tv-lupia irtisanottu 153000!

roope p

Huomasittehan uutisen, että digin tulon jälkeen tai vähän sitä ennen on irtisanottu 50 000 tv-lupaa?

Tuo ei ole kuitenkaan koko totuus. Vuoden alusta lukien on nimittäin irtisanottu 153 000 lupaa!

Meilläkin on liitytty joukkoon ja viime viikolla meni televisio romutukseen. Ei kaivata kaiken maailman salkkareita ym. tarpeetonta.

Radiota saa kuunnella ja tietokoneen kuvaruutua katsella ilmaiseksi.

On helppo tottua televisiottomuuteen.

Koko tv-lupa on yleensäkin vanhanaikainen keksintö ja ilmeisesti poistuu vähin äänin. Jotka omistavat luvan, maksavat YLEn mahtavan ja suurelta osin tarpeettoman koneiston ylläpitämisestä.

Nyt kun lupia peruutetaan kiihtyvässä tahdissa, onkin YLEn pantava suu säkkiä myöten ja koneistoa aletaan purkaa.

Annetaanpa menoa nurkkajumalalle!

13

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitten

Sinäkin liittynyt, salakatsojien ja siivellä eläjien liittoon.

• Täti-ichminen

Mitä hourailet? Miten niin salakatselijoiden ja kuuntelijoiden? Millä vuosikymmenellä tai kenties sadalla elät?

Radion kuuntelusta ei oo enää vuoskymmeniin tarttenu maksaa mitään lupaa ja internetin käyttää maksaa pitkän pennin koneesta, ohjelmista, lisälaitteista ja niiden korjauksista sekä kuukausimaksun. Jokainen tietysti sen mukaan mistä ostaa ja keneltä ja millasia laitteita etc.

Itselleni tärkeitä on tosiaan netti ja sieltä esim etelä-amerikkalaiset radiokanavat sekä lisäks käytän itse tietokonetta kirjotuskoneena. Suomalaisia radio- tai tv-kanavia en ole netistä käynyt kurkkaamassa VIELÄ ENSIMMÄISTÄkään, evvk.

Nettiä olen nyt käyttäny melkeen 8 vuotta.

Radiota ja CD-soitinta käytän ahkeraan koska rakastan musiikkia, ja käsittääkseni niistäkään ei tarvitse maksaa mitään tv-lupaa. Videolaitetta minulla ei ole koskaan ollu. Telkkaria olen yleensäkin katsonu jotain satunnaisesti mut nyt näyttää siihen kohtaan olohuonetta tuleva sopivaa tilaa,

eli mitä minä tai kukaan muukaan tässä salakatselen tai kuuntelen? Äly hoi!

• ibiza*

määrä näkyy lisääntyvän...

• minäkin ole

Kaksi viikkoa katsoin digiaikaa ja sitten posahti boxi. Sanoin luvan irti ja hyvin olen pärjännyt. Sanotaan, että tyhjiö täytyy ja niin on tehnyt. Minulla on nyt aikaa harrastaa asioita, jotka kiinnostavat ja kai tässä on jo nähty tarpeeksi murhia. Ja löysin radiosta hyvän kanavan, Radio Peili lähettää asiaohjelmia. Musiikki-kanaviin ehdin kyllästyä parissa päivässä, samat levyt pyöri päivästä päivään.

• däkädäng

JESS !
        Etteikö ihminen viisatuisi :)
        Itse lopetin TV:n omistamisen ja sen myötä luvan jo 5v.sitten.
        Tuntuis nikö siltä että sivistyksen määrä on kasvanut.
        Erityisesti riemuitsen siitä että tv: julkkisten elämän pakkasyöttö on häipynyt suurinpiirtein kasvojeni edestä.
        JEAH.
        Suurimman TV yhtiön palkkalistoilla olleena voin sanoa että YLE:n tuotantokoneisto on liikaa ruotsinkielisen väestön hallussa. Heillä on oma hallinto ym. Mitä se merkitsee...eivät edes halua olla suomalaisia, halauavat vain palvella oman väestönosan tiedotusta. Seuratkaahan kertovatko he Suomen perukoiden ongelmista...EI..mitä he kertovat, katsantokanta on vain omaa ryhmää koskevia asioita. Hehkuttavat kun piirikunnallisissa kisoissa pieni suomenruotsalainen ei yskinyt juostessaan ym...heh.
        Kehoittaisin tutustumaan Ylen työvoimarakenteeseen suhteessa suomenruotsalaiten määrään Suomessa.
        Veroihin ei mielestäni tulisi Ylen luparahoja ujuttaa. On olemassa väestönosa joka toimii periaatteella kestävä kehitys-kunniaaan ja myös toimivat minimoiden ympäristön rasitusta .
        Kulutuksesta pitää verottaa...ei maksattaa sitä pakkosyötönomaisesti.

Ylen paperinpyörittäjät nurkkaan vaan häpeämään.

Elämä on ilo ilma mölytoosáa nurkissa.

• täti-ichminen
        däkädäng kirjoitti:

JESS !
        Etteikö ihminen viisatuisi :)
        Itse lopetin TV:n omistamisen ja sen myötä luvan jo 5v.sitten.
        Tuntuis nikö siltä että sivistyksen määrä on kasvanut.
        Erityisesti riemuitsen siitä että tv: julkkisten elämän pakkasyöttö on häipynyt suurinpiirtein kasvojeni edestä.
        JEAH.
        Suurimman TV yhtiön palkkalistoilla olleena voin sanoa että YLE:n tuotantokoneisto on liikaa ruotsinkielisen väestön hallussa. Heillä on oma hallinto ym. Mitä se merkitsee...eivät edes halua olla suomalaisia, halauavat vain palvella oman väestönosan tiedotusta. Seuratkaahan kertovatko he Suomen perukoiden ongelmista...EI..mitä he kertovat, katsantokanta on vain omaa ryhmää koskevia asioita. Hehkuttavat kun piirikunnallisissa kisoissa pieni suomenruotsalainen ei yskinyt juostessaan ym...heh.
        Kehoittaisin tutustumaan Ylen työvoimarakenteeseen suhteessa suomenruotsalaiten määrään Suomessa.
        Veroihin ei mielestäni tulisi Ylen luparahoja ujuttaa. On olemassa väestönosa joka toimii periaatteella kestävä kehitys-kunniaaan ja myös toimivat minimoiden ympäristön rasitusta .
        Kulutuksesta pitää verottaa...ei maksattaa sitä pakkosyötönomaisesti.

Ylen paperinpyörittäjät nurkkaan vaan häpeämään.

Elämä on ilo ilma mölytoosáa nurkissa.

En nyt sanois että Ylen pieni suomenruotsalaisten vähemmistö siellä ohjelmista päättää, suurin osa Ylen tosi hyvistäkin ohjelmista on ollu suomalaisia ja ohjelmien laatu on usein erittäin hyvä, voin sanoa näin vuosien varrelta vaikken enää kauheesti olekaan aikaa katsoa telkkaria eikä kiinnostusta.

Ennen kaikkea ilahduttaa se että pääsee nyt lopullisesti eroon muiden kanavien sonnasta (eikä suomenruots. niissä oo paljon osaa): Big Brotherit, ällöttävät tähtikokkiohjelmat, tositeeveet, idioottilaulukisat, jenkkisarja sonta ja muu.

• Hyvin
        täti-ichminen kirjoitti:

En nyt sanois että Ylen pieni suomenruotsalaisten vähemmistö siellä ohjelmista päättää, suurin osa Ylen tosi hyvistäkin ohjelmista on ollu suomalaisia ja ohjelmien laatu on usein erittäin hyvä, voin sanoa näin vuosien varrelta vaikken enää kauheesti olekaan aikaa katsoa telkkaria eikä kiinnostusta.

Ennen kaikkea ilahduttaa se että pääsee nyt lopullisesti eroon muiden kanavien sonnasta (eikä suomenruots. niissä oo paljon osaa): Big Brotherit, ällöttävät tähtikokkiohjelmat, tositeeveet, idioottilaulukisat, jenkkisarja sonta ja muu.

Televisiota katsomatta tunnut tietävän , mitä tv:stä
        tulee. Ettet vaan olisi niitä ............

• tietämättömyyden

En ole varma, voiko tuo luku olla oikea. Saattaa olla aika paljon enemmän. Jotain kuitenkin tuhon suuntaan se, että netissä näkyvää Joost-TV:tä on Suomessa ladattu jo reilut 100 000. Sehän on tämä ruotsalaisen ja tanskalaisen nuoren miehen aikanaan laittaman Skypen perillinen.

Tämä nyt vain arvaus, mutta luulen, että koko TV ja radio alkaa pian olla menneen talven lumia. Siinä tuo vippaa, kun aina vain uusintoja ja uutisetkin näkee netistä - ei niitä "kirjoitusvirheineen" tarvitse hokea puolen tunnin välein ilta kymmeneen. "Vanhasia" ne ns uutiset silloin ovat, enkä tarkoita arvoisaa päämisteriä

• minä tykkään katsoa telkkaria. Salattuja elämiä ja lääkärisarjoja. Minä rentoudun television äärellä. Ja maksan tv-luvan joka kyllä on hävyttömän kallis. Katson enimmäkseen kolmosta ja nelosta. Ykköstä ylen harvoin.

• tammikuun likka

Irtisanottu lupa ja lähes uusi telkka annettu pois.
      Eihän tuo netti nyt täysin ilmaista ole kattella. Mulla 24.90 kuukaudessa :) Mutta, ja täs se suuri mutta onkin, netin kautta voi hoitaa paljon erilaisia asioita ja kattella joitakin ohjelmia ilmatteks, ainakin vielä. Niin että, parempi netti on kuin telkka.
      Ja radiota kuunnelles valmistuu villasukkaa ja tumppua.

• M.Virta

Oi oi. maksat aivan liikaa tuosta nettiyhteydestä?

Itte maksoin myös aiemmin tuon 24,90 €/kk Soneralle.
        Siis viime kevääseen asti. Mut eilen ostin tuollaisen langattoman 3G-laajakaistayhteyteen "mokkulan" ( 3G modeemin ).Jolla saadaan tiedonsiirtoa aina 2Mbps asti. Jos signaalia vai saa.

Ja nyt saan samat tiedot netistä 9,80€ 066€ /kk , eikä nyt tarvis istua kotona välttämäti, kun toimii siellä missä kännykkäkin. ;)

Onhan nyt jo aikas edullisia 3G kännyjätin, et ei tarvis raahata läppäriä mukana. ;O

Kyllä mun kelpaa kulkea ny. M.Virta Vapaus on elämää.

• tammikuun likka
        M.Virta kirjoitti:

Oi oi. maksat aivan liikaa tuosta nettiyhteydestä?

Itte maksoin myös aiemmin tuon 24,90 €/kk Soneralle.
        Siis viime kevääseen asti. Mut eilen ostin tuollaisen langattoman 3G-laajakaistayhteyteen "mokkulan" ( 3G modeemin ).Jolla saadaan tiedonsiirtoa aina 2Mbps asti. Jos signaalia vai saa.

Ja nyt saan samat tiedot netistä 9,80€ 066€ /kk , eikä nyt tarvis istua kotona välttämäti, kun toimii siellä missä kännykkäkin. ;)

Onhan nyt jo aikas edullisia 3G kännyjätin, et ei tarvis raahata läppäriä mukana. ;O

Kyllä mun kelpaa kulkea ny. M.Virta Vapaus on elämää.

Onhan tuota samaa puhellut vanhin muksuistani. En mä ny viälä voi hankkia uutta vehettä. Kunhan tämä tekee lakon niin sitten. Ja kun tuo neitikin käyttää tätä samaa modeemia. Aiemmin tuo nettimaksu olikin se halvin, mutta tuon kannettavan mukana pitää ottaa tämä kalliimpi :) yhteys. En mä vaan tiedä miksi niin piti tehä? On se aika pieni tuo kännykän näkönen, ei veis kovasti tilaakaan, siis verrattuna tähän vanhanaikaseen näyttöön joka hallitsee tätä yhtä nurkkaa.
        Kyllä sun kelpaakin kulkea ja vielä vapaana ;))

• ibiza*

sinun lukusi... Viestintäministeriön tämän päivän tietojen mukaan digiaikaan siirtymisen takia on irtisanottu n. 30000 TV-lupaa... Tieto tämän päivän lehdessä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3149
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3047
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2088
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe