Täällä palstalla on paljon puhuttu siitä miten jotkut allergiset eivät ole enää oireilleetkaan kun ovat oman lemmikin kanssa paljon olleet. Eli onko todella mahdollista että tällainen siedätyshoito tepsii?
Olen itse allerginen/astmaattinen koirille ja kissoille. Näin pienenä minulle tehtiin testit. jokin aika sitten hankimme mieheni kanssa kanin ja aluksi hieman oireilin sille. Eli ahdisteli hieman, mutta mitään pahoja oireita en ole siis saanut, nyt on hieman ahdistelu lieventynytkin. Kun taas koirista/kissoista saatan olla tosi huonossa kunnossa.
Siis voisiko tällainen lievempi allergiaoire hävitä ajan myötä kun on eläimen kanssa??? vai pahentua?kokemuksia?
Siedätyshoitoa eläimen lähellä
3
692
Vastaukset
- uskokoon ken voi
Minusta tuollainen siedättyminen kuulostaa mutu-tieteeltä. Allergisoiduin mieheni koiralle, jonka läheisyydessä olin siis tosi paljon. Eipä auttanut siedätys. Kenties nämä ihmiset haluavat vain selitellä oireiluaan tai sen puutetta läheisilleen, jotta eivät huolestuttaisi heitä?
Omat oireeni pahenivat lopuksi niin paljon että eläimestä oli luovuttava. Astmapiippu jäi muistoksi urhoollisesta yrityksestä siedättyä. Olisipa tullut sijoitettua koira toiseen kotiin aiemmin!- voi onnistua
Siedätyshoidossa laitetaan samaa allergeenia pistoksena ihon alle, mitä eläimen lähellä saisi muutenkin. Pistoksia annetaan harvoin, viikon välein. Ja alussa tosi pieni määrä. Sitten allergeenin määrää lisätään, kunnes saavutetaan riittävä taso. Sairaalassakin annettavissa siedätyshoidoissa voi tulla allergian pahenemisvaihe, eikä hoito kaikille tehoa. Ja teho on muutenkin vain noin viisi vuotta.
Eli alussa pitää olla eläimen lähellä vain lyhyt aika ja sitten pois. Ja uudestaan ja aina pidempi aika. Ja maitohappobakteeritkin muuttavat elimistön allergista reaktiota normaaliin suuntaan. Täytyy siis huolehtia, että niitä saa riittävästi ruuasta.
Kyllä sen itse huomaa tuleeko edelleen oireita vai tottuuko elimistö. Ei se mikään uskon asia ole.
- hoito....
Menee jotenkin näin, että altistutaan aineelle niin pienellä pitoisuudella ettei aiheuta oireita ja altistusta lisätään vähän kerrallaan. Oireita ei saisi tulla. Jos taas altistus on niin voimakasta että aiheuttaa koko ajan oireita, altistus pahentaa allergiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24333- 1011312
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37779