totta se on.puhelimitse pyydettiin kuinka mukavaa olisi jos kummiksi ryhdyttäisiin.lupauduttiin ilolla.vaan kutsua kastejuhlaan ei ikuna tullutkaan??erittäin outoa,vai onko????
kummia ei kutsuttu kastejuhlaan!
4
1199
Vastaukset
- Rie
Kummit yleensä on paikalla lapsen kastetilaisuudessa. Tietenkin on sellaisiakin tapauksia että pyydetään kummiksi mutta kummi ei pääsekään jostain syystä kastetilaisuuteen mutta kuitenkin on kummi. Lapsella pitää kuitenkin olla vähintään kaksi luterilaisen kirkon jäsentä kummeina jotka ovat läsnä lapsen kastehetkellä. Voisit nätisti kysyä lapsen vanhemmilta ketä heidän lapselleen tuli kummiksi. Ettei jää vaivaamaan oletteko kummeja vai ei. Saattaahan olla että toinen vanhemmista kysyi suostumusta kummintehtävään kysymättä toisen vanhemman mielipidettä ensin ja sitten se ei sopinutkaan toiselle ja tämä joka kysyi ei kehannut ilmoittaa asiasta teille...
- sama..
tuli mullekin mieleen. siis ette varmaan olekaan kummeja. Kun saahan kummit kuitenkin kummitodistuksen, vaikkei juhlassa olisikaan.. Ehkä tämä kysyjä vain kysyi suostumusta, että vaan tietää oeetä olititteko valmiirta ja sitte se ei just käynykään sille toiselle. Ja nyt ajatteli, että kun ei kysy uudestaan, niin se on siinä.
- mummo 56
Olette olenkaan kummeja. Kehottaisin kyllä ottamaan asiasta selvää. Ja niin kuin aiemminkin on tullut ilmi, olisihan teidän pitänyt saada kummintodistus.
Jospa te olettekin sellaisia lahjakummeja. Eli teitä kutsutaan kummeiksi, vain lahjojen toivossa. Mutta papereissa löytyykin sit toiset nimet. Tällaistakin nimittäin sattuu.- onko tottakaan?
kyllä meillä kirkon kummikirja kyseisen lapsen kastetilaisuudesta on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069