Onko satanut kokoajan

ensi viikolla azoreille

Ilmat ovat näyttäneet aika sateisilta Sao Miguelilla. Onko todella vettä tullut koko ajan?
Ensi maanantaina näytti aurinkoa. Toivottavasti
ens viikolla ei sada. Toivotaan niin, kaikki Azoreille menijät.

3

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhäinpäivä (täällä 1.11.), perjantai ja lauantai olivat erittäin kauniita, pohjoismaalainen kutsuisi sellaista säätä kesäiseksi.

      Sunnuntaina tuli vettä, aika ajoin saatiin melko rajujakin kuuroja, mutta välillä oli taukoja. Myös ukkosti. Sade jatkui maanantaina aamupäivällä kuuroluonteisena, mutta taukosi iltapäivällä. Eilen tiistaina oli vaihtelevaa pilvisyyttä eikä satanut; aurinko yritti tulla esiin, mutta ei oikein onnistunut.

      Tällä hetkellä tulee sadekuuroja ja tuulee kaakosta puuskittain. Sadekuuroja on tietääkseni luvattu myös huomiseksi. Radiotietojen mukaan säätyyppi paranisi perjantaina.

      Katsoin juuri ulos. Tällä hetkellä ei sada ja pilviverho rakoilee.

      Azoreiden säälle on tyypillistä nopeat muutokset. Pitkän ajan ennusteet voivat parhaassa tapauksessa olla suuntaa antavia. Jopa yhden-kahden päivän ennusteitakin joudutaan kuitenkin korjaamaan jatkuvasti.

      Täällä sataa kuitenkin harvoin ilman katkoja monta päivää peräkkäin eikä täällä sateellakaan ole niin harmaata eikä pimeää kuin siellä Suomessa tähän aikaan vuodesta. Lämpötila on noin 20 C eikä tuuli ole kylmää.

      Kulunut syksy on ollut kaunis, aurinkoinen ja vähäsateinen. Shortsikeliä on ollut näihin päiviin saakka. Luulenpa, että sellaisilla bermuda-pituisilla menen ulos tänäänkin.

      Pidetään peukkuja, että sää olisi parempi ensi viikolla. Kuluvaan viikonvaihteeseen ajoittuu täällä Pyhän Martin juhla, johon perinteisesti kuuluu kesäinen sää, Verão de São Martinho. Toivotaan, että se vaikuttaa vielä ensi viikollakin.

      Tervetuloa Azoreille!

      • säätiedoista

        Kiitokset sinulle, kun aina jaksat vastata kysymyksiin. Vaikka sataisi, on ihana päästä
        edes hieman parempiin maisemiin. Meillä täällä kotimaassa syksy on ollut tosi sateinen ja luntakin tuli jo pyhäinpäivänä. Tänään on ainakin Helsingissä satanut koko päivän, lämpöä 4astetta. Kamala matkakuume alkaa jo vaivata.


      • kannattaa mennä

        Azoreilla on ihana luonto, satoi tai paistoi.
        Olimme siellä huhtikuussa ja nautimme jokaisesta hetkestä. Siellä oli raikas ilma ja helppo hengittää, ei tietoakaan siitä saastemäärästä, mihin on muissa lomakohteissa tottunut. Kun on
        Azoreille lähdössä saa varautua sateeseen, mutta
        sateen jälkeen tulee aina pouta.

        Meille kerrottiin, että Azoreilla tuulee aina.
        Olimme Furnasin pikkukylässä, eikä siellä tuullut
        yhtenäkään päivänä. Sää oli nautinnollisen lempeä, sateen aikanakin 17.

        Azorit on luontoa rakastavan unelmakohde, kunhan
        siirtyy pääkaupungin ulkopuolelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe