Voiko akvaariossa pitää kahta eri lajia kääpiöahvenia, vai ovatko ne niin territoriaalisia, että tappelevat keskenään akvaarion elinalueesta? Olen ajatellut hankkia Panda- sekä Töyhtökääpiöahvenia. Onko kellään kokemuksia em. kaloista?
Tahtoo tietää
2
1078
Vastaukset
- fisu
Töyhtökääpiö-kokoonpano on 1 uros ja useita naaraita, jos parvessa (kuten meillä kun kudetettiin) enemmän koiraita, ovat ns. myöhäissyntyneitä eli ovat kuin naaraat. Hallitsevan uroksen kuollessa kasvattavat kunnon eväät ja kokoa tulee roimasti lisää. Ajattelin, että kun naaraat hyvin samanlaisia ulkonäöltään, voivatko kutea ristiin vai pystyvätkö urokset erottamaan oman lajin naaraat? En itse sekoittaisi lajeja. Akvaarion pitäisi olla tilava kahdelle urokselle. Meillä ei riittänyt 2 töyhtökääpiöurokselle edes 400 l (l.140xs.50xk.60cm), vaan toinen näännytettiin nälkään. Naaraatkin tarvitsevat n, halkaisijaltaan 25 cm reviirin, samoin uros, vaikka hallitsee koko pohjaa myös. Naaraat ärhäköitä hoivatesaan poikasia, joten sallittakoon uroksellekin oma "piilopirtti". Kummatkin mielenkiintoisia lajeja ja töyhtöt olivat todella nättejä. Meidän kalojen alkuperä oli Tampere ja naaraaidenkin eväät värikkäitä. Pandat maksavat tällä hetkellä Turussa 60mk/kpl,joten hankinta ei mahdollinen 4-5 lle kalalle.
- asdsdaasddasasdadsads
Velkome to 2018!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 512182
- 49856
- 85854
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!9765- 67703
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27620Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap81504- 43497
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479