖS:
        "EU:n ulkopuolelta ostettaessa oikeussuojakeinoja ei ole"


      • VAROKAA! kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla motiivisi esittää paskapuheita palstalla?

        PIXMANIA EI OLE SUOMEN KULUTTTAJASUOJAN PIIRISSÄ!!

        Postaan taas kerran:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ecc/

        "Keskus antaa neuvontaa rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksissä. Jos haluat valittaa virheestä, [EU-kuluttaja]keskus antaa selvittely- ja sovitteluapua ristiriitatilanteisiin, joita kuluttajalla on toisessa EU:n jäsenmaassa sijaitsevan yrityksen kanssa. Selvittelyssä ja sovittelussa kuluttajakeskus käyttää apunaan toisissa Euroopan maissa sijaitsevia sisartoimistojaan."

        Ei muuten ole alkuunkaan niin helppoa kuin suomalaisessa järjestelmässä. Kokemusta on.

        HUOMATKAA MYÖS:
        "EU:n ulkopuolelta ostettaessa oikeussuojakeinoja ei ole"

        Ostin Pixmaniasta 2 kuukautta sitten tuotteen, jonka toimituksesta puuttui osa. En tajunnut sitä heti ja nyt ne ensin kieltäytyivät toimittamasta niitä ("emme voi toimittaa puuttuneita tuotteita") ja kun en suostunut palauttamaan ostostani ne vetäytyivät 14 päivän huomautusajan suojiin. Nyt ollaan pattitilanteessa. Tavara on maksettu, mutta eivät toimita loppuja.


    • Päätin ostaa television ja mietin mahdollisia ostopaikkoja. Edullisimman vaihtoehdon tarjosi tietenkin Pixmania ja laitoin tilauksen menemään, maksoin etukäteen ja jäin odottelemaan. Toimitusaika piti olla 3-5 päivää. Pixmanian (ainakin silloisten) toimitusehtojen mukaan he ilmoittavat sähköpostitse asiakkaalle, mikäli tavara loppuu varastosta tai toimitus viivästyy.

      Aloin ihmetellä kun ei kuulunut telkkaria eikä minkäänlaista yhteydenottoa ja kirjauduin sinne Pix&Minä-sivuille, jossa kerrottiin tuotteen olevan loppu varastosta ja seuraavan kerran saatavilla puolentoista viikon kuluttua. Odottelin kiltisti. Vieläkään ei telkkaria näkynyt ja yllätys yllätys; tuote loppunut varastosta ja saatavilla taas noin kahden viikon kuluttua. Tässä vaiheessa alkoi herätyskellot vasta soimaan ja lueskelin näitä keskustelupalstoja suu auki ihmetellen. Peruin tilaukseni välittömästi ja vaadin rahojeni palautusta. Vastauksena sain, että rahani palautetaan kahdeksan päivän kuluessa ja seuraavana päivänä tästä ilmoituksesta sain sähköpostiviestin, jossa kerrottiin palautettavan summan olevan 22 euroa. Siis mitä helvettiä?! Tästä on nyt muutama viikko aikaa ja olen yrittänyt ottaa yhteyttä kyseiseen firmaan puhelimitse ja sähköpostilla hyvin monia kertoja - tuloksetta.

      Puhelimessa vastaa yleensä joko ruotsin- tai englanninkielinen henkilö, joka ei tiedä mitään mistään ja kerran sain yhteyden suomenkieliseen naishenkilöön, joka lupasi palauttaa välittömästi rahat. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Sähköpostiviesteihin (palautelomakkeen kautta) vastauksena tulee jotakin ympäripyöreää, kuten että asia on talousosastolla käsittelyssä tai että ovat pahoillaan ja korjaavat asian.

      Olen ollut asian tiimoilta yhteydessä Kuluttajaviraston kuluttajaneuvojaan, joka lupasi heidän auttavan rahojen saamisessa takaisin, jos Pixmania jatkaa tätä pelleilyä ja ei maksa rahoja viipymättä takaisin. Saa nähdä kuinka kauan kestää.

