Mihin olenkaan

muuttanut?

Varkaudessa ollaan hirveän jääräpäisiä, eikä missään anneta periksi. Luin juuri WL:stä Aimo Karisen kirjoituksen. Asuessani Helsingissä, sielläkin yritettiin vaikka mitä. Mieleeni on jäänyt muun muassa, kun jokin sivukirjasto yritettiin sulkea. Asukkaat vastustivat kovasti, laittoivat nimensä adressiin, joka toimitettiin päättäjille. Kirjastoa ei suljettu! Myös joku päiväkoti meinattiin sulkea. Asukkaat vastustivat ja päiväkoti sai jatkaa. Oli monia muitakin juttuja. Varkaudessa näköjään asukkaat eivät vastusta mitään. Sairaalaan saa sulkea, kouluja saa sulkea, yksikään asukas ei korvaansa lotkauta. Yleisön osastossa korkeintaan kirjoitellaan! Missä on varkautelaisten yhteishenki?

8

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -abc-

      Kyllä täälläkin vastustetaan (täällä suljetaan muuten mm. peruskouluja) mutta se vastustaminen ei vaan täällä auta yhtään mitään. Ihan sama vaikka olisi miljoonan nimen addressi niin yhden ihmisen päätös riittää kuitenkin jyräämään sen.

    • niin siellä

      piäkaupungissa,muistin virkistämiseksi Helsingissä suljettiin kymmeniä päiväkoteja äskettäin,useita kirjastoja,terveyskeskuksia ym.
      joten muistisi on aika lyhyt tai aikaa jolloin olit pääkaupunki seudulla on kulunut jokinen tovi.

    • välittömästi

      takaisin jos siellä on vihreämpää,olen kyllä kuullut jotain muutakin

      • ilmenee selvästi

        miksi täällä ei adressit toimi! Ja on tästä todella jokunen vuosi! Fredin vaimo (Siitonen)oli vielä silloin pormestari. Nykyinen Helsingin pormestari ja Varkauden kaupunginjohtaja taitavat olla samasta puusta veistetty!
        Olisinkin kovin mielelläni edelleen asunut Helsingissä, mutta eräät syyt toivat tänne. Saa nyt nähdä kuinka kauaksi aikaa, ehkä todella palailen takaisin. Tämä on kuollut kaupunki, joten mitäpä virkaa sairaalallakaan on!


      • pääsisinpä minäkin pois!
        ilmenee selvästi kirjoitti:

        miksi täällä ei adressit toimi! Ja on tästä todella jokunen vuosi! Fredin vaimo (Siitonen)oli vielä silloin pormestari. Nykyinen Helsingin pormestari ja Varkauden kaupunginjohtaja taitavat olla samasta puusta veistetty!
        Olisinkin kovin mielelläni edelleen asunut Helsingissä, mutta eräät syyt toivat tänne. Saa nyt nähdä kuinka kauaksi aikaa, ehkä todella palailen takaisin. Tämä on kuollut kaupunki, joten mitäpä virkaa sairaalallakaan on!

        Minun on oltava täällä vielä parikymmentä vuotta! Sitten koittaa eläkepäivät ja perävalot näkyy...


      • Kauko Kiito
        ilmenee selvästi kirjoitti:

        miksi täällä ei adressit toimi! Ja on tästä todella jokunen vuosi! Fredin vaimo (Siitonen)oli vielä silloin pormestari. Nykyinen Helsingin pormestari ja Varkauden kaupunginjohtaja taitavat olla samasta puusta veistetty!
        Olisinkin kovin mielelläni edelleen asunut Helsingissä, mutta eräät syyt toivat tänne. Saa nyt nähdä kuinka kauaksi aikaa, ehkä todella palailen takaisin. Tämä on kuollut kaupunki, joten mitäpä virkaa sairaalallakaan on!

        Mistähän asioista pormestari ja kaupunginjohtaja yksin päättävät? Missä kunnassa asioista päätetään adresseilla? Adressiko on demokratiaa?


    • Ei täällä laiteta nykkeleitä fikkaa paikkoja bosee vaan plääkästä peppuun ja fogelit tsungaa. Mutta fisuu täällä on enemmän kun stadissa bulii. Botskilla et pääse suoraan sloboon mut kivoi friidui kyllä riittää.

    • äänestän

      jaloillani!
      Varkaus on kuoleva kaupunki joten lähden täältä lätkimään mukavempiin sekä lämpimämpiin paikkoihin. Ei senjälkeen tarvitse etes kusta tännepäin. Kaiken takana on entinen kaupungin virkakoneisto, joka ei osannut millään osa-alueella tehdä muuta kuin vääriä päätöksiä ja oli täysin nenästä vedettävää porukkaa!!! Esim: Oikeustalo!!!!
      Miten voikaan näin pieneen kaupunkiin saada päättäjiin noin tyhmää porukkaa!!
      Sekin taitaa johtaa juonteensa kommariajalta, jota ei näy saavan pois mitenkään. Olen jo kertaalleen sanonut, että kun ampuivat kommareita huruslahden jäällä joka oliko 10:nen olisi pitänyt lahdata koko porukka yksintein!!
      Ei nyt näiden jälkeläiset olisi kansoittamassa valtuustoa. Näiden älykkyys kun on kyseenalainen!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe