Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Siedätyshoitoa eläimen lähellä

Nuppu82

Täällä palstalla on paljon puhuttu siitä miten jotkut allergiset eivät ole enää oireilleetkaan kun ovat oman lemmikin kanssa paljon olleet. Eli onko todella mahdollista että tällainen siedätyshoito tepsii?

Olen itse allerginen/astmaattinen koirille ja kissoille. Näin pienenä minulle tehtiin testit. jokin aika sitten hankimme mieheni kanssa kanin ja aluksi hieman oireilin sille. Eli ahdisteli hieman, mutta mitään pahoja oireita en ole siis saanut, nyt on hieman ahdistelu lieventynytkin. Kun taas koirista/kissoista saatan olla tosi huonossa kunnossa.

Siis voisiko tällainen lievempi allergiaoire hävitä ajan myötä kun on eläimen kanssa??? vai pahentua?kokemuksia?

3

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskokoon ken voi

      Minusta tuollainen siedättyminen kuulostaa mutu-tieteeltä. Allergisoiduin mieheni koiralle, jonka läheisyydessä olin siis tosi paljon. Eipä auttanut siedätys. Kenties nämä ihmiset haluavat vain selitellä oireiluaan tai sen puutetta läheisilleen, jotta eivät huolestuttaisi heitä?

      Omat oireeni pahenivat lopuksi niin paljon että eläimestä oli luovuttava. Astmapiippu jäi muistoksi urhoollisesta yrityksestä siedättyä. Olisipa tullut sijoitettua koira toiseen kotiin aiemmin!

      • voi onnistua

        Siedätyshoidossa laitetaan samaa allergeenia pistoksena ihon alle, mitä eläimen lähellä saisi muutenkin. Pistoksia annetaan harvoin, viikon välein. Ja alussa tosi pieni määrä. Sitten allergeenin määrää lisätään, kunnes saavutetaan riittävä taso. Sairaalassakin annettavissa siedätyshoidoissa voi tulla allergian pahenemisvaihe, eikä hoito kaikille tehoa. Ja teho on muutenkin vain noin viisi vuotta.

        Eli alussa pitää olla eläimen lähellä vain lyhyt aika ja sitten pois. Ja uudestaan ja aina pidempi aika. Ja maitohappobakteeritkin muuttavat elimistön allergista reaktiota normaaliin suuntaan. Täytyy siis huolehtia, että niitä saa riittävästi ruuasta.

        Kyllä sen itse huomaa tuleeko edelleen oireita vai tottuuko elimistö. Ei se mikään uskon asia ole.


    • hoito....

      Menee jotenkin näin, että altistutaan aineelle niin pienellä pitoisuudella ettei aiheuta oireita ja altistusta lisätään vähän kerrallaan. Oireita ei saisi tulla. Jos taas altistus on niin voimakasta että aiheuttaa koko ajan oireita, altistus pahentaa allergiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe