hiustenlähdöstä!!!

hei vain :> onko kellään samaa ongelmaa että on synnytyksen jälkeen lähteny paljon hiuksia? mulla on ja ärsyttää ku ei voi edes hiuksia kunnolla harjata ettei oo hiuksia harjas :((

4

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

Täällä sama juttu. Poika nyt 3kk ja hiuksia lähtee niin että itku meinaa tulla. hiuksia ei voi pitää auki ollenkaan ku heti on paidat ja sohvat täynnä niitä. Suihkussa kun käy niin viemärikaivon kansi on ihan täynnä hiuksia! ponnari on pienentyny 1/3 entisestä... Oon viel parturi-kampaaja opiskelija ja hiukset on mulle tärkeet... =( Kyllä harmittaa.
      Kait tää joskus helpottaa.

• gyne

On normaalia että synnytyksen jälkeen hiuksia tuntuu lähtevän raskausajankin edestä. Synnytyksen jälkeinen hormonitasojen äkillinen muuttuminen ikäänkuin synkronoi karvatupet samaan rytmiin (kasvu-, lepo- ja irtoamisvaihe), jolloin tavallista suurempi osa hiuksista on irtoamisvaiheessa. Siihen ei valitettavasti pysty vaikuttamaan millään vitamiineilla tms. Sama ilmiö voi esiintyä esim. e-pillereiden aloituksen/lopetuksen yhteydessä.

Joskus harvoin - mikäli lisäksi esiintyy muitakin oireita kuten ruokahalun muutoksia, poikkeavaa väsymistä, turvotusta jne - voi taustalla olla kilpirauhasen toimintahäiriö, jonka raskaus ja synnytys on laukaissut.

• mullakin lähti

Luin jostain että se johtuu siitä kun raskausaikana hiuksia ei lähde juuri ollenkaan kun kroppa on niin hyvässä kunnossa mutta raskauden loputtua hiusksia lähtee sit sen n.9 kuukauden edestä. Mulla se lakkasi jotain puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Samoin kävi finnien sun muiden näppyjen kans, raskausaikana niitä ei tullut ollenkaan ja sit synnytyksen jälkeen senkin edestä. Nyt vuosi synnytyksen jälkeen hiukset ovat palautuneet täysin ennalleen ja kasvaneet takaisin nekin lähteneet haiveneet=)

• kultapuppelit

minulla lähti ekan raskauden jälkeen kamalasti hiuksia :O ihan tupoittain kun suihkussakin oli mutta ei siis niin että muut olisivat huomanneet sitä mutta kampaaja huomasi että esim pulisonkien kohdalla oli todella vähän hiuksia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3223
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2925
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2182
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1635
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1454
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1427
    7. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      17
      1421
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1365
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1341
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1305
    Aihe