hei vain :> onko kellään samaa ongelmaa että on synnytyksen jälkeen lähteny paljon hiuksia? mulla on ja ärsyttää ku ei voi edes hiuksia kunnolla harjata ettei oo hiuksia harjas :((
hiustenlähdöstä!!!
4
413
Vastaukset
- ......................
Täällä sama juttu. Poika nyt 3kk ja hiuksia lähtee niin että itku meinaa tulla. hiuksia ei voi pitää auki ollenkaan ku heti on paidat ja sohvat täynnä niitä. Suihkussa kun käy niin viemärikaivon kansi on ihan täynnä hiuksia! ponnari on pienentyny 1/3 entisestä... Oon viel parturi-kampaaja opiskelija ja hiukset on mulle tärkeet... =( Kyllä harmittaa.
Kait tää joskus helpottaa.- gyne
On normaalia että synnytyksen jälkeen hiuksia tuntuu lähtevän raskausajankin edestä. Synnytyksen jälkeinen hormonitasojen äkillinen muuttuminen ikäänkuin synkronoi karvatupet samaan rytmiin (kasvu-, lepo- ja irtoamisvaihe), jolloin tavallista suurempi osa hiuksista on irtoamisvaiheessa. Siihen ei valitettavasti pysty vaikuttamaan millään vitamiineilla tms. Sama ilmiö voi esiintyä esim. e-pillereiden aloituksen/lopetuksen yhteydessä.
Joskus harvoin - mikäli lisäksi esiintyy muitakin oireita kuten ruokahalun muutoksia, poikkeavaa väsymistä, turvotusta jne - voi taustalla olla kilpirauhasen toimintahäiriö, jonka raskaus ja synnytys on laukaissut.
- mullakin lähti
Luin jostain että se johtuu siitä kun raskausaikana hiuksia ei lähde juuri ollenkaan kun kroppa on niin hyvässä kunnossa mutta raskauden loputtua hiusksia lähtee sit sen n.9 kuukauden edestä. Mulla se lakkasi jotain puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Samoin kävi finnien sun muiden näppyjen kans, raskausaikana niitä ei tullut ollenkaan ja sit synnytyksen jälkeen senkin edestä. Nyt vuosi synnytyksen jälkeen hiukset ovat palautuneet täysin ennalleen ja kasvaneet takaisin nekin lähteneet haiveneet=)
- kultapuppelit
minulla lähti ekan raskauden jälkeen kamalasti hiuksia :O ihan tupoittain kun suihkussakin oli mutta ei siis niin että muut olisivat huomanneet sitä mutta kampaaja huomasi että esim pulisonkien kohdalla oli todella vähän hiuksia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201635- 191454
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81427- 171421
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351305