Miten ihmeessä toimia tässä tilanteessa? Olen jo reilu vuosi sitten yllättänyt kummilapseni isän toisen naisen kanssa kotikaupunkini laitamilta. Ja nyt toiseen kertaan tänä keväänä.
En tiedä miten toimia ja olen nyt vaan pyrkinyt välttelemään kummiperhettä, enkä ole käynyt heillä kohta puoleen vuoteen. Valitettavasti kummilapsikin on jäänyt nyt asian vuoksi paitsioon, vaikkei asia häntä kosketakaan.
Kummilapseni äiti on läheinen ysätäväni vuosien takaa ja tiedän hänen olevan hyvin vahvassa uskossa avoliittossaan. Miestään siedän, mutten ole koskaan oikein tullut hyvin juttuun tämän kanssa. Luulen, että jos asian otan puheeksi, joudun tästä hyvästä itse sätittäväksi. Niinpä olen ollut hiljaa, mutta toisaalta en tässä tiedossa kehtaa katsoa ystävääni silmiin. Hän on kahden pienen lapsen kanssa usein yksin kotona ja päävastuu kodista on langennut hänelle. Joten jo hänen työtaakassaan on mielestäni kestämistä, ilman tätä tietoa.
Mitä ihmettä teen kun en pysty heitä tapaamaankaan, enkä halua rikkoa perheidylliä ja vaikeuttaa näin entisestään ystäväni arkea?
Arkaluontoinen asia
7
1069
Vastaukset
- oletko ystävä?
Luuletko, että ystäväsi haluaisi olla tietämätön mitä hänen miehensä puuhailee? tetkö nyt oikein ystävällesi? mitä jos hän tietäisi jotain sinulle tärkeää ja salaisi sen sinulta vuosia?
Miten muka vaikeutat ystäväsi perheidylliä? Et sinä sitä riko, vaan se mieshän se tekee omilla toimillaan. Voisi ystäväsi arki helpottuakin siitä, kun saisi tietää, että mies pettää.- kummi pakenee
Olen joskus vuosia sitten kohdannut saman tilanteen mutta miespuolisen ystäväni kanssa ja tästä hyvästä saannut tuolloin haukut päälleni siitä, etten pitänyt asiaa omana tietonani. Ja tuolloin muutkin lähipiirissäni oli sitä mieltä ettei asia minulle kuulunut.
Joten jos voit ymmärtää olen hieman säikky asiassa. Tietenkin haluaisn itsekin tietää jos näin tapahtuisi minulle, mutta näin ikävän asian viejänä katson olevani vielä heikoimmilla kuin, jos olisin se jolle siitä kerrotaan.
Mietin vain miten asian esittää ja sitä onko mukava tuoda se julki juuri ennen joulua ja mietinpä sitäkin (yrittäen päästä pälkähästä) olisko syytä jutella ensin miehen kanssa -jos suhde onkin jo lopuunut, tai jos en vaan tiedä tuosta tarpeeksi.
Etsinkin lähinnä jotain kokemukseen perustuvaa toimintaohjetta tällä ruikutuksellani. En kuitenkaan halua olla se ketä koko perhe vihaa loppuikänsä vain siksi, että halusin totuuden julki. - todellinen ystävä?
kummi pakenee kirjoitti:
Olen joskus vuosia sitten kohdannut saman tilanteen mutta miespuolisen ystäväni kanssa ja tästä hyvästä saannut tuolloin haukut päälleni siitä, etten pitänyt asiaa omana tietonani. Ja tuolloin muutkin lähipiirissäni oli sitä mieltä ettei asia minulle kuulunut.
Joten jos voit ymmärtää olen hieman säikky asiassa. Tietenkin haluaisn itsekin tietää jos näin tapahtuisi minulle, mutta näin ikävän asian viejänä katson olevani vielä heikoimmilla kuin, jos olisin se jolle siitä kerrotaan.
Mietin vain miten asian esittää ja sitä onko mukava tuoda se julki juuri ennen joulua ja mietinpä sitäkin (yrittäen päästä pälkähästä) olisko syytä jutella ensin miehen kanssa -jos suhde onkin jo lopuunut, tai jos en vaan tiedä tuosta tarpeeksi.
Etsinkin lähinnä jotain kokemukseen perustuvaa toimintaohjetta tällä ruikutuksellani. En kuitenkaan halua olla se ketä koko perhe vihaa loppuikänsä vain siksi, että halusin totuuden julki."Tietenkin haluaisn itsekin tietää jos näin tapahtuisi minulle..."
"Mietin vain miten asian esittää ja sitä onko mukava tuoda se julki juuri ennen joulua ja mietinpä sitäkin (yrittäen päästä pälkähästä) olisko syytä jutella ensin miehen kanssa -jos suhde onkin jo lopuunut, tai jos en vaan tiedä tuosta tarpeeksi. "
Tuossahan on jo vastausta, Haluaisit itsekin teitää, jos tuollaista tapahtuisi.
Aina löytyy jokin kissanristiäinen, häät, hautajaiset, synttärit, kesälomat... joita ennen ei mukamas voi kertoa mitään tuollaista.
Siis mitä??? "Jos suhde onkin jo loppunut" Siis oikeuttaako se antamaan asian olla? Kelpaako sitten vasta se kymmenes suhde, josta kerrotaan? Mistä muuten tiedät, ettei mies olisi jatkuvsti pettämässä ja nyt vain sattumalta sinä näit hänet?
Onhan tuo ikävä asia kertoa, mutta kertoisin suoran ystävällesi, ja pian. Olen itsekin ollut lähes vastavassa tilantessa eikä se ollut helppoa, mutta haluatko ystäväsi sytökset siitä, että sinä tiesit, mutta et kertonut? Itse loukkaantuisin enemmän kertomatta jättämisestä kuin kertomisesta.
- voithan
vaan sanoa sille ystävälle, että näit mihene jonku naisen kanssa siellä ja siellä ja kysyä vaikka, että onko se joku työkaveri tms. Tällöin tämä nainen saa itse selvittää loput ja sinä et syyttänyt hänen miestään uskottomuudesta...Miten itse, haluaisitko tietää jos kyseessä olisi sinun miehesi??
- nyt vähän
tarkennusta tähän,että oliko se tapaaminen/yhdessä olo selvästi sellaista,että mies ehdottomasti oli pettämäsä? Eli ei siis vain ollut esim.jonkun ystävän kanssa kahvilla?
Jos mies pettää,niin asia pitäisi mielestäni ehdottomasti kertoa. Mutta kun olet asiaa jo puoli vuotta pidätellyt,niin sinuna odottaisin joulun yli. - suoraan
tuon ystäväsi miehen kanssa. Voihan olla, että kyseessä on viaton tapaaminen.
- kummi pakenee...ei enään
Ei ollut aivan viatonta. Miehellä oli siis suhde, minkä sain sitten häneltä itseltään vihdoin kysyttyä. En kehdannut mennä suoraan määkimään ystävälleni, vaan annoin miehen ensin puolustautua.
No, hän oli aivan murtunut ja tunnusti heti että oli jotenkin vaan viimeisen lapsen jälkeen tuntenut olonsa niin yksinäiseksi, ettei voinut itselleen mitään. Hän itki vuolaasti ja rukoili etten kertoisi ystävälleni mitään. Sanoi, että hän on omantunnontuskissaan lopettanut suhteen muutenkin. En voinut olla uskomatta häntä, niin sydäntä särkevää hänen tuskansa oli.
Sovimme niin, että tämä asia jää meidän väliseksi ja hän lupaa hoitaa suhdetta vaimoonsa kuntoon. Kerroin hänelle tosin, että jos seuraavan kerran kuulen tai itse todistan jotain katson velvolliseksi tästä ilmoittaa ystävälleni, ja että hänen on kunnioittettava sopimustanne niin, ettei syyllistä minua jos joskus se välirikko vielä tuleekin.
Itseäni helpotti tietää, että mies vielä selvästi rakastaa vaimoaan kovasti. Tästä heille saattaa koittaa ihan uusi alku. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin.
Rauhallista joulun odotusta kaikille ja kiitos kommenteista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069