      LYHYESTI LOPPUUN, ETTÄ KANNATTAA HAKEA TAVARAT MIELUUMMIN VAIKKA GIGANTISTA (tai muusta suomalaisesta kaupasta) KUIN TILATA NETIN KAUTTA EPÄMÄÄRÄISILTÄ FIRMOILTA, JOISSA HINNAT VOIVAT OLLA YLLÄTTÄVÄNKIN HOUKUTTELEVIA! Itse ainakin olen asiasta oppinut kantapään kautta ja onpas vaan erittäin tyhmä olo kun ei etukäteen tarkistanut, mistä firmasta oli kyse.

    • niin itselläni oli kaikki laitteet jollain ranskan pistokkeella ja ei sieltä tunnu saavan niitä pistokkeita jolla suomessa toimis laitteet

      varoitan - jos on rahaa ottaa riskiä ottakaa ihmeessä - mutta jos nappula tiukassa - suosikaa suomailaista

      • ..telkkarin piuhan päässä suomipistoke ja paketissa oli myös muunlaisia pistokkeita mukana.


      • ..tuli... kirjoitti:

        ..telkkarin piuhan päässä suomipistoke ja paketissa oli myös muunlaisia pistokkeita mukana.

        "..telkkarin piuhan päässä suomipistoke ja paketissa oli myös muunlaisia pistokkeita mukana."

        kirjoitti todennäköisesti kyseessä olevan kaupan edustaja. Älkää heti uskoko kaikkea.
        Ite tilasin sieltä ensimmäiset nettiostoksenio, jotain lämpömittaria tms. jotai 20 v takaperin. Nyt katsoin, on kai ranskalainen, en koskaan ostaisi ranskasta.
        En myöskää ostaisi tv tai mahdollisesti kuljetuksessa kärsiviä koneuita, esim. järjestelmäkameraa. Vaikka se ei ulkoisesti mene rikki, kyllä säädöt ja objektiivin herkät osat voivat vaurioitua. Kun se kuljetetaan suomalsiseen kauppaan sitä ei tuskin lähetetä yksittäispakattuna.


    • Tällä hetkellä 21.4.2010 mulla on tilaus, johon kuulu hd videokamera joka oli rikki kun sain sen ensimmäisen kerran postista. Palautin kameran heti seuraavana päivänä, jolloin sain puhelimen välityksellä hyvät neuvot miten toimin lähettäessäni sen takaisin. Tilausvahvistus mailissa luki "Toimitustapa
      POSTIPAKETTI 4-6 päivää"
      laskin että kamera kulkisi reitin Ranska-Suomi-Ranska-Suomi ehjänä takaisin minulle hyvässä tilanteessa joka on 6päivää x 4lentoa/rahtia = 24 ja viikon loppupuolella perjantaina 23.4.10 on kulunut 50päivää jolloin tilasin hintaseurannan halvimman vaihtoehdon. Odotin saavani ehjän videokameran (se pieni laatikko jossa on 380g painava kamera, oli 3-4 kertaa isomman laatikon sisällä ilman minkäänlaisia pehmusteita. Ottaen huomioon kuinka pitkän matkan se on heiteltävänä).
      Toinen vaihtoehto olis ollu et olisin maksanu parikymppiä lisää ja ostanu sen jostain kävelymatkan päässä olevasta liikkeestä.

    • Ostin Samsung TV Pixmanilta 2007. Toimii vieläkin. Tosi tyytyväinen.

      • "Ostin Samsung TV Pixmanilta 2007. Toimii vieläkin. Tosi tyytyväinen."

        tota, joskus, useinkin onnistuu, paljon useallmin kuin lottoamisessa.
        Mutta , tuli mieleeni oliko tämä sittenkin myjän kommenrtti. kukapa tänne kaikkia ostoksiaan lähtee kehumaan. Useimmat hakee kokemuksia muilta..


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ostin Samsung TV Pixmanilta 2007. Toimii vieläkin. Tosi tyytyväinen."

        tota, joskus, useinkin onnistuu, paljon useallmin kuin lottoamisessa.
        Mutta , tuli mieleeni oliko tämä sittenkin myjän kommenrtti. kukapa tänne kaikkia ostoksiaan lähtee kehumaan. Useimmat hakee kokemuksia muilta..

        Tämän keskustelun saa jo lopettaa. Pixmania on konkurssissa ja osoite vastaa: "Hmm. Vi har problem med att hitta den webbplatsen."
        Ts. Sivua ei löydy.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      262
      8017
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      108
      5321
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      4676
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      101
      2703