Kreeta vai Kypros

Katjuska74

Olemme mieheni ja poikani 5 vuotta suunnitelemassa ensimmäostä etelänreissua ensi vuonna syyskuun lopulla.
Kaipaisinkin apuanne, millaisia kokemuksia on Kreetan Giarakis beacistä, onko syyskuun lopussa enään lämmintä vai pitäisikö lähteä Kyprokselle?

8

2108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkakuumeilija

      Kyllä syyskuun lopussa vielä lämpöä riittää Kreetallakin joskin kuumin aika on tietysti heinä/elokuussa! Kyproksella myös käyneenä tykkäsin älyttömästi Kyproksesta vaikka olikin (Aiya Napa) vähän nuorison biletys paikka! sopii kuitenkin myös lapsiperheille! Kaikista hienoimmat rannat oli tuolla, mutta hintataso on korkea! Mukan oli siskon 4 ja 6 vee lapset!
      Mukavaa matkaa!!!

      • yhdyssana, saatana!

        Aiya Napa???? Tarkoittanet Agia Napaa? No se on helvetti, kertakaikkiaan helvetti.


      • Henk van Delft
        yhdyssana, saatana! kirjoitti:

        Aiya Napa???? Tarkoittanet Agia Napaa? No se on helvetti, kertakaikkiaan helvetti.

        Kiroilu viestissä on asiatonta. Muun lisäksi se kuvaa myös kirjoittajaansa


    • suosittelen

      Voisin suositella Kreetaa ja siellä esim. Hanian ympäristöä, siis kyliä, kuten Platanias, Kato Stavlos ja vastaavat. Alueelle myy matkoja sekä Finnmatkat että Aurinkomatkat. Aluetta reunustaa hieno ranta, lisäksi Plataniaksessa on rantaelämästä piittaamattomalle uima-allasalue, Gregori's pool ihan rannan tuntumassa..

      Hanian kaupunki on molemmista kylistä pienen bussi- tai taksimatkan päässä monine palveluineen ja nähtävyyksineen, mm. satama-alue, merimuseo jne. Ja tietysti shoppailumahdollisuudet kaupungissa ovat paremmat.

    • sunny

      Voisin suositella ainakin ym. kohdetta lasten kanssa matkustettaessa. Kypros on hiukan naapurimaitaan kalliimpi, mutta myös turvallinen, rauhallinen ja hygieninen maa.
      Protaraksen vetonaula on ehdottamasti sen ranta - aivan ihana. Hanian ranta on paikoittain nopeasti syvenevä ja merenkäynti voi olla aika voimakasta.
      Näitä ongelmia Fig Tree Bayssa ei ole.

      • Mallu1

        Olemme käyneet kolmesti Kyproksella, Pafoksessa, Protaraksessa sekä Agia Napassa. Suosittelen ehdottomasti Protarasta. Oli paras lomakohde missä olen käynyt tähän asti. Todella hyvä ranta. Nausica beach hotelli oli todella hyvä myös.


      • me kans sinne
        Mallu1 kirjoitti:

        Olemme käyneet kolmesti Kyproksella, Pafoksessa, Protaraksessa sekä Agia Napassa. Suosittelen ehdottomasti Protarasta. Oli paras lomakohde missä olen käynyt tähän asti. Todella hyvä ranta. Nausica beach hotelli oli todella hyvä myös.

        kaipailisin lisää kommentteja, me myös pähkitään saman "ongelman" parissa, kreeta syyskuun lopulla vai kypros lokakuun alussa. Protarasta on mietitty, vain hintataso arveluttaa. Hanian rannikko myös harkinnassa, mutta tuuleeko todella syyskuun lopulla jo paljon? Ehkä mieluummin menisin itse kreikkaan jos joku voisi luvata (!) lämpöä.... Jonkin verran paikalliselämää kaipailisimme ympärillemme,rauhaa ja rentoa oloa, nähtävyyksiä ja samalla hieman rantaa, lapset 2v ja 4v kun mennään... eli ei ihan pelkästään turisteille rakennettua kaupunkia....


      • edellinen vielä
        Mallu1 kirjoitti:

        Olemme käyneet kolmesti Kyproksella, Pafoksessa, Protaraksessa sekä Agia Napassa. Suosittelen ehdottomasti Protarasta. Oli paras lomakohde missä olen käynyt tähän asti. Todella hyvä ranta. Nausica beach hotelli oli todella hyvä myös.

        Pafos kiinnostaisi myös. Onko kukaan ollut 2- ja 4 -vuotiaiden kanssa, miten soveltuu...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe