hei vain :> onko kellään samaa ongelmaa että on synnytyksen jälkeen lähteny paljon hiuksia? mulla on ja ärsyttää ku ei voi edes hiuksia kunnolla harjata ettei oo hiuksia harjas :((
hiustenlähdöstä!!!
4
506
Vastaukset
- ......................
Täällä sama juttu. Poika nyt 3kk ja hiuksia lähtee niin että itku meinaa tulla. hiuksia ei voi pitää auki ollenkaan ku heti on paidat ja sohvat täynnä niitä. Suihkussa kun käy niin viemärikaivon kansi on ihan täynnä hiuksia! ponnari on pienentyny 1/3 entisestä... Oon viel parturi-kampaaja opiskelija ja hiukset on mulle tärkeet... =( Kyllä harmittaa.
Kait tää joskus helpottaa.- gyne
On normaalia että synnytyksen jälkeen hiuksia tuntuu lähtevän raskausajankin edestä. Synnytyksen jälkeinen hormonitasojen äkillinen muuttuminen ikäänkuin synkronoi karvatupet samaan rytmiin (kasvu-, lepo- ja irtoamisvaihe), jolloin tavallista suurempi osa hiuksista on irtoamisvaiheessa. Siihen ei valitettavasti pysty vaikuttamaan millään vitamiineilla tms. Sama ilmiö voi esiintyä esim. e-pillereiden aloituksen/lopetuksen yhteydessä.
Joskus harvoin - mikäli lisäksi esiintyy muitakin oireita kuten ruokahalun muutoksia, poikkeavaa väsymistä, turvotusta jne - voi taustalla olla kilpirauhasen toimintahäiriö, jonka raskaus ja synnytys on laukaissut.
- mullakin lähti
Luin jostain että se johtuu siitä kun raskausaikana hiuksia ei lähde juuri ollenkaan kun kroppa on niin hyvässä kunnossa mutta raskauden loputtua hiusksia lähtee sit sen n.9 kuukauden edestä. Mulla se lakkasi jotain puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Samoin kävi finnien sun muiden näppyjen kans, raskausaikana niitä ei tullut ollenkaan ja sit synnytyksen jälkeen senkin edestä. Nyt vuosi synnytyksen jälkeen hiukset ovat palautuneet täysin ennalleen ja kasvaneet takaisin nekin lähteneet haiveneet=)
- kultapuppelit
minulla lähti ekan raskauden jälkeen kamalasti hiuksia :O ihan tupoittain kun suihkussakin oli mutta ei siis niin että muut olisivat huomanneet sitä mutta kampaaja huomasi että esim pulisonkien kohdalla oli todella vähän hiuksia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133