Olisiko jollain faktaa seuraavaan asiaan:
Olen milloin mistäkin kuullut ja lukenut, että ennen kolonoskopiaa saisi juoda mehukeittoja( siis siivilöityjä ja ei tietty mustikkaa), mutta esim. aprikoosi tai siivilöityä mansikkakeittoa saisi ottaa, sekä syödä pastilleja jotka liukenevat suussa, esim. Mynthon, jne.
Mutta sitten taas lääkärit kieltävät kaiken ja käskevät juoda vain kirkkaita mehuja ja limuja. Saako noita em. nyt ottaa vai ei?
Saako Pepsiä tai Cokista juoda? Onko se kirkas limu?
Tyhjennysjuomista
10
3784
Vastaukset
- tähystyksiä!!!
ei milloinkaan... se on minimissään 4h se juomattomuus/syömättömyys.
siksi että jos oksennat niin sieltä tulee nesteet ja ruoat ulos.. mutta mitä kauemmin oot ollut syömättä/juomatta niin sitä vähemmän tulee eli pelkästään normaalit vatsanesteet voi nousta!
ihan omaks parhaaks älä juo tai syö.
Nimimerkillä 6kertaa tähystetty!!- tietenkään saa syödä
No enhän mä syömisestä puhunutkaan, vaan noista em. juomista. Mutta kyllä ennen tähyä juoda saa, ainakin mun läheiset on saanu kelle on tähy tehty.
- kysele kerran sulla on
tietenkään saa syödä kirjoitti:
No enhän mä syömisestä puhunutkaan, vaan noista em. juomista. Mutta kyllä ennen tähyä juoda saa, ainakin mun läheiset on saanu kelle on tähy tehty.
tutukin tehneet niin!
Vittuako sit enää kyselet.
Toinen antaa oma kohtaisia kokemuksia ja sä vähät välität!
Sinä joka vastasit aapeelle niin kankkulankaivoon meni sinunkin viesti ! :(
Toiset ei osaa arvostaa vastauksia.
Vaikka niitä pyyteleekin.
Parempi että juot helvetin hyvin ennen tähäriä niin oksennat sitten päällesi! Voi kun pääsisi kärpäsenä kattoon! Kauhunhetkiä sinulle! - kannata
tietenkään saa syödä kirjoitti:
Anestesian jälkeen yrjö lentää helpolla.
- todella ilkeää
kysele kerran sulla on kirjoitti:
tutukin tehneet niin!
Vittuako sit enää kyselet.
Toinen antaa oma kohtaisia kokemuksia ja sä vähät välität!
Sinä joka vastasit aapeelle niin kankkulankaivoon meni sinunkin viesti ! :(
Toiset ei osaa arvostaa vastauksia.
Vaikka niitä pyyteleekin.
Parempi että juot helvetin hyvin ennen tähäriä niin oksennat sitten päällesi! Voi kun pääsisi kärpäsenä kattoon! Kauhunhetkiä sinulle!Sä olet kyllä ilkeä ihminen. Itse et ymmärtänyt viestiä ollenkaan, liekö sulle kolonskopiaa tehtykään. Kyllä sen varmaan kaikki ko. toimenpiteet läpi käyneet tietää, ettei saa syödä, MUTTA JUODA SAA, JA SITÄ OLIN KYSYMÄSSÄ, ETTÄ SAAKO PEPSIÄ TAI COKISTA JUODA TAI IMESKELLÄ PASTILLEJA.
Mistää ruuan syömisestä en tod. kysellyt. Lue viesti tarkemmin, ennen kuin tulet ilkkumaan. Todella epäkypsää toivottaa toisille kipuja ja kauhunhetkiä. - ei tule
kannata kirjoitti:
Anestesian jälkeen yrjö lentää helpolla.
Ei kolonoskopiaan kyllä anestesiaa tarvita...
- Pekkinä
Itselleni skopia tehty noin 10 kertaa ja todellakin olen colaa juonut ja pastilleita imeskellyt. Lekurit ei näitä suosittele (siis hiilihappojuomia), mutta ei kukaan koskaan ole huomauttanut tyhjennystuloksesta mitään. Siis anna mennä vaan! Katot vaan et pönttöön tuleva uloste on niin lähellä veden väriä kun mahdollista, ja jätä ne mehukeitot seuraavaan päivään.
- maanantaina
Itseänikin kolonoskopiaan menevänä mehukeitot kiinnostaisivat. Hiilihappojuomia ei tosiaan suositella, värin osuudesta en tuossa osaa sanoa mitään, mutta kaipa se käy kun edellinen niin sanoi. Tähystyspaikan hoitsun mukaan pastilleja voi imeskellä tyhjennysvaiheessa, jos nesteen maku häiritsee.
- Kokemusta!
Oon ihan vähän aikaa sitten ollu tossa samassa operaatiossa ja mietin ihan itsekkin samoja ohjeita että kirkkaita juomia saa juoda (ja pitää juoda että tyhjennys onnistuu) esimerkkinä oli kahvi.. Onko se kirkas juoma...? no joka tapauksessa itse join kahvia, teetä, omena limonadia (mustaa) ja ihan hirveesti vettä... muistaakseni söin illemmalla viilin... Ohjeessahan luki myös että lihalientä voisi juoda...vie varmasti nälkää pois! Itse en pystynyt ajattelemaankaan juovani pelkkää lihalientä..
Soitin epätoivoissani työterveyshoitajalle ja häneltä sain aika hyvän neuvon jota noudatinkin... Eli KAIKKI missä on siemeniä TAI jyviä niin ei saa viikkoon syödä ja keitoissa piti unohtaa mansikka- mustikka- ja vadelmakeitot koska niissä on siemeniä. Tämä koko operaatio menee pilalle jos siemenet tukkivat näkökenttää!
Toivon sulle oikein paljon onnea tähän koitokseen, koska itse henk.koht. oli erittäin kivulias koska oma suoleni on erittäin mutkikas... Sain kyllä särkylääkkeitä heti kun vaan tuntui siltä!
Jos meinaat ottaa särky- tai rauhoittavia toimenpiteessä niin sinulla täytyy olla saattaja, koska itse et ainakaan saa ajaa autolla sen jälkeen!
Jaksamista!- tosi paljon
Kiitos tosi paljon viimeisille kolmelle kirjoittajalle!
Hyvä tietää, että voin imeskellä pari pastillia, jos oksennus meinaa tulla tuosta tyhjennysnesteestä - kai sekin on parempi kuin oksentaa neste ulos.
Niin, tosiaan, onhan toi kahvikin mustaa, joten kaipa sitä cokistakin saa sitten juoda. :) Hiilihappojuomathan täyttää edes vähän vatsaa, joten aion vähän juoda niitä, pääasiassa mehuja.
Joo, kysyin lääkäriltä mehukeitosta, ja sanoi taas et ei saa ottaa perunatärkkelyksen tai muun tärkkelyksen vuoksi, sumentaa näkyvyyttä. Joten se on nyt kai uskottava. Tottakai teen niin kuin suosittelevat, ei siinä mitään. Se mehukeitto olis vaan vieny nälkää tietty enemmän kuin mehu. :)
Kiitos kaikille asiallisesti minulle vastanneille. Näistä on varmaan myös hyötyä muille asioita miettiville.
Tsemppiä meille kaikille tähyyn meneville,
t. alkuperäinen ketjun aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789