feline porta 21

anni

heippa. Löysin tuollaista penturuokaa eläinkaupasta. Paljon lihaa (kanaa) maksaa ja kuivattua keltuaista. Taisi joukossa olla auringonkukansiemenöljyäkin.
Mutta...tuote oli valmistettu Thaimaassa??? En tiedä, jotenkin tuli sellainen epävarma olo, siellä kun tuo salmonella jyllää jne.

Meidän pikkuiselle ei hanki sopia mikään teollinen ruoka, aina menee masu sekaisin. Ihan vitamiinien ja muiden hivenaineiden takia olen yrittänyt löytää jonkun penturuoan mikä sopisi.

En toki ole joka aterialla vaihtanut merkkiä vaan hitaasti sekoittanut penturuokia raa'an lihan joukkoon mitä se saa joka aterialla.

12

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitänyt

      feline portaa laadukkaimpiin kuuluvana ruokana..heti almon jälkeen. koostumus ja sisältö melkolailla samanlainen kuin almossa, paitsi että vitamiinit lisätty. en sitten siitä thaimaasta tiedä, mut eihän se raakaa kanaa siellä purkissa ole.

    • Ei ongelmia

      koskaan ollut ja kissani syö niitä mielellään kuten myös Almo Naturen tuotteita jotka ovat yhtä hyviä nekin.

      • anni

        No hyvä sitten. Tuo kun tuntuu olevan ainoa penturuoka mikä kisulle sopii. Merkillistä muuten että ripuli tulee välittömästi kun yritän tarjota muuta kuin Almoa ja Felineä. Vaikka laittaisin muun ruuan sekaan rippusenkin esim. Whiskasia masu on heti sekaisin.

        Näistä ei nyt vielä ole tullut mutta ovat vaan niin kalliita eläinkaupassa. Tosin pentu saa kyllä myös raakoja lihoja mutta kun kaikki sanoo että pennulle penturuokaa yksivuotiaaksi asti niin sentähden olen yrittänyt löytää sopivan merkin.

        Terkkuja omalle kisullesi.


      • ole välttämätön
        anni kirjoitti:

        No hyvä sitten. Tuo kun tuntuu olevan ainoa penturuoka mikä kisulle sopii. Merkillistä muuten että ripuli tulee välittömästi kun yritän tarjota muuta kuin Almoa ja Felineä. Vaikka laittaisin muun ruuan sekaan rippusenkin esim. Whiskasia masu on heti sekaisin.

        Näistä ei nyt vielä ole tullut mutta ovat vaan niin kalliita eläinkaupassa. Tosin pentu saa kyllä myös raakoja lihoja mutta kun kaikki sanoo että pennulle penturuokaa yksivuotiaaksi asti niin sentähden olen yrittänyt löytää sopivan merkin.

        Terkkuja omalle kisullesi.

        jos pentu saa muutoin pennun tarvitsemat vitamiinit. Barffaus tosin on haastavaa puuhaa ja etenkin pennun kohdalla varsin tarkkaa, koska puutoksista voi seurata vakavia kehityshäiriöitä. Esim. kalkintarve pennulla on tuplat aikuiseen. Enempää en osaa sanoa pennun barffaamisesta, koska meillä siirryttiin lihoihin vasta aikuisilla kissoilla.

        Meillä syödään myös ja lähes ainoastaan lihaa ja satunnaisesti almoa ja tuota feline portaa.
        Almossa pitää muistaa, ettei sisällä mitään vitamiineja eikä kalkkia.

        Kannattaa kysellä incatin asiantuntevalta
        kissaporukalta lisää:
        http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl


      • anni
        ole välttämätön kirjoitti:

        jos pentu saa muutoin pennun tarvitsemat vitamiinit. Barffaus tosin on haastavaa puuhaa ja etenkin pennun kohdalla varsin tarkkaa, koska puutoksista voi seurata vakavia kehityshäiriöitä. Esim. kalkintarve pennulla on tuplat aikuiseen. Enempää en osaa sanoa pennun barffaamisesta, koska meillä siirryttiin lihoihin vasta aikuisilla kissoilla.

        Meillä syödään myös ja lähes ainoastaan lihaa ja satunnaisesti almoa ja tuota feline portaa.
        Almossa pitää muistaa, ettei sisällä mitään vitamiineja eikä kalkkia.

        Kannattaa kysellä incatin asiantuntevalta
        kissaporukalta lisää:
        http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

        Siksi minäkin olen yrittänyt pennulle antaa muutakin kuin raakaa lihaa, mitä se tosin syö oikein hyvin. Pirskattia olen myös antanut mutta aina se ei sitäkään syö. Siksi penturuoka olisi vitamiinien saannin kannalta tosi hyvää.

        Tuota en tiennytkään ettei almossa ole vitamiineja, kiitos tiedosta.

        terv tosi herkkävatsainen pentu


      • ...
        anni kirjoitti:

        Siksi minäkin olen yrittänyt pennulle antaa muutakin kuin raakaa lihaa, mitä se tosin syö oikein hyvin. Pirskattia olen myös antanut mutta aina se ei sitäkään syö. Siksi penturuoka olisi vitamiinien saannin kannalta tosi hyvää.

        Tuota en tiennytkään ettei almossa ole vitamiineja, kiitos tiedosta.

        terv tosi herkkävatsainen pentu

        Vitamiineja itse lihassa jonkin verran on vaikka olisi kypsennettyäkin, mutta se kalkki puuttuu, mikä on ehkä vielä tärkeämpää. Varsinkin kalkin puutos pennulla on erittäin pahasta.

        Annatko luisia lihoja?

        Tuolla hyvää luettavaa mm. barffauksesta
        http://personal.inet.fi/koti/maaru/

        Opettele antamaan pirskatti lääkkeen tapaan. Kun homma onnistuu kitusiin heittämällä, ei tule vastaisuudessa ongelmia kun iskee oikea lääkekuuri. Pirskatin voi myös murskata ruuan sekaan.


      • anni
        ... kirjoitti:

        Vitamiineja itse lihassa jonkin verran on vaikka olisi kypsennettyäkin, mutta se kalkki puuttuu, mikä on ehkä vielä tärkeämpää. Varsinkin kalkin puutos pennulla on erittäin pahasta.

        Annatko luisia lihoja?

        Tuolla hyvää luettavaa mm. barffauksesta
        http://personal.inet.fi/koti/maaru/

        Opettele antamaan pirskatti lääkkeen tapaan. Kun homma onnistuu kitusiin heittämällä, ei tule vastaisuudessa ongelmia kun iskee oikea lääkekuuri. Pirskatin voi myös murskata ruuan sekaan.

        Olen antanut Pirskattia ja murentanut sen ruuan joukkoon mutta aina se ei sitä syö, en tiedä haistaako se sen vai mikä on.
        Ostin eläinkaupasta pakastettuja kanansiipiä, olivat kyllä aika epämääräisen näköisiä, ei pentu niistä perustanut. Tökki vaan käpälällään.

        Voiko pennulle antaa muidenkin eläimien luita, esim. naudan? Taitaa silti olla vielä kovin pienet nuo hampaat luiden pureskeluun?
        Munankuorijauhetta annan silloin tällöin aivan kuten tuolla maarun sivustolla neuvottiin.

        En sitten tiedä mahtaako se riittää.
        Kiitti sulle vastauksesta, neuvoja tarvitaan.


      • en uskaltaisi
        anni kirjoitti:

        Olen antanut Pirskattia ja murentanut sen ruuan joukkoon mutta aina se ei sitä syö, en tiedä haistaako se sen vai mikä on.
        Ostin eläinkaupasta pakastettuja kanansiipiä, olivat kyllä aika epämääräisen näköisiä, ei pentu niistä perustanut. Tökki vaan käpälällään.

        Voiko pennulle antaa muidenkin eläimien luita, esim. naudan? Taitaa silti olla vielä kovin pienet nuo hampaat luiden pureskeluun?
        Munankuorijauhetta annan silloin tällöin aivan kuten tuolla maarun sivustolla neuvottiin.

        En sitten tiedä mahtaako se riittää.
        Kiitti sulle vastauksesta, neuvoja tarvitaan.

        enkä ole kenenkään kuullut muita luita antavan, kuin broiskun (asiasta tietämättömille: broiskunluita ei saa antaa kuin raakana, kypsät ovat hengenvaarallisia!!)..nauta on aika järeää.

        Kalan(silakka tai esim. barffikaupoista saatavaa jauhettua lohta) jos antaa ruotoineen päivineen on siinä vähän lisää kalkkilisää.

        Henkitorvesta olen kuullut, että olisi myös käypä kalkkilisä.


      • kisuliini
        anni kirjoitti:

        No hyvä sitten. Tuo kun tuntuu olevan ainoa penturuoka mikä kisulle sopii. Merkillistä muuten että ripuli tulee välittömästi kun yritän tarjota muuta kuin Almoa ja Felineä. Vaikka laittaisin muun ruuan sekaan rippusenkin esim. Whiskasia masu on heti sekaisin.

        Näistä ei nyt vielä ole tullut mutta ovat vaan niin kalliita eläinkaupassa. Tosin pentu saa kyllä myös raakoja lihoja mutta kun kaikki sanoo että pennulle penturuokaa yksivuotiaaksi asti niin sentähden olen yrittänyt löytää sopivan merkin.

        Terkkuja omalle kisullesi.

        Kissallasi voi olla vehnä allergia. Almot juuri ei sisällä vehnää.


    • te10

      Muuten löysin tuollaisen verkkokaupan joka myy edullisesti porta 21 kissanruokia
      www.petsfriendsshop.com
      Olen ostanut sieltä kissoilleni kyseistä ruokaa ja kyllä kelpaa ronkelimmallekkin
      kissalle. Ruoka on oikeaa tonnikalaa ja katkarapua tosi laadukasta!
      Suosittelen

    • crazy catlady

      Salmonellahan ei kissaan tartu, että sitä ei tarvitse pelätä.

    • Anonyymi

      Moona-kissa 6v.on syönyt pelkkä FP21 tonnikala-aloevera 90g ei muuta, tykkää tosi paljon, ruoka on hyvää ja laadukasta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe