hankin pari kuukautta sitten eheimin sisäsuodattimen 60 l akvaariooni, mutta olen huomannut että parin päivän kuluttua teho loppuu...
Putsauksen jälkeen teho palautuu....Missä vika???
Lika ei mun mielestä ole syy. 60l akvaario on poikasakvaario. Pliis kertokaa jos teillä on sama juttu vai ei???
Uusi Eheim sisäsuodatin 60 l..miksi pitää putsata joka toine
6
693
Vastaukset
- fermee
Mulla oli sama vika, mutta suodatin oli vanha Eheim ja akvaario myös 60l. Kyselin asiaa kauppiaalta ja kertoi syyn todennäköisesti olevan suodatin patruunoissa. Eli patruuna olisi tukkeessa. On kuulemma eroja niissä vaahtomuovipatruunoissa: on hyviä eli Eheimin omia :) ja huonoja eli halpoja kopioita.
Vaikka ohjeet tulivatkin akvaariokauppiaalta, niin olen oppinut luottamaan siihen heppuun. Nytkin se olis voinut myydä mulle uuden suodattimenkin, jos olisi oikein vakuuttavasti selitellyt... no maksaa ne patruunatkin 24mk kpl.
Saapa nähdä auttoiko se vaiko eikö. - Zap.
Kohdalleni tuli vika suodattimen roottorissa. Altaani on tuollainen 240 litrainen, mutta suodatin kesti vain pari päivää, ja lopetti toimintansa taas. Putsauksen jälkeen se toimi taas entisellään. Suodattimen roottorin (siis ei moottorin) saa korjattua.
Vika saattaa myös tosiaan olla patruunoissa, tai sitten siinä, että suodatin on liian heikkotehoinen altaaseesi (mikä kyllä on tosiaan hyvin epätodennäköistä)... Tarkistuta vaikkapa ostamassasi liikkeessä roottorin kunto, siis pyydä myyjää tarkistamaan se. Luulisi että Eheim sentään toimii...- Mikael
on kuitenkin todellinen, joten kauppiaasi on velvollinen selvittämään syyn ( korjauttamaan suodattimesi ). Jopa takuu on voimassa.
- Tiitu
Minulla on ihan sama "vika" uudessa Eheimissa, mutta kun suodatinta katsoo niin se tosiaankin ON tukossa. Bakteerien erittäin runsas lisääntyminenkö sen aikaansaa? Minusta näyttää, ettei itse suodattimessa ole mitään vikaa. Muutamia viikkoja sitten suodatin kesti kyllä toista viikkoa ilman puhdistusta, mutta nyt olen hankkinut muutamia kaloja lisää. Uuden suodatinpatruunan vaihtoa täytynee kokeilla, mutta ellei sekään auta, kokeilen rinnalla jonkin toisen valmistajan sisäsuodinta.
- a man
Mulla on sama ongelma 85-litraisen kanssa. Omat tyhmät päätelmäni kertovat, että kaloja on liikaa... Tiitu mainitsi bakteereista, uskon tähän samaan. Mutta luulen, että ratkaisua ei ole... Ei se kauaa vie, putsata yksi pikkuinen sisäsuodatin... Onneksi meillä edes on tälläiset pikkuapurit,
S U O D A T T I M E T !!!!- Tiitu
Uuden patruunan hankinta ratkaisee tämän ongelman. Itse ostin lopulta myös toisen Eheimin vanhan rinnalle ja pistin molemmat aluksi minimiteholle. Tämä on tietenkin aika kallis ratkaisu, mutta kaloille hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40969Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864