Taistelukalalle mikä tuomio ?

Ms.x

Ongelma:

Mitä tehdä yhdelle taistojätkälle ?

136-litraisessa on asustanut taistelukalanpoikasia. Enää jäljellä muutama naaras ja kaksi koirasta. Muut löytäneet uuden kodin.
Nyt on selvästi korkea aika erottaa nämä kaksi koirasta. Niistä pienemmän evät repaleiset (tappelusta todennäköisesti, vaikken koko matsia päässytkään todistamaan). Taistolapset ovat vajaa 4 kk ikäisiä. Mikään eikä kukaan ei varmasti huoli sitä tuon näköisenä. Lisäksi se ei ole kovin puhdasmuotoinen. Tietää kyllä selkeesti olevansa ukko ja sen tietää naaraatkin.

Mulla olisi mahdollisuus siirtää se johonkin boxiin kyllä, koska yhdessä akvaariossa on kakkossuodattimena ylimääräinen ja kypsä fluval 1. Käviskö vaikka orthexin läpinäkyvähkö "pinottava" säilytyslaatikko ? Siihen menee ainakin 7 litraa vettä ? Kypsä suodatin, hiekkaa, kasveja, suoraan akvaariosta. Mutta lämmitintä ei ole tähän hätään... ?
Mielelläni kyllä soisin sen elämän vielä jatkuvan. Ja eväthän paranee. Lahjoituksena tuon sitten antaisin jos paranee.

Meillä on jo noita akvaarioita neljä enkä välttämättä haluaisi lisää taiston takia.

4

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • San Mor

      Harmittava takaisku! Minulla suurin piirtein sama juttu imukalan kanssa. Eflot niminen, en juurikaan ole sellaiseen nimien anteluun alentunut, mutta Eflot ansaitsi sen. Se oli kiusari. Se tuli akvaariooni kun ostin sen(ystävältäni). Se oli aivan repale evä ja minimaalisen pieni. En voinut pitää sitä koska se oli väärä kala akvaani ja päätin sitten heittää hyvästit tälle. Sain anettua sen eläin kaupalle ja niin siinä kävi.
      Mutta tuosta taistelukalastasi. Minkä kokkoinen(suurpiir.)? Ja minkä värinen? Olen nimitäin aivan hulluna taistelukaloihin ja tunnen paljon ihmisiä ympäri maata.

      • Ms.x

        Eli taistopoika on päässyt omaan kotiin.

        Kiitos kuitenkin ja oikein hyvää joulua :)


      • fish KING
        Ms.x kirjoitti:

        Eli taistopoika on päässyt omaan kotiin.

        Kiitos kuitenkin ja oikein hyvää joulua :)

        Nyt lähti sitten taisto eukoistakin viimeinen, syypää taitaa olla kloorattu vesi jota olen koittanut vaihtaa puhdestelemalla ja seisottamalla... ei auta... tein just kaupungille tästä vesi selkkauksesta Nokialla siis, korvaus anomuksen, saas nähä tuleeko rahhoo kaloista???


      • Ms.x
        fish KING kirjoitti:

        Nyt lähti sitten taisto eukoistakin viimeinen, syypää taitaa olla kloorattu vesi jota olen koittanut vaihtaa puhdestelemalla ja seisottamalla... ei auta... tein just kaupungille tästä vesi selkkauksesta Nokialla siis, korvaus anomuksen, saas nähä tuleeko rahhoo kaloista???

        Otan osaa..

        Turun veteenkin akvaariokauppiaan mukaan lisätään nyt vaikka mitä.
        Olen ainakin sen huomannut, että jotkut kasvit, jotka ei ennen menestyneet niin rehottaa nyt: tällainen on riccia ainakin. Se ei ennen meillä tykännyt olla. Ja pistia ei kasva millään vaikka yrittää !! Omituista pistian kohdalla. Ihan kuin
        tosiaan vesi olis syynä, tai mikä lie sit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